Clearaudios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Leser igjen manualen for Clearaudio Concept og hastighetsjustering.

    Kunne de j*vla tyskerne spandert på seg en setning om hvilken vei man skal skru de usynlige skruene under platespilleren for å justere hastighet opp eller ned så hadde blodtrykket mitt gått drastisk ned. Tullinger.
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Hei

    Har byttet pickup etter 30 år fra Veritas MC til Charisma MM.
    Samme spiller The Well Tempered Classic, med har riktignok oppdatert med ny tallerken og spindel, Furutech 901-R Chassiskontakter og pickupkontakter fra Clearaudio.
    Spilleren står på 3 stk Strange Att. føtter.

    Trur jeg må ha hatt kjempeflaks, låter fantastisk bra anbefales.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg vil anbefale å sett disse føttene under Concept snurrene siden den er veldig kilen på underlag :) Fås i forskjellige vekt klasser

    mvh

    555555.jpg
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Her var det lenge siden det har vært aktivitet. Er det fordi folk er fornøyde eller fordi de har kvittet seg med spilleren?

    Jeg vurderer en ClearAudio Peromance DC med en ClearAudio Tracer arm. Noen som har testet det og vil si noe om det?
    I første omgang kommer jeg til å flytte over min nåværende PU (Ortofon 2M Black) og koble den til Rega Aria (videre til Bladelius Thor MK3 og Sonus faber Olympica 2).
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Her var det lenge siden det har vært aktivitet. Er det fordi folk er fornøyde eller fordi de har kvittet seg med spilleren?

    Jeg vurderer en ClearAudio Peromance DC med en ClearAudio Tracer arm. Noen som har testet det og vil si noe om det?
    I første omgang kommer jeg til å flytte over min nåværende PU (Ortofon 2M Black) og koble den til Rega Aria (videre til Bladelius Thor MK3 og Sonus faber Olympica 2).
    Jeg fikk montert en Tracerarm på en Dr. Feichert spiller. Har ikke opplevd noe negativt. Lett å stille VTA, men man må passe på at armen får riktig retning etterpå. Hadde en Rega RP 8 før det, men siden alt ble nytt er det vanskelig å sammenligne.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Her var det lenge siden det har vært aktivitet. Er det fordi folk er fornøyde eller fordi de har kvittet seg med spilleren?

    Jeg vurderer en ClearAudio Peromance DC med en ClearAudio Tracer arm. Noen som har testet det og vil si noe om det?
    I første omgang kommer jeg til å flytte over min nåværende PU (Ortofon 2M Black) og koble den til Rega Aria (videre til Bladelius Thor MK3 og Sonus faber Olympica 2).
    Jeg fikk montert en Tracerarm på en Dr. Feichert spiller. Har ikke opplevd noe negativt. Lett å stille VTA, men man må passe på at armen får riktig retning etterpå. Hadde en Rega RP 8 før det, men siden alt ble nytt er det vanskelig å sammenligne.
    Forsvant oppgraderingsviruset?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er vant til enkelheten i Rega.
    Hvor mye merarbeid er det med sånn type arm? Er det mer slitasje, vanskeligere å justere, bytte PU etc?
     

    Ivgubahta

    Medlem
    Ble medlem
    26.07.2016
    Innlegg
    41
    Antall liker
    42
    Sted
    Skibotn . Sapmi
    Torget vurderinger
    1
    Her var det lenge siden det har vært aktivitet. Er det fordi folk er fornøyde eller fordi de har kvittet seg med spilleren?

    Jeg vurderer en ClearAudio Peromance DC med en ClearAudio Tracer arm. Noen som har testet det og vil si noe om det?
    I første omgang kommer jeg til å flytte over min nåværende PU (Ortofon 2M Black) og koble den til Rega Aria (videre til Bladelius Thor MK3 og Sonus faber Olympica 2).
    Er veldig fornøyd med min. Eneste lille ankepunkt er at motoren lager en lav lyd når man setter drivverket igang. Høres ikke fra lytteposisjon. Har lest at ved bytte av strømforsyning elimineres denne skavank.
    Har brukt endel PU som Denon DL 103r (med veldig godt resultat) og Dynavector dv-20x2l , også diverse Audio-Technica . Med AT 33ptg merket jeg ingen forskjell i lyd kvalitet vs da jeg brukte Jelco sa750. Bruker nå Hana ML , og er veldig fornøyd.
    Synes armen er lett å jobbe med, bytting av PU er like enkelt/tungt som på Rega armer.
    Har hatt denne for kort tid til å si noe om slitasje, men byggekvaliteten er det ingenting å klage på.
    Har dritt kamera på mobilen så bildet er så som så

    MVH

    20200306_095841~2_resized.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg er vant til enkelheten i Rega.
    Hvor mye merarbeid er det med sånn type arm? Er det mer slitasje, vanskeligere å justere, bytte PU etc?
    For å svare så er det bare en ting å si, det er enklere på alle punkter som du spør om :) og lydmessig mange hakk opp kontra den orginale

    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Regaarmene kan du ikke stille VTA på. du må demontere armen å putte inn en skive du får kjøpt. Så må du skru den på igjen. Kablene må du også trekke ut av plinthen og trekke dem tilbake. På T-armen er det en eller to skruer.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Rega kan jeg litt om, men nå ønsker jeg å oppgradere og da er det nok ikke sikkert at det er Rega som står øverst på ønskelisten.
    Anbefalingen gikk på ClearAudio med en Tracer-arm. PUen jeg har i dag vil bli videreført, enn så lenge.

    Greit å sjekke litt siden jeg aldri har vært bort i ClearAudio før. Rega sin driftssikkerhet og enkelhet er jo bra, og hvis det er lite til ingen driftsproblemer med CA så er det et svært godt argument.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått tak i meg en brukt (ganske gammel tror jeg den er) Clearaudio Emotion med Satisfy arm og Aurum classic wood. PU har jeg fått verifisert er defekt, dessverre.
    Armen stod skeivt så den har jeg måtte justere en del på, men det er ganske mye slark i hullet hvor armen går ned i så det blir jo umulig å få det helt nøyaktig. Hvordan får jeg den til å stå helt rett?

    Det vises kanskje ikke spesielt godt på dette bildet
    20200315_140835.jpg
     
    Sist redigert:

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan stiller jeg VTA på denne?
    Må jeg virkelig skru opp og løfte hele greia og gjette på vinkelen?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Den skal ha en krage som festes i plinth. Når den er på plass kan du enkelt justere VTA og feste den skikkelig.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Med unntak av det første bildet i lenken, har alle krage. Jeg tør påstå at den mangler krage og derfor ikke komplett.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Med unntak av det første bildet i lenken, har alle krage. Jeg tør påstå at den mangler krage og derfor ikke komplett.
    Hvis jeg leser manualene på armene så må det borres hull så de kragene kan festes i pinth og det er ingen hull i plinthen her.
    Morten Kan du verifisere dette?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Under er det to kabler med jording. Jeg koblet begge i jordingspunket i RIAA (en Rega Aria). Er det feil?
    Jeg har en brum som er ganske tydelig når jeg setter nåla ned.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da er det en ClearAudio Performance DC med Tracer tonearm på vei i min retning. Uhørt, bokstavelig talt.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Eide en champion en stund. Gode minner. Har tatt i bruk denne for kort tid siden. Har blitt god venn med den.
    Screenshot_20200327_144043_com.android.gallery3d.jpg


    Mvh Atle
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Lykke til med Performance DC, min har dessverre blitt stående mer i ro, enn den er i bruk . Nydelig spiller er den likefult :)
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Med unntak av det første bildet i lenken, har alle krage. Jeg tør påstå at den mangler krage og derfor ikke komplett.
    Hvis jeg leser manualene på armene så må det borres hull så de kragene kan festes i pinth og det er ingen hull i plinthen her.
    Morten Kan du verifisere dette?
    Beklager seint svar. Så det først nå.
    Kan bekrefte at det stemmer vist på den gamle modellen.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Har vel etterhvert innsett at jeg er fullstendig allergisk mot knitter og selv med vask og avmagnetisering, så blir det for mye mas og fjas for meg. Sitter langt inne å selge den, da jeg regner med å angre på at jeg solgte en så flott spiller :p
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Har vel etterhvert innsett at jeg er fullstendig allergisk mot knitter og selv med vask og avmagnetisering, så blir det for mye mas og fjas for meg. Sitter langt inne å selge den, da jeg regner med å angre på at jeg solgte en så flott spiller :p
    Avmagnetisering?
    Mener du antistatisk pistol.
    Har du problemet på nye plater også?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Både spiller og arm kommer rett fra fabrikk. PU tenkte jeg å beholde en stund til, det ee en Ortofon 2M Black.
    Blir vel å bytte etterhvert, men det er akkurat nå et spørsmål om penger.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Både spiller og arm kommer rett fra fabrikk. PU tenkte jeg å beholde en stund til, det ee en Ortofon 2M Black.
    Blir vel å bytte etterhvert, men det er akkurat nå et spørsmål om penger.
    Supert, ser fram til rapport.;D
    (Kjenner kun til Clearaudio Veritas(MC) og CharismaV2 (MM) pickuper)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det blir sendt i morgen fra Tyskland så jeg er ikke overbevist om at det rekker bartebyen hverken før påska, eller i påska :(
    Jeg har knallet til med ei hylle fra Quadraspire (for å matche racket) som den skal stå på :)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, det var krøll i begrepet fra min side. Har selvsagt en Zerostat pistol. Har bare nye plater, bortsett fra en og alle vaskes før første gangs bruk. Jeg får samme fornemmelser så og si over alt hvor jeg lytter på vinyl.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått min ClearAudio Performance DC med Tracer tonearm i hus og det blir stående en god stund.
    Det ser bra ut, det kjennes bra ut når man tar i det og det høres bra ut :)

    Så jeg melder meg inn i denne klubben.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Da har jeg fått min ClearAudio Performance DC med Tracer tonearm i hus og det blir stående en god stund.
    Det ser bra ut, det kjennes bra ut når man tar i det og det høres bra ut :)

    Så jeg melder meg inn i denne klubben.
    Høres bra ut:rolleyes:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da har jeg fått min ClearAudio Performance DC med Tracer tonearm i hus og det blir stående en god stund.
    Det ser bra ut, det kjennes bra ut når man tar i det og det høres bra ut :)

    Så jeg melder meg inn i denne klubben.
    Gratulerer med flott spiller :) Håper du blir fornøyd

    mvh
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Inntrykket er svært bra :)

    Hvilke PU bruker folket på sine ClearAudio snurrer? Min Ortofon 2M Black er bra, men holder vel ikke følge med resten.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Inntrykket er svært bra :)

    Hvilke PU bruker folket på sine ClearAudio snurrer? Min Ortofon 2M Black er bra, men holder vel ikke følge med resten.
    Jeg bruker AT33EV men skal byttes ut med noen hakk bedre fra AT tror jeg :) har også tenkt på å gå tilbake til Denon 103r igjen men vi for se

    mvh
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner bare et par av de lave PU-modellene til Rega og 2M Black og Black er svært god. Så jeg vurderer å gå helt til Ortofon Cadenza Black, men i det prissjiktet er det vel flere gode. ClearAudio sine er vel heller ikke å forakte?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn