ceroxol's hifi, hjemmekino og diverse..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Han er utslått etter anstrengelsene igår..

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Gratulerer med kjempeflotte høyttalere, ceroxol! Kjekt å lese om oppakning og montering, som så mange andre også påpeker.

Får håpe du slipper unna med litt verbal pryl, en natt på sofaen og en Prada-veske ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    på tide vi får se nedpakkingen her. Mistenkelig stille fra trådens eier.
    Skolerett? :-\ Ballespark? ::) Sove på sofaen? :eek:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Blidgjøring av den bedre halvdel?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.073
    Torget vurderinger
    1
    Ikke gjør som kjerringa sier!!!! 8)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det spørs hva kjerringa sier, det - hehe. Åkke som - noen ganger er det veldig lurt å gjøre som kjerringa sier. Særlig hvis man har kjøpt noen overraskende store høyttalere.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med vakre kreasjoner av noen høytalere! Pass'en din er kanskje overkill, men den gjør seg sikkert ikke bort. Fullt mulig å teste litt forskjellige alternativer når du kommer hjem til "fjeldapene" igjen :)

jabbalabba

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Antall liker
    237
    ceroxol skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Gratulerer, bilder av vidunderhorna hadde vært noe ...
    Takk for det! :)

De kommer på fredag, så jeg håper å gi noen bilder da - i det minste av eskene! ;) Hvis ikke er jeg ikke hjemme igjen før i september... :eek:
    Vi hører vel ikke mer før i september da?
    Gleder meg til å høre dine lytte inntrykk når du er tilbake

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    kaap skrev:
    kan ikke si annet enn gratulerer så mye. Du har garantert en bedre kveld enn undertegnede, som plages med nettverksproblemer..
    Kos deg med ny babiene :)
    Takk for det Kaap! :)

oeaanons skrev:
    Helt fantastisk å følge denne tråden nå i kveld, holder jo på å ramle av stolen etter noen av innleggene her! Må jo bare få si at dette er noe av det mest riktige jeg har sett på lenge, det burde vært statsstøtte til "prosjekter" som dette når vi har hatt en mann som Bjarne Håkon Hansen i regjering!

Tror jeg hadde gitt glatt f.. i å prøve å skjule fasong og størrelse på dette her, blir vel omtrent som å stikke hodet i sanden. Se heller på det som en enorm hyllest til fallos midt i boligens stue, og la den interiørglade halvdel tapetsere soverommet med rosa hjerter og små blonder.

Det hele kan bare opsummeres med ett ord: VICTORY!
    Hei Odd Erik! Første innlegget og greier. :) Du må glede deg til å komme på besøk, ellers så flytter vi jo til Asker om litt under ett år. Vi får finne på noe mer denne sommeren, er i Asker store deler av august! Vi snakkes!

sims skrev:
    Gratulerer med flotte høytalere ja.Regner med at din bedre halvdel mykner når hun får høre hvordan d låter.
    Avantgarde er noe spesielt både for øyne og ører,og hos meg det flotteste som finnes av høytalere :D
    Takk for det! Hun har allerde hørt Uno Nano, ligger litt info om det i AG vennetråden. Hun likte meget godt det hun hørte - dette er lyden vi begge har lett etter, så jeg regner med at dette går bra. Men det er en liten detalj som er annerledes, jeg har jo kjøpt Duo - hornene er "litt" større! He he..

bjornh skrev:
    Flotte bilder, og morsomt å se prosessen med monteringen. :D
    Takk for det. Det kommer sikkert til å komme mange flere bilder i denne tråden utover sensommer/høst, her skal det skje ting..

.Marcus skrev:
    Gratulerer med kjempeflotte høyttalere, ceroxol! Kjekt å lese om oppakning og montering, som så mange andre også påpeker.

Får håpe du slipper unna med litt verbal pryl, en natt på sofaen og en Prada-veske ;)
    Takker for det .Marcus. Jeg må nok være veldig snill gutt fremover ja!

HCS skrev:
    Gratulerer med vakre kreasjoner av noen høytalere! Pass'en din er kanskje overkill, men den gjør seg sikkert ikke bort. Fullt mulig å teste litt forskjellige alternativer når du kommer hjem til "fjeldapene" igjen :)
    Takk HCS! Pass er nok overkill ja, men du verden så godt det fungerer. Jeg var redd for at det var fullt volum bare jeg rørte vol.kontrollen, men sånn er det ikke. Det kan godt hende jeg skrinlegger rørplanene og fortsetter med transistor. Har sånn halvveis lovet min bedre halvdel å finne et litt mindre forsterkersett, så jeg vurderer igjen den integrerte fra Pass, men denne gangen INT-30A - den skal ihvertfall prøves. Ellers så synes jeg Nagra hadde vært spennende å teste, spesielt den kommende 300i som nevnt tidligere i tråden. Har hatt utrolig gode lydopplevelser med Nagra og Verity som jeg hadde tidligere...

jabbalabba skrev:
    ceroxol skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Gratulerer, bilder av vidunderhorna hadde vært noe ...
    Takk for det! :)

De kommer på fredag, så jeg håper å gi noen bilder da - i det minste av eskene! ;) Hvis ikke er jeg ikke hjemme igjen før i september... :eek:
    Vi hører vel ikke mer før i september da?
    Gleder meg til å høre dine lytte inntrykk når du er tilbake
    Jeg er ikke hjemmme fremover ja. Egentlig skulle jeg ikke hjem (altså Dk) før i september, men jeg rekker en liten 3-5 dagers tur innom til helgen og starten av neste uke - sammen med dama og apemannen! Dette blir spennende, hva vil hun si?? He he... Fortsettelse følger........ Etter det er jeg ikke tilbake i Dk igjen før i september. *snufs*

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    Jeg er ikke hjemmme fremover ja. Egentlig skulle jeg ikke hjem (altså Dk) før i september, men jeg rekker en liten 3-5 dagers tur innom til helgen og starten av neste uke - sammen med dama og apemannen! Dette blir spennende, hva vil hun si?? He he... Fortsettelse følger........ Etter det er jeg ikke tilbake i Dk igjen før i september. *snufs*
    Da er vi alle i bilen på vei til Odense. Første gangen dama får se Duo - kommer jeg levende fra det? Fortsettelse følger!

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kan jo prøve seg med «Nei, lover, det er de samme. De bare ser større ut her i stua. Du sa jo ja?»

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Brasse skrev:
    Kan jo prøve seg med «Nei, lover, det er de samme. De bare ser større ut her i stua. Du sa jo ja?»
    Da får han iallfall håpe på at dama ikke leser her på forumet.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.814
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vent deg "spanking" cerox. De påfølgende timene vil du ikke se forskjell på dansk rødpølse og stjerten din, men det går over. - Og lykke til med noen fantastiske høytalere. Om godt og vel en uke, fosser jeg forbi Odense ned til gourmetstedet vårt i Aabenraa, kanskje en kjapp lunsj hadde latt seg gjøre?

Mvh
    Jan P.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.073
    Torget vurderinger
    1
    Ulf-B skrev:
    Det spørs hva kjerringa sier, det - hehe. Åkke som - noen ganger er det veldig lurt å gjøre som kjerringa sier. Særlig hvis man har kjøpt noen overraskende store høyttalere.
    Vel, min synes det var flotte saker, og hun likte i særdeleshet at man kunne customisere farger på høyttalerne etter ønsker og "behov". Hun lurte litt på disse her, men foreløpig ligger de nok et par hakk utenfor mine personlige budsjettevner akkurat nå. ;)

Edit: hadde jeg drukket siden jeg skrev så mye leif..?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - det hjelper veldig å ha flaks. Det er jo pene høyttalere - jeg kan godt tenke meg at en og annen dame kan like dem. Håper at ceroxol kommer helskinnet fra dette, slik at det blir flere bilder og lydmalende beskrivelser.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    haha, venter i spenning på å få høre reaksjonen :D Lykke til!

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Dette tror jeg vi alle på sett og vis har gledet oss til ;D

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    Fortsettelse følger!
    Da har dama sett horna - høna har kikket på hønna.. ;D

Vel, det gikk faktisk overraskende bra!!! Jeg er fortsatt ganske overrasket over dette; hennes første kommentar var faktisk "de ser da godt ud - de er faktisk riktig flotte".. :eek: :eek: Jeg har jo brukt den siste tiden aktivt til å fortelle hvor store de er etc., samt vist noen av bildene fra denne tråden. Så hun har jo hatt en viss idé om hvordan det så ut, men jeg hadde regnet med litt motstand og sure kommentarer. Vel, hun har jo ikke akkurat jublet, men allikevel... Jeg var tross alt klar for ballespark, Prada-vesker, kostbar-tur-til-gullsmeden, ørefik, sofa-soving og det som værre er.. Uansett - jeg synes nesten hun tar det foruroligenede pent!

I kveld har vi hørt litt musikk, og lyden er intet annet enn fantastisk.. Dama er heldigvis glad og opptatt av at det skal låte bra, spesielt på stemmer, hvilket jo også gjorde at hun sa ja til at jeg fikk gå for AG... :) Dette er fantastisk!

Ellers syntes August at de var enormt interessante og det ble god tid til litt dansing i ettermiddag:

Musikken denne gangen var "Disco Balearica" mikset av Aeroplane.. ;)

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer så mye... nå må du ikke glemme å høre på musikk også da ;)
    Flott det siste bildet ditt... morro når de små kan danse og kose seg.
    Det gir hele hobbyen en ny dimensjon!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.073
    Torget vurderinger
    1
    August sitt uttrykk er jo ubetalelig. Et bilde man tar med seg i livet. Han godkjente tydeligvis nyanskaffelsen. :D

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Fint å høre at du ikke måtte spørre Prada om kvantumsrabatt på nye sko og vesker! Pjokken så særdeles fornøyd og glad ut også - kos deg med anlegget! 8)

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Dette gikk jo over all forventning! Herlig stemningsbilde av pjokken :)

J

J.J

Gjest
    Utrolig bra tråd !! Og gratulerer så masse med flotte høyttalere. Og jeg bør vel si .. vel i havn iforhold til madamen ;)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Det gikk over all forventning i går og dama synes de faktisk er ganske så flotte, men hun sa også at hun håper de ikke er noe jeg skal ha så lenge, samt at hun sa "jeg savner Parsifalene jeg...". Vel, hvis jeg skal ha noe annet så er det vel nettopp Verity Audio jeg kommer til å gå for igjen, da disse er sjeldent bra på stemmer. Men dog, nå har jeg jo ønsket meg horn i flere år. Startet horndrømmene for alvor da AG slapp deres G2 design, men har også hørt på AG flere ganger lenge før det i Oslo, samt på div. messer og likt det jeg har hørt veldig godt - så hornene er nok noe som kommer til å bli her en god stund fremover! ;)

Ellers så skal Pass-settet ut og erstattes av noe mindre og integrert - desverre. Pass spiller fantastisk bra på AG, men har lovet at jeg skal minske elektronikken noe. Har i dag vært og kikket på E.A.R. sin 8L6 forsterker, samt en fra Cayin VP100i hos en av de lokale hifi-pusherne her i Odense. Førstnevnte fikk totalt stryk på designet av dama, jeg får nok la henne være med å bestemme litt denne gangen... ;) Cayin syntes hun var flott, vel.. Ellers skal jeg kikke på INT-30A fra Pass når jeg er tilbake. Regner med å få endel forsterkere på hjemlån og sammenlikne litt en helg i september.

Har noen tips på gode, mindre, integrerte forsterkere med fjernkontroll og gjerne en balansert inngang så si ifra. :)

Grumpy skrev:
    Om godt og vel en uke, fosser jeg forbi Odense ned til gourmetstedet vårt i Aabenraa, kanskje en kjapp lunsj hadde latt seg gjøre?
    Det hadde vært veldig hyggelig Jan, men desverre så er vi her i Odense kun frem til onsdag 11/8, deretter skal vi være hjemme i Asker frem til september.. Si ifra hvis du er på disse kanter igjen - en lunch lar seg absolutt gjennomføre! :)

Ellers er det bare å gi beskjed hvis det er andre som er i Odense, alltid hyggelig med besøk.

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    FallenA skrev:
    Gratulerer så mye... nå må du ikke glemme å høre på musikk også da ;)
    Flott det siste bildet ditt... morro når de små kan danse og kose seg.
    Det gir hele hobbyen en ny dimensjon!
    Takk for det FallenA. :) Det er utrolig morro når de små danser og koser seg med musikken ja!

jan#jan skrev:
    Utrolig bra tråd !! Og gratulerer så masse med flotte høyttalere. Og jeg bør vel si .. vel i havn iforhold til madamen ;)
    Takk for det jan#jan! Jeg er superfornøyd med Duo G2 og når dama i tillegg godtar det så er det herlig.. ;)

Ellers blir dagens/helgens prosjekt blir å vippe høyttalerene ut av "isopor"-foten de står i nå.

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    I dag er det lørdag....da skal det danses! - ingen dag/kveld uten dansing! Til og med dama svinger seg til lyden fra de nye horna... ;D

Dagens musikk er danske "Hej Frede" og "Åh Abe", begge er utrolig bra både musikk- og lydmessig. Artister som bl.a. Niels-Henning Ørsted Pedersen og selvfølgelig Kim Larsen gjør en meget god jobb i å lage kvalitetsmusikk for de små, førstnevntes versjon av Pippi Langstrømpe er tidligere utgitt på en av salige High Fidelity sine cd'er..

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Ellers er Ref.3A ryddet ut av stuen og satt på.....

Jepp, har alltid hatt lyst på stooore høyttalere på soverommet! :p ;)

De er etterpå blitt pakket inn i kryo-behandlet teppe laget av lyddempende måkedun fra noen enøyde munker på en utrolig liten øy i Oslofjorden.. ::)

Er noen interessert i et sett pent beh. Ref.3A så send meg en PM - redd de fra soverommet.. ;)

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    Ellers blir dagens/helgens prosjekt blir å vippe høyttalerene ut av "isopor"-foten de står i nå.
    Alt arbeid i ferien krever litt god drikke... Dette er noe danskene er gode på! ;)

Deretter var det å løfte høyttalerene ut av eskene, med god hjelp fra dama! :eek:

Kvaliteten på "ramma" er rett og slett enorm. Tror jeg aldri har hatt tilsvarende byggekvalitet her hjemme før... :)

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.073
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder. Morsomt å følge med på. :D

-det virker meget solid. Ut fra det jeg kan se "herfra". Sånn ca. ligger de nye høyttalerne på i pris for tiden?

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    bjornh skrev:
    Flotte bilder. Morsomt å følge med på. :D

-det virker meget solid. Ut fra det jeg kan se "herfra". Sånn ca. ligger de nye høyttalerne på i pris for tiden?
    Takk for det.. Har vært min største hi-fi opplevelse og få Duo G2 i hus - lyden er absolutt fantastisk og finish/byggkvalitet/eierglede er enorm!

Er faktisk ikke helt sikker på hva veil.pris er i norge, selv bor jeg i Dk og der er veil.pris 119k Dkk..

Ellers er Pass-settet og racket pakket ned og venter på nye eiere. Stuens venstre hjørne ser ganske så trist ut...

Nå er jeg i norge igjen og det går over én mnd før jeg er tilbake i Dk. I mellomtiden skal jeg tenke på hvilken forsterker jeg kanskje skal finne meg...... Mange spennende kandidater! Ayon, Nagra, Sugden, ARC, ASL, Cary, T+A... Hmm..

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.073
    Torget vurderinger
    1
    Hmm. Hadde håpet de var litt billigere..! ;D

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Inspirert av diverse tråder her på HFS, så tok jeg turen innom Panduro Hobby når jeg var på Sandvika Storsenter i går..

Hva faen? ;)

Vedlegg

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.468
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Ute etter bling? Det er ikke størrelsen det kommer an på ;D

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Det er godt du ikke har kjøpt deg "blomsterstativ-høytalere" iallefall, så er det ikke noen fare for at noe av det pandurogreiene havner oppå Duoene ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    ceroxol skrev:
    Da har dama sett horna - høna har kikket på hønna.. ;D

Vel, det gikk faktisk overraskende bra!!! Jeg er fortsatt ganske overrasket over dette; hennes første kommentar var faktisk "de ser da godt ud - de er faktisk riktig flotte".. :eek: :eek:
    Det er slik en kvinne oppfører seg når de får no så vakkert i heimen vettu. Tror bare de ikke liker mellomting :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn