Cary's VENNER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Cary Cinema 11a HD audio PrePro i selskap med:
    - EC EMP-1 multispiller
    - Sony BDP-S5000ES BluRay spiller
    - DVDO Edge Video Processor
    - Jeff Rowland 102 amp
     

    Vedlegg

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    monosapiens skrev:
    Bra test av SLP 05 i det nyeste Fidelity bladet da :)

    Men hvor har de som har SLP 05 valgt å legge platespilleren inn på ?
    Vet ikke helt hva du er ute etter her, men jeg har lagt den inn på Aux1 (med en EAR 324 riaa mellom TW Acustic Raven One platespilleren og Cary SLP-05). Jeg har ubalansert fra platespilleren og har derfor ikke mulighet å legge platespilleren mot XLR1 eller XLR2 på Cary'n.
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Et spørsmål til dere som har 306 CD/SACD (PRO) spiller: Hva slags upsamplings-valg synes dere fungerer best?
    (44.1, 96, 192, 384, 512 eller 768 kHz)

    Selv spiller jeg stort sett på 192 kHz.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Elektron skrev:
    Tenkte å utfordre dere 211 eiere på biasjustering. I henhold til instruksjonshefte er det anbefalt en biasjustering på 100 mA. Norsk forhandler anbefaler 80 for å ungå unødvendig slitasje på utgangsrørene og det er dette jeg har levd etter i lengre tid. Leste imidlertid for en tid tilbake en lang artikkel på Cary sine hjemmesider/teknisk hjørne om biasjustering. Fabrikken var veldig tydelig på at du ikke skulle langt under 100 før klasse A gikk over til A/B. Etter dette har jeg justert opp til 100 og fikk et urovekkende løft i lydsignaturen. Da står jeg igjen med den norske forhandlerens uttalelese om å spare rør i forhold til det å spille et 150 k forsterkersett til det det er konstruert for. Da får vi leve med at vi brenner 845 rørene litt hurtigere. Jeg føler at jeg har kastet bort litt tid på lyd som ikke har vært optimal. Synspunkter?

    mvh Elektron
    Du får kjøre med 120 en stund slik at du tar igjen det tapte ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    [/quote]

    Du får kjøre med 120 en stund slik at du tar igjen det tapte ;)
    [/quote]


    BØLLE! ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hei!

    Noen som kan bidra med noen erfaringsmessige sammenligninger på en 303/300, den har jo ett par år på nakken nu, men, hvordan står den seg mot andre spillere i prisklassen 30-40K?

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Da kan man like gjerne erklære vennskapet, en slik er på vei inn i heimen, i sort.

    303/300


    mvh
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    om.s skrev:
    Da kan man like gjerne erklære vennskapet, en slik er på vei inn i heimen, i sort.

    303/300


    mvh
    Får melde meg inn i klubben jeg også da, ettersom jeg har DVD versjonen av denne spilleren! :)
     

    Vedlegg

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    195
    Antall liker
    127
    Sted
    Trondheim
    Må vel også erklære vennskap til Cary.Er idag en uke siden jeg fikk en sli80F1 signature i hus.Denne forsterkeren løftet virkelig anlegget til nye høyder.Eneste problemet no er at jeg har veldig lyst på cd spilleren 306
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    Noen som har noen erfaring med tube rolling på 303/300? har noen tanker på å teste ut RCA "Clear Tops" og/eller Tfk ECC802S?

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    om.s skrev:
    Noen som har noen erfaring med tube rolling på 303/300? har noen tanker på å teste ut RCA "Clear Tops" og/eller Tfk ECC802S?

    mvh
    Har nu testet noen forskjellige på 303/300 bl.a Siemens & Halske 5814A(1963) og RCA 12AU7 "clear tops", "best" er alikevel en rimelig kandidat som jeg mer for moro skyld kjøpte hjem.

    GE JAN 5814A(1975)


    mvh
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg hørte på SLP05 + Proac + CD303 hos Tor på Lyrich og må tilstå at luftigheten og uanstrengtheten var i absolutt toppklasse!
    Jeg er spesielt opptatt av cymbal-utklingning og mikrodetaljer i øvre mellomtone og det var ihvertfall et lydbilde etter min smak.
    Avantgarde + Jeff var ikke spesielt mer imponerende, men dette hadde mindre pusteproblemer på høyere volum hvor Proac kom litt mer til kort.

    Dist
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt en cary ph 302 riaa jeg nå , den er knallbra ! ;D ;D

    Ellers skal jeg formidle ett stort parti med brukthi-fi = masse cary som er så å si ubrukt og 2-4 år gammelt ,

    cary 805 signature ed. monotrinn sølv/ blå Balanserte

    cary cad 300b monotrinn 10watt ca 150 timers drift sølv/blå

    Den store preampen...strøken driftstid 200 timer. originale rør.

    Accuphase drev/dac kombo 260k nypris , 5 år gammel selges billig.

    caryvenner kan ta kontakt på pm , sakene vil om kort tid komme på bruktmarkedet , med priser og det hele,.

    Mvh Espen 45808274 mobil
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    om.s skrev:
    Da kan man like gjerne erklære vennskapet, en slik er på vei inn i heimen, i sort.

    303/300


    mvh
    Drar kjensel på den der ;). Veldig fornøyd med min egen. Den kan jeg godt ha i 10år om mulig. Har byttet rørene i min egen og fått nytt drivverk. Veldig bra å ha en som gir så god service som Hr. Aamodt også.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Lyngen skrev:
    om.s skrev:
    Da kan man like gjerne erklære vennskapet, en slik er på vei inn i heimen, i sort.

    303/300


    mvh
    Drar kjensel på den der ;). Veldig fornøyd med min egen. Den kan jeg godt ha i 10år om mulig. Har byttet rørene i min egen og fått nytt drivverk. Veldig bra å ha en som gir så god service som Hr. Aamodt også.
    Spennende, er litt interessert i hvilke rør du har valgt, selv har jeg som nevnt testet S&H 5814A, kanskje det mest "nøytrale & korrekte" røret, RCA 12AU7 Clear tops" med en fantastisk åpenhet, men alikevel velger jeg nok GE JAN 5814A, det gir instrumentene en klang og fylde jeg sjelden har opplevd, med en bek svart bakgrunn gir dette meg "live" assosiasjoner som ikke de andre to variantene tross sine opplagte styrker, er i nærheten av, imo, en meget god match med 303/300én, kjøper nok opp to par til bare for å sikre meg, og til en pris av 300,- Sek/ matchet par, er dette ett lite kupp om man tenker pris/prestanda.

    Ang servicen hos Aamodt så er den helt utenom det vanlige i positiv forstand, har vel handlet hos ham de siste 15 årene, med noen stille år i mellom, dette har nu tatt seg opp igjen de siste par-tre årene, og det er en udelt fornøyelse :) ...

    mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    om.s skrev:
    Lyngen skrev:
    om.s skrev:
    Da kan man like gjerne erklære vennskapet, en slik er på vei inn i heimen, i sort.

    303/300


    mvh
    Drar kjensel på den der ;). Veldig fornøyd med min egen. Den kan jeg godt ha i 10år om mulig. Har byttet rørene i min egen og fått nytt drivverk. Veldig bra å ha en som gir så god service som Hr. Aamodt også.
    Spennende, er litt interessert i hvilke rør du har valgt, selv har jeg som nevnt testet S&H 5814A, kanskje det mest "nøytrale & korrekte" røret, RCA 12AU7 Clear tops" med en fantastisk åpenhet, men alikevel velger jeg nok GE JAN 5814A, det gir instrumentene en klang og fylde jeg sjelden har opplevd, med en bek svart bakgrunn gir dette meg "live" assosiasjoner som ikke de andre to variantene tross sine opplagte styrker, er i nærheten av, imo, en meget god match med 303/300én, kjøper nok opp to par til bare for å sikre meg, og til en pris av 300,- Sek/ matchet par, er dette ett lite kupp om man tenker pris/prestanda.

    Ang servicen hos Aamodt så er den helt utenom det vanlige i positiv forstand, har vel handlet hos ham de siste 15 årene, med noen stille år i mellom, dette har nu tatt seg opp igjen de siste par-tre årene, og det er en udelt fornøyelse :) ...

    mvh
    Byttet til Mullard CV 4003 rør til 2000,-. Men syntes ikke forskjellene var så store. Lenge siden jeg har samenlignet. Bruker bare rørene nå. Før byttet var SS klart å foretrekke.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Lyngen skrev:
    om.s skrev:
    Lyngen skrev:
    om.s skrev:
    Da kan man like gjerne erklære vennskapet, en slik er på vei inn i heimen, i sort.

    303/300


    mvh
    Drar kjensel på den der ;). Veldig fornøyd med min egen. Den kan jeg godt ha i 10år om mulig. Har byttet rørene i min egen og fått nytt drivverk. Veldig bra å ha en som gir så god service som Hr. Aamodt også.
    Spennende, er litt interessert i hvilke rør du har valgt, selv har jeg som nevnt testet S&H 5814A, kanskje det mest "nøytrale & korrekte" røret, RCA 12AU7 Clear tops" med en fantastisk åpenhet, men alikevel velger jeg nok GE JAN 5814A, det gir instrumentene en klang og fylde jeg sjelden har opplevd, med en bek svart bakgrunn gir dette meg "live" assosiasjoner som ikke de andre to variantene tross sine opplagte styrker, er i nærheten av, imo, en meget god match med 303/300én, kjøper nok opp to par til bare for å sikre meg, og til en pris av 300,- Sek/ matchet par, er dette ett lite kupp om man tenker pris/prestanda.

    Ang servicen hos Aamodt så er den helt utenom det vanlige i positiv forstand, har vel handlet hos ham de siste 15 årene, med noen stille år i mellom, dette har nu tatt seg opp igjen de siste par-tre årene, og det er en udelt fornøyelse :) ...

    mvh
    Byttet til Mullard CV 4003 rør til 2000,-. Men syntes ikke forskjellene var så store. Lenge siden jeg har samenlignet. Bruker bare rørene nå. Før byttet var SS klart å foretrekke.
    Skulle gjerne testet med noen Mullard rør selv, disse fant jeg langt på vei for "mullige" i min tidligere Hovland HP200P, men jeg tror de ville trives bedre i Caryén.
    S&H 5814A er ett meget godt rør som ligger veldig tett opptil ss presentasjonen, men med en litt mer "naturlig" og åpen klang, imo.

    Opplever du utgangs nivået som lavere på rør enn ss?

    GE JAN 5814A rørene, vil gi meg mer musikalsk tilfredstillelse enn de allerede nevnte variantene jeg har testet, og jeg har stort sett brukt rør utgangen med S&H rørene på den....

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Lyngen skrev:
    om.s skrev:
    Lyngen skrev:
    om.s skrev:
    Da kan man like gjerne erklære vennskapet, en slik er på vei inn i heimen, i sort.

    303/300


    mvh
    Drar kjensel på den der ;). Veldig fornøyd med min egen. Den kan jeg godt ha i 10år om mulig. Har byttet rørene i min egen og fått nytt drivverk. Veldig bra å ha en som gir så god service som Hr. Aamodt også.
    Spennende, er litt interessert i hvilke rør du har valgt, selv har jeg som nevnt testet S&H 5814A, kanskje det mest "nøytrale & korrekte" røret, RCA 12AU7 Clear tops" med en fantastisk åpenhet, men alikevel velger jeg nok GE JAN 5814A, det gir instrumentene en klang og fylde jeg sjelden har opplevd, med en bek svart bakgrunn gir dette meg "live" assosiasjoner som ikke de andre to variantene tross sine opplagte styrker, er i nærheten av, imo, en meget god match med 303/300én, kjøper nok opp to par til bare for å sikre meg, og til en pris av 300,- Sek/ matchet par, er dette ett lite kupp om man tenker pris/prestanda.

    Ang servicen hos Aamodt så er den helt utenom det vanlige i positiv forstand, har vel handlet hos ham de siste 15 årene, med noen stille år i mellom, dette har nu tatt seg opp igjen de siste par-tre årene, og det er en udelt fornøyelse :) ...

    mvh
    Byttet til Mullard CV 4003 rør til 2000,-. Men syntes ikke forskjellene var så store. Lenge siden jeg har samenlignet. Bruker bare rørene nå. Før byttet var SS klart å foretrekke.
    Som en ikke tidligere Mullard fan har jeg nu alikevel testet ett par Mullard CV491, std plates, 64`,rør, og det var en meget påtagelig forbedring.

    mvh
     

    halux

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    270
    Antall liker
    4
    Hei om.s

    Følger med interesse din testrunde med forskjellige rør på Cary 303/300.

    Jeg bruker også en slik til avspilling av "sølvplater", har vel hatt den i litt over et år nå.
    Jeg har ikke fått testet så mange rør i den, har bare prøvd de orginale EH rørene, og RCA Cleartop, endte opp med sistnevnte, synes de spiller meget bra.

    Hvordan opplever du Mullard- rørene i forhold til RCA??

    Må vel etterhvert prøve meg på litt tuberolling her også.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Halux skrev:
    Hei om.s

    Følger med interesse din testrunde med forskjellige rør på Cary 303/300.

    Jeg bruker også en slik til avspilling av "sølvplater", har vel hatt den i litt over et år nå.
    Jeg har ikke fått testet så mange rør i den, har bare prøvd de orginale EH rørene, og RCA Cleartop, endte opp med sistnevnte, synes de spiller meget bra.

    Hvordan opplever du Mullard- rørene i forhold til RCA??

    Må vel etterhvert prøve meg på litt tuberolling her også.
    Hei..

    Dette er jo høyst subjektive opplevelser. Jeg har også clear toppene hjemme og har testet de på 303/300én, de er fantastiske til prisen, Mullard har mer åpenhet, mer naturlig "varme" og en klang og detaljering jeg kun har opplevd med betraktelig dyrere rør tidligere, de er imo, bedre på alt, det er vanskelig å konkret anbefale noen, men jeg vil nesten på det sterkeste anbefale en test av Mullard her, selv skal jeg hente noen longplates fra 50 tallet neste uke, det skal visst være ytterligere noen snepp bedre enn mine CV 491 std plates fra 60 tallet, en av disse to kommer nok å innta fast plass i spilleren.
    EH rør har jeg så dårlig erfaring med fra tidligere at jeg ikke gidder teste engang.

    Hadde dette vært en pre hadde jeg nok gått for de aller aller beste, men som nevnt er det en utgang på en cdp, så jeg er litt i tvil om det er forsvarlig, men å legge noen hundrelapper (en tusing) på hvert rør, er utvilsomt verdt investeringen, kanskje man også (egne tanker) vinner noe med denne spilleren om man har Cary´s design filosofi i bakhodet når man velger rør til 303/300én (står innledningsvis i manualen til cdpén).

    mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    om.s skrev:
    Opplever du utgangs nivået som lavere på rør enn ss?
    Tenkte jeg skulle teste forskjellene en gang til før jeg svarte, men kom ikke igang. "I morgen" gjør jeg det ::) .....

    Ja, rørutgangen har betydelig lavere nivå.
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Bare et lite hjertesukk: Er veldig fornøyd med lydkvaliteten på min nokså nye
    Cary 306 Pro, men duverden for en skranglete og nærmest håpløs CD-skuff !
    Er livende redd for den minste berøring. Snart ramler den vel av eller setter
    seg bom fast! Utrolig at dette går an til en pris på bortimot 70 000 !!
    Men jeg ble vel forsåvidt advart av Tor.
    Mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ja, de bruker dessverre umodifiserte superbillige masseproduserte DVD drivverk. Mulig det ikke har noe å si for lydkvaliteten, men noen ødeleggende for kvalitetfølelsen ellers.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Ja, de bruker dessverre umodifiserte superbillige masseproduserte DVD drivverk. Mulig det ikke har noe å si for lydkvaliteten, men noen ødeleggende for kvalitetfølelsen ellers.
    Det er vel nesten det eneste som irriterer på denne spilleren, eller som en kompis sa det, i denne prisklassen burde det nesten vært top loading...

    mvh
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    om.s skrev:
    Lyngen skrev:
    Ja, de bruker dessverre umodifiserte superbillige masseproduserte DVD drivverk. Mulig det ikke har noe å si for lydkvaliteten, men noen ødeleggende for kvalitetfølelsen ellers.
    Det er vel nesten det eneste som irriterer på denne spilleren, eller som en kompis sa det, i denne prisklassen burde det nesten vært top loading...

    mvh
    Denne spilleren har fått god kritikk. Her gjelder det derfor å stole på at Dennis Had og Cary har brukt pengene det det er behov for det og at det er en grei balanse i bruk av komponenter. Det er som kjent mulig å få betydelig dyrere spillere som har "softere" skuffe (og frontloading) dersom dette er viktig.
     
    M

    musicus

    Gjest
    HSobstad skrev:
    om.s skrev:
    Lyngen skrev:
    Ja, de bruker dessverre umodifiserte superbillige masseproduserte DVD drivverk. Mulig det ikke har noe å si for lydkvaliteten, men noen ødeleggende for kvalitetfølelsen ellers.
    Det er vel nesten det eneste som irriterer på denne spilleren, eller som en kompis sa det, i denne prisklassen burde det nesten vært top loading...

    mvh
    Denne spilleren har fått god kritikk. Her gjelder det derfor å stole på at Dennis Had og Cary har brukt pengene det det er behov for det og at det er en grei balanse i bruk av komponenter. Det er som kjent mulig å få betydelig dyrere spillere som har "softere" skuffe (og frontloading) dersom dette er viktig.
    Jeg holder forsåvidt med, lyden er upåklagelig god, men for feelgooden´s skyld hadde det vært den berømte prikken over ién om skuffen hadde vært ett snepp bedre :) ..

    mvh
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    394
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    14
    Hei! Har hatt Cary CAI-1 i hus en liten stund som en erstatning for min Copland CSA 8. Jeg tok en sjanse og kjøpte denne basert på reviews i et hifi-magasin. Jeg så for øvrig følgende omtale beskrevet i tråden tidligere:

    Du tenker på den integrerte i Concept serien. Den har jeg hatt en liten stund i en leilighet jeg har. Ikke mye å skryte av, dessverre, låter veldig digitalt/lite analogt. CD-spilleren i Concept serien er derimot i en helt annen klasse.
    Det illustrerer for meg for forskjellig vi oppfatter lyd. Jeg fryktet at denne skulle bli kald og analog da den har såkalt klasse D forsterkning, så jeg tok forbehold hos Tor ang kjøpet. Jeg har tidligere spilt på rørforsterker og kan med en gang si at den ikke låter som en rørforsterker. Men jeg oppfatter den heller ikke som kald eller klinisk i forhold til Coplanden, snarere tvert i mot. Det er mulig ørene spiller meg et lite puss siden det er en stund siden jeg spilte på rør, men jeg trodde Copland hadde rykte på seg for å være litt varm, så jeg ble litt overrasket når jeg sammenlignet de. Jeg byttet frem og tilbake litt.

    Med forbehold om at jeg husker riktig så tror jeg Tor sa at oppbyggingen av effektdelen i forsterken ligner den som sitter i flere av Bryston sine forsterkere. Tror det er klasse D han sikter til.

    Jeg lurer på å kjøpe meg cd-spilleren i samme serien, men venter litt for å se om de kanskje kommer med en DAC i samme serie da det er mer aktuelt.

    Dette er kanskje nok en anbefaling om å låne med seg et eksemplar til hjemlån før en bestemmer seg for å handle :)
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    Jeg hopper på vennetråden her med en SLP 03.
    Veldig tilfreds så langt, har vel hatt den spillende i 10-15 timer, så jeg / den er fersk.
    Når dette er sagt, får jeg desverre også melde meg på "trafostøy-tråden". Hører brumm fra forsterkeren opp til et par meter fra den, faktisk. Er det unormalt?
    -N
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Gratulerer med ny pre Nolfi. Litt dempet trafostøy fra Cary pre tror jeg mer er hovedregel enn untaket. Jeg opplever det på min slp05 men det er ikke sjenerende. Øker vel litt i "intensitet" etter et par timers spilletid men som sagt helt til å leve med. Det var litt diskusjon om dette tidligere i tråden. Noen mente vel dette var en svakhet ved enkelte serier andre ikke.

    mvh Elektron
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Eg har også ein 03 preamp med litt trafostøy.Ser trafoen står direkte på schassiet,er det nokon som har prøvd å isolere den i frå med gummiskiver.Bare ein tanke som kanskje skulle vore prøvd
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Jeg var en av de som var plaget med en meget fremtredende trafostøy i min SLP 03 tidligere i tråden, dette var da preampen var ny. Nå har jeg hatt den i ca. 2.5 år og den er nå tyst.
    Jeg kan ikke huske å ha gjort noen konkrete ting for å få slutt på trafostøyen. Men etter hva jeg tror så forsvant trafostøyen for ca. 1 år siden.

    Så hva som er årsaken til at trafostøyen er borte nå, aner jeg ikke. Men jeg er fornøyd :)
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Hei

    Er det noen som har CARY Audio CINEMA 11 ?
    Lurte å hvordan CARY Audio CINEMA 11 a eller b eller kanskje oppfører seg.

    Man må vel ha begge her for å kjøre lyd og bilde...?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    monosapiens skrev:
    Hei

    Er det noen som har CARY Audio CINEMA 11 ?
    Lurte å hvordan CARY Audio CINEMA 11 a eller b eller kanskje oppfører seg.

    Man må vel ha begge her for å kjøre lyd og bilde...?
    Regner med at du mener CARY Audio CINEMA 11 a Audio Processor samt CARY Audio CINEMA 11 v Video processor.

    Jeg har C11a. Hva legger du i oppfører seg?
    Du trenger ikke C11v for å få bilde, men C11a er pass-through på video, dvs. den processerer ikke dette men sender det bare videre ubehandlet.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Er det noen der ute som har prøvd biamping med to stk Rocket 88? Dette ble veldig varmt anbefalt da forsterkeren var ny og ble testet i Absolute Sound. Jeg har én (den første utgaven - ikke R) som spiller sammen med SLP-50B, og kunne tenke meg å prøve. Så en Rocket 88 til salgs nylig, men det viste seg å være en R-modell. Tor på Lyric har dessverre også bare R-modeller inne.

    Så hvis noen vet om en "førsteutgave" med 6922 signalrør som er til salg, vil jeg gjerne høre om det!

    Hilsen Egil
     

    7 Summits

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    1
    Hei.
    Tenkte jeg skulle meldem eg inn her nå. Har hatt Cary 306 Pro i snart to år og i dag koblet jeg opp min nyervervede SLP 05, kjøpt fra en hyggelig kar her på sentralen.
    Har jo vært nyskjerrig på hvordan komboen 306 Pro og SLP 05 låter, og første inntrykket etter å ha snurret både vinyl og cd nå i kveld er meget bra :D

    Til effekt bruker jeg Parasound JC-1, og min tidligere forforsterker var Parasound C2. Den beholder jeg inntil videre som DAC og prossesor og kjører den gjennom "Cinema" inngangen på SLP 05. Jeg kjører balansert hele veien fra 306 Pro til JC-1.
    Siden mine Parasound JC-1 har 12V trigger inn og utgang setter jeg pris på at SLP 05 også er utstyrt med triggerutganger i tilleg til "kinoinngangen"

    I tillegg til orginalrørene fikk jeg kjøpt med bl.a. 8 stk. NOS RCA rør til en gunstig pris, og jeg monterte opp forsterkeren med RCA rørene, har forstått det slik at dette skal være bra greier. (Jeg er nybegynner når det gjelder rør)

    Er det noen her som har en formening om hvordan JC-1 passer til SLP 05?
    Og jeg må jo bare ta meg selv i å lure på hvordan CAD 211 ville vært i stedet for JC-1...
    Bilder? Kanskje poster jeg noen ved en senere anledning.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn