Cardas er overlegent alt annet

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Alle Cardas GR kabler er et mester stykke innen ka

cardas skrev:
Det er ingen kabler i verden som er i nærheten av Cardas GR sine. Ingen ved siden av alle under! De er bygget opp på det gyllende snitt altså helt perfekt. Det er ikke de kablene som imponerer mest når man kobler de på men de har en spille glede som er helt enorm! Kjøp et par spill de skikkelig inn (ca 600 timer) så prøv å bytt til noe annet. Du bytter garantert tilbake. De er bare helt fantastiake! Nå som prisene har blitt redusert med opp til 40% hos importøren som er Audio Art betraktes de som et kupp. Nå ligger vi i Norge på tilnærmet samme pris som USA der kablene kommer fra. kjøper du et sett med Cardas GR og spiller de skikkelig inn er jeg het sikker på at noe bytte blir det alderi. Pris 1m sett interconnect 6600,- dette er drit billig! I alle fall når man bytter de ut med de man allerede har til 50000,- !!!
Vel, jeg byttet til Cardas hodetelefonkabel for en tid tilbake. Sennheiser HD565 Ovation, drevet av X-Cans V3 med matchende X-PSU strømforsyning. Ingen merkbar forskjell fra standardkabelen som fulgte med hodetelefonene. Ikke engang en liten placebo-effekt ;), bare kliss likt, uansett hvor gyllent snittet måtte være.

Men George Cardas skal ha honnør for både teknisk innsikt, kreativitet, god dokumentasjon og til og med selvironi. Det er mye å lære om kabler, hifi, og ålreit opptreden i forhold til konkurrerende produkter ved å lese web-siden. Og, mr Kåbber-entusiast - gjett hvilket metall de kablene er lagd av?

O

om.s

Gjest
Alle Cardas GR kabler er et mester stykke innen ka

asbjbo skrev:
cardas skrev:
Det er ingen kabler i verden som er i nærheten av Cardas GR sine. Ingen ved siden av alle under! De er bygget opp på det gyllende snitt altså helt perfekt. Det er ikke de kablene som imponerer mest når man kobler de på men de har en spille glede som er helt enorm! Kjøp et par spill de skikkelig inn (ca 600 timer) så prøv å bytt til noe annet. Du bytter garantert tilbake. De er bare helt fantastiake! Nå som prisene har blitt redusert med opp til 40% hos importøren som er Audio Art betraktes de som et kupp. Nå ligger vi i Norge på tilnærmet samme pris som USA der kablene kommer fra. kjøper du et sett med Cardas GR og spiller de skikkelig inn er jeg het sikker på at noe bytte blir det alderi. Pris 1m sett interconnect 6600,- dette er drit billig! I alle fall når man bytter de ut med de man allerede har til 50000,- !!!

Men George Cardas skal ha honnør for både teknisk innsikt, kreativitet, god dokumentasjon og til og med selvironi. Det er mye å lære om kabler, hifi, og ålreit opptreden i forhold til konkurrerende produkter ved å lese web-siden. Og, mr Kåbber-entusiast - gjett hvilket metall de kablene er lagd av?
Det er jo ett pluss at fyren virker sympatisk og "seriøs" når han lager slike kabler han gjør.
Men jeg ble litt nysgjerrig på "kåbber" spm ditt ;) 8) ...

mvh

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Cardas vs andre.......
Har som sagt aldri hatt Cardas hjemme i eget anlegg, men er ikke i tvil om at det er gode kabler.
Men vet at det er omtrent umulig å kjøpe kabler etter råd fra andre som sitter med tildels andre komponentkombinasjoner og evt lydpreferanser enn det jeg sjøl har.
Snakket med noen som varmt anbefalte Cardas, men også noen som var svært misfornøyde. Slik vil det vel alltid være når man kommer opp i anlegg med kvaliteter hvor små fysiske endring gir lydmessige utslag.
Fulgte med på en del fora før jeg startet på siste kabeloppgradering, og én av trådene kan dere lese under.
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?fcabl&1175483568&read&3&4&

Mvh

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
745
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Enig med deg olaps.

Tviler ikke på at Cardas er meget bra kabler, og har hørt de fungere veldig bra i enkelte anlegg. Jeg prøvde signalkablen, men den fremhevet mellomtonen fremfor diskant/bass, og følte den heller ikke var helt nøytral i dette området. Hos meg falt ting på plass med Black Magic, uten at den nødvendigvis er en "bedre" kabel enn Cardas. Nå får jeg vel trådstarter på nakken, men det får vi ta sent over øl i Horten sent natterstid ;D

Bra preamp du har forresten :)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Personlig er jeg meget fornøyd med Cardas, men tror det er mye som spiller inn her. Tror både system matching, personlige preferanser og ønsker har mye å si for hva man blir fornøyd med. Jeg er ekstremt fornøyd med Cardas, men det er vel pga. at jeg vil ha fokuset mot mellomtonen noe som igjen kan ha noe å si også i forhold til musikk smak osv. Har ikke prøvd så mange kabel varianter, men fant noe som fungerte og er egentlig veldig fornøyd med det.

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Da tror jeg jeg har det klart for meg;

Cardas er overlegent alt annet
Harmonia Mundi er overlegent alt annet og
Kobber er overlegent alt annet.