ceroxol's hifi, hjemmekino og diverse..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.600
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "Diamonds are a GIRL'S best friend!.... 8) ( Marilyn Monroe )


    Forøvrig, underlagsmatriale..Derav ikke bling :)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Nyter late dager på Sunving Resort på Kreta - nice! ;D ;D



    Peter skrev:
    Ute etter bling? Det er ikke størrelsen det kommer an på ;D
    It's bling-bling time.. :p ;) Er meget skeptisk, men det er jo flere som bruker dette, så for rundt 60,- så er det jo morro å pröve.



    SannaX skrev:
    Det er godt du ikke har kjøpt deg "blomsterstativ-høytalere" iallefall, så er det ikke noen fare for at noe av det pandurogreiene havner oppå Duoene ;)
    He he.. Absolutt en god ting med höyt. fra AG.. ;)



    H.R skrev:
    ceroxol skrev:
    Da har dama sett horna - høna har kikket på hønna.. ;D

    Vel, det gikk faktisk overraskende bra!!! Jeg er fortsatt ganske overrasket over dette; hennes første kommentar var faktisk "de ser da godt ud - de er faktisk riktig flotte".. :eek: :eek:
    Det er slik en kvinne oppfører seg når de får no så vakkert i heimen vettu. Tror bare de ikke liker mellomting :)
    Kan hende det er noe i dette - all in.. :) Ellers så er nok G2 utseendet det utslagsgivende for at det ble en aksept for horn i casa del ceroxol. ;)



    HCS skrev:
    "Diamonds are a GIRL'S best friend!.... 8) ( Marilyn Monroe )

    Forøvrig, underlagsmatriale..Derav ikke bling :)
    He he.. Tenkte det kanskje skulle öke WAF, men er ikke så sikker lenger. Dama holdt iallefall på å le seg ihjel når vi skulle kjöpe borrelås og noen knapper til arveprinsens nye drakt og jeg plutselig kom drassende med glassdiamanter.. ;)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Var en tur på Röyksopp/Jean Michel Jarre konserten i går.. :) Virkelig en opplevelse!

    Röyksopp:


    Var litt tekniske problemer i starten, men konserten ble riktig bra! Robyn og Anneli Drecker gjorde virkelig en god jobb.

    JMJ:


    Personlig liker jeg musikken til Röyksopp bedre, men dette var også meget bra - ikke minst underholdende. Det som virkelig var spetakulært var jo showet med laser, lys og enorme mengder fyrverkeri. ;)
     

    Vedlegg

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Misunner deg! Skulle gjerne vært på den konserten, men da måtte jeg ha kjørt tur-retur på dagen. Jeg eg glad i å kjøre, men ikke SÅ glad ;D
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Tja, da er jeg tilbake i Dk igjen.. Anlegget ser faktisk litt stusselig ut her i kveld:



    Her er alt utført etter gjeldende hi-fi regler. Kabelsalaten benytter den seneste Entangled Cable Technology™ og MBP'en står på et underlag bestående av to stk. Ringenes Herre dvd-bokser også kjent som LOTR Suspenion Technology™. Hvordan spiller det? Helt ræva.. :p

    Hmm.. Det er mulig dette endres allerede i morgen.. ;) ;D
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    Hmm.. Det er mulig dette endres allerede i morgen.. ;) ;D
    Ny dag, nye muligheter.. ;)

    Jeg har fått besøk:



    Dette..... Dette spiller BRA! ;D ;D ;D
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hva er det for en forsterker?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kan det være...en Mc275?
    Eller nei-ikke med slike smårør kanskje..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Det ser varmt og godt ut, kan det være VTL ?
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Anonym skrev:
    Hva er det for en forsterker?
    Tysk, velspillende og med skyhøy WAF.. ;) Jeg tror jeg har en vinner her hjemme nå.



    emotikon skrev:
    Kan det være...en Mc275?
    Eller nei-ikke med slike smårør kanskje..
    Nope, ingen MC275. :)



    johnnygrandis skrev:
    Det ser varmt og godt ut, kan det være VTL ?
    Tenkte veldig på VTL IT85, men denne suser desverre litt på høyfølsomme høyttalere, så den var ikke aktuell. Godt og varmt er det, rør gir en utrolig hyggelig stemning. Tidligere var det duftlys og koseprat som ga søt musikk med dama - nå håper jeg på samme effekt med rørforsterker og hornmusikk.. ;) ;D



    Canales skrev:
    Vi har en vinner.... :)



    Legger ved et litt mer avslørende bilde:



    Røret vi ser er av typen EL509/II, forrige bilde viste et ECC99. :)
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Har hatt en forsterker på hjemlån noen dager..

    La oss se den fra litt mer avstand:



    Enda litt mer..



    Denne blir det vanskelig å levere tilbake - jeg regner faktisk ikke med at den forlater anlegget! ;D Lyden er i absolutt toppklasse, finish er utrolig - jeg har hørt mye musikk de siste dagene. Og som en bonus så elsker dama designet. ;)
     

    Vedlegg

    C

    Cappuccino

    Gjest
    Det var vel noen som skrev "ta" lenger opp, mer presist er det vel T+A V10-2 integrert forsterker.

    Veldig lekker, håper den låter like bra som den ser ut. Grattis!
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Cappuccino skrev:
    Det var vel noen som skrev "ta" lenger opp, mer presist er det vel T+A V10-2 integrert forsterker.

    Veldig lekker, håper den låter like bra som den ser ut. Grattis!
    Takk for det! Det er helt riktig med T+A, dog er det mk.I, dvs. ikke den nye V10-2. :)

    T+A


    Hele forsterkeren - lekkert!


    Er veldig fornøyd med lyden her hjemme nå og V10 er enkel og ukomplisert i bruk. Har tatt den imot som delbetaling for Ref.3A høyt. mine, en deal jeg føler jeg har kommet godt ut av. :)
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert ja!
    Tar lite plass og er ikke forbauset over at din bedre halvdel (som damer flest ville jeg tro- om de får noen alternativer) liker denne.
    Hvordan er tempen på gitterene rundt rørene? Tenker på minsten i huset.

    Husker jeg siklet på en slik selv for noen år siden.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    emotikon skrev:
    Lekkert ja!
    Tar lite plass og er ikke forbauset over at din bedre halvdel (som damer flest ville jeg tro- om de får noen alternativer) liker denne.
    Hvordan er tempen på gitterene rundt rørene? Tenker på minsten i huset.

    Husker jeg siklet på en slik selv for noen år siden.
    Takk for det! :) Siklet selv på denne for noen år siden og har hele tiden hatt den i bakhodet etter at jeg hørte den hos OHC.

    Tempen er forøvrig høy, men en brenner seg ikke og rørene er beskyttet, så dette er midt i blinken for oss her hjemme.. Dette med rør-bur var et absolutt krav fra dama og når utseendet i tillegg sprenger WAF-skalaen, så blir det god stemning! ;)

    Lyden er latterlig bra - jeg sitter bare å smiler! Dette er virkelig en god og musikalsk forsterker og jeg forstår godt de positive testene den har fått i bl.a. Stereophile, Enjoy The Music, Lyd og Bilde, HiFi+/Ken Kessler, AVmagazin og flere andre.. Tror det har gått lang tid siden det har blitt spilt så mye musikk her hjemme.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    De som har lest denne tråden har fått med seg at jeg hadde litt "utfordringer" når det gjaldt å få aksept av min bedre halvdel for å kjøpe horn. Når de kom inn i stuen syntes hun faktisk at de var flotte, selv om jeg hadde gått for Duo.. ;) Deretter har jeg solgt det store racket fra Solid Tech og utstyret fra Pass Labs. Nå er det ommøblert litt, samt blitt kjøpt noen nye møbler til å ha hifi-utstyret på, hvorav mange komponenter er skjult.



    Konklusjonen er faktisk at anlegget nå fremstår langt flottere og mer stue-vennlig enn det tidligere anlegg noengang har gjort - og min bedre halvdel er enig! ;D

    Høyttalerene står forøvrig på håndklær for at jeg lett kan dytte de rundt for på finne optimal plassering.
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det kaller jeg et strøkent anlegg. WoW! :D

    men du mangler jo det viktigste da......... ;) :-*
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    15.762
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Her har du gjort noen kloke valg cerox som helt klart hensyntar en helhet. Strøkent, spør du meg 8)


    Mvh
    Jan P.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    I den grad noen klarer og gjøre AG stuevennelig har du jaggu klart det, utrolig strøkent i stua di nå :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.893
    Antall liker
    33.695
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Utrolig flott oppsett, integrert i sitt miljø og en super estetisk match mellom komponentene :)
    Om dette spiller i samme gate som du har fått satt det opp.....Nydelig ;D ;D

    gismo
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.294
    Antall liker
    2.350
    Torget vurderinger
    4
    Enig med de andre her. Dette ser rålekkert ut!!
     

    oeaanons

    Fersking
    Ble medlem
    12.03.2007
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Dette så rett og slett bedre ut enn jeg tror selv madammen hadde turt å håpe på! Må jo innrømme at fryktet det verste da jeg skjønte hva du skulle få i hus og var klar for innrede kjelleren til deg som nyutflyttet ungkar, men dette ser jo bedre ut enn det meste her på forumet ;D Ikke det at det hadde gjort noe å ha Duo i hus ::)

    Gleder meg til å høre!!
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ErosLoveking skrev:
    Det kaller jeg et strøkent anlegg. WoW! :D

    men du mangler jo det viktigste da......... ;) :-*
    Takk for det! :) Tjaa.. Jeg funderer litt på å kjøpe en sånn rillerytter, ser nå at jeg er i ferd med å omfavne den hellige treenighet; rør, horn og vinyl.. ;)


    johnnygrandis skrev:
    Takker! :D


    Grumpy skrev:
    Her har du gjort noen kloke valg cerox som helt klart hensyntar en helhet. Strøkent, spør du meg 8)

    Mvh
    Jan P.
    Takk for det Jan. Det var synd jeg ikke var hjemme når du var her i Dk - si ifra hvis du er i disse trakter igjen. :)


    pahf skrev:
    I den grad noen klarer og gjøre AG stuevennelig har du jaggu klart det, utrolig strøkent i stua di nå :)
    Takker, er usedvanlig fornøyd selv - faktisk litt overrasket over at det ble så stue/kone-vennlig! ;)


    gismo skrev:
    Utrolig flott oppsett, integrert i sitt miljø og en super estetisk match mellom komponentene :)
    Om dette spiller i samme gate som du har fått satt det opp.....Nydelig ;D ;D

    gismo
    Takk for det Gismo. :) Det har aldri spilt bedre i min stue noen gang. Jeg er fortsatt overlykkelig for at horndrømmen ble realisert! :)


    kjoenik skrev:
    Enig med de andre her. Dette ser rålekkert ut!!
    Takk Kjoenik! Og i tillegg så spiller det så innihe$%#& bra! ;)


    oeaanons skrev:
    Dette så rett og slett bedre ut enn jeg tror selv madammen hadde turt å håpe på! Må jo innrømme at fryktet det verste da jeg skjønte hva du skulle få i hus og var klar for innrede kjelleren til deg som nyutflyttet ungkar, men dette ser jo bedre ut enn det meste her på forumet ;D Ikke det at det hadde gjort noe å ha Duo i hus ::)

    Gleder meg til å høre!!
    Heisann O-E! Du må glede deg til å høre dette, regner med noen hi-fi besøk når jeg er tilbake i Asker om et års tid, vi får invitere Kinter'n også! Kanskje til og med madammen din går med på noe sånt? Julie er ihvertfall meget fornøyd! :)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Har jobbet litt med plassering etc., samt fått gjemt unna kabler, nettfilter, hjemmekinoforsterker osv. Meget fornøyd med helheten her nå. ;)



    Hjemmekinoforsterkeren m.m. står i IKEA-kassa til venstre for sofa'n. Kan akkurat sitte med en arm utenfor kanten og styre volum. 8)
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Odense by day!



    ;D

    På siste bilde ser en IsoTek nettfilteret, samt harddisken, som står på høykant inn bak rack'et:
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Har vært tid til mye musikk her i det siste. Anlegget nytes til fulle! Jeg er strålende fornøyd med mitt AG kjøp, det er nok den første gangen jeg har brukt mye penger på hi-fi og tanken "var det verdt det?" ikke har streifet meg.. :) AG har alt det jeg har ønsket, det har aldri spilt bedre her hjemme. Eneste jeg har slitt litt med den siste tiden er litt trafoduring fra nesten alt her hjemme, tror det er noe med strømnettet. Har prøvd alle mulige koblinger uten at det hjelper. Vurderer å teste en PS Audio PPP/Humbuster eller liknende.

    Noe litt artig er at nesten alle som kommer på besøk synes AG er utrolig flotte. De fleste kommer først med en kommentar av typen "hva ER det der" og "jeg har aldri sett noe liknende", deretter går det noen minutter hvor de tas i nærmere øyensyn, for deretter å bli lovprist for design/utseende. Når de etterpå hører dem spille blir de nærmest helt panegyriske.. En ikke-hifi interessert, men musikkglad venn, har akkurat kjøpt seg et meget habilt budsjett-/mellomklasseanlegg etter en kveld her hjemme med mye god musikk. Morro!

    Her er noe av musikken som har vært spilt mye i det siste - mye godt og blandet, noe nytt og noe gjenoppdaget.. ;)



    Ellers fortsetter programmet Pure Music å imponere meg, jeg håper flere får øynene opp for dette. Til $129 er det tidenes røverkjøp. Forskjellene er ganske slående og hørbare nærmest det første sekundet av en sang, da en hører opptaksrommet/akustikken og et helt annet nærvær.



    Får legge ved noe stemningsbilder av "Odense by night" også.. ;)
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    En compilation.. ;)





    Akkurat nå spilles Lindstrøm & Christabelle..



    Pure Music er igang og jeg lader opp med litt elektronika før jeg skal sykle til barnehagen og hente minstemann.. Etterpå skal det danses og spilles barnemusikk høyt! ;)
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.609
    Antall liker
    16.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dette ser kjempebra ut i dagslys og i kveldsbelysning! Skikkelig bra saker :)

    OU812
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Flotte stemningsbilder! Virkelig en positiv tråd ;D
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Bruker du noe til å fjernstyre mac'n eller må du gå bort og styre musikken manuelt fra tastatur?
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    prnesse skrev:
    Bruker du noe til å fjernstyre mac'n eller må du gå bort og styre musikken manuelt fra tastatur?
    Liker ikke Front Row, så jeg styrer iTunes på vanlig måte med mus/tastatur, bare fra sofa'n eller så reiser jeg meg opp... ;) Bruker ofte fullskjermsvisning når musikken spiller, men når jeg skal finne en cd liker jeg best å bruke "rutenett" sortert etter artist, sjanger m.m. Synes det oftest er greit å bare reise seg, gå bort til macen og rote litt rundt - hvis jeg vet hva jeg skal spille så blir jeg dog sittende. Har også iPhone, men den brukes ikke til å fjernstyre.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Ellers har det vært mødregruppe her hjemme i dag - 4 snørrunger på 1,5 år.. Innen jeg rakk å stikke av var det et øyeblikk hvor jeg angret voldsomt på at "tesilen" i diskantelementet ble fjernet; dette var når en av gutta sto med hele hånden godt inne i diskanthornet! :eek: Heldigvis gikk alt bra. Før jeg dro fortalte jeg en nødløgn om at de var høy strøm inne i høyttalerene og hvis noen tok inn i hornet kunne de få STØT! ;) Roet deretter nervene med å handle litt ny musikk:



    Mye godt og blandet. :) For oss som liker A-Trak og en god mixtape, så kan Dirty South Dance 2 lastes ned gratis og ikke nok med det, en kan laste den ned i bl.a. FLAC og ALAC! Link her.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.987
    Antall liker
    104.656
    Torget vurderinger
    23
    Quote:
    "Ellers har det vært mødregruppe her hjemme i dag - 4 snørrunger på 1,5 år.. Innen jeg rakk å stikke av var det et øyeblikk hvor jeg angret voldsomt på at "tesilen" i diskantelementet ble fjernet; dette var når en av gutta sto med hele hånden godt inne i diskanthornet! Heldigvis gikk alt bra. Før jeg dro fortalte jeg en nødløgn om at de var høy strøm inne i høyttalerene og hvis noen tok inn i hornet kunne de få STØT"

    Du tar sjanser!! Få kona til å strikke et sett med "kondomer" til å tre utenpå horna når de ikke er i bruk, holder støvet unna også! Du har sikkert sett typen, med strikk rundt så de passer akkurat over og litt ned på baksiden av hvert horn. Trenger ikke noe Selbu-mønstret, plain sort gjør jobben og ser bra ut.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    pengesluk skrev:
    Quote:
    "Ellers har det vært mødregruppe her hjemme i dag - 4 snørrunger på 1,5 år.. Innen jeg rakk å stikke av var det et øyeblikk hvor jeg angret voldsomt på at "tesilen" i diskantelementet ble fjernet; dette var når en av gutta sto med hele hånden godt inne i diskanthornet! Heldigvis gikk alt bra. Før jeg dro fortalte jeg en nødløgn om at de var høy strøm inne i høyttalerene og hvis noen tok inn i hornet kunne de få STØT"

    Du tar sjanser!! Få kona til å strikke et sett med "kondomer" til å tre utenpå horna når de ikke er i bruk, holder støvet unna også! Du har sikkert sett typen, med strikk rundt så de passer akkurat over og litt ned på baksiden av hvert horn. Trenger ikke noe Selbu-mønstret, plain sort gjør jobben og ser bra ut.
    He he.. Kanskje jeg skal få dama til å lage horn-kondomer ja! Fikk hjertet litt i halsen da jeg så han stå der med labben godt inne i diskanthornet. Heldigvis ser det ut til at det gikk bra.. :) Forøvrig så ser det ikke ut til at det er noen deler som kan gå istykker så lett, men det er nok best å ikke pille så mye inni der, da AG helt sikkert har satt opp "tesilen" med god grunn. Vel, hadde noe gått istykker, så måtte jeg vel "reparert" med Duo Omega-elementene - huff! ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn