Cary's VENNER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Gratulerer 7summits!

    Jeg har kombinasjonen med SLP05 og CAD 211 og er veldig fornøyd med det. Det er vel ingen overraskelse at man selv er fornøyd med eget utstyr. Jeg holder til i tråden "På besøk hos Fjellsiden Lydlaug" og der er det en del beskrivelser av hvordan andre medlemmer vurderer lyden. De viktigste rørene på SLP05 er de to inngangsrørene og der er det mye å hente hvis du vil leke deg litt. Lykke til.

    mvh Elektron
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så nylig et par 100W Cary monoblokker på AVforum til 6k, selv om de begynner å dra på årene og i en billig serie bør det vel være av interesse for enkelte....
     

    7 Summits

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    1
    Takk for det Elektron.
    Jeg har lest gjennom tråden om Fjellsiden Lydlaug, en underholdende og lærerik tråd og mange flotte bilder.
    Blir bare mer og mer fornøyd med min SLp 05. Det har vært skrevet en del om transformatorstøy fra Cary sine forsterkere her i tråden, men jeg kan tilføye at mitt eksemplar er helt tyst, selv når jeg ligger på kne forran med øret helt inntil.
    På den annen side så hørte jeg da en svak snerrelyd fra min cd-spiller (Cary 306 Pro) som står i hylla over SLP 05èn, men det var bare mens plata fortsatt snurret etter at plata var ferdigspillt. Den står jo i et slags "standby" modus en tid før og etter at ei plate spilles for at det skal gå raskere å starte avspilling.
    En av grunnene til at jeg ville ha en SLP 05 er at den er utstyrt med både kinoinngang og 12Volt triggerutgang.
    Mine Parasound JC-1 har mulighet for påslag ved hjelp av triggerinnganger, disse har også stillbar forsinkelse av signalet. Det er en liten glede hver gang å sette seg på huk forran anlegget, vri om det store hjulet på strømforsyningdelen, deretter slå på selve forforsterkeren og så høre det klikke diskre i relèer, først til venstre for meg og så til høyre når monoforsterkerene slås på. Og jeg rekker akkurat å slå på cd-spilleren og legge i ei plate før det røde lyset på SLP 05èn tennes og klar til "play that funky music".....er det ikke dette som kalles brukerglede?
    Men jeg skal ikke underslå at jeg allerhelst hadde sett at påslag/avslag og inngangsvelger hadde vært på fjernkontrollen og ikke bare mute og volum
    Men nå skal jeg "Get Lucky" med Mark Knopfler en stund her.... ;D
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig å høre at du koser deg 7Summits, du får rullere litt på rørene etterhvert som du venner deg til lyden og gjerne gi litt rapport om hva du opplever ved bytte av bufferrørene, eller var det inngangsrør (de to i midten:).
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Er det noen her som har erfaringer med Cary 303/200?

    Hvordan er pre- delen på den?
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Har nettopp oppgradert min Cary Cinema 11a surroundprosessor fra 1.04 til 1.06.
    Lyric tok seg av HDMI oppgraderingen internt i boksen. Det tok ikke mer enn ett minutt.

    Prosessoren virker nå å være veldig stabil. Har testet mye frem og tilbake etter oppgraderingen, men ikke klart å fremprovosere en eneste feil. Den låter også klart bedre i mine ører etter oppgraderingen.

    Etter mye småbugs i starten vil jeg nå si at Cinema 11a virker å være et modent produkt. Mht lydkvalitet tror jeg man må opp på langt dyrere prosessorer for å få bedre lyd.
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    195
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Noen som har hørt cd303T sacd pro og kan si noe om lydkvaliteten,
    gjerne opp mot 306 pro?
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    Jeg ønsker å selge min SLP-03 men har problemer med å finne ut hvor mye den kan selges for.
    Den koster 30k hos Lyric, så en til salg tidligere til 10k. En på brukten ønsker å kjøpe til 6.5-8k, men det er vel latterlig billigt for en så god preamp?
    Min er fra januar og veldig lite spillet på.. Kan noen hjelpe med en vurdering?
    Mvh.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Bruktprisene er sykt lave av og til; under 1/3 av prisen for noe som ble kjøpt i januar?

    Personlig har jeg is i magen, såfremt finansene tillater det - det kommer som regel nye muligheter. Men er en i beit for cash, og ingen vil kjøpe til en anstendig pris, så får en vel bare overgi seg til det nådeløse markedet. Er det ikke interesse og avsetning, ja da hjelper det lite å klage til regjering og storting.

    Men jeg ville som sagt ha ventet og sett ting an. Unngå å komme i situasjoner hvor en plutselig får hast.

    En annen ting er jo selvfølgelig; når du vurderer hva som er en pris du kan selge noe for, så er jo ikke en listepris det beste utgangspunketet. Du bør jo se det i relasjon til hva du selv gav for saken. Det gjør det kanskje lettere for deg å foreta en vurdering.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Funderer litt på en SLP-03, da den har mange praktiske funksjoner, bl.a. fullbalansert, 12V trigger, HT-inngang etc...MEN....de er jo kjent for å dure/brumme. Jeg er redd dette kan være en særdeles dårlig ting sammen med mine 104dB AG. Noen med erfaringer/synspunkter på dette?

    :)
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    ceroxol skrev:
    Funderer litt på en SLP-03, da den har mange praktiske funksjoner, bl.a. fullbalansert, 12V trigger, HT-inngang etc...MEN....de er jo kjent for å dure/brumme. Jeg er redd dette kan være en særdeles dårlig ting sammen med mine 104dB AG. Noen med erfaringer/synspunkter på dette?

    :)
    Anbeales ikke. Anlegget ditt fortjener noe langt bedre.
    Jeg har selv hatt slp-03 i et sekundært oppsett, og den svarte ikke til forventningene, verken lydmessig eller driftsmessig.
    Det låter litt for lukket og lite dynamisk i mine ører. SLP-05 er et MYE bedre produkt. (Har hatt denne også).
    Og ja, den durer litt, men enda værre er at den klikker og av og til smeller også så man kan bli lettere skremt. Hodetelefoninngangen låter bra, men det smeller i høyttalerne når man kobler til/fra her også.
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Til alle med SLP05,Eg skiftet likeretterrøyret til Philips GZ34 miniwatt,og dette løftet denne super preen til nye høgder.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Elta!

    Takk for nyttig tips. Likeretterrøret er et rør jeg faktisk ikke har tenkt på i forbindelse med rørbytte. Hva var grunnen til at du valgte Phillips miniwatt. Prøvde du deg frem, fikk du et tips eller ble det rett og slett full klaff i første forsøk?

    mvh Elektron
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Cappuccino skrev:
    ceroxol skrev:
    Funderer litt på en SLP-03, da den har mange praktiske funksjoner, bl.a. fullbalansert, 12V trigger, HT-inngang etc...MEN....de er jo kjent for å dure/brumme. Jeg er redd dette kan være en særdeles dårlig ting sammen med mine 104dB AG. Noen med erfaringer/synspunkter på dette?

    :)
    Anbeales ikke. Anlegget ditt fortjener noe langt bedre.
    Jeg har selv hatt slp-03 i et sekundært oppsett, og den svarte ikke til forventningene, verken lydmessig eller driftsmessig.
    Det låter litt for lukket og lite dynamisk i mine ører. SLP-05 er et MYE bedre produkt. (Har hatt denne også).
    Og ja, den durer litt, men enda værre er at den klikker og av og til smeller også så man kan bli lettere skremt. Hodetelefoninngangen låter bra, men det smeller i høyttalerne når man kobler til/fra her også.
    Min SLP-98P F1 durer null og nix på mine horn med følsomhet på 109dB. Smell og klikk hadde jeg også, men bytte av alle rør fjernet det.

    Ellers er det merkelig hvor lav pris det virker som Cary preamper forsøkes kjøpes for. Enten er det noen pot. kjøpere som bevisst forsøker å lage et bilde av at Cary preamper ikke er verdt mer, eller så er brukte Cary preamper noe av det beste kjøpet man kan gjøre :-\
     

    shesmovedon

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    38
    Antall liker
    6
    Sted
    Halden
    Torget vurderinger
    2
    Nolfi skrev:
    Hei.
    Jeg ønsker å selge min SLP-03 men har problemer med å finne ut hvor mye den kan selges for.
    Den koster 30k hos Lyric, så en til salg tidligere til 10k. En på brukten ønsker å kjøpe til 6.5-8k, men det er vel latterlig billigt for en så god preamp?
    Min er fra januar og veldig lite spillet på.. Kan noen hjelpe med en vurdering?
    Mvh.
    Jeg kjøpte Nølle sin SLP-03.
    Det er den beste oppgraderingen jeg noensinne har hatt på anlegget mitt.
    At den er verd 10K er hevet over enhver tvil, selv om den er noe eldre enn din.
    Å tro at man skal kunne få en SLP-03 til 6,5-8K er bare tull og i overkant optimistisk.
    Ha is i magen så går din til en fornuftig pris.
    Jeg bearbeier forøvrig en kollega ang. kjøp av SLP-03, men han ønsker seg (som jeg gjorde) en sort utgave.
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Elektron skrev:
    Hei Elta!

    Takk for nyttig tips. Likeretterrøret er et rør jeg faktisk ikke har tenkt på i forbindelse med rørbytte. Hva var grunnen til at du valgte Phillips miniwatt. Prøvde du deg frem, fikk du et tips eller ble det rett og slett full klaff i første forsøk?

    mvh Elektron
    Likeretterrøret er verdt eit forsøk å bytte,etter mi meining like viktig som signalrøyra.Leste vel litt på nettet at Philips miniwatt skulle vere bra,no er det fleire variantar av det og.Mullard skal visst vere veldig bra.Må bare legg til at denne SLP 05 har verkeleg imponert meg.Eg har hatt mange pre amper,men denne overgår det meste.Eg er blitt ein CARY VENN
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    ceroxol skrev:
    Funderer litt på en SLP-03, da den har mange praktiske funksjoner, bl.a. fullbalansert, 12V trigger, HT-inngang etc...MEN....de er jo kjent for å dure/brumme. Jeg er redd dette kan være en særdeles dårlig ting sammen med mine 104dB AG. Noen med erfaringer/synspunkter på dette?

    :)
    Duringen høres ikke i høyttalerene på de slp-03 jeg har hørt.
    Derimot er det en svak trafoduring som høres når man går bort til forsterkeren.
    Dette har hos noen avtatt etter tid, samt at demping av trafofester og bitumen i chassiet også
    har redusert duringen.

    aloz
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    aloz skrev:
    ceroxol skrev:
    Funderer litt på en SLP-03, da den har mange praktiske funksjoner, bl.a. fullbalansert, 12V trigger, HT-inngang etc...MEN....de er jo kjent for å dure/brumme. Jeg er redd dette kan være en særdeles dårlig ting sammen med mine 104dB AG. Noen med erfaringer/synspunkter på dette?

    :)
    Duringen høres ikke i høyttalerene på de slp-03 jeg har hørt.
    Derimot er det en svak trafoduring som høres når man går bort til forsterkeren.
    Dette har hos noen avtatt etter tid, samt at isolering av trafofester og bitumen i chassiet også
    har redusert duringen.

    aloz
    Sådan er det på min SLP-03.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    elta skrev:
    Elektron skrev:
    Hei Elta!

    Takk for nyttig tips. Likeretterrøret er et rør jeg faktisk ikke har tenkt på i forbindelse med rørbytte. Hva var grunnen til at du valgte Phillips miniwatt. Prøvde du deg frem, fikk du et tips eller ble det rett og slett full klaff i første forsøk?

    mvh Elektron
    Likeretterrøret er verdt eit forsøk å bytte,etter mi meining like viktig som signalrøyra.Leste vel litt på nettet at Philips miniwatt skulle vere bra,no er det fleire variantar av det og.Mullard skal visst vere veldig bra.Må bare legg til at denne SLP 05 har verkeleg imponert meg.Eg har hatt mange pre amper,men denne overgår det meste.Eg er blitt ein CARY VENN
    Takk for det Elta. Jeg har begynt letingen på e-bay og der er det en del gode kandidater.

    mvh Elektron
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Hei! er det noen her som har kjenskap til oppgraderingene til upscale audio? Lurer på å kjøpe en sli80 signatur med oppgraderingen som kalles F1. Noen som har hørt den?
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    tdbil skrev:
    Hei! er det noen her som har kjenskap til oppgraderingene til upscale audio? Lurer på å kjøpe en sli80 signatur med oppgraderingen som kalles F1. Noen som har hørt den?
    Jeg har ikke hørt sli80 med Upscale Audio's F1 oppgradering, men har lest at den løfter lyden en del. Selv har jeg SLP98P F1, den låter hørbart bedre enn originalen, bedre oppløsning og mer kontroll i bunnen.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    elta skrev:
    Til alle med SLP05,Eg skiftet likeretterrøyret til Philips GZ34 miniwatt,og dette løftet denne super preen til nye høgder.
    Joda, kjøpte jo røret



    Og satte det i



    Litt diplomatisk kan jeg være enig i at det påvirker lydbildet.

    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Elektron skrev:
    elta skrev:
    Til alle med SLP05,Eg skiftet likeretterrøyret til Philips GZ34 miniwatt,og dette løftet denne super preen til nye høgder.
    Joda, kjøpte jo røret

    Ingen umiddelbar suksess forstår eg.Ser røyret ditt er ein annan type enn det som eg kjøpte.Mitt er" brown base".Gløymte å tilføye at eg samtidig med bytte så monterte eg ein Duende Criatura dempering kanskje den og har gjort sitt.
    Håper du ikkje har betalt altfor mykje for det

    mvh elta

    Og satte det i



    Litt diplomatisk kan jeg være enig i at det påvirker lydbildet.

    mvh Elektron
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei elta

    Den risikoen er fullstendig på min side. Prøving og feiling er en positiv del av hobbyen. Jeg fikk jo konstatert at også dette røret har betydning for lydbildet, og det var ny kunnskap for meg. Det er et hav av mulige kandidater og jeg er såvidt begynt. Røret ble kjøpt som ubrukt så kanskje en del tålmodige timer med innspilling får det til å åpne seg. ;D

    Mvh Elektron
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Ja, Eletron.
    Hvordan går testingen ?

    Er det likeretter røret dyrt og hva skjer egentlig med lyden når man bytter det ?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Noen som har lyst og si noen ord om sin Cary Slp 05 .
    Jeg er på god vei til og prøve en slik i mitt oppsett .
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    monosapiens skrev:
    Ja, Eletron.
    Hvordan går testingen ?

    Er det likeretter røret dyrt og hva skjer egentlig med lyden når man bytter det ?
    Jeg skiftet tilbake til orginalrøret i går. Det jeg skiftet til åpnet seg ikke noe nevneverdig selv etter nye 15 timer, og siden jeg hadde invitert til en liten lyttekveld tok jeg ingen sjanser ;D Når det gjelder priser så har jeg på ebay sett likeretterrørene fra usd 20 til usd 750.

    mvh Elektron
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    E.I.A. skrev:
    Noen som har lyst og si noen ord om sin Cary Slp 05 .
    Jeg er på god vei til og prøve en slik i mitt oppsett .

    Ikke prøv den , hvis du ikke har muligheter til å kjøpe den!

    Syns at slp 05 er en forforsterker som spiller stort og med dybde og med svært god dynamikk.
    Personlig synes jeg at den er helt suveren, spesielt med utseedet i betrakning.

    Dette er en av de aller beste linjeforsterkere uansett pris, trur nå jeg.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    monosapiens skrev:
    E.I.A. skrev:
    Noen som har lyst og si noen ord om sin Cary Slp 05 .
    Jeg er på god vei til og prøve en slik i mitt oppsett .

    Ikke prøv den , hvis du ikke har muligheter til å kjøpe den!

    Syns at slp 05 er en forforsterker som spiller stort og med dybde og med svært god dynamikk.
    Personlig synes jeg at den er helt suveren, spesielt med utseedet i betrakning.

    Dette er en av de aller beste linjeforsterkere uansett pris, trur nå jeg.

    Etter tester og dømme er den blant de beste forforsterkere man får kjøpt for penger , basert på lyd alene . Så får man jo det utrolig flotte designet på kjøpet .
    Det blir den dyreste pre'en jeg har hatt i hus ,men spilleren den slik jeg forventer blir den stående .
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    E.I.A. skrev:
    Noen som har lyst og si noen ord om sin Cary Slp 05 .
    Jeg er på god vei til og prøve en slik i mitt oppsett .
    Hvis det er av interesse deler jeg gjerne litt av begrunnelsen for mitt valg.

    Etter å ha lånt et røroppsett, var jeg overbevist om at rør var noe å satse på i forhold til min musikksmak. Den går i retning av jazz, vokal og musikk med innslag av akustiske instrumenter. Jeg gikk fra integrert ECI 1 og kjøpte et noenlunde greit røroppsett til å starte med. Jakten på et mer permanent anlegg ble så satt i gang. Det ble lest en del både her og der, og et medlemskap på HFS ga mange nyttige impulser.

    Min kjære nabo kjøpte seg to Cary V12 monoblokker og suplerte senere med en Cary Sl 98 forforsterker. Produktene virket veldig solid bygget og spilte overbevisende på hans B&W 802. Jeg lånte hans forforsterker og fikk et skikkelig løft i forhold til min Eastern Electric Minimax. I tillegg var den veldig påvirkelig i forhold til rørvalg og det var således mulig å tune den inn mot min egen lydpreferanse som er på den varme siden.

    Etter å ha studert omtaler av Cary sine øvrige produkter, besluttet jeg å gå for en SLP05. Ut i fra det jeg hadde hørt og opplevd i eget oppsett følte jeg at Cary var et trygt og godt valg. Jeg har ikke noe negativt å si om SL98, men SLP05 var et godt steg opp etter det vi kunne bedømme etter å ha testet begge paralellt i mitt og HSobstads daværende oppsett. Valget falt derfor også på Cary da jeg skulle velge nye forsterkere, noe jeg ikke har angret på.

    Jeg har brukt både tid og litt energi på å optimaliserer rørene i forforsterkeren i jakten på min lyd. Bruker nå Sylvania VT231 på utgangsrørens og Hytron CBS 5692 på inngang. Jeg har også valgt å bruke balanserte kabler i oppsettet.

    SLP05 er ingen billig forforsterker, men kombineres den med gode høytalere kommer den absolutt til sin rett. Det er veldig mange gode rørbaserte kandidater i markedet, men jeg angrer ikke på mitt valg.

    mvh Elektron 
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Må bare sei meg enig med Elektron,eg liker denne forforsterkeren veldig godt.Den er verkeleg verdt å prøve ut.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Takk Elektron for opplysende innlegg :)
    Med alle de kombinasjoner jeg har hatt av anlegg oppetter årene er det alltid de med litt varm klang jeg har likt best .
    Føler tiden for å bygge et mer permanent anlegg jeg kan leve med over tid er inne, da interessen for å prøve noe nytt er avtagende ,mens interessen for musikk og god lyd er stabil .
    Nærmer meg dette målet , men ønsker det litt mere laidback enn det er nå , uten og miste gløden,drivet og livet i lyden .
    Ser virkelig frem til å prøve Cary Slp 05 , har enda ikke lest noe negativt om den , og eiergleden virker å være høy .

    Mvh
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Hei
    Her vil jeg bare støtte Elektron i sitt innlegg. Har hatt to produkter fra Dennis Had i Cary; V12 monoblokkene og SLP98L forforsterker. Begge deler gir et solid inntrykk av god kvalitet. Meget bra lyd for pengene.

    SLP05 har jeg vært med og teste opp mot Emotive Audios Sira-LE forforsterker og den klarte seg meget bra, særlig etter at orginalrørene ble byttet ut med bedre 6SN7-rør. I tillegg er den svært vakker å se på. Min gamle SLP98 - tross oppgraderinger av kondisser - kom ikke i nærheten av Elektrons SLP05. Den er et meget merkbart steg opp, hvis resten av anlegget og særlig høyttalerne er klar for det.

    Det er gøy at SLP05 responderer såvidt bra på rørbytte. Det gir muligheter for å tilpasse lydbilde litt etter egen smak samt at det gir uttelling når man investerer gode penger i gode rør.

    Lykke til.

    Mvh
    Hsobstad
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Jeg har oppigjennom eid slp2002, slp03 og slp05 av forforsterkere til Cary, ellers også V12R stereotrinn samt flere Cary cd/dvd spillere.
    Blant disse enhetene på forsterkersiden vil jeg si at slp05 skilte seg klart ut som en positiv sak. Kompetent forforsterker i det rette oppsettet. Selv byttet jeg ut min slp05 i en Burmester 011 forforsterker for flere år siden. Koblet opp mot Theta monoblokker og Aerial høyttalere som jeg hadde dengang foretrakk jeg helt klart Burmesteren. Jeg testet dog aldri i eget oppsett slp05 sammen med rør-effektrinn fra Cary. V12´ern er det ennå lenger siden jeg var i besittelse av.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Må bare komme med en kjapp oppdatering .
    Fikk Cary slp 05 i hus på tirsdag .
    Har stått på 24/7 siden da , og for å gjøre en lang historie kort , den blir stående :)
    Hadde aldri trodd at en forforsterker kunne gjøre så mye med lyden , wow , jeg er imponert .
    Det går ikke så mye på enkeltparameter ,selv om det også er suverent .
    Det det går på er musikk musikk og musikk , det er så fantastisk morsomt og høre musikk med Cary 05 i anlegget :)

    Designet er jo også veldig bra , men personlig skulle jeg ønsket at de dempet belysningen litt , minner litt om et juletre ;D

    mvh
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    E.I.A. skrev:
    Fikk Cary slp 05 i hus på tirsdag .
    Gratulerer!!!

    E.I.A. skrev:
    Hadde aldri trodd at en forforsterker kunne gjøre så mye med lyden , wow , jeg er imponert .
    Min erfaring med test av ulike forforsterkere også. Stor effekt, nest etter høyttalerne som kanskje største forskjellsparameter.

    E.I.A. skrev:
    ...personlig skulle jeg ønsket at de dempet belysningen litt , minner litt om et juletre ;D
    Du kan alltids teipe over de blå lysene ;D
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    E.I.A. skrev:
    Designet er jo også veldig bra , men personlig skulle jeg ønsket at de dempet belysningen litt , minner litt om et juletre ;D

    mvh
    Gratulerer med valget. Dette kommer du ikke til å angre på. Når det gjelder juletrefaktoren er det bare 2 måneder til den blir en skikkelig innertier ;D

    mvh Elektron
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn