Christian's kino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    21.237
    Sted
    Langesund
    Jo nå var du vanskelig 😂
    Kom gjerne med tips på bedre plassering og hva du ville unngått. Setter jeg pris på😊
    Setter den sånn siden det er enkelt.
    Har ofte målt med stol ryggen nede. Teppe på ryggen osv🙂
    Mulig det er jeg som har vært uheldig med stolene jeg har hatt i rommet, men med plasseringer med litt forskjellig avstand fra rygg, og da snakker jeg ikke om å flytte mikrofon men bare dytte rygg ned/tilbake. Variasjoner på 15 db har vært observert, og da blir det vanskelig å sette eq-punkter eller target.
    Setter alltid mikrofon rett fram da min mikrofon har kalibreringsfil til det, og omtrent der jeg har pannebrasken. Pledd over stoler, og med gjerne 10cm rockwool mellom mulige reflekterende flater og mikrofon. Verdt å prøve

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.558
    Mulig det er jeg som har vært uheldig med stolene jeg har hatt i rommet, men med plasseringer med litt forskjellig avstand fra rygg, og da snakker jeg ikke om å flytte mikrofon men bare dytte rygg ned/tilbake. Variasjoner på 15 db har vært observert, og da blir det vanskelig å sette eq-punkter eller target.
    Setter alltid mikrofon rett fram da min mikrofon har kalibreringsfil til det, og omtrent der jeg har pannebrasken. Pledd over stoler, og med gjerne 10cm rockwool mellom mulige reflekterende flater og mikrofon. Verdt å prøve
    Takk for tips. Skal testes ut. Skal også ta meg bryet med å teste mikrofon pekende mot for å se forskjell. Har fil for det.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.558
    Nei, stoler er en feilkilde. Greit å måle slik om du ikke er ute etter nøyaktig respons, bare en kjapp oversikt hvor du filtrerer med egen hjerne. Men for kalibrering er det temmelig katastrofalt. (y)
    Husker når jeg brukte dirac før, så la jeg alltid ned stol ryggen for å få bra resultater, men ikke lagt merke til nevneverdig forskjeller på vanlige rew målinger. Kan være jeg ikke har fulgt godt nok med. Skal teste forskjellene. Blir lagt ut når det er gjort😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn