Cary's VENNER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Takker for svar, da regner jeg med at dette er samme settet som jeg har fått tilbud om. Sier han kan gå ned til 14K med KT88 Shuguang rør.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Basert på linken gitt overfor ser jeg at det ble solgt et sett CAD 50 MKII SIgnature for $1500 i mars.

    Betalte 15k for mine i 2002.
    Men så er det dette med kronekurs / kjøpekraft osv som jeg ser det diskuteres i andre tråder når man snakker om priser på utstyr.

    Så litt usikker, men 14k er kanskje innafor.
    Så lenge røra er nye / lite brukt.
    Burde ikke signature utgaven ligge litt høyere i pris en vanlig cad50? Hadde sett for meg en forskjell på kanskje et par lapper.. men mulig jeg tar feil🤷‍♂️
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    3.076
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Ser at du fanga opp kommentaren mi før jeg sletta her ;)
    ja ja...

    Mulig signature ligger høyere i pris, usikker der.
    Hva som er forskjellen på Signatur versjonen kontra vanlig er jeg usikker på, har ikke sjekka.
    Ulike varianter av Cad 50, hvis du ser på Cary sine sider ( under manualer ).

    Som jeg skrev, vanskelig dette med hva ting er verdt.

    Du får sjekke hvor mye røra er brukt / kvalitet på røra.
    Shuguang røra kjenner jeg ikke til, ei heller pris,

    Men ett nytt sett med quad KT88 ( 2 pr trinn ) kommer fort opp i 2-3 tusen bare der, kanskje mer.
    Og NOS 6SL7 er det fort 6-700 kroner for.
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Hei Cary-venner og godtfolk.
    Jeg var en lykkelig eier av denne cd/sacd-spilleren en lang periode. Nå er jeg litt trist:cry:
    Den har dessverre fått problemer med å lese endel eldre cd'r jeg har i hyllene mine.
    Er det det noen av dere som har noen forslag på å løse dette problemet?
    Trenger jeg en ny laser, eller går det å få renset laseren?
    Spilleren er bygd som en tanks, så jeg er lite sugen på å starte på noe skruing her...
    Ta kontakt om dere har noen tips til å løse problemet..

    mvh Tor S
    Cary306SACD.jpg
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var i Bergens katedral for HiFi i går, Renaissance Audio og der står også en slik fantastisk spiller med samme problem. Men det ser ut som om det fremdeles finnes nye laserenheter billig på nettet: https://www.ebay.com/itm/360958417603. Flere får etterhvert slike problemer med denne spilleren (den som kom etterpå og het PRO løste noen pålitelighetsproblemer). Det skal være enkelt å skifte for en verksted og sikkert lurt å gjøre før de blir utilgjengelige. (men ta en rens med en renseCD også, det kan jo være så enkelt)
     
    Sist redigert:

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var i Bergens katedral for HiFi i går, Renaissance Audio og der står også en slik fantastisk spiller med samme problem. Men det ser ut som om det fremdeles finnes nye laserenheter billig på nettet: https://www.ebay.com/itm/360958417603. Flere får etterhvert slike problemer med denne spilleren (den som kom etterpå og het PRO løste noen pålitelighetsproblemer). Det skal være enkelt å skifte for en verksted og sikkert lurt å gjøre før de blir utilgjengelige. (men ta en rens med en renseCD også, det kan jo være så enkelt)
    Hei tjensen

    Takker for svar. Jeg sjekka linken du sendte og fant en laserenhet til en sympatisk pris.
    Det står riktignok i beskrivelsen at det er til 306 SACD pro, men det går kanskje greit.


    mvh Tor S
     
    Sist redigert:

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Ja, tror det er samme laserenhet. Problemene med 306 var beskrevet av flere som knyttet til varmgang som så etterhvert skapte ulike typer problemer. Ny laser, mye luft rundt og ikke la stå på kontinuerlig så har du fantastisk spiller i mange år !
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    CARY streamer DMS 500 som ikke vi spille sporene helt ut.

    Jeg er veldig fornøyd med lyden, ofte bedre enn andre kilder når jeg kan sammenlikne (bruker TIDAL). Men i det siste har den begynt å kutte slutten av alle sporene (kanskje siste 10-20 sek). Det er surt. Har sjekket at jeg har siste firmware. Mener å huske at jeg har lest om slike problemer. Hva kan det være ? Hva kan jeg gjøre ?
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.023
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg på her litt, jeg.. er nå eier av en PH-301 RIAA som er ganske så koselig synes jeg. Og temmelig stille! Den er vel bikket 20 år nå, men virker 100% innvendig, og kommer sikkert til å vare i 100 år+ hvis jeg ta godt vare på den.

    Noen andre med denne?
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Ja, tror det er samme laserenhet. Problemene med 306 var beskrevet av flere som knyttet til varmgang som så etterhvert skapte ulike typer problemer. Ny laser, mye luft rundt og ikke la stå på kontinuerlig så har du fantastisk spiller i mange år !
    Jeg er andre eier av denne 306’en. Har vært i mitt eie i 6 år. Har ikke hatt noen problemer med den, men siste året har den blitt litt selektiv på hvilke cd’er den vil spille.
    Jeg slår alltid av forsterkere og annet utstyr.
    Det er en veldig musikalsk cd-spiller, så jeg håper den varer en stund til. Ny laser er bestilt, og den er på vei hitover nå. #tjensen, Takk for tipset ang laser👍
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Cary SLP-05
    En aldri så liten forbedring av en i utgangspunktet strålende forforsterker - ut med pot.metere og inn med attenuatorer.

    3F6ECF32-D5A3-400F-8B8B-85ACAF42FDEA.jpeg

    Ganske så stor hørbar oppgradering - les: veldig stor.
    Blå Alps pot.meter - egentlig ganske dårlig. Dyre forsterkere bør skånes for slike komponenter, synes jeg.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.023
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Cary SLP-05
    En aldri så liten forbedring av en i utgangspunktet strålende forforsterker - ut med pot.metere og inn med attenuatorer.

    Vis vedlegget 771939

    Ganske så stor hørbar oppgradering - les: veldig stor.
    Blå Alps pot.meter - egentlig ganske dårlig. Dyre forsterkere bør skånes for slike komponenter, synes jeg.
    Hva merker du det på?
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Hva merker du det på?
    Hva skal man si.....omtrent alt. En helt annen holografi og detaljgjengivelse. Lydbildet øker i størrelse og høres generelt mer uanstrengt ut. Enklere å høre smådetaljer og ikke minst dybde.
    Man må egentlig høre forskjellen selv for å tro det.
    Kan sikkert høres voldsomt ut, men dårlige pot.metere, som står i serie med signalet, ødelegger mye mer enn mange er klar over.
    Dette er forsåvidt gammelt nytt for meg og andre, som har byttet ut sine pot.metere tidligere.

    Er et tankekors, med tanke på alle som bruker store summer på potensielle oppgraderinger, mens det samtidig står middelmådige komponenter i, til og med svært dyre produkter.
    Et typisk eksempel er nevnte Alps, som man kan finne i svært mange produkter.
    Koster vel en hundrelapp eller to.....
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Noe mer info om oppgraderingene på nett?
    Jeg må se litt nærmere på min. Det ble observert forvrenging nå etter å ha gått tilbake til balansert DAC etter en lengre periode med ubalansert DAC. Antar problemet ligger i et rør, men jeg har byttet alle seks rørene uten at det gikk bort. Det er kun en kanal så antar det ikke er problem med røret i strømforsyningen.

    Noen som har prøvd ut Cary sin Ultimate oppgradering på SLP-05?
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Noe mer info om oppgraderingene på nett?
    Jeg må se litt nærmere på min. Det ble observert forvrenging nå etter å ha gått tilbake til balansert DAC etter en lengre periode med ubalansert DAC. Antar problemet ligger i et rør, men jeg har byttet alle seks rørene uten at det gikk bort. Det er kun en kanal så antar det ikke er problem med røret i strømforsyningen.

    Noen som har prøvd ut Cary sin Ultimate oppgradering på SLP-05?
    Høres mystisk ut. Hvis du har byttet ut alle rørene, så er det tydeligvis noe annet.

    Hovedpotmeteret i SL-05 er uansett søppel. Mange blir slitt over tid og påvirker både lyd og kanalbalanse.
    Jeg byttet til et 51step fra Acoustic Dimension, med motor, og to stk mono Elma 47 step til balanse.

    Er mye å velge i der ute. Ved bytte må man passe på fysisk størrelse og rett impedance ( 100k )
    Har byttet kondisene på linjekortet til Mundorf sølv i olje og byttet et par i strømforsyning.

    Totalt sett veldig mye billigere, og er sikkert på at det låter bedre enn Cary sin Ultimate, siden ikke pot.metrene blir byttet samtidig og signalet da uansett må igjennom disse komponentene.

    Konklusjonen er i alle fall at den lyder utrolig mye bedre enn en original utgave.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.209
    Antall liker
    1.681
    Sted
    Bergen
    Veldig interessante erfaringer. Kanskje noen kan hjelpe?
    Har SLP98 (m phono inngang) + 2xSLAM 100 monoblokk, DMC 600 og EAR RIAA (koblet til tuner inngang). Enkelte ganger støyer det veldig (brusing i mangel av et bedre ord) i en eller begge høyttalerne. Skjer etter oppvarming og kan skje under avspilling, spesielt fra DMC der jeg bruker USB inngang fra Pro-ject Ultra S2 stream Box for lokal strømming fra NAS, kablet på datanettverket i huset. Mest hørbart her iom digital avspilling (FLAC+, opptil DSD256)
    Støyen forsvinner gjerne etter følgende mønster:
    - bruk av mute flere ganger på SLP98, av/på eller
    - velge en annen inngang på SLP98, gjerne phono.
    Har ikke skiftet rør, men tror ikke at alle rørene kan være ødelagt samtidig. Har sjekket bias og alt ok.

    Kan dette ha sammenheng med @erikr erfaringer mht pometer etc? Anlegget begynner jo å bli noen år, kjøpt brukt ca 2014/2015 og sikkert godt brukt før det. SLP98 har alle oppgraderingene tilgjengelig fra Cary, utført på fabrikk pr ca 2014
     

    tommis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.06.2010
    Innlegg
    67
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    2
    Har en V12R som har en del brum som blir godt hørbart gjennom mine hornhøytalerene. Noen tips?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har eid 3 Cary komponenter, og har en igjen. Så jeg drister meg til å si: Det virker som det er mye feil og tekniske problemer med Cary. Såpass mye at jeg nok ikke kommer til å kjøpe noe kostbart, hverken brukt eller nytt, fra den kanten igjen. Har hatt problemer selv. Er jeg helt på jordet?
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.209
    Antall liker
    1.681
    Sted
    Bergen
    Jeg har eid 3 Cary komponenter, og har en igjen. Så jeg drister meg til å si: Det virker som det er mye feil og tekniske problemer med Cary. Såpass mye at jeg nok ikke kommer til å kjøpe noe kostbart, hverken brukt eller nytt, fra den kanten igjen. Har hatt problemer selv. Er jeg helt på jordet?
    Jeg har siden 2006 hatt 4 og har kvittet meg med 2. Eneste problem så langt har vært ødelagte rør, samt en forforsterker som har dette rørproblemet, microphonic tube (alt som gjøres på forsterkeren forsterkes ut i høytalerne).
    Superfornøyd med lyd og musikkopplevelse.
    Dog en liten snag ved lokal streaming av dsd filer, det knepper ved skifte til neste sang. Skjer ikke ved avspilling flac rippet fra cd. Er vel et klokke problem.
    Artig å få svar fra President når man spør om noe på e-post
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.422
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg har eid 3 Cary komponenter, og har en igjen. Så jeg drister meg til å si: Det virker som det er mye feil og tekniske problemer med Cary. Såpass mye at jeg nok ikke kommer til å kjøpe noe kostbart, hverken brukt eller nytt, fra den kanten igjen. Har hatt problemer selv. Er jeg helt på jordet?
    Synd det. Jeg har selv en Sli-100 som jeg er meget fornøyd med. Aldri vært noe tull med. Lyden er fantastisk. Har hatt og lånt mye utstyr opp gjennom årene men ingen forsterker er i nærheten av denne.
    Dog hadde jeg en svak brum som en dc blocker fra Supra fikset.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.135
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har tre produkter fra Cary. Har hatt problemer med mange andre produsenters produkter, men aldri med Cary :)

    M
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Har 2 Cary produkter jeg er svært fornøyd med (streamer og pre) og hadde en CD-spiller som var bra. Har vært noen diskusjoner på nettet om service og om feil, men kan være perioder og forhold i en lang produksjonskjede (noe i HongKong ?). Fant en løs stor mutter som skranglet inni da jeg pakket opp min streamer, men den harfungert bra med flott lydkvalitet.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.657
    Antall liker
    3.079
    Du som kjøpte mitt Cary-sett SLP-50B og Rocket 88, og som var innom hos meg i går: Hvis du følger denne tråden, vil du sende meg en PM?

    Hilsen Bulter (Egil Erlandsen)
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Ser at noen har problemer med Cary. Ja, jeg har en 306 SACD PRO. Surr med skuffen og leser. Det viste seg også svært vanskelig å få det reparert. Spilleren måtte sendes til Kina! Utrolig. Prøvde en laser som er annonsert på Ebay. Hjalp ikke en dritt. Virket ikke i det hele tatt. Satte tilbake den originale. Leser kun SACD skiver og det jo bra iflg navnet. Fikk mekket på skuffen så den går bedre. Displayet ble dødt etter mekking. Tabbe å ikke jorde lefsene som mekket inni der. Det blir nok å kjøpe et annet merke ja. Den havner nok på sidelinjen. Synd med en så dyr spiller, men SACD'ne spiller meget bra da.
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Ja, litt ulike historier om reparasjon og service hos Cary. Men legendarisk spiller ! Står en her i Bergen som spiller CD, men ikke SACD . Antagelig en enklere sak om å bytte leseenhet, som kan skaffes. Men SACD var et problem og mange superspillere (Krell, MF ??) ble bare umulige å skaffe deler til. Jeg hadde en Cary 303/300 som var 100% pålitelig, og nå har jeg en dCS: de har lager av deler til alt de har produsert. Så da drivverket (også SACD) stoppet var det både enkelt og ganske rimelig å fikse. Håper du får orden på spilleren, så gode CD/SACD spillere finnes det ikke mange av !
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Ja, litt ulike historier om reparasjon og service hos Cary. Men legendarisk spiller ! Står en her i Bergen som spiller CD, men ikke SACD . Antagelig en enklere sak om å bytte leseenhet, som kan skaffes. Men SACD var et problem og mange superspillere (Krell, MF ??) ble bare umulige å skaffe deler til. Jeg hadde en Cary 303/300 som var 100% pålitelig, og nå har jeg en dCS: de har lager av deler til alt de har produsert. Så da drivverket (også SACD) stoppet var det både enkelt og ganske rimelig å fikse. Håper du får orden på spilleren, så gode CD/SACD spillere finnes det ikke mange av !
    Litt foruroligende at dCS også kan skilte med SACD problemer, men veldig bra det ble fikset. Siden min 306, spiller SACD, så blir vel greia at jeg får sikte meg inn på en ren CD spiller.
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Mange brukte drivverk fra Phillps (og Sony ?) og de stoppet å levere, inkl reservedeler. Dcs skiftet til TEAC drev fordi det var altfor mye feil med Phillips, de kom med en Mk2 versjon av spilleren med nytt drivverk og tilbød oppgraderig av eksisterende spillere. Min er en oppdatert P8i (kjøpt godt brukt) som dermed har et TEAC drivverk der Dcs har eget lager av deler. Om jeg hadde hatt Phillips-drev hadde det nok blitt dyrere, men likevel vært mulig. Jeg er uansett veldig fornøyd med service fra Dcs: personlig og effektiv og ikke dyrt. Jeg har og har hatt SACD spillere fra Pioneer, Dcs og Oppo (83 og 105) som spiller SACD og har vært fornøyd med alle . Du kan alstå trygt fortsette å spille SACD, og det kommer stadig nye innspillinger, spesielt på klassisk. Men en må sjekke drivverk og delesituasjon.
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Det er urimelig høye bruktpriser på litt eldre sacd-spillere på Finn. Brukte sacd-plater likeså. Det er ingen grunn til at plater fra 2L skal selges for mer enn de koster nye. Eller at sacd-spillere skal koste skjorta bare fordi de spiller av sacd. Verden går videre, er overbevist om at nye spillere fra f.eks Marantz spiller vel så bra som mye av det som selges brukt til alt for høye priser. Dessverre vil mye av de eldre lekre spillerne ende opp som hifigadget på ei hylle uten å kunne brukes.
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Odd har gode poeng, SACD er i ferd med å bli sjeldent og litt ukurant. Det kan bety veldig lave priser (ukurant) eller det motsatte, at det blir noe sjeldent og noe å samle på. Og de som har mye SACD plater må jo ha en spiller........ For nye spillere er de på vei til å bli spesialprodukter med veldig høy pris (Esoteric, Marantz). Litt kaotisk, men nettopp det gjør det mulig å finne noe rimelig brukt fortsatt: Pioneer PD-9, Denon, Sony eller gode multispillere (Cary, Pioneer osv)
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Tillegg: Faktisk var jeg så fornøyd med min gamle OPPO 83 SE/Nuforce at jeg solgte min fantastiske Cary 303/300. Lyden var ikke bedre i den. Også multispillerne Oppo 95, 105, 205 har fått svært god kritikker for lydkvaliteten og har gode SACD-drivverk (selv om min gamle Oppo 83 nå er utslitt)
     

    Keevenru

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2017
    Innlegg
    236
    Antall liker
    221
    Torget vurderinger
    2
    Røk på en Cary SACD 306 pro her om dagen.
    Den tar i kjent stil ikke sacd’er, men cd spilles riktig så pent. Vurderer å bytte laser, men på den andre siden så er beholdningen av sacd’er slunken, så der er juryen fortsatt ute….men det jeg ble særdeles positivt overrasket over var at den hadde bl.annet aes/ebu inn, som lar deg koble til f.eks lumin streameren…og det må jeg si, dac’en i cary’en er noe av det bedre jeg har hørt. Den er ikke ufarget, på ingen måte, men musikalsk så bjudar den virkelig på 👍
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    805
    Antall liker
    426
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Skal man bytte laser er det ikke bare å bytte enheten fysisk. Ny laser må justeres. Focus, gain og tracking. Til dette trenger man testplate, som omtrent er umulig å få tak i (jeg har prøvd). I tillegg må man ha scoop, signalgenerator, og prosedyre for spilleren som skal justeres. Særskilt SACD er kritisk til nøyaktig justering pga av mye mere informasjon som skal leses.

    Mvh
     

    Keevenru

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2017
    Innlegg
    236
    Antall liker
    221
    Torget vurderinger
    2
    Skal man bytte laser er det ikke bare å bytte enheten fysisk. Ny laser må justeres. Focus, gain og tracking. Til dette trenger man testplate, som omtrent er umulig å få tak i (jeg har prøvd). I tillegg må man ha scoop, signalgenerator, og prosedyre for spilleren som skal justeres. Særskilt SACD er kritisk til nøyaktig justering pga av mye mere informasjon som skal leses.

    Mvh
    Ok, da høres det ut som at det er bortkastet tid og penger, i alle fall uten å finne noen med kompetansen. Men som sagt så spiller den strøkent på cd og dac delen låter veldig godt 😊
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    805
    Antall liker
    426
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Finnes nok verksted som har riktig test-cd, men man må ha servicemanualen så man ser hvor testpunktene på servokortet ligger, og hvilket nivå det skal ligge på. Er ikke sikker på hvilke drivverk Cary bruker, vet bare at de ikke lager dette selv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn