Cary's VENNER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Jeg kan ikke erindre det , mener det var helt tyst.
    Fordi jeg satt ved forsterkeren og dro volumet på maks for å høre om det var noe støy,bare for å teste, og jeg mener at jeg ikke hørte noen ting.

    Jeg skal ta en skikkelig sjekk på 05 også når jeg slår den på neste gang.

    Hvis du bor i Oslo så er det jo bare å dette demostrert på lyric da, ellers er det kanskje flere her som har 03. ( ?)

    Men jeg kan altså ikke huske noe støy . . .
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    monosapiens skrev:
    Jeg kan ikke erindre det , mener det var helt tyst.
    Fordi jeg satt ved forsterkeren og dro volumet på maks for å høre om det var noe støy,bare for å teste, og jeg mener at jeg ikke hørte noen ting.

    Jeg skal ta en skikkelig sjekk på 05 også når jeg slår den på neste gang.

    Hvis du bor i Oslo så er det jo bare å dette demostrert på lyric da, ellers er det kanskje flere her som har 03. ( ?)

    Men jeg kan altså ikke huske noe støy . . .
    Ja, som beskrevet ovenfor vet jeg om 3 stk i tillegg til meg her på forumet som hører mekanisk trafostøy (ikke i ht, men fra boksen) denne er konstant og ikke avhengig av stilling på volumkontrollen. Kanskje vi har fått en dårlig serie?
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Ta kontakt med Lyrics.

    Det skal overhodet ikke forekomme noe form for trafostøy i en NY Preamp.
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    ACTIVE skrev:
    Ta kontakt med Lyrics.

    Det skal overhodet ikke forekomme noe form for trafostøy i en NY Preamp.
    Har i dag vært en tur hos Lyric, pratet med Tor om trafostøyen i fra SLP 03.
    Han fortalte at han også hadde fått en telefon som omhandlet det samme tema, og sa at han skulle ta opp dette med Cary når han var ferdig med reduseringen av lokalene.
    Undersøkte også den preampen Lyric har i sine lokaler, det var trafostøy der også, selv om den var lavere en hos meg. Måtte nesten legge øret inntill for å høre noe.

    Har i dag lånt med meg Cary cad 500 mb og Proac D25. Etter å ha kobblet opp cad 500 mot mine Klipsch RF-83 ble jeg meget skuffet da jeg også her har trafostøy. Støyen høres meget godt i høytalerne, prøvde både standar strømkabler og Wire World stratus 5. Prøvde også å fasevende strømkablene, koblet også opp forsterkerne med jordet skjøteledning i fra Kjøkkenet, men resultatet var hele tiden trafostøy i høytalerne. Den høyre var mye værre en den venstre.
    For å teste om det var kombinasjonen med Klipsch som var problemet kobblet jeg de opp mot Proac høytalerne. Resultatet var at støyen nesten forsvant på den venstre ht, på den høyre ht var trafostøyen der fortsatt, men litt lavere en med Klipsch. Regner med at det kommer seg av at RF-83 har en følsomhet på 100 db og Proac har følsomhet på 88-89 db.

    Er det noen av dere som har lignende erfaringer og som kan gi meg tips på hvordan jeg kan løse dette?
    Er det skadelig for høytaleren å spille med en slik trafostøy, bortsett i fra at den påvirker lyden ?
    Er det helt tyst i deres høytaler med cad 500 tillkoblet ?

    Har hatt Cinema 7 b på hjemmlån den siste uken, denne trafostøyen er fraværende på denne mot Klipsch.

    Skal prøve i morgen å bytte venstre og høyre mono blokk for å se om støyen flytter seg etter.
    Er fortvilet da jeg ønsker å få dette til å fungere hjemme hos meg.
    mvh
    Nølle
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Har i dag byttet om på monoblokkene, støyen i fra høytaleren flyttet seg med den ene blokken. Man hører det godt på flere meters avstand. :'(
    Den blokken som støyer minst, må mann helt bort å lytte på høytaleren for å høre.

    Er det noen med gode råd her?

    mvh
    Nølle
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Hadde Cary Cad 500 for ca. 1,5 år siden. Hadde nøyaktig samme problem i høyre blokka som du beskriver. Tipper dette er samme blokkene som jeg leverte tilbake.

    Disse blokkene er enten skadet eller har prod. feil. Har kun et godt råd : Ikke kjøp de/lever de tilbake.
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Det må være sånn det står ovenfor her . . .

    Mine CAD 500-MB har ingen trafostøy.
    Dro SLP 05 og CAD 500 MB på maks volum igår , ingen støy noe sted som jeg kunne høre. Ikke engang da jeg la øret over produktene ;D

    Så jeg antar at de som har støy har en feilvare.
    Da er det altså bare å bytte dem inn mot ett par nye ;) :)
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Når det gjelder trafostøyen på min nyinnkjøpte SLP 03, skulle Tor på Lyric ta dette opp med sine kontakter hos Cary. Han mente også at det måtte være noe feil.
    Jeg lyttet på 03 preampen som de har i sitt demorom, denne måtte jeg legge øret helt inntil for å høre. Så det er tydelig forskjell på komponentene.

    CAD 500 MB hadde jeg bare på hjemlån i forbindelse med en Østfold treff for HiFi intresserte som jeg hadde hos meg 1 september.
    De støyet noe forferdelig på Klipsch RF-83 og noe mindre på ProAc D25 som jeg også hadde lånt.
    Tor mente det måtte være nettstøy, men han skulle ta opp dette også. Jeg sier ikke at det ikke er nettstøy, men både mine Oberon 6.1 blokker og Denon receiver er stlle på den type støy.
    Det samme gjelder Cary Cinema 7 som jeg også hadde lånt, på alle disse er det bare svak sus i fra høytaleren. Det er akseptabelt med tanke på følsomheten på mine Klipsch ( 100db).

    Må ærlig innrømme at jeg har blitt litt usikker på Cary og denne nett/trafostøyen.

    Når det gjaldt testinga av Cad 500 og Oberon 6.1, så var det klart at Cary var bedre på alt både på Klipsch og ProAc. Alle synes cad 500 spillte meget godt på begge høytalerne.
    Den store hakesleppen fikk alle deltagerne når det ble kobblet opp en Rogue Stereo 90 forsterker. En rørforsterker på 90 watt. Alle var enige om at det var Roguen som spilte best på begge høytalerne, dette til tross for en pris på 1/3 av Cad 500.
    Uansett så hadde cad 500 blitt for dyre for meg, hadde kanskje tenkt å teste ut cad 200, men nå tror jeg at jeg satser på en Stereo 90 forsterker. Den matchet min cd 303/300 og SLP 03 med en hærlig lyd. Dette var noe alle var enige om.

    Mulig at resultatet hadde vært annerledes med noen bedre høytalere.
    Sender med en link til min tråd på AVforum, her ligger noen kommentarer rundt treffen.
    http://avforum.no/forum/hvilket-uts...099-nolles-stuekino-jakten-rorforsterker.html

    mvh
    Nølle
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Bra test av SLP 05 i det nyeste Fidelity bladet da :)

    Men hvor har de som har SLP 05 valgt å legge platespilleren inn på ?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hvorfor heter tråden bare SPL 05 eiere ::). Kan vi ikke få skryte .... ehh diskutere CD-spillerne også 8)?
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Tråden heter vel egentlig "Cary`s Venner" nå ;D
    Ble enige om det etter noen innlegg :)
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    monosapiens skrev:
    Tråden heter vel egentlig "Cary`s Venner" nå ;D
    Ble enige om det etter noen innlegg :)
    Den eneste som kan forandre Tittelen på tråden er trådstarter, altså Active.
    Håper og tror at det kanskje er fler som besøker tråden om den omhandler alle Cary produktene.
    Det var jeg som spurte Active om det var greit at vi utvidet tråden til å gjelde alle Cary produkter, noe han synes var greit.
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Kjør på så lenge det dreier seg om Cary..........



    Mvh
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    monosapiens skrev:
    Bra test av SLP 05 i det nyeste Fidelity bladet da :)
    Jeg kunne sikkert postet dette i Fidelity tråden, men der er det jo bare kabler det går i om dagen.. I testen på SLP-05 så ble den ikke direkte slaktet nei.., men det var en ting som virkelig jeg synes var litt dårlig;

    De snakker om bytte av kabler og cd spiller for korrekt match. Uten å være noe ekspert på kabler, der har jeg en del erfaringer å hente, så synes jeg at det er svært merkelig at de ikke i det hele tatt nevner muligheten for å bytte rør for eventuell bedre match, at alt eventuelt blir bedre, eller styring mot egen smak.

    Jeg mener ikke Fidelity skal/burde utvikle seg til å bli ett rør entusiast sub forum. Men det er en helt mengde 6SN7 rør der ute og de byttene jeg har gjort (de leverte std. E-Harmonix, Golden Dragon og Raytheon 6SN7WGT (mill spec.) utgjør ’så’ store forskjeller at hvis mange mener at de ikke hører forskjell på kabler så er man døv hvis man ikke hører forskjell på disse rørene, det er stoor forskjell.

    Uten å gjøre dette til en rør tråd så er her mine knappe erfaringer;

    Raytheon har jeg knapt brukt, da anlegget skal flyttes og jeg vil spare dette byttet til jeg har bedre/gode forhold til å vurdere, men faktisk oppleverer jeg de orginale harmonix rørene som svært gode, ikke mist for prisen, meget potente i bass området, og de spiller meget stort. Overdrevet Dybdahl vokal sitter helt oppunder taket; vi snakker stoor høyde, men jeg føler nok på litt bekostning av instrument plassering.

    Det finnes masse rør og man kan sikkert lett gå seg bort. Imidlertid ser jeg på denne muligheten til å endre lydbildet som såpass vesentlig at det utgjør en god del av produktet, selv om man selvfølgelig skal vurdere det slik det blir levert, men å ikke med ’ett’ ord nevne mulighetene for dette synes jeg er ganske mangelfullt.

    Man kan sikkert si at prisene på en del NOS rør noen ganger ofte er like mye påvirket av samleverdi/tilgjengelighet en bare lydkvalitet, men likevel så føler jeg ikke at det er urimelige summer sammenlignet med den litt ’ufine’ :eek: prisen på ny 05 fra butikk mot de forskjeller dette utgår på lydsiden.. Feks. så betalte jeg NOK 1500,- mva for 6 Raytheon fra motron og det er en meget god pris, har sett de flere steder til 100 USD. Sjekk også disse ut på Tubeworld.

    Ok, oppsummert; muligheter for rør bytte burde vært nevnt når man tross alt nevner andre elementer rundt match (og sikkert i følge en del hoder marginale elementer, kabler + cd altså) så mener jeg at denne fleksibiliteten utgjør en vesentlig produktegenskap. Skjønt det er mulig at de mente at dette er opplagt.

    Ellers så må jeg jo innrømme at tweeking fleksibilitet er flott og nyttig de, men tidskonsumerende.., det gjelder å finne en balanse, man kan bli litt sprø ::). ’En knapp’, en perfekt lyd hele tiden hadde vært kjekt har det slått meg ??? , men så enkelt er dette tydeligvis ikke.. veien er målet etc. er jo litt av sjarmen det også.

    Når vi ført snakker om denne Cary comboen så kunne jeg tenkt meg en runde på upsampling på 306SACD, mine inntrykk der har vært en prosess i så måte, men det for bli en anen dag, nå er det middag.

    bobbob
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    ACTIVE skrev:
    Kjør på så lenge det dreier seg om Cary..........
    Tusen takk :). Kanskje du vil forandre tittelen? Jeg har ikke lest tråden før nå pga tittelen.

    Er det flere eiere av 303/300 her? Hadde vært interessant å høre om andres erfaring.

    Det virker som forforsterkeren får mye gode omtaler til sammens med CD-spillerne. Hva synes dere om den rimeligste SLI integrerte? Jeg har ikke lyttet veldig kritisk men ble ikke spesielt imponert (ikke dårlig heller!). Ingen typisk rørlyd? Hvilke av produktene deres synes dere er de beste kjøpene i forhold til konkurenter?
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Ang Cary produkter.

    Om jeg forandrer tråden eller ikke,så er det levert et par Cary produkter som er veldig bra.

    Det hele startet med i denne tråden med SLP 05,se siste innlegg hos Fidelity ang. denne fullbalanserte preamptube.

    Skal ikke være noe i veien for andre Cary produkter av den grunn.

    Etter at SLP 05 kom i hus,ble liksom aldri musikken den samme,bare bedre


    Videre sagt,bare å fylle på tilsvarende produkter som matcher-viktig.

    Cary 306 sacd eller 500 cad blokker,bør ikke være noen sperre her inne.

    KJØR PÅ MED CARY
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Lyngen skrev:
    ACTIVE skrev:
    Kjør på så lenge det dreier seg om Cary..........

    Er det flere eiere av 303/300 her? Hadde vært interessant å høre om andres erfaring.

    Det virker som forforsterkeren får mye gode omtaler til sammens med CD-spillerne. Hva synes dere om den rimeligste SLI integrerte?
    Hei igjen :), siste kommentar i dag før loppekassa; Jeg har prøvd 303/300 i en del dager. Slett ikke dumt, men jeg ble litt satt ut av ganske store db nivå forkjeller når jeg skiftet fra transistor til rør drift og syntes dette var litt problematisk underveis. Etter å deretter å testet 306 så landet det på den, jeg bare opplevde det slik at spesielt i rør drift så fløt bla. vokal plassering ut en del, den ble bredere, ikke så nøyakltig/spikret som på 306. Selvfølgelig snakk om smak/match, men herregud, 303/300 er en flott spiller, ta dette som nyanse vurderinger, men helt klart forskjeller ja det var det.

    Ellers så må jeg si at jeg føler Cary nok har en kvaliteskontroll problemstilling. De produktene jeg har beholdt er strøkne på alle måter, men fikk SLP05 med rusk i diplay først (tor sa bare vent litt så får du ny, god og riktig håndtering) samt jeg har hatt ett par 300B cad 300 SE mono blokker som støyet uakseptabelt. De var modifisert fra Cary med XLR, kanskje det var der problemet oppsto, men likevel på dette nivået mener jeg at alt må være 100.

    Jeg vil på ingen måte skape ett inntrykk av at Cary er dårlig, jeg sitter selv på SLP05 og 306SACD og er skikkelig happy med det, men mener at man må ha 0 tolleranse ovenfor eventuelle avvik og ta det ned en gang. Tor har vært eksemplarinsk på så måte ved å bytte produkter jeg ikke mener er perfekte, pluss til han for det i alt stresset hans ;).

    Jeg har også eid Cinema 5, masse krefter (5x200 i 8 ohm) og hifi lyd til flerkanal å være, men også der var ikke min helt støy fri, spesielt mot følsomme høytalere.

    SLI80 har jeg ikke hørt, men jeg vurderte i en periode integrert 300SEI. Har i alle fall lest at den skal være bra med Sofia rør; http://www.10audio.com/cary300sei.htm

    Ikke noen erfaring på de integrerte altså. På SLI så vil jeg anta at eventuelt watt behov også spiller inn. Selv har jeg landet på 2W, 45 rør og føler vel egentlig at Cary kanskje ikke 'helt' har produktet som passer best mot feks. Avantgarde horn, 300 rør har de jo, men ikke helt 100 erfaringer altså, trenger ikke å gjelde feks de integrerte. Mrk, dette gjelder kanskje spesielt mot min musikksmak/spillestid, mest instumentalt på moderade nivåer. En 'skikkelig' 300 amp eller feks 845 er sikkert heller ikke å forakte :), det er ikke slikt ment. Mener å ha lest ett eller annet sted at Dennis Had hos Cary selv foretrekker og spiller på 2A3 rør og selv Tor sier det er de han føler har spilt best på horn..(ta det for det det er), men disse selger Cary ikke lenger, det er vel litt mer watt trolig som det store markedet etterspør. Rå transistor er heller ikke å forakte har jeg hørt noen sier, kanskje det er noe å teste ut. Beklager avsporing.

    Passe utrukturet ja, men kanskje mine tanker rundt dette er noe verdt, god kveld/natt.

    mvh
    bobbob
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    bobbob skrev:
    Jeg har prøvd 303/300 i en del dager. Slett ikke dumt, men jeg ble litt satt ut av ganske store db nivå forkjeller når jeg skiftet fra transistor til rør drift og syntes dette var litt problematisk underveis. Etter å deretter å testet 306 så landet det på den, jeg bare opplevde det slik at spesielt i rør drift så fløt bla. vokal plassering ut en del, den ble bredere, ikke så nøyakltig/spikret som på 306. Selvfølgelig snakk om smak/match, men herregud, 303/300 er en flott spiller, ta dette som nyanse vurderinger, men helt klart forskjeller ja det var det.
    Hvorfor mente du nivå forskjellene var et problem? I 303/303 står det er par Harmonix som jeg tror ikke var så gode. Jeg byttet med Mullard rør til 2k. Alikevel overgår SS utgangen i presisjon, utstekning i begge ender av frekvensskalaen og mer dynamikk og hurtighet(?). Rørene låter littegrann varmere og behageligere.
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Hvorfor mente du nivå forskjellene var et problem? I 303/303 står det er par Harmonix som jeg tror ikke var så gode. Jeg byttet med Mullard rør til 2k. Alikevel overgår SS utgangen i presisjon, utstekning i begge ender av frekvensskalaen og mer dynamikk og hurtighet(?). Rørene låter littegrann varmere og behageligere.
    [/quote]

    I og med at denne spilleren var ny for meg så ble jeg sittende en del og bytte mellom rør og ss for å sjekke ut forskjellene og syntes at db forskjellen forstyrret denne samenligningen. Når det er sagt så er jeg helt enig i dine vurderinger av ss biten. Det var i alle fall ss som mest møtet mine preferanser og hadde jeg ikke nettop fått feripenger etc og testet 306 så hadde sikkert glatt falt til ro med ss biten på 303, men likevel så opplever jeg ss delen på 306 som enda noe bedre.

    For info så brukte jeg da også både rør i pre (05) og sluttsteg slik at det er mulig det ble litt mye av det gode, rør altså. I noen andre anmeldelser jeg har lest så er det nettop rør biten de lander på og liker mest, match og smak igjen dette.

    Vet ikke om du ble noe klokere av dette jeg Lyngen?
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    "men likevel så opplever jeg ss delen på 306 som enda noe bedre"

    306 har jo ikke noe rør del, bare så det er sagt. Var kanskje litt upresis der.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    bobbob skrev:
    men likevel så opplever jeg ss delen på 306 som enda noe bedre.
    Skulle bare mangle at lyden ikke blir bedre med en prisforskjell på 35.000,- ;).

    Hvordan vil du beskrive lydkvalitetene?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    33.671
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Som meget fornøyd eier av 306 SACD (Mk2) så må jeg innrømme at det pirrer litt i nyskjerrigheten når det kommer til SLP 05.
    Hvis noe nytt skal testes ut i heimen, så er nok dette kanskje den komponenten som scorer høyest på lista akkurat nå.
    Vi får se om rette anledning dukker opp... ::)
     
    H

    hordasped

    Gjest
    soundscape skrev:
    Som meget fornøyd eier av 306 SACD (Mk2) så må jeg innrømme at det pirrer litt i nyskjerrigheten når det kommer til SLP 05.
    Hvis noe nytt skal testes ut i heimen, så er nok dette kanskje den komponenten som scorer høyest på lista akkurat nå.
    Vi får se om rette anledning dukker opp... ::)

    En anbefaling



    Prøver du den,må du regne med en dyr fornøyelse :)
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    hvilke andre rør(enn de originale) anbefaler dere på slp 03?
    (har lite peiling på rør)

    BR
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    aloz skrev:
    Hei,
    hvilke andre rør(enn de originale) anbefaler dere på slp 03?
    (har lite peiling på rør)

    BR
    Prøver igjen.

    Og;
    har noen byttet rør på sin slp-03?

    Bernt
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Ta kontakt med Tor på lyrichifi , der du kjøpte den om det med rør anbefalinger.
    Det ville jeg gjort.
    Men slp 03 er vel såpass nye at det ikke skulle være nødvendig å bytte, med unntak av oppgradering da ;D
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    aloz skrev:
    Hei,
    hvilke andre rør(enn de originale) anbefaler dere på slp 03?
    (har lite peiling på rør)

    BR
    "Leifen" på forumet her vet jeg har byttet rør i sin slp 03. Og fikk en mye mere oppløst lyd. Pluss at lyden kviknet mye mere til (Slp-03 er etter min mening veldig "laid back" orginalt), det er ganske rimelige saker som står i den originalt. Leifen kjøpte rør fra Motron som er det stedet i Norge som kanskje har mest peil på rør.

    Ellers kan denne oversikten gi en god pekepinne på hva du skal se etter:

     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Det er iallefall helt andre rør enn de som sitter SLP 05
    6SN7

    Noen som har byttet på SLP 05 her ?
    Nå ble jeg nysgjerrig ;D
     
    H

    hordasped

    Gjest
    monosapiens skrev:
    Det er iallefall helt andre rør enn de som sitter SLP 05
    6SN7

    Noen som har byttet på SLP 05 her ?
    Nå ble jeg nysgjerrig ;D




    Åjada

    RCA 6sn7gtb,from Uniten,snakk med Brynjar,du :)
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen,
    er det noen som vet om rørene som sitter i slp-03 er/må være matchede?
    (Har fått tilbud om 4 umatchede RCA 12AU7 rør fra Motron)

    Bernt
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei folkens!

    Jeg fikk to pakker fra US i dag. SLP05. Fantastisk opptur med hensyn til lydforbedring. Jeg er veldig fornøyd. Det er vel heller ikke å stikke under stolen at den designmessig fremstår som imponerende.

    mvh Elektron
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Elektron skrev:
    Hei folkens!

    Jeg fikk to pakker fra US i dag. SLP05 ny og ferdig fortollet til 36.000. Noen må tjene alvorlig med penger på denne preampen her i landet. Nok om det. Fantastisk opptur med hensyn til lydforbedring. Jeg er veldig fornøyd. Det er vel heller ikke å stikke under stolen at den designmessig fremstår som imponerende.

    mvh Elektron
    hvordan ordnet du dette? Er de i norsk strømversjon? Er interessert i gjenta din bedrift, send meg gjerne info!
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    En ting først, mange har skrevet mye pent om 05 i denne tråden. Var er svakhetene, hva kunne vært bedre og er det alternativer man bør vurdere?
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    [quote først, mange har skrevet mye pent om 05 i denne tråden. Var er svakhetene, hva kunne vært bedre og er det alternativer man bør vurdere?
    [/quote]

    Nei men Solo da, fy skamme seg! ;D
     
    H

    hobby

    Gjest
    Solo skrev:
    En ting først, mange har skrevet mye pent om 05 i denne tråden. Var er svakhetene, hva kunne vært bedre og er det alternativer man bør vurdere?
    Cary er meget bra produkter i sin prisklasse. Dette gjelder kanskje spesielt slp05, mer enn f.eks. 306 cd spilleren synes jeg. Når det er sagt er det dog slik at det finnes bedre ting om man vil betale for det. Cary cd og pre kan ha en tendens til å låte litt frempå og agressivt om det matches feil. Har man Cary hele veien er nok ikke dette like påfallende. Lyric selger typisk Cary sammen med Proac eller horn som må sies å være en god match om man liker den slags lydsignatur. Men skal man ha f.eks. slp05 sammen med annet forsterkeri og høyttalere er det et must å prøve hjemme først. Det kan funke veldig bra, eller også motsatt... I mine ører er f.eks. Thete GenVIII og preamper i øvre skift fra Accuphase og Burmester en god del bedre, mer analog lyd og enda større og ikke minst presist lydbilde. Slp05 maler opp et stort lydbilde, men i mitt oppsett ble det upresist og litt flatt. Om slp05 i ditt anlegg mellom dCS og EC 400 vil forbedre noe er vanskelig å uttale seg om, du får evt. prøve og se om det faller i smak.
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Ikke uenig med Cappuccino. Dette med frempå har vært nevnt i andre sammenhenger også. Har som sagt før med match og hva du liker og ikke mist hva du er villig til å betale.., det er alltid en klasse opp.

    Merker dette selv, men mitt nåværende lytterom er såpass krise at det er der problemet ligger.

    Hvordan dette spiller føler jeg at andre allerede har beskrevet nok om, ref også Fidelity selvfølgelig.

    EH 6SN7 som følger med er faktisk ikke så gale og trolig noe av det bedre valget av nyproduserte rør. Uansett så skylder man seg selv å prøve annet, det finnes bedre, nok om tråder på dette.

    Tar derfor ett par av de praktiske tingene som jeg mener ikke holder helt;

    Fjernkontrollen er usedvanlig epa. Den ligger imidlertid veldig godt i hånden synes jeg, men jeg forventer mer i denne klassen. En gang i gulvet og ny måtte skaffes. Lett å rote bort er den også..

    Pærene i displayet har lett for å ryke, dette grunnet noe for høy spenning i følge importør. Man kan bytte disse relativt lett selv, men igjen, jeg setter passe høye krav til en pre til +-50K, dette bør ikke skje så fort.

    Selv om 05en har en temmelig god headphone utgang så må de ha misset litt på konstruksjonen rundt inn-porten ( i alle fall på min). Den sitter såpass langt inne i chassiet at jeg måtte ’spikke’ av litt gummi på Grado pluggen for å få den helt inn. Det er ikke av de aller dyreste Grado modellen jeg har, men likevel såpass standard at dette ikke burde være noe issue. Prøvde også med et par andre, samme sak.

    Litt brumm erfarte jeg til og begynne med, men dette gikk seg til. Har hørt andre nevnt det samme på 05 samt også på 03 i denne tråd.

    Alt i alt, litt Cary i ett nøtteskall av egne erfaringer, har eid en 6-7 Cary komponenter; Noe kvalitets issues forekommer og litt for ofte synes jeg, men dette ryddes greit opp i av importør (egen erfaring, men ta det med en gang), og når man da kommer i mål på enheten så synes jeg de gir bra valuta for pengene.

    Mulig dette virker pirk, men jeg føler nå selv at på sånne nivåer så har jeg rimelig 0 toleranse for irritasjonsmomenter. Håper det er info til verdi da det ble spurt om negative ting.

    Man må liksom finne sin egen list og glede seg der. Et par steg opp på en komponent og det er fort gjort at resten av kjeden liksom må opp på samme nivå. Så det baller på seg og nevrosesen tar raskt over lyttegleden, farlig farlig ::).

    Ellers rundt Cary så har de jo også på trappene en ny 306 Professional som har blitt meldt importører en stund, shipping i februar: http://www.intandemcanada.com/itoolkit.asp?pg=announce&p=1&item=184

    Denne ble også vist på CES og er nå postet på Cary sine sider. Blir spennende å høre inntrykk på denne. Kan jo lure på hva Active har i bestilling ;).

    Mvh bob
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn