Cardas er overlegent alt annet

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Forøvrig er bruk og bytte av nick en uting og noe som i mange forum ikke er tillatt (normalt lett å sjekke for moderator ved å se på IP adressen).

-k
Enig

O

om.s

Gjest
Har bare ett jeg også.

Jeg mener at jeg er både påståelig, saklig og greier å fyre opp likevel...

Forøvrig er bruk og bytte av nick en uting og noe som i mange forum ikke er tillatt (normalt lett å sjekke for moderator ved å se på IP adressen).

-k
Vanskelig å ta feil her, Knutinh er nok og blir knutinh, og kanskje, takk for det...

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har bare ett jeg også.

Jeg mener at jeg er både påståelig, saklig og greier å fyre opp likevel...

-k
Hei!
Meget enig i at det er tåpelig og uredelig (burde vært forbudt) med to (eller fler?) alias.

Jeg har ett og det har vært det samme i mange år nå og jeg er rimelig
sikker på at mange også stadig bytter, noe jeg også misliker.
Jeg skjønner ikke vitsen med å bytte, er det for noe man angrer?
Hvorfor?

Jeg finner stadig (ut) at noen jeg først tror er nye (de som har startet helt på nytt), på grunnlag av måten de argumenterer/reagerer o.s.v.
Noen skifter nick, men fortsetter der de slapp, hvorfor da?
For moro skyld?
Noen er jo selvfølgelig uenig med meg i dette, men jeg på min side synes det er både kjekt og hyggelig å vite "hvem" de forskjellige er over tid.
Det er helt likegyldig hva slags nick man har, og etter min mening er det fornuftig å ikke bruke fullt navn.

Mvh.KW som stadig lar seg lede OT. sorry

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Ja ja, disse kabeldebattene.... Mye artig lesing!

Og mye påstander i hytt og pine.

At noen kan si "verdens beste" og "overlegen alt annet" faller på sin egen urimelighet; et slikt utsagn kan umulig bli objektivt fordi det forutsetter at alt annet er testet på samme utstyr og at det må være blindtest. Selv da blir det vanskelig med objektivitet. Dessuten må det, synes jeg, også hensyntas pris; derfor er karaktergivning if. pris mye bedre synes jeg.

Når det er sagt, så mener jeg man subjektivt kan uttale seg hva man har hørt i eget oppsett med egne ører; selv har jeg erfaring med at kobber har en hardere lyd enn sølv; at Nordost er detaljert og stram og tørr; kanskje noe slank i bassen, men aldri skrikende eller beklemt. Vet ikke noe om Cardas, men det er kobber er det ikke?
Har testet Kimber 3038 (en meget god kabel). Har nå funnet en kabel som låter 99 % som denne til 1/10 av prisen, og de blir nok lenge i mitt oppsett:)

O

om.s

Gjest
Ja ja, disse kabeldebattene.... Mye artig lesing!

Og mye påstander i hytt og pine.

At noen kan si "verdens beste" og "overlegen alt annet" faller på sin egen urimelighet; et slikt utsagn kan umulig bli objektivt fordi det forutsetter at alt annet er testet på samme utstyr og at det må være blindtest. Selv da blir det vanskelig med objektivitet.  Dessuten må det, synes jeg, også hensyntas pris; derfor er karaktergivning if. pris mye bedre synes jeg.

Når det er sagt, så mener jeg man subjektivt kan uttale seg hva man har hørt i eget oppsett med egne ører; selv har jeg erfaring med at kobber har en hardere lyd enn sølv; at Nordost er detaljert og stram og tørr; kanskje noe slank i bassen, men aldri skrikende eller beklemt. Vet ikke noe om Cardas, men det er kobber er det ikke?
Har testet Kimber 3038 (en meget god kabel). Har nå funnet en kabel som låter 99 % som denne til 1/10 av prisen, og de blir nok lenge i mitt oppsett:)
Man snakker ikke objektivitet når man snakker om kabelerfaringer, dette burde vært klart nå, "verdens beste" eksisterer ikke, det er ett for relativt begrep, men som noen sa til meg for 10 år siden, før jeg vissste hva jeg vet idag, "kjøper du denne er det den siste kabelen du behøver kjøpe" og det har vist seg sant!
Kan du motbevise?..

mvh

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Man snakker ikke objektivitet når man snakker om kabelerfaringer, dette burde vært klart nå, "verdens beste" eksisterer ikke, det er ett for relativt begrep, men  som noen sa til meg for 10 år siden, før jeg vissste hva jeg vet idag, "kjøper du denne er det den siste kabelen du behøver kjøpe" og det har vist seg sant!
Kan du motbevise?..

mvh
En selger har sagt det til meg om en kabel til 45.000,-,for 2*1,5 m, men testet den og da visste jeg at det ikke stemte i det tilfellet iallefall...

O

om.s

Gjest
En selger har sagt det til meg om en kabel til 45.000,-,for 2*1,5 m, men testet den og da visste jeg at det ikke stemte i det tilfellet iallefall...
Det jeg tenkte på var mer at jeg ikke trodde på vedkommende for 10 år siden, dette har vist seg ifm av ett "ikke" behov for å eksprimentere mer med kabler, så på det punktet (frem til idag) har han hatt rett, (ikke så lett å motbevise dette, en litt sleivete kommentar fra meg det der) men så lenge man har det oppsettet man sittter med idag er det ingen forestående kabelbytter  ;) :)

Ellers viser vel din erfaring med den svindyre kabelen at vi kan ikke kan snakke om verdens beste kabel (og spes ikke ifht pris), det gjelder å få testet selv, imo...

mvh

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Ellers viser vel din erfaring med den svindyre kabelen at vi kan ikke kan snakke om verdens beste kabel (og spes ikke ifht pris), det gjelder å få testet selv, imo...

mvh
Det er klart; høy pris og gode tester er IKKE garanti for at kabelen er best if. penger ut og så må det tas hensyn til oppsett også. ;D

O

om.s

Gjest
Det er klart; høy pris og gode tester er IKKE garanti for at kabelen er best if. penger ut og så må det tas hensyn til oppsett også. ;D
Jepp!! ;D ...

mvh

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Har selv veldig god erfaring med Cardas Golden Ref. Men, jeg tror jo kabler handler mye om matching. Det er vel ingen hemmelighet at Cardas og Merlin er god match!
Dette har du vel rett i Fosse ;D

cardas

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2007
Antall liker
773
Sted
Nøtterøy
Alle Cardas GR kabler er et mester stykke innen ka

Det er ingen kabler i verden som er i nærheten av Cardas GR sine. Ingen ved siden av alle under! De er bygget opp på det gyllende snitt altså helt perfekt. Det er ikke de kablene som imponerer mest når man kobler de på men de har en spille glede som er helt enorm! Kjøp et par spill de skikkelig inn (ca 600 timer) så prøv å bytt til noe annet. Du bytter garantert tilbake. De er bare helt fantastiake! Nå som prisene har blitt redusert med opp til 40% hos importøren som er Audio Art betraktes de som et kupp. Nå ligger vi i Norge på tilnærmet samme pris som USA der kablene kommer fra. kjøper du et sett med Cardas GR og spiller de skikkelig inn er jeg het sikker på at noe bytte blir det alderi. Pris 1m sett interconnect 6600,- dette er drit billig! I alle fall når man bytter de ut med de man allerede har til 50000,- !!!

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Re: Alle Cardas GR kabler er et mester stykke inne

Det er ingen kabler i verden som er i nærheten av Cardas GR sine. Ingen ved siden av alle under! De er bygget opp på det gyllende snitt altså helt perfekt. Det er ikke de kablene som imponerer mest når man kobler de på men de har en spille glede som er helt enorm! Kjøp et par spill de skikkelig inn (ca 600 timer) så prøv å bytt til noe annet. Du bytter garantert tilbake. De er bare helt fantastiake! Nå som prisene har blitt redusert med opp til 40% hos importøren som er Audio Art betraktes de som et kupp. Nå ligger vi i Norge på tilnærmet samme pris som USA der kablene kommer fra. kjøper du et sett med Cardas GR og spiller de skikkelig inn er jeg het sikker på at noe bytte blir det alderi. Pris 1m sett interconnect 6600,- dette er drit billig! I alle fall når man bytter de ut med de man allerede har til 50000,- !!!
Tror du hadde blitt overrasket om du hadde vært her og fått hørt CGR sammenlignet med Crystal Cable på anlegget mitt... :eek:

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Hos meg var Cardas Golden ref en katastrofe. Det var så trangt og innelukket i forhold til mine svenske Intermezzo (men det var også Valhalla i sammenligning :) )

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Hos meg var Cardas Golden ref en katastrofe. Det var så trangt og innelukket i forhold til mine svenske Intermezzo (men det var også Valhalla i sammenligning :) )
Da har vi felles opplevelse av den.
Jeg kunne like gjerne lagt et pledd over høyttalerne.. :-/

I anlegget til Fosse derimot spiller det nydelig. Snodig...

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.664
Torget vurderinger
10
Re: Alle Cardas GR kabler er et mester stykke inne

Når du tenker økonomi er Cardas GR en veldig bra kabel, men har testet den mot mine Synergistic kabler flere ganger i mange oppsett, skal du ha optimal lyd må du bruke mer penger! Ferdig snakket! :)

O

om.s

Gjest
I anlegget til Fosse derimot spiller det nydelig. Snodig...
Våger meg på en liten selvisk påstand om at de spiller helt nydelig her hjemme også, det ble for noen år siden byttet til Cardas Golden Reference fordel fremfor WireWorld Gold Eclipse III.

Men jeg husker at lyden ble noe "mørkere" sånn med en gang, men dette har jeg over tid tolket som en mer naturlighet (hvor lyst og detaljert er det egentlig på en konsert f.eks?) enn en typisk HiFi kabel med fokus nettopp på de nevnte parametrene, oppløsning, detaljer, luftighet, alt dette gir alikevel CGR selv om det tonalt er noe "mørkere"(naturlig) enn mange andre kabler....

At CGR ikke passer/matcher fullt ut i alle oppsett får man jo selvsagt ta med i betraktningen, derfor kan man ikke si at den eller den kabelen er best, men at den, CGR, tilhører blant de beste, ja den påstanden våger jeg meg på....

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Våger meg på en liten selvisk påstand om at de spiller helt nydelig her hjemme også, det ble for noen år siden byttet til Cardas Golden Reference fordel fremfor WireWorld Gold Eclipse III.

Men jeg husker at lyden ble noe "mørkere" sånn med en gang, men dette har jeg over tid tolket som en mer naturlighet (hvor lyst og detaljert er det egentlig på en konsert f.eks?) enn en typisk HiFi kabel med fokus nettopp på de nevnte parametrene, oppløsning, detaljer, luftighet, alt dette gir alikevel CGR selv om det tonalt er noe "mørkere"(naturlig) enn mange andre kabler....

At CGR ikke passer/matcher fullt ut i alle oppsett får man jo selvsagt ta med i betraktningen, derfor kan man ikke si at den eller den kabelen er best, men at den, CGR, tilhører blant de beste, ja den påstanden våger jeg meg på....

mvh
Jeg må få sett til å hørt dette selv til sommeren ;)

M

marsboer

Gjest
Dere har ikke testet BetterCables Silver Serpent III da?

Visstnok meget bra til prisen, selv om vi her snakker lommerusk i forhold til deres megakabler.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Blir litt som med høna og egget dette her.
Kanskje er det like gjerne sånn at om man har et lystklingende anlegg så er CGR god medisin. Mens i et system med riktig klangbalanse så får den lydbildet til å tippe for mye over..?

Ellers så opplever jeg det ofte som at high end anlegg har en mørkere klang enn typisk budsjett hifi. Men har aldri tenkt over at det egentlig er kablene som gjør det!! ;D

M

marsboer

Gjest
High End anlegg vil jo naturligvis låte "mørkere" fordi alle billig-anleggene prøver å imponere oss på alle mulige måter, slik at det oppstår sterk farging av lyden.

I tillegg er det jo også utrolig mye mindre forvrengning og ulumskheter i et high-end anlegg, og mye forvrengning oppfattes ofte som slitsom aggressiv (lys?) lyd

Personlig mener jeg at høytalere som låter "lyst" i de fleste sammenhenger ikke er high-end, uansett prislapp, siden virkeligheten ikke låter lyst, men nøytralt. Når det gjelder dyrere høytalere er det gjerne overdreven briljering i de øvre frekvenser som fremkaller dette. Det låter imponerende, men stemmer ikke med virkeligheten og stemmer dermed ikke med begrepet high fidelity (høy realisme eller noe i den duren)
"Lyse" høytalere vil også ha musikkgenre de foretrekker, noe som heller ikke samstemmer med virkeligheten.

Kabler har ingenting med dette å gjøre. Kabler introduserer kun nyanseforskjeller i min erfaring, og vil ikke på noen måte endre lydbildet drastisk. Jeg er ingen kabelskeptiker, men å bruke mye penger på "high-end" kabler hvorav 95 prosent av prisen er inntjening, 4 prosent er "pynt" og 1 prosent av prisen er faktiske ledere kan for min del være forbeholdt personer med anlegg hvor ALT annet har kommet opp på et nivå slik at man ikke vil oppgradere annet utstyr lenger.

Kvalitetsterminering og nok kvadrat sier jeg bare. Der finnes det knallgode høytalerkabler til 1000 kroner paret hvor man faktisk betaler for hva man får og ikke for alt mulig annet dilldall.

O

om.s

Gjest
Kanskje er det like gjerne sånn at om man har et lystklingende anlegg så er CGR god medisin. Mens i et system med riktig klangbalanse så får den lydbildet til å tippe for mye over..?

Ellers så opplever jeg det ofte som at high end anlegg har en mørkere klang enn typisk budsjett hifi. Men har aldri tenkt over at det egentlig er kablene som gjør det!!  ;D
Lyst klingende vil jeg nok ikke kalle Audionet elektronikken, da heller det motsatte, men jeg vil kanskje kalle WW Gold Eclipse III for en "typisk" HiFi kabel hvilket var mitt utgangs pkt) men summa summarium så er man tilbake på det som begynner å ligne ett mantra, "matching, matching og atter matching".

Kablene skal bare være "rammen" rundt elektronikken, dvs fremheve dens kvaliteteter slik en ramme rundt ett vakkert bilde fremhever dets motiv.
Derfor tror jeg ikke det er kablene i seg selv som gjør det, men de er ofte det som avgjør om det bare er bra eller meget bra, imo...

mvh

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.848
Her var det mye spennende tankegods.

Jeg er enig i mye men ikke alt.

High End anlegg vil jo naturligvis låte "mørkere" fordi alle billig-anleggene prøver å imponere oss på alle mulige måter, slik at det oppstår sterk farging av lyden.
Da jeg gikk fra Nad til EC ble lyden ikke mørkere. Den ble strammere i bassen og åpnere i mellomtonen.

Da jeg senere gikk fra EC til DP ble lyden mye strammere og dynamisk over hele frekvensregisteret.

I et bra anlegg vil alltid "leading edge" høres tydelig. Denne gir stemmer og instrumenter definisjon og attack. Denne leading edge ligger som regel høyt i frekvens i forhold til grunntonen. Det er to måter å gjøre den tydelig på - tonekontroll - eller et anlegg som holder styr på transientene. Tonekontrollvarianten blir fort slitsom, mens god transientgjengivelse er som balsam for ørene.

Gå ut på 17. mai og hør på trommekorpsene. Ikke er det mørkt klingene og ikke er det "in your face" klingende heller.

Det er forskjell på dynamikk og tonekontroll, og denne forskjellen er ett av kjennetegnene ved high end vs rimeligere løsninger med hengekøye.

I tillegg er det jo også utrolig mye mindre forvrengning og ulumskheter i et high-end anlegg, og mye forvrengning oppfattes ofte som slitsom aggressiv (lys?) lyd
50% Enig her. Høyfrekvent forvrengning blir slitsomt i lengden og er omtrent det verste jeg vet. Lavfrekvent forvrengning er imidlertid også ganske utbredt. Det koster mer penger å bli kvitt det, men det gir utrolig mye bedre transparens i lydbildet når man får til en vesentlig reduksjon her. Men da vil det også låte mindre "varmt".

Jeg har ikke hørt mange butikkoppsett som spiller ren bass.

Personlig mener jeg at høytalere som låter "lyst" i de fleste sammenhenger ikke er high-end, uansett prislapp, siden virkeligheten ikke låter lyst, men nøytralt. Når det gjelder dyrere høytalere er det gjerne overdreven briljering i de øvre frekvenser som fremkaller dette. Det låter imponerende, men stemmer ikke med virkeligheten og stemmer dermed ikke med begrepet high fidelity (høy realisme eller noe i den duren)
Det finnes nok enkelte high end høyttalere som låter for lyst i vanlige oppholdsrom fordi de genererer for mye reflektert lyd i de øverste oktavene. Men blir man kvitt førsterefleksjonene så får man en vanvittig åpen lyd (med de rette høyttalerne)
"Lyse" høytalere vil også ha musikkgenre de foretrekker, noe som heller ikke samstemmer med virkeligheten.
Dette er jeg helt enig i, og jeg tror dette med musikkpreferanser gjelder alle oppsett som ikke er nøytrale. De som spiller nøytralt og med lite forvrengning takler gode og dårlige inspillinger bedre enn det meste andre som finnes.
Kabler har ingenting med dette å gjøre. Kabler introduserer kun nyanseforskjeller i min erfaring, og vil ikke på noen måte endre lydbildet drastisk. Jeg er ingen kabelskeptiker, men å bruke mye penger på "high-end" kabler hvorav 95 prosent av prisen er inntjening, 4 prosent er "pynt" og 1 prosent av prisen er faktiske ledere kan for min del være forbeholdt personer med anlegg hvor ALT annet har kommet opp på et nivå slik at man ikke vil oppgradere annet utstyr lenger.

Kvalitetsterminering og nok kvadrat sier jeg bare. Der finnes det knallgode høytalerkabler til 1000 kroner paret hvor man faktisk betaler for hva man får og ikke for alt mulig annet dilldall.
Siden jeg har mekket en del selv, så kan jeg ikke fri meg fra å sammenligne kabler med diskantelementer og delefilterkomponenter. Og da blir det vanskelig å forsvare dyre kabler med mindre diskantene har diamant-membran og delefilterkomponentene er de aller beste som er å oppdrive - og det stort sett ikke er mer å hente på de komponentene som har stor effekt på lyden.

O

om.s

Gjest
....men alikevel er det noe der som gjør at signaltransmisjonen avhengig av tråd type påvirker slutt resultatet musikalsk, (hvem gidder sjekke dette mot kun direkte overførte data til ett eller annet tørr måling...) forutenom de som ikke klarer å la ørene skille mellom forskjeller.......

mvh

M

marsboer

Gjest
Men likefullt er det kun snakk om nyanseforskjeller så lenge kabelen i utganspunktet er av bra kvalitet bygge- og kvadratsmessig....

Til informasjon så er allerede diskantelementene av diamant og delefilterkomponentene av høyeste kvalitet hos meg...
Likevel er det mye mer å hente i andre deler av anlegget enn i den allerede greie kablingen.

Karre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2007
Antall liker
0
Jeg tror jaggu MerlinTheMagician har fullikomment rett! Skiftet forsøksvis ut Siltech, Kimber og svarte slanger fra PM med Golden Cross - og nå smiler jeg bredt!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Kom plutselig på at tonearmen min har Cardaskabel, hehe.
Våre Karan forsterkere bruker også Cardas til internkabling (Das Karancar :p )
Mvh.2 av karan i OAS ;)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.237
Sted
Holmestrand
MerlinTheMagician skrev:
Alt som er av merkekabler er hypet.
Og hva sverger herren til da siden merkekabler tydeligvis ikke er godt nok? Hjemmesnekret eller noe komplett ukjent merke?
Ledninger fungerer veldig fint. Ledninger er også vel ansett i profesjonelle kretser.

Signature

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
29
Sted
Trøndelag
må melde meg på denne tråden jeg å!
har testet så my gode kabler d siste året å i mitt oppsett spiller CGR best med god margin.(ENDELIG)

kjell

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg gadd ikke å lese hele tråden, men hvordan i huleste kan en kobbertråd være musikalsk? Det må isåfall bety at Cardas er elendige kabler - ihvertfall i forhold til begrepet high-fidelity. Målet er jo at anlegget skal være så close to the real thing som mulig, hvis kablene legger til slike egenskaper hr. Merlin sier så må det jo nesten være en aktiv ingrediens i Cardas kabler som endrer signalet.

O

om.s

Gjest
wotg skrev:
Jeg gadd ikke å lese hele tråden, men hvordan i huleste kan en kobbertråd være musikalsk? Det må isåfall bety at Cardas er elendige kabler - ihvertfall i forhold til begrepet high-fidelity. Målet er jo at anlegget skal være så close to the real thing som mulig, hvis kablene legger til slike egenskaper hr. Merlin sier så må det jo nesten være en aktiv ingrediens i Cardas kabler som endrer signalet.
Skal du kommentere med slike spiss formuleringer som du gjør, bør du i det minste lese hele tråden, det er vel meg bekjent ingen som hevder at kabelen i seg selv er musikalsk?
....men alikevel er det noe der som gjør at signaltransmisjonen avhengig av tråd type påvirker slutt resultatet musikalsk, (hvem gidder sjekke dette mot kun direkte overførte data til ett eller annet tørr måling...) forutenom de som ikke klarer å la ørene skille mellom forskjeller.......

Det er vel mer dette, de fleste her hevder....

mvh

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Har heller ikke lest alle innleggene her, men det er jo interessant å lese diverse bastante konklusjoner! :)
For egen del har jeg erfart at, etterhvert som kvaliteten på komponentene mine har blitt bedre etter diverse bytterunder, forskjellen mellom kabler bare mer og mer tydelig. Ikke overraskende, anlegget avslører mer og mer.
Tror de fleset kan forenes om følgende:
1. Det ER forskjell på kabler (og plugger etc)
2. Ingen kabler er verdens beste, her avhenger det selvfølgelig både av matching og personlig smak (ref innleggene fra Topline og Viking). Det er jo dette som gjør det så ekstremt vanskelig å "treffe" med riktige kabler.

Selv sverger jeg til sølv, men har fremdeles Audience Au24 som høyttalerkabel. Har testet ut mye opp gjennom årene, men ikke Cardas. Nordost og Wireworld har aldri funket, mens mange typer sølvkabler har hengt med oppover. Acoustic Zen Reference II (sølv) er p.t. en vellydende samboer, og blir neppe byttet ut før jeg evt blir så gal at jeg går det siste steget til AZ Absolute. Åpent, dynamisk, homogent, naturlig, musikalsk...... I mitt anlegg, i mine ører :)
Og hvordan de måler vet jeg ingenting om, men de er veldig godt skjermet og ekstremt lavkapasitive.

Kjøper forresten AZ direkte fra USA, og får knallpriser!!
Overpriset.........?? Tja, mulig dét, men hva gir man ikke for den siste lille forbedringen ...... Nevroser er det jo nok av her ;)

Mvh

O

om.s

Gjest
olaps skrev:
For egen del har jeg erfart at, etterhvert som kvaliteten på komponentene mine har blitt bedre etter diverse bytterunder, forskjellen mellom kabler bare mer og mer tydelig. Ikke overraskende, anlegget avslører mer og mer.
Godt poeng!! samstemmer godt med egne erfaringer....

mvh

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.664
Torget vurderinger
10
om.s skrev:
olaps skrev:

mvh
Og mine! Har forøvrig kjøpt Cardas GR nettkabel til cd og pre, de er de beste jeg har testet så langt! Har ikke fått prøvd Synergistic sine værsting modeller ennå, men det kommer! :)

O

om.s

Gjest
SAL skrev:
om.s skrev:
olaps skrev:

mvh
Og mine! Har forøvrig kjøpt Cardas GR nettkabel til cd og pre, de er de beste jeg har testet så langt! Har ikke fått prøvd Synergistic sine værsting modeller ennå, men det kommer! :)
Kjører CGR "rund baut" selv og det er en meget god synergi, selv nå når jeg skal gå over til singel wirede ht kabler blir det CGR, forøvrig 100% enig ang nettkablene til C, de er ett "røverkjøp" til den nye senkte prisen, imo...

mvh

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Hvilke egenskaper ved Cardas Golden R. er det som gjør dem så overlegne?Testet dem imot Aural Thrills aktivt skjermede kabler(batteri).Cardas er strammere og mer energisk i bass området,mens AT er mer oppløst i mellomtone og topp-piano og stemmer lyder mer autentisk.AT var å foretrekke.
Dette var i mitt oppsett, som ikke er helt High End.Med Merlin,Nuvista,Audio Research ble Cardas energi og stramhet mer fremtredende og å foretrekke,men troverdigheten fra mellom tone og opp var fremdeles i AT favør!Aural Thrills er et lite firma som nærmest produserer på kjøkkenbenken til lavpris.Mitt poeng er at når forskjellen mellom disse kablene er så marginale, og etter min mening,fra nedre mellomtone til de øverste frekvenser i Aural Thrills favør,kan det være mulig at det ikke finnes kabler derute som ikke blåser Cardas av banen når den har sine tydelige svakheter!Cardas er en kjempekabel,men overlegent allt annet?
Vhs.

Topp Bunn