Med en target kurve som boostet frekvensene fra 50 - 30hz oppnådde jeg ønsket effekt mtp på driv, men da bare på lavt til middels volum. Jeg er derfor rimelig sikker på at det er her problemet i hovedsak ligger. Brystklangen kom når jeg brukte normal.drc i stedet for soft.drc (dvs litt "sterkere" korreksjon).
I tillegg så er bassen hurtig fra før, men den oppleves enda hurtigere når den kommer i lik fase i hele frekvensområdet og med riktig nivå uten større ressonanser.
Men jeg er imidlertid klar over at headroomet kan tweakes noe. Imidlertid måtte jeg senke gainet i selve korreksjonsfilteret i Inguz fra -16 (default) til -23 for å unngå digital klipping i selve EQ prosessen på sanger med mye bass (sjekkes ved å følge med på en .log fil). Dvs at jeg sannsynligvis opererer med 23 db mindre gain enn til vanlig, noe som er MYE. Jeg tror derfor ikke det er mye håp om å bevare mye av headroomet uten å endre graden av korreksjon. Men det finnes uhorvelig mye som kan tweakes med DRC, og dokumentasjonen er lang som et vondt år, så dette får vente til en dag jeg har mannet meg opp for litt tungt lesestoff