V
villov
Gjest
Legaliseringen av cannabis lar vente på seg, men dopspråket er allerede grundig innført: Flipp, kult, digg, fett, kjipt og andre opp og nedturer.
Ting tar tid. Dette, og tilsvarende positiv virkning på Parkinson's, vært relativt alment kjent i medisinske miljøer i minst ti år, i alle fall i utlandet. For eksempel fikk faderen til en av mine ex'er for rundt 10-12 år siden klar beskjed av sin spesialist ved Edinburgh Royal Infirmary at hans beste råd ift Parkinsonsplagene hans var en tjall eller fem hver dag (selvsagt i tillegg til de regulære medikamentene). Han fikk også med et brev til bruk i fall han skulle bli plukka opp av politiet.styx skrev:VG har plukket opp at cannabis kan virke forebyggende mot Alzheimers. Jeg er litt usikker på hva som har skjedd siden det ble annonsert for to år siden, men det får så være.
Jøss, man lærer noe hver dag! La oss håpe at de i alle fall åpner opp for mer forskning på cannabis i tiden fremover, så de som virkelig trenger det kan bruke det for hva det er verdt.Lille_Adam skrev:Ting tar tid. Dette, og tilsvarende positiv virkning på Parkinson's, vært relativt alment kjent i medisinske miljøer i minst ti år, i alle fall i utlandet.
hehe - man må jo forsøke og ha det litt gøy innimellom også da, vi kan jo ikke bare ha det morro heller 8)John_Harald skrev:Vodka kurerer også fyllesyke, men er det godt noe
Kurerer fullesyke gjør også nok søvn, riktig næring og et positivt syn på livet
Det samme gjør alle strekere stoffer.
Så får du velge selv! Det beste er kanskje å ikke være fyllesyk..
Hva er det da, en ufarliggjøring av cannabis først og så en?ØivindJ skrev:Mens det store flertallet nok fortsatt tror at steroider er horrible masse ødelegnings våpen, så feiler denne svartmalingen når det gjelder cannabiz.
(Sikkert fordi så mange etterhvert har sett med egne øyne hva som er tilfellet og hva som ikke er det)
EDIT: For ordens skyld: Dette er som vanlig ikke en anbefaling til bruk, eller overdreven bruk, av hverken det ene eller det andre !
Ikke noe neste steg i den rettningen du ikke likte, når det gjelder påstandene mine.Gjest skrev:..og så en?
Skjønner at det ikke er sukkertøy, det heller..Greven skrev:Det er nok ikke så mye sunnere det nei...
Og der er det igjen "umoralsk" å så mye som se på hva som kan gjøres. Det fungerer jo så bra til skrekk og advarsel. Jeg tror dette er svært uheldig, og at mange har lidd langt mer enn nødvendig på grunn av det(psykisk). Direkte på grunn av såkalt god moral.Greven skrev:(bortsett fra redusert testikkelstørrelse ;D )
Jaså? er dette stuerent nå? Det hørtes jo veldig positivt ut (uansett om forskningsresultatene viser seg å være mest positive eller negative).Greven skrev:Forresten blir det forsket en del på den såkalte mannlige overgangsalder der behandlingen er tilførsel av mannlige kjønnshormoner (lignende virkning som anabole steroider).
[url=http://blog.thehill.com/2009/01/13/marijuana-law-reform-no-longer-a-political-liability-its-a-political-opportunity/]Marijuana Law Reform No Longer a Political Liability skrev:Of the more than 76,000 questions posed to Obama by the public, the fourth most popular question overall called on the incoming administration to cease arresting and prosecuting adults who use cannabis. And in the sub-category National Security, the most popular question posed by the public pertained to amending U.S. drug policies as a way to try and halt the ongoing violence surround illicit drug trafficking in Mexico and other nations.
[...]
In short, marijuana law reform should no longer be viewed by legislators a political liability. For the incoming administration and for Congress, it is a political opportunity. The public is ready for change; in fact, they are demanding it. Are their representatives listening?
Det begynner å bli vanskelig å overse det gigantiske potensialet (både politisk og økonomisk) som ligger i legalisering/regulering og beskatning av denne gigantindustrien, spesielt i disse finanskrise-tider.[url=http://abcnews.go.com/business/story?id=2735017&page=1]Marijuana Called Top U.S. Cash Crop[/url] skrev:The study estimates that marijuana production, at a value of $35.8 billion, exceeds the combined value of corn ($23.3 billion) and wheat ($7.5 billion).
Det er vel noe i samme gaten som dette:Gjest skrev:
Mener du at artikkelen viser at at Cannabis er vanedannende for de som har ADHD og ikke for andre? Tviler på det...Gjestemedlem skrev:Det er vel noe i samme gaten som dette:Gjest skrev:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/06/26/339966.html
eller dette:
http://breton.no/index.php/hordaland/index_enkeltsak/sau_hund_avvenningskurs/
Når det gjelder artikkelen du linker til så forklarer han det hele ganske greit slikt:
"- Jeg vil si at når det gjelder 95 prosent av de unge vi har kontakt med, så kan vi finne en viktig årsak: ADHD."
Det har ikke slått deg at det kan være dette som er problemet med dem som trenger behandling hos ham da? Selvmedisinering er jo svært utbredt i denne gruppen. Helsevesenets variant er jo stort sett å gi dem Ritalin/Amfetamin i stedet... ikke sikkert at det er så mye bedre løsning i lengden.
Den viser, som mannen selv sier, at 95% av dem som de har kontakt med lider av ADHD. Cannabis kan forøvrig som alt annet være vanedannende for dem som liker det.Gjest skrev:Mener du at artikkelen viser at at Cannabis er vanedannende for de som har ADHD og ikke for andre? Tviler på det...
Dette var vel forsåvidt litt malapropos, men det til side... Er du selv medisinsk sakkyndig, eller er du bare forbanna fordi legens svar strider med din personlige oppfatning om emnet?OivindJ skrev:Ingen tvil om at man kan få alvorlige, livstruende leverskader, selv av bare en øl......:
http://www.klara-klok.no/wips/628550455/caseId/292290975/
Utrolig lite særiøst svar fra lege. Hadde fått sparken, hadde det ikke vært for moralismen.
Apropo, apropo...![]()
Skal jeg få lov til å tolke ditt svar så leser jeg omlag det følgende:OivindJ skrev:Svaret inneholder flere, små og store, feil. (Google it) De fleste leger innrømmer det gjerne og, under fire øyne.
Likt cannabiz debatten, så brukes effektene av flere tiårs langt missbruk som skremselspropaganda her, og det finnes vel knapt den ting i verden en kan missbruke så lenge, uten at det får følger. "Hobbybrukere" opplever ganske enkelt de færreste av disse bi-virkningene i merkbar/målbar grad.
Likt cannabiz debatten brukes funn etter langvarig missbruk undre totalt ukontrollerte former som medisinske fakta. I andre sammenhenger ville det vært sett på som en totalt latterlig praksis.
Slik stigmatisering tror jeg kun fører til at sakkyndige taper troverdighet.
Vel, du er i det minste ikke mindre full av feil...OivindJ skrev:At google tar meg utenfor landets grenser er helt riktig
I tillegg til egne og andres erfaringer leser jeg også artikler skrevet av leger, og har spurt/diskutert endel med leger i Norge.
Primobolan Depot alvorlige, livstruende leverskader, selv av små doser.
- Da skulle jeg tro det fantes nok av tilfeller å finne på net.
Dessuten kan man få endringer av kjønnsorganer (mindre penis)
- Testiklene er hva som blir "overflødig" (middlertidig) når det kommer hormoner fra andre kilder, ikke penis.
Blodtrykk, selv om det skal være lav-androgent.
- Primobolan aromatiserer ikke (eller i svært liten grad), så det må være begrenset i så fall.
Dårligere impulskontroll som resultat.
- Kanksje, det er jo relativt mildt.
Alt i alt synes jeg som sagt svaret var lite særiøst, og inneholdt en rekke "feil". Lite objektivt i alle fall.
At langvarig tyngre bruk fører til flere bivirkninger i merkbar grad, og at flere av disse kan være permanente, sier jeg ikke noe på.
Dette er i stor grad tror jeg er i stor grad basert på stor bruk av høyaromatiserende stoffer, uten bruk av anti-aromatiserene middler / "reseptor blockere". I tillegg til langvarig bruk av svært høye doser hos konkurrerende idrettsutøvere.Honkey-Chateau skrev:For at et preparat skal gi den ønskede virkning, er du samtidig nødt til å bevege deg inn i et forbruk som også kan gi tilsvarende mange bivirkninger.
Dette er da langt fra noen generell regel (at for å få ønsket virkning av et preparat, så må man også få bivirkningene). Jeg får fin oppvåkningsvirkning av en kopp kaffe, og opplever ingen bivirkninger innen mitt forbruk (3-4 kopper på hverdager, noe mindre i helgene).Honkey-Chateau skrev:For at et preparat skal gi den ønskede virkning, er du samtidig nødt til å bevege deg inn i et forbruk som også kan gi tilsvarende mange bivirkninger.
decibelius skrev:Alt med måte er en grei regel - enten det gjelder cannabis eller Grandiosa 8)