Chromecast Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ligger I Spania for øye blikket og synes dette høres bra ut uten å ha muligheten av å teste. Lovende lesning da jeg har tre stk CC. Gleder meg til å kjøre rett fra app uten tredjeparts løsning. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sliter med et lite hikk noen takter inn i hvert spor, sett bort fra det første som spillingen starter på. Kan det være innstillingene mine?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg tatt i bruk en gammel iPad2 som tilhører min bror. Ser ut til å fungere helt fint å spille av fra Tidal med den. Ingen hikk, men tydeligvis ikke innstilt på gapless så det må jeg gjøre noe med. Lånt iPad er uansett ikke en løsning, så jeg må finne en løsning for Android-brettet.

    Kan det være at jeg fortsatt har Bubble installert som skaper kluss? Skjønner ikke hvorfor, men jeg skjønner ikke hvorfor å streame via bubble går uten problemer med lyden mens å streame Tidal i CC Audio gir hikk i lyden? Hadde det vært et ressursproblem ville det jo vært omvendt. Ingen som har noen tanker om dette?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gapless play har ikke noe med kontrollpunkt (iPad) å gjøre.
    Kan du forklare nærmere? Hvordan skal det eventuelt stilles inn?

    Kanskje jeg må åpne CC-appen? Den har når jeg tenker meg om ikke vært åpnet siden Tidal ble oppdatert. For jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle ha de problemene jeg har med Tidal på Android og ikke med iPad.
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Har ikke denne oppdateringen kommet til Android enda?
    Kan ikke se jeg har det valget på min Nexus 5x.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Symbolet er ikke der slik som på iOS, men jeg fikk en oppdatering og castingen ble dårligere etterpå. Før det gikk det på et eller annet juksevis via Bubble, men akkurat nå er jeg veldig usikker på status. Åpnet CC-appen, og der kan jeg fortsatt ikke velge Tidal? Er det mulig at jubelen/fortvilelsen er litt forhastet?
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Prøvd å starte hele paden på ny? Da er du sikker på at ikke noe ligger og suger.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Gapless play har ikke noe med kontrollpunkt (iPad) å gjøre.
    Kan du forklare nærmere? Hvordan skal det eventuelt stilles inn?

    Kanskje jeg må åpne CC-appen? Den har når jeg tenker meg om ikke vært åpnet siden Tidal ble oppdatert. For jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle ha de problemene jeg har med Tidal på Android og ikke med iPad.
    Det jeg mente å si var at kontrollpunktet ikke er innvolvert i selve avspillingen.
    BubbleUPnP håndterer Playlist (for OH overføres normalt neste spor til renderer), dvs. dette er noe som foregår mellom server og renderer med kun controls gjort fra iDevice.
    Gapless Play command (per default) kan noen ganger aktiveres via iPad, alt etter hvilket system man opererer.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Prøvd å starte hele paden på ny? Da er du sikker på at ikke noe ligger og suger.
    Flere ganger, faktisk. Har tenkt å teste om det faktisk kun er styring og ikke Bubble i bakgrunnen (burde jo ikke være det, men Tidal-appen funket også før den siste versjonen hos meg). Har tenkt å foreta en enkel test med å forlate huset til jeg ikke lenger har kontakt med wifi, for å se om det da slutter å spille over CC. Ut fra versjonsnummer 1.11.0 skal det være CC-kompatibilitet nå. Og det er den versjonen jeg har. Men også en annen har problemer med det samme ifølge kommentarene til versjonen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aspiro.tidal&hl=no.

    Dere som får det til å fungere feilfritt opplyser ikke om hvilket OS det er i. Hadde vært greit å vite, for her fungerer det fint i iOS men ikke Android. Noe som er direkte tøysete, CC er tross alt Google og Android by nature.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg har brukt Chromcast 1 ganske lenge nå i TV'n, med den optiske utgangen inn i Dac'en. Blir imponert hvor stabilt den fungerer. Fjernsynet slår seg automatisk på via mobilen med Youtube,spotify connect, bilder osv.
    Tidal ligger langt på etterskudd når det gjelder avspilling/streaming via mobilen. Med Spotify Premium har man en Device funkjon med valg kilde på mobilen. Med Tidal HIFI kan jeg bare bruke Bluetooth ennå. Dvs. at jeg får bedre lyd med Spotify connect over kabelnettet.
    Har dere også den erfaringen? mvh. Guit
     
    Sist redigert:

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Jeg har Chromecast Audio og det fungerte fint med Tidal HIFI da jeg testet det i går.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kjøpte meg to stk Chromecast audio i går. Var litt "krøll" umiddelbart etter installasjon med drop-outs og at det kuttet. Men etter å ha startet casting noen ganger i Tidal-appen fra Ipad, så spilte det uten problemer i noen timer. Ingen problemer i dag tidlig heller, så satser på at det fungerer greit videre :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ipad fungerer fint her også, men jeg har ikke iPad og meningen er å bruke en nylig kjøpt 7" Android (kjøpt på grunn av Bubble) som fjernkontroll. Jeg vil ikke ha noe større enn 7", og smarttelefon har jeg ikke for tiden.

    Kan ikke de som skriver erfaringene sine også skrive hvilket OS de har på fjernkontrollen sin? Det er jo av stor relevans. Som nevnt fungerte iOS perfekt her, mens Android ikke gjør det. Men jeg har ikke testet i dag. Begynner å lure på om jeg skal rulle tilbake til forrige versjon.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En ting jeg reagerer på er at Tidal fortsatt ikke kan velges i Cast-appen til Android. Jeg får fortsatt kun fram TuneIn som alternativ der.
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Enig der, veldig merkelig siden det er google produkter begge deler. Virker sløvt fra google sin side.
    Har du ett Nexus nettbrett eller er det fra en annen produsent som ikke kjører stock Android?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig der, veldig merkelig siden det er google produkter begge deler. Virker sløvt fra google sin side.
    Har du ett Nexus nettbrett eller er det fra en annen produsent som ikke kjører stock Android?
    Jeg har et rimelig Denver-brett. Det virker som om det er stock Android, for jeg det er ingen fikse gui-løsninger som enkelte andre har. Som jeg har nevnt flere ganger fungerer Bubble helt fint, så det skal ikke være et ressursproblem.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Prøvd å starte hele paden på ny? Da er du sikker på at ikke noe ligger og suger.
    Flere ganger, faktisk. Har tenkt å teste om det faktisk kun er styring og ikke Bubble i bakgrunnen (burde jo ikke være det, men Tidal-appen funket også før den siste versjonen hos meg). Har tenkt å foreta en enkel test med å forlate huset til jeg ikke lenger har kontakt med wifi, for å se om det da slutter å spille over CC. Ut fra versjonsnummer 1.11.0 skal det være CC-kompatibilitet nå. Og det er den versjonen jeg har. Men også en annen har problemer med det samme ifølge kommentarene til versjonen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aspiro.tidal&hl=no.

    Dere som får det til å fungere feilfritt opplyser ikke om hvilket OS det er i. Hadde vært greit å vite, for her fungerer det fint i iOS men ikke Android. Noe som er direkte tøysete, CC er tross alt Google og Android by nature.
    Jeg vet ikke om du fikk noe svar på denne, men nettopp kommet hjem fra sydlige breddegrader. Oppdatert app 1.11.0.668.16 - funker som det skal på Android. Super løsning. :)
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Er det mulig å få radiokanaler over CC Audio gratis? Har kun finni TuneIn, som koster 109,- pr mnd!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg måtte slette Tidal appen på mobilen og innstallere på nytt igjen for å få chromecast til å fungere. Det fungerer nå bare ypperlig :)
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Er det mulig å få radiokanaler over CC Audio gratis? Har kun finni TuneIn, som koster 109,- pr mnd!
    Funker fint her med TuneIn på CC Audio og CC uten å betale noe :)

    Knut :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Prøvd å starte hele paden på ny? Da er du sikker på at ikke noe ligger og suger.
    Flere ganger, faktisk. Har tenkt å teste om det faktisk kun er styring og ikke Bubble i bakgrunnen (burde jo ikke være det, men Tidal-appen funket også før den siste versjonen hos meg). Har tenkt å foreta en enkel test med å forlate huset til jeg ikke lenger har kontakt med wifi, for å se om det da slutter å spille over CC. Ut fra versjonsnummer 1.11.0 skal det være CC-kompatibilitet nå. Og det er den versjonen jeg har. Men også en annen har problemer med det samme ifølge kommentarene til versjonen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aspiro.tidal&hl=no.

    Dere som får det til å fungere feilfritt opplyser ikke om hvilket OS det er i. Hadde vært greit å vite, for her fungerer det fint i iOS men ikke Android. Noe som er direkte tøysete, CC er tross alt Google og Android by nature.
    Jeg vet ikke om du fikk noe svar på denne, men nettopp kommet hjem fra sydlige breddegrader. Oppdatert app 1.11.0.668.16 - funker som det skal på Android. Super løsning. :)
    Samme versjon som jeg har. Det er en annen som har rapportert samme problem, og det er også rapportert om feil i bibliotekopplegget. Vi kan kanskje derfor vente oss en oppdatering snart, såvidt jeg forstår er Tidal ofte ute med oppdateringer. Men jeg får altså fortsatt det lille hikket i starten av hvert spor. Spilte et par skiver i dag uten å irritere meg for mye, men så gikk jeg over til CD. Skyldes også bedre lyd fra min Rega enn CC uten ekstern DAC, men var også litt lei av hikkene.

    Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk de problemene nå. Hadde jo ingen problemer før de lanserte 1.11.0.668.16. Kunne faktisk caste direkte fra Tidal men det gikk i praksis via Bubble, antar jeg. Uten hikke eller noe lag av noe slag. Forbanna saker, alt fungerte for meg da mange andre klaget, nå som andre har fått det til å funke med 1.11.0.668.16 sliter jeg. :mad: Det er rett og slett ubegripelig for brettets beskaffenhet ikke bør ha noe å si siden det bare er kontrollpunkt, og siden det klarte å streame redbook som server til CC Audio før oppdateringen.

    Er det mulig å få radiokanaler over CC Audio gratis? Har kun finni TuneIn, som koster 109,- pr mnd!
    Funker fint her med TuneIn på CC Audio og CC uten å betale noe :)

    Knut :)
    Det fungerer perfekt og er helt gratis hos meg også. Tror det finnes en betalservice og en gratis fra TuneIn.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Testet på Android brettet mitt her nå, installerte Tidal 1.11.0.668.16 fra Google Play Butikken og det fungerer helt fint uten hikke.
    Tipper det kanskje er Bubble som kødder det til for deg, har du forsøkt å fjerne det fra brettet ditt?
    Eventuelt kan du jo slå av wifi på brettet (dra ned fra toppen av skjermen) og se om det gjør noen forskjell? Siden streamingen foregår mellom Tidal og din Chromecast skal kontrollpunktet ditt ikke trenge å være på nett for å spille den aktive spillelisten.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Testet på Android brettet mitt her nå, installerte Tidal 1.11.0.668.16 fra Google Play Butikken og det fungerer helt fint uten hikke.
    Tipper det kanskje er Bubble som kødder det til for deg, har du forsøkt å fjerne det fra brettet ditt?
    Eventuelt kan du jo slå av wifi på brettet (dra ned fra toppen av skjermen) og se om det gjør noen forskjell? Siden streamingen foregår mellom Tidal og din Chromecast skal kontrollpunktet ditt ikke trenge å være på nett for å spille den aktive spillelisten.
    Jeg har også mistenkt Bubbles tilstedeværelse for å være problemet. Skal teste forslaget ditt om å bare slå av wifi først. Takk for respons. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ok, dette er forhåpentligvis siste oppdatering rundt denne problematikken, for jeg klarte til slutt å løse problemet. Det som måtte til var å avinstallere Bubble og Tidal og omstarte brettet før jeg installerte Tidal på ny. Og da fungerte alt perfekt! Å bare fjerne Bubble var ikke nok, det løste ikke problemet. Kanskje Bubble har ført til en ødelagt oppdatering av Tidal? Så hvis noen andre sliter med noe lignende er oppskriften klar, start helt på ny istedenfor å bare oppdatere Tidal.

    Da kan jeg senke skuldrene og gå framtiden lyst i møte med en Tidal/Chromecast-integrering som fungerer slik den skal. Og da blir det garantert investert i flere pucker til andre rom i huset. Men jeg vil fortsatt oppfordre andre dere andre til å teste å bryte kontakten mellom kontrolleren og nettverket. Hos meg brøt musikken da, så det virker som om CC Audio er avhengig av å være i kontakt med en kontroller for å spille.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Så bra baluba. Ting ordner seg for snille gutter. :):)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Men jeg vil fortsatt oppfordre andre dere andre til å teste å bryte kontakten mellom kontrolleren og nettverket. Hos meg brøt musikken da, så det virker som om CC Audio er avhengig av å være i kontakt med en kontroller for å spille.
    På din oppfordring så forsøkte jeg dette. Lukket først Tidal appen, det fortsatte å spille via chromecast. Deretter slo jeg iPaden helt av, uten at det ble stopp.

    Men, i går da jeg lukket appen, stoppet strømming via chromecast, men jeg kan ikke huske om det var musikk lagret offline jeg spilte da. Det må jeg evt sjekke ved nytt forsøk ved en senere anledning.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men jeg vil fortsatt oppfordre andre dere andre til å teste å bryte kontakten mellom kontrolleren og nettverket. Hos meg brøt musikken da, så det virker som om CC Audio er avhengig av å være i kontakt med en kontroller for å spille.
    På din oppfordring så forsøkte jeg dette. Lukket først Tidal appen, det fortsatte å spille via chromecast. Deretter slo jeg iPaden helt av, uten at det ble stopp.

    Men, i går da jeg lukket appen, stoppet strømming via chromecast, men jeg kan ikke huske om det var musikk lagret offline jeg spilte da. Det må jeg evt sjekke ved nytt forsøk ved en senere anledning.
    Snodig. Men hvis du spilte offline-innhold så spilte du av fra iPad-en og ikke direkte i CC, for CC kan vel ikke lagre offline-innhold? Eller har jeg gått glipp av en minnefunksjon her?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Men jeg vil fortsatt oppfordre andre dere andre til å teste å bryte kontakten mellom kontrolleren og nettverket. Hos meg brøt musikken da, så det virker som om CC Audio er avhengig av å være i kontakt med en kontroller for å spille.
    På din oppfordring så forsøkte jeg dette. Lukket først Tidal appen, det fortsatte å spille via chromecast. Deretter slo jeg iPaden helt av, uten at det ble stopp.

    Men, i går da jeg lukket appen, stoppet strømming via chromecast, men jeg kan ikke huske om det var musikk lagret offline jeg spilte da. Det må jeg evt sjekke ved nytt forsøk ved en senere anledning.
    Snodig. Men hvis du spilte offline-innhold så spilte du av fra iPad-en og ikke direkte i CC, for CC kan vel ikke lagre offline-innhold? Eller har jeg gått glipp av en minnefunksjon her?
    Jeg testet på Android med både å avslutte app og koble ut wifi og den spilte resten av spillelisten feilfritt.
    Kunne også ta opp GoogleCast appen på iPad mens dette pågikk og se hva som spilte på CC, samt styre volum og pause/play.

    CC kan ikke lagre offline innhold nei.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Men jeg vil fortsatt oppfordre andre dere andre til å teste å bryte kontakten mellom kontrolleren og nettverket. Hos meg brøt musikken da, så det virker som om CC Audio er avhengig av å være i kontakt med en kontroller for å spille.
    På din oppfordring så forsøkte jeg dette. Lukket først Tidal appen, det fortsatte å spille via chromecast. Deretter slo jeg iPaden helt av, uten at det ble stopp.

    Men, i går da jeg lukket appen, stoppet strømming via chromecast, men jeg kan ikke huske om det var musikk lagret offline jeg spilte da. Det må jeg evt sjekke ved nytt forsøk ved en senere anledning.
    Snodig. Men hvis du spilte offline-innhold så spilte du av fra iPad-en og ikke direkte i CC, for CC kan vel ikke lagre offline-innhold? Eller har jeg gått glipp av en minnefunksjon her?
    Jeg testet på Android med både å avslutte app og koble ut wifi og den spilte resten av spillelisten feilfritt.
    Kunne også ta opp GoogleCast appen på iPad mens dette pågikk og se hva som spilte på CC, samt styre volum og pause/play.

    CC kan ikke lagre offline innhold nei.
    CC kan ikke lage offline, det er jeg klar over, men lurte igrunnen på om Tidalappen kan spille av offlineinnhold via CC, men har vel kommet frem til at det ikke går.

    Så hva som gjorde at den stanset strømming i går da jeg stengte ned appen, og spilte videre i dag da jeg gjorde det samme, er et mysterium.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    CC kan ikke lage offline, det er jeg klar over, men lurte igrunnen på om Tidalappen kan spille av offlineinnhold via CC, men har vel kommet frem til at det ikke går.

    Så hva som gjorde at den stanset strømming i går da jeg stengte ned appen, og spilte videre i dag da jeg gjorde det samme, er et mysterium.
    Nei det var jo litt rart at det ikke oppfører seg likt?
    Hos meg spiller den offline-innhold like herlig som online, HVIS wifi er på når jeg starter. Jeg kan da også gå ut av appen og stenge av wifi på enheten og det spiller fortsatt.......
    Men hvis wifi slås av først ser jo ikke Tidal app CC i det hele tatt så da virker det selvfølgelig ikke.
    Men det tyder vel da på at avspilling av offlineinnhold ikke er så veldig offline hvis wifi er tilgjengelig.... at den likevel velger online-versjonen av låta........eller?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    CC kan ikke lage offline, det er jeg klar over, men lurte igrunnen på om Tidalappen kan spille av offlineinnhold via CC, men har vel kommet frem til at det ikke går.

    Så hva som gjorde at den stanset strømming i går da jeg stengte ned appen, og spilte videre i dag da jeg gjorde det samme, er et mysterium.
    Nei det var jo litt rart at det ikke oppfører seg likt?
    Hos meg spiller den offline-innhold like herlig som online, HVIS wifi er på når jeg starter. Jeg kan da også gå ut av appen og stenge av wifi på enheten og det spiller fortsatt.......
    Men hvis wifi slås av først ser jo ikke Tidal app CC i det hele tatt så da virker det selvfølgelig ikke.
    Men det tyder vel da på at avspilling av offlineinnhold ikke er så veldig offline hvis wifi er tilgjengelig.... at den likevel velger online-versjonen av låta........eller?
    Selvfølgelig, for det som skjer er at nettbrettet/telefonen laster ned offline-innholdet til egen lagring, men det har ingen betydning for de kommandoene Tidal-appen gir til CC Audio.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    CC kan ikke lage offline, det er jeg klar over, men lurte igrunnen på om Tidalappen kan spille av offlineinnhold via CC, men har vel kommet frem til at det ikke går.

    Så hva som gjorde at den stanset strømming i går da jeg stengte ned appen, og spilte videre i dag da jeg gjorde det samme, er et mysterium.
    Nei det var jo litt rart at det ikke oppfører seg likt?
    Hos meg spiller den offline-innhold like herlig som online, HVIS wifi er på når jeg starter. Jeg kan da også gå ut av appen og stenge av wifi på enheten og det spiller fortsatt.......
    Men hvis wifi slås av først ser jo ikke Tidal app CC i det hele tatt så da virker det selvfølgelig ikke.
    Men det tyder vel da på at avspilling av offlineinnhold ikke er så veldig offline hvis wifi er tilgjengelig.... at den likevel velger online-versjonen av låta........eller?
    Selvfølgelig, for det som skjer er at nettbrettet/telefonen laster ned offline-innholdet til egen lagring, men det har ingen betydning for de kommandoene Tidal-appen gir til CC Audio.
    Jo, men da var det jo litt rart at Seskage opplevde at avspilling stoppet når han gikk ut av appen?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    CC kan ikke lage offline, det er jeg klar over, men lurte igrunnen på om Tidalappen kan spille av offlineinnhold via CC, men har vel kommet frem til at det ikke går.

    Så hva som gjorde at den stanset strømming i går da jeg stengte ned appen, og spilte videre i dag da jeg gjorde det samme, er et mysterium.
    Nei det var jo litt rart at det ikke oppfører seg likt?
    Hos meg spiller den offline-innhold like herlig som online, HVIS wifi er på når jeg starter. Jeg kan da også gå ut av appen og stenge av wifi på enheten og det spiller fortsatt.......
    Men hvis wifi slås av først ser jo ikke Tidal app CC i det hele tatt så da virker det selvfølgelig ikke.
    Men det tyder vel da på at avspilling av offlineinnhold ikke er så veldig offline hvis wifi er tilgjengelig.... at den likevel velger online-versjonen av låta........eller?
    Selvfølgelig, for det som skjer er at nettbrettet/telefonen laster ned offline-innholdet til egen lagring, men det har ingen betydning for de kommandoene Tidal-appen gir til CC Audio.
    Jo, men da var det jo litt rart at Seskage opplevde at avspilling stoppet når han gikk ut av appen?
    Ja, det har jeg kommentert som merkelig tidligere. Ser ingen forklaring på det fenomenet.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes Chromecast-løsningene forlengst har fortjent en egen vennetråd. Og den bør befinne seg i vennetråd-kategorien, så jeg har laget en slik. Hvis dere synes vennegruppenavnet er litt dust så kan vi jo forandre på det. Først var jeg av en eller annen grunn inspirert av Cynthia Plaster Caster da jeg gav gruppen navnet The Blaster Casters, som jeg forandret til Blasting Casters. Hvorfor en liten puck gjør at jeg blir inspirert av ei tidligere groupies kunstprosjekter kan jeg ikke gi noe fornuftig svar på.

    http://www.hifisentralen.no/forumet...casters-venner-av-chromecast.html#post2305688
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Selvfølgelig, for det som skjer er at nettbrettet/telefonen laster ned offline-innholdet til egen lagring, men det har ingen betydning for de kommandoene Tidal-appen gir til CC Audio.
    Jo, men da var det jo litt rart at Seskage opplevde at avspilling stoppet når han gikk ut av appen?
    Ja, det har jeg kommentert som merkelig tidligere. Ser ingen forklaring på det fenomenet.
    Kan nevne at jeg opplevde det samme i helgen hos en venninne på en CC førstegenerasjon. Da tenkte jeg det var wifi som kranglet og restartet den trådløse routeren. Fungerte utmerket etterpå, så antok det hadde vært problemet.

    Kanskje CC trenger kontakt med appen en viss tid første gang det er spilles? Jeg vet ikke, men bare en tanke.

    Har en CC Audio til som jeg skal sette opp snart. Skal prøve å lukke appen kort tid etter avspilling har startet for teste teorien min
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Kjøpte meg en chromecast audio i dag. Tanken var å bruke spotify på denne og kontrollere den via mobilen.
    Oppkoblingen gikk greit men i bruk fikk den heng etter 3-4 sanger. Måtte da inn i appen og koble den ut og inn igjen. Slik fortsatte det til jeg ble lei.
    Leverer den tilbake i morgen. Ser at internett er fullt av misfornøyde brukere som har opplevd det samme.
    Velger å skrive dette her slik at andre også er klar over at dette kan være et ustabilt produkt.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Ok, dette er forhåpentligvis siste oppdatering rundt denne problematikken, for jeg klarte til slutt å løse problemet. Det som måtte til var å avinstallere Bubble og Tidal og omstarte brettet før jeg installerte Tidal på ny. Og da fungerte alt perfekt! Å bare fjerne Bubble var ikke nok, det løste ikke problemet. Kanskje Bubble har ført til en ødelagt oppdatering av Tidal? Så hvis noen andre sliter med noe lignende er oppskriften klar, start helt på ny istedenfor å bare oppdatere Tidal.

    Da kan jeg senke skuldrene og gå framtiden lyst i møte med en Tidal/Chromecast-integrering som fungerer slik den skal. Og da blir det garantert investert i flere pucker til andre rom i huset. Men jeg vil fortsatt oppfordre andre dere andre til å teste å bryte kontakten mellom kontrolleren og nettverket. Hos meg brøt musikken da, så det virker som om CC Audio er avhengig av å være i kontakt med en kontroller for å spille.
    Jeg bruker chromecast i garasjen og streamer tunein til den fra mobilen. Når jeg feks kjører en tur på butikken, spiller radioen fremdeles når jeg kommer tilbake.
    Når det gjelder spillelister må man gjerne ha kontakt for hvert sangbytte?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    CC Audio er en dings til NOK 299,-
    Tror forventningene fra enkelte er vel høye.

    Blir litt drøyt å bli skuffet over at de regummierte dekkene du satte på Ferrarien eksploderte i 250km/t. Trenger man kjøre så fort over tid, så kjøp skikkelige dekk, selv om de koster!
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    CC virker den, lyd kommer det i høytalerene ;), låter best med optisk kabel og en anstendig dac. ;)
    Men den når ikke opp til Bluesound 2 og Aries.

    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn