Det går sikkert fint med Spotify, de har jo lenger erfaring med plattformen enn Tidal har. Det kan være litt Tidal-buggs som gjør at den slår seg av casting etter ferdig album eller spilleliste. Det er også mulig at den enheten jeg bruker i stuen er ustabil, for jeg har ikke opplevd noen problemer på soverommet. Skal teste de to mot hverandre når jeg gidder en av de nærmeste dagene, og hvis jeg finner ut at den som heter Main System er mer ustabil enn Bedroom så er det tilbake til butikken med den. For ellers er jeg svært fornøyd med CC Audio når jeg bruker Tidal, det å måtte starte castingen på ny når jeg åpner et nytt album er greit. Er jeg kjapp nok slipper jeg det. Det er bare de gangene den i hovedriggen har stoppet casting midt i avspilling som irriterer meg, men det har ikke forekommet på soverommet såvidt jeg kan huske.
Det problemet som fikk det til å koke over for meg i går kveld er den vanskelige integreringen med Jriver og det lokale arkivet mitt. Jeg har kjøpt Jremote, men det viser seg at den ikke fungerer med CC Audio på iOS. Har lest reklamen for Jremote på ny og der står det jo at det er med Android at Jremote kan styre CC Audios streaming fra Jriver. Når jeg fra før har et billig Android-brett som jeg ikke fikk til å integrere med CC uten Bubble, og derfor fikk meg en iPad som kommuniserer helt fint med CC og Tidal så er det med stor frustrasjon jeg ser at jeg enda en gang har foretatt feil valg. Det er en lang og tornefull vei til strømmenirvana for baluba, Madmax.
Derfor er nå puckene reservert til multirom og Tidal andre steder enn i selve krypten. Der har jeg nå kablet forbindelse via USB-DAC og en god DIY headamp til forforsterkeren i hovedsystemet. Det har vært en lettelse. Jeg liker GUI til Tidal og Jriver på PC mye bedre enn app. Og med pc sentralt plassert med kort vei til USB-DAC og headamp ble det en naturlig og velfungerende løsning for krypten. Trådløs strømming er egentlig unødvendig her, det er andre deler av huset som trenger det. Så nå har jeg en som har fast tilhold på soverommet og en som er mobil rundt omkring i huset. Er jo en flittig bruker, selv om jeg er en kritisk venn.
Enn sålenge blir det kablet i hovedrigggen, men når en passende/bedre DAC finner veien til systemet skiller jeg headfi fra hovedrigg igjen. Innen den tid får jeg finne ut om den ene pucken er ustabil, jeg får nemlig ofte feilmelding fra den selv om det spiller uten problemer. Men fram til jeg får en bedre DAC å plugge CC Audio inn i så er det lydkvaliteten som avgjør, og headfi-riggen banker nok pucken som kilde når det kommer til både lydkvalitet og problemfrihet. Enn sålenge...