Chromecast Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Kan det være at du har litt lang avstand mellom cca-en og routeren din? (eller mange hindringer/støykilder i mellom?) Jeg hadde masse dropouts lenge uten at jeg skjønte hvorfor, men da var en badass trådløsruter løsningen.

    Har ikke fyrt opp anlegget i dag, så nå er det bare å prøve igjen og se om det funker perfekt her også.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan det være at du har litt lang avstand mellom cca-en og routeren din? (eller mange hindringer/støykilder i mellom?) Jeg hadde masse dropouts lenge uten at jeg skjønte hvorfor, men da var en badass trådløsruter løsningen.

    Har ikke fyrt opp anlegget i dag, så nå er det bare å prøve igjen og se om det funker perfekt her også.
    Det er kort avstand mellom alle komponenter, og det fungerer perfekt å caste Tidal med iOS på en gammel iPad 2. Så ingenting er galt med den kombinasjonen. Men jeg får fortsatt dropouts med Tidal, og Cast-knappen dukker ikke opp i noen programmer på det lille Android-brettet. Jeg har testet Tidal offline med hodetelefoner og der fikk jeg samme hakk i lyden, så det er Tidal som er den skyldige.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Meld fra, så retter de feilen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Meld fra, så retter de feilen.
    Jepp, må vel gjøre det. Håper de har såpass kundeservice. Hvis ikke installerer jeg Bubble igjen og bruker den slik fram til jeg finner en løsning. Sannheten er jo at det sannsynligvis låter make. Batteriforbruket vil utgjøre forskjellen + brukergrensesnitt.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Dette er et veldig spennende og interessant produkt. Og ekstra spennende blir det når Google får på plass den bebudede multiromsløsningen.

    Men jeg er veldig overrasket over at What HiFi gir den såpass gode skussmål for lydkvalitet via analog utgang. Den er grei nok til tilfeldig lytting, men er veldig mangelfull i et skikkelig HiFI-oppsett til mer konsentert lytting. Direkte umusikalsk, er det fristende å kalle den.

    Jeg jobber med en test, der både Chromecast Audio og Chromecast 2 blir omtalt. Kommer plutselig...
    Prøvde å søke på Audiophile.no og kan ikke se at det har kommet en test?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Dette er et veldig spennende og interessant produkt. Og ekstra spennende blir det når Google får på plass den bebudede multiromsløsningen.

    Men jeg er veldig overrasket over at What HiFi gir den såpass gode skussmål for lydkvalitet via analog utgang. Den er grei nok til tilfeldig lytting, men er veldig mangelfull i et skikkelig HiFI-oppsett til mer konsentert lytting. Direkte umusikalsk, er det fristende å kalle den.

    Jeg jobber med en test, der både Chromecast Audio og Chromecast 2 blir omtalt. Kommer plutselig...
    Prøvde å søke på Audiophile.no og kan ikke se at det har kommet en test?
    Man kan bli Desillusjonert av mindre..... :p
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er et veldig spennende og interessant produkt. Og ekstra spennende blir det når Google får på plass den bebudede multiromsløsningen.

    Men jeg er veldig overrasket over at What HiFi gir den såpass gode skussmål for lydkvalitet via analog utgang. Den er grei nok til tilfeldig lytting, men er veldig mangelfull i et skikkelig HiFI-oppsett til mer konsentert lytting. Direkte umusikalsk, er det fristende å kalle den.

    Jeg jobber med en test, der både Chromecast Audio og Chromecast 2 blir omtalt. Kommer plutselig...
    Prøvde å søke på Audiophile.no og kan ikke se at det har kommet en test?
    Man kan bli Desillusjonert av mindre..... :p
    Ha ha ha, absolutt! Jeg ser fram til en mer seriøs og utfyllende test av CC Audio, der også den analoge ytelsen blir vurdert i forhold til andre streamere som Squeese Touch, for eksempel. For en ting er lyden vi får via digitalutgangen, den skal jo være "perfekt", men hva med alle de som ønsker å bruke CC Audio som hovedkilde i B- og C-anlegg uten noen ekstern DAC? De trenger også litt forbrukerveiledning fra eksperter. Jeg er forøvrig enig med Karl_Erik i at det ikke er noe som kan konkurrere med en skikkelig kilde/DAC, den er bare helt grei til bakgrunnslyd i sekundæranlegg. "Umusikalsk"? Ja, jeg forventer ikke noe annet. Men er likevel overrasket over hvor anstendig noe til litt over 350 kroner kan låte. :)

    Jeg er en novise i trådløs streaming, så hva "multirom" innebærer er jeg ikke sikker på at jeg er inneforstått med. Men her i casa baluba befinner det seg nå en på soverommet og en i stuen. De kan kjøres enten individuelt (med forskjellige kontroller antar jeg), eller jeg kan kjøre dem i gruppe slik at soverommet og stuen spiller synkront. Er ikke det regnet som multirom?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Dette er et veldig spennende og interessant produkt. Og ekstra spennende blir det når Google får på plass den bebudede multiromsløsningen.

    Men jeg er veldig overrasket over at What HiFi gir den såpass gode skussmål for lydkvalitet via analog utgang. Den er grei nok til tilfeldig lytting, men er veldig mangelfull i et skikkelig HiFI-oppsett til mer konsentert lytting. Direkte umusikalsk, er det fristende å kalle den.

    Jeg jobber med en test, der både Chromecast Audio og Chromecast 2 blir omtalt. Kommer plutselig...
    Prøvde å søke på Audiophile.no og kan ikke se at det har kommet en test?
    Jeg etterlyste også den testen for en god stund siden men dette produktet er nok altfor mye VFM til at de gidder å bruke tid på det ;)
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.067
    Torget vurderinger
    1
    Test av Cromecast Audio har desverre blitt nedprioritert i en hektisk periode. Men jeg registrerer interessen, og skal forsøke å få klemt den inn.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar Karl Erik
    Husk at mange ønsker både en vurdering av den som digital transport til egen dac, mens andre vil ha dens analoge kvaliteter belyst. Men dette innlemmer du selvfølgelig i testen... :)
    Et år går fryktelig fort gitt........
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Test av Cromecast Audio har desverre blitt nedprioritert i en hektisk periode. Men jeg registrerer interessen, og skal forsøke å få klemt den inn.
    Husk at det også er en artikkel om 3020 vi venter på. Bare for dele litt på det høye blodtrykket siste legebesøk avslørte. :rolleyes:
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.067
    Torget vurderinger
    1
    Test av Cromecast Audio har desverre blitt nedprioritert i en hektisk periode. Men jeg registrerer interessen, og skal forsøke å få klemt den inn.
    Husk at det også er en artikkel om 3020 vi venter på. Bare for dele litt på det høye blodtrykket siste legebesøk avslørte. :rolleyes:
    Siste legebesøk avslørte nok langt heftigere ting enn høyt blodtrykk...

    Men den gode nyheten er at 2x3020 har fått interessante makkere. Monitor Audio 9 Gold Mk2 overrasket med å ha biwiringsterminaler, i motsetning til Mk1.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Overraskelse lydmessig.

    Har brukt CC audio noen uker i anlegg nr 2. Har kjørt lyden analogt fra CC direkte til inngang på forsterker. Lyden var helt ok, men jeg var ikke fornøyd.

    Kjøpte meg en brukt cambridge dacmagic slik at jeg kunne bruke optisk fra CC.

    Må si den overrasket meg med hvor mye bedre lyden ble. Flere detaljer, bedre stereoperspektiv mm.

    Så med tanke på at dette har kostet meg en drøy tusenlapp er jeg meget fornøyd :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ren latskap som gjør at jeg ikke har giddet å reise meg og sette på CD-en av Sketches of Spain istedenfor å spille den av over de analoge utgangene til pucken, men nå har jeg heldigvis lokalisert Audio Alchemy DDE1, så får vi se om den aksepterer jitter-en fra CC Audio. Men det lar jeg vente, sitter ikke og lytter kritisk til lyd over høyttalerne for tiden likevel siden jeg tilbringer endel tid med hodetelefoner på som er mer kompromissløst koblet til lydkilden (PC til USB-DAC og en god headamp). Hører på musikken, ikke så mye lyden som kunne vært mye bedre hvis jeg satt på CD isteden.

    Når det gjelder styringen av pucken har jeg bare resignert i forhold til 7" Androidbrett og bruker isteden den gamle store iPad-en som er i familien. Ingen andre bruker den likevel, og det er overraskende godt fungerende å ha den stående oppreist i coveret på bordet ved siden av meg. Synes egentlig den er for stor som fjernkontroll, men det ser såpass kult og hi tech ut med den stående å spinne på bordet mens musikk spilles av. Bare en gigantisk snurrende play/pause-knapp pluss fram og tilbake. Utover det noen få ord om i hvilket rom det lyttes og til hvilket spor, samt en bar som viser progresjon i sporet. Synes rett og slett det er litt kult, siden jeg er såpass low tech person. :rolleyes:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ok, da er jeg på nippet til å melde meg ut av Chromecast Audios venner. Det har fungert greit nok med Tidal, men når jeg skal integrere Jriver med Jremote så går det galt. Jremote har på tross av løfter i reklamen ikke støtte for CC Audio. I tillegg er høyeste bitrate jeg får valgt i Jremote 320 kbps, og å betale ekstra pris for tilgang til FLAC uten at systemet gir meg muligheten til å spille det er så rålpete at selv en ånnas som jeg ikke aksepterer det.

    Eneste tekniske mulighet jeg ser nå er å koble meg til bypass på headamp med kabel til forsterkeren. Tilbake til kabling og USB-DAC altså. Da fjerner jeg rett og slett CC Audio fra systemet, hva i helvete skal jeg med den når jeg har enda bedre kablet forbindelse. Men det er jo mulig det finnes en løsning som jeg har oversett, men mitt vennskap til Chromecast og Jremote er så tynnslitt nå at det knapt kan kalles vennskap. Og løser ikke dette seg raskt så lar det seg ikke løse, og da vil jeg rett og slett erklære meg som direkte fiende av CC Audio, det mest løgnaktige streamersystemet ever. Påstår komptatibilitet som åpenbart ikke finnes. Lurer brukere med reklamen til å kjøpe et produkt som ikke fungerer til sitt bruk, rett og slett. :mad:
     

    Madmax_1

    Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Innlegg
    30
    Antall liker
    24
    Sted
    Moss
    Vil bare legge inn min erfaring med bruk av Chromecast 2 (ikke Audio) på mitt anlegg. Jeg har en ren 2-kanals forsterker uten HDMI og kjører derfor Chromecasten inn i TV og optisk lyd ut fra den ned til Dac'en. Bruker kun Spotify, så kan ikke uttale meg om bruk av Tidal. Kjører da Spotify Connect mot både Android og Apple enheter og dette fungerer glimrende med en lyd jeg ikke klarer å skille fra cd eller direkte fra pc/Flac via Dac'en. Aldri noen former for lag eller forstyrrelser, selv om dette kjører trådløst. Hadde ikke trodd denne løsningen skulle blitt så bra, men må si meg storfornøyd med min Chromecast opplevelse så langt. Har prøvd med div løsninger tidligere med bl.a HTPC'er og andre nettverksspillere, men Chromecasten gjør dette elegant med meget god lyd.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det går sikkert fint med Spotify, de har jo lenger erfaring med plattformen enn Tidal har. Det kan være litt Tidal-buggs som gjør at den slår seg av casting etter ferdig album eller spilleliste. Det er også mulig at den enheten jeg bruker i stuen er ustabil, for jeg har ikke opplevd noen problemer på soverommet. Skal teste de to mot hverandre når jeg gidder en av de nærmeste dagene, og hvis jeg finner ut at den som heter Main System er mer ustabil enn Bedroom så er det tilbake til butikken med den. For ellers er jeg svært fornøyd med CC Audio når jeg bruker Tidal, det å måtte starte castingen på ny når jeg åpner et nytt album er greit. Er jeg kjapp nok slipper jeg det. Det er bare de gangene den i hovedriggen har stoppet casting midt i avspilling som irriterer meg, men det har ikke forekommet på soverommet såvidt jeg kan huske.

    Det problemet som fikk det til å koke over for meg i går kveld er den vanskelige integreringen med Jriver og det lokale arkivet mitt. Jeg har kjøpt Jremote, men det viser seg at den ikke fungerer med CC Audio på iOS. Har lest reklamen for Jremote på ny og der står det jo at det er med Android at Jremote kan styre CC Audios streaming fra Jriver. Når jeg fra før har et billig Android-brett som jeg ikke fikk til å integrere med CC uten Bubble, og derfor fikk meg en iPad som kommuniserer helt fint med CC og Tidal så er det med stor frustrasjon jeg ser at jeg enda en gang har foretatt feil valg. Det er en lang og tornefull vei til strømmenirvana for baluba, Madmax.

    Derfor er nå puckene reservert til multirom og Tidal andre steder enn i selve krypten. Der har jeg nå kablet forbindelse via USB-DAC og en god DIY headamp til forforsterkeren i hovedsystemet. Det har vært en lettelse. Jeg liker GUI til Tidal og Jriver på PC mye bedre enn app. Og med pc sentralt plassert med kort vei til USB-DAC og headamp ble det en naturlig og velfungerende løsning for krypten. Trådløs strømming er egentlig unødvendig her, det er andre deler av huset som trenger det. Så nå har jeg en som har fast tilhold på soverommet og en som er mobil rundt omkring i huset. Er jo en flittig bruker, selv om jeg er en kritisk venn.

    Enn sålenge blir det kablet i hovedrigggen, men når en passende/bedre DAC finner veien til systemet skiller jeg headfi fra hovedrigg igjen. Innen den tid får jeg finne ut om den ene pucken er ustabil, jeg får nemlig ofte feilmelding fra den selv om det spiller uten problemer. Men fram til jeg får en bedre DAC å plugge CC Audio inn i så er det lydkvaliteten som avgjør, og headfi-riggen banker nok pucken som kilde når det kommer til både lydkvalitet og problemfrihet. Enn sålenge...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det får vel være grenser for bells & whistles man kan vente er på plass for mindre enn 400kr?
    Spørs om du er i Google's kundegruppe for dette produktet, baluba.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det får vel være grenser for bells & whistles man kan vente er på plass for mindre enn 400kr?
    Spørs om du er i Google's kundegruppe for dette produktet, baluba.
    Problemet er at jeg er så bakstreversk av natur at jeg ikke er i noens naturlige kundegruppe, med unntak av de som lager rørforsterkere og lignende tradisjonelle komponenter. Men motstridende følger jeg med strømmen og skal ikke nekte for at den har gitt meg gleder. Og de problemene jeg har hatt med pucken fram til jeg nå skulle integrere lokale filer har vært små iforhold til resultatet. Men hvis du leser den andre tråden der jeg går direkte på problematikken med Jremote har jeg faktisk fått en holdbar løsning. Det dreier seg tross alt kun om trådløs strømming av lokale filer fra pc, og da blir det å bruke Bubble ikke like dumt i lengden som å bruke bubble for å streame Tidal fra telefonen. Problem solved, altså. Uten at det har ført til en bastardløsning som er vanskelig å leve med i lengden slik Bubble på nettbrettet er.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.008
    Torget vurderinger
    4
    Det får vel være grenser for bells & whistles man kan vente er på plass for mindre enn 400kr?
    Spørs om du er i Google's kundegruppe for dette produktet, baluba.
    Virker som man får vel så god funksjonalitet, om ikke bedre, enn det man får med bridge i PS-dac'ene våre ;) F.eks gapless playback på første forsøk...
    Det har noe med utviklingskostnader per solgte enhet å gjøre, tenker jeg.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg forlot BridgeI når jeg solgte PWD DAC'en.
    Har 4 fullverdige strømmeløsninger og det er jo 3 for mange.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Sliter med å få Chromecast 2 til funger med BubbleUPnP og Tidal fra Lumin/Kazoo app. Alt annet jeg har prøvd fungerer med BubbleUPnP, Sonos, Rpi, Blu Ray splller og LG smart TV, men ikke CC2 (skal være støttet). Jeg starter en låt og covertet kommer opp på TVen men den vil ikke starte å spille, dvs ingen lyd.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Sliter med å få Chromecast 2 til funger med BubbleUPnP og Tidal fra Lumin/Kazoo app. Alt annet jeg har prøvd fungerer med BubbleUPnP, Sonos, Rpi, Blu Ray splller og LG smart TV, men ikke CC2 (skal være støttet). Jeg starter en låt og covertet kommer opp på TVen men den vil ikke starte å spille, dvs ingen lyd.
    "Gjestemodus" er kjent for å skape litt krøll i diverse settinger, har du prøvd å deaktivere den?
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Bubble var ustabil da jeg måtte bruke den. Cromecast appen funker flott med Tidal. Det er full støtte.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hjalp lite å fjerne gjestebruker. Bubble virker OK på alt utenom cc.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hjelp! Chromecast spiller ikke fra Tidal

    Jeg har brukt chromecast audio i noen måneder, og det har fungert veldig bra.

    Men, de to siste dagene får jeg ikke Tidal til å fungere med casten. Får hele tiden melding om problemer med kommunikasjon med chromecast audio.
    I Google home står det at Tidal caster til den, men ingen lyd. Har sjekket alt av koblinger i anlegget, det er i orden. Den er koblet til dac med optisk.
    Har forsøkt med en annen chromecast audio, samme problem.

    Har tilbakestilt til fabrikkinnstillingene og satt den opp på nytt, kjørt reset på router mm uten noe resultat. Noen som har forslag?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Kan Chromecast ha problemer i dag tro? Jeg kjøpte ny Chromecast ultra i dag og sliter med tilkoblingen. Å koble til Chromecast er normalt ganske enkelt ( har 1 fra før ) men i dag vil den rett og slett ikke.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har også hatt problemer med min Chromecast 2 denne uken, har vært veldig stabilt frem til nå.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ser ikke bort fra at det er chromecast som har problemer. I går fikk jeg den omsider til å virke en stund, men i dag var det ikke mulig. gikk gjennom samme "program" med den begge dagene.
    Jeg måtte gå på jobb, så har ikke anledning til å kontakte support hos google i dag. Hvis noen får svar derfre ville det vært fint hvis det blir informert om her.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg måtte ringe nettleverandøren for å høre om de sleit med nettet i dag for jeg ble regerett kastet av nettverket når Chromecast prøvde å koble seg på nettet. Leverandøren ( altibox ) trodde muligens at Chromecasten sendte ut støy når den forsøkte å koble seg på.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Jeg har prøvd CC Audio med optisk kabel mot Oppo 103 med digital coax inn i samme DAC. Jeg tenkte før jeg kjøpte den at CC Audio var helt genialt, og skulle være en like god løsning til en latterlig lav pris, men jeg må bare innrømme at forskjellen er ganske stor. Med streaming gjennom Oppo er lyden fra Tidal HiFi veldig lik den jeg får fra CD. CC Audio er (dessverre) mindre engasjerende, selv om den absolutt ikke er "dårlig". Det var først med A/B-testing og litt lenger lytting at jeg merker at lyden er et stykke unna.


    Interessant tråd. Finnes det noen som har testet Chroemcast Audio med skikkelig DAC opp mot løsninger fra eksempelvis AURALIC ARIES MINI, MARANTZ NA6005 og ELAC DISCOVERY DS-S101-G MUSIC SERVER?

    Jeg hørte CC Audio sammen med en middels god DAC og ble mektig overrasket over bra det ble. Og lurer på om ørene lurte meg litt? Er det noen med de samme erfaringene?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ser ikke bort fra at det er chromecast som har problemer. I går fikk jeg den omsider til å virke en stund, men i dag var det ikke mulig. gikk gjennom samme "program" med den begge dagene.
    Jeg måtte gå på jobb, så har ikke anledning til å kontakte support hos google i dag. Hvis noen får svar derfre ville det vært fint hvis det blir informert om her.
    Da tror jeg at CC audio kanskje kan frikjennes. Den fungerer helt utmerket med lyd fra NRK TV sin app, men fungerer ikke med Tidal og Deezer, MERKELIG!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ser ikke bort fra at det er chromecast som har problemer. I går fikk jeg den omsider til å virke en stund, men i dag var det ikke mulig. gikk gjennom samme "program" med den begge dagene.
    Jeg måtte gå på jobb, så har ikke anledning til å kontakte support hos google i dag. Hvis noen får svar derfre ville det vært fint hvis det blir informert om her.
    Da tror jeg at CC audio kanskje kan frikjennes. Den fungerer helt utmerket med lyd fra NRK TV sin app, men fungerer ikke med Tidal og Deezer, MERKELIG!
    Da har jeg fått svar fra Tidal support med løsning, så chromecasten kan definitivt frikjennes.

    Jeg hadde gjort NESTEN alt rett da jeg avinstallerte og installerte Tidal igjen. Det jeg IKKE hadde gjort, og som må gjøres, var å slå av og på IPad før jeg installerte på nytt.

    Nå spiller Tidal igjen via chromecast audio og alt er bare velstand :)
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Jeg er litt lei av å bruke kabel til Iphone når jeg skal høre på Tidal/Spotify på anlegget i stua.

    Er veldig på lavbudsjett for tida og har sett litt på Chromecast Audio som en løsning for en stund framover i hvert fall.

    Jeg har en Rega Brio-R forsterker.

    Koble en Chromecast Audio til den fungerer vel? Antar at jeg kan bruke den samme pluggen/ledningen som jeg i dag bruker på telefonen i Chromecasten og plugge inn i forsterkeren? Kun analoge innganger på Brio-R.

    Noe mer å tenke på?
     

    Oppoverbakke

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    120
    Antall liker
    36
    Jeg er litt lei av å bruke kabel til Iphone når jeg skal høre på Tidal/Spotify på anlegget i stua.

    Er veldig på lavbudsjett for tida og har sett litt på Chromecast Audio som en løsning for en stund framover i hvert fall.

    Jeg har en Rega Brio-R forsterker.

    Koble en Chromecast Audio til den fungerer vel? Antar at jeg kan bruke den samme pluggen/ledningen som jeg i dag bruker på telefonen i Chromecasten og plugge inn i forsterkeren? Kun analoge innganger på Brio-R.

    Noe mer å tenke på?
    En DAC? Anbefales på det sterkeste. CA kan faktisk låte helt ok med en ålreit DAC.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    DAC er på lista over innkjøp litt lenger framme, men er helt på "lavbudsjett" nå. CC rett inn får holde i mellomtida, men det funker helt greit, eller? Akkurat nå har jeg plug fra telefon og inn i forsterker, mulig CC ikke gir noe bedre lyd, men får leve med det en stund framover. Dette er også litt for at ungene skal kunne lytte til litt ok lyd av og til. Bedre enn høyttaleren på telefonen :)

    Jeg tenker for øvrig på bruktkjøp av Rega Dac-R når den tid kommer, men det er sikkert andre DAC'er som kan funke bra!?
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Bruker CC slik du beskriver på et anlegg jeg har på soverommet, fungerer helt greit. Bedre enn Bluetooth som ville vært alternativet.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Bruker CC slik du beskriver på et anlegg jeg har på soverommet, fungerer helt greit. Bedre enn Bluetooth som ville vært alternativet.
    Flott, da kjører jeg med det enkle oppsettet først. Det er uansett vinyl som er min hovedkilde og jeg hører da av og til på CD'er også. Men, fint med strømmemulighet på anlegget i stua, kona og ungene holder seg (foreløpig) unna vinylen...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn