Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Slubbert

    Gjest
    f skrev:
    Rikdom i overflod, men å hjelpe de svakeste!, det har vi ikke råd til?

    Ganske vanlig i den kapitallistiske verden, først meg skjøl, så meg skjøl :'(.
    Hvis du vil hjelpe de svakeste så er det bare å sette i gang. Det er ingen som stopper deg; del ut penger, start suppekjøkken, gjør arbeid for Fattighuset eller Redd Barna. Eller vil du heller ikke selv gjøre noe med mindre Staten holder en pistol til tinningen din?

    Sånt klageri har ingen moralsk tyngde; før du vil tvinge andre, begynn med deg selv.
     

    flinkjente

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.09.2005
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Ingen kommentar!

    Men når BI utdannede politikere sitter med kalkulatoren, da blir det sånn 8).

    Trodde 50 % skattetrekk skulle gjøre nok (+ 25 % moms), da er man kun oppe i 75 % tilbake betaling av inntjente midler til fellesskapet. Men skulle så gjerne gjort mye mere, som før, men tiden strekker ikke til!
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Hvis du betaler 50% inntektsskatt og 27% moms bør du ta en prat med finansplanleggeren din, mulig han stikker noe i egen lomme.

    "Fellesskapet" er bare en eufemisme for staten, den entiteten du ser for deg er like lite reell som Gud.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Slubbert skrev:
    f skrev:
    Rikdom i overflod, men å hjelpe de svakeste!, det har vi ikke råd til?

    Ganske vanlig i den kapitallistiske verden, først meg skjøl, så meg skjøl :'(.
    Hvis du vil hjelpe de svakeste så er det bare å sette i gang. Det er ingen som stopper deg; del ut penger, start suppekjøkken, gjør arbeid for Fattighuset eller Redd Barna. Eller vil du heller ikke selv gjøre noe med mindre Staten holder en pistol til tinningen din?

    Sånt klageri har ingen moralsk tyngde; før du vil tvinge andre, begynn med deg selv.
    Godt sagt. Synd at ingen leser det.

    -k
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Slubbert skrev:
    f skrev:
    Rikdom i overflod, men å hjelpe de svakeste!, det har vi ikke råd til?

    Ganske vanlig i den kapitallistiske verden, først meg skjøl, så meg skjøl :'(.
    Hvis du vil hjelpe de svakeste så er det bare å sette i gang. Det er ingen som stopper deg; del ut penger, start suppekjøkken, gjør arbeid for Fattighuset eller Redd Barna. Eller vil du heller ikke selv gjøre noe med mindre Staten holder en pistol til tinningen din?

    Sånt klageri har ingen moralsk tyngde; før du vil tvinge andre, begynn med deg selv.
    Kanskje på tide å legge ned sosialdepartementet og gjeninnføre en fattigkasse basert på kollekt og tigging da?



    Det gir egentlig en mye bedre tilfredsstillelse å vite at det kommer noen og tar pengene til Slubbert og Knut, og gir dem bort til folk som vil sløse dem bort på mat, klær og skolegang og annet slikt sosialistisk vrøvl.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Kanskje på tide å legge ned sosialdepartementet og gjeninnføre en fattigkasse basert på kollekt og tigging da?
    Én ting er i hvertfall sikkert, at dagens utvikling vil møte veggen. Økningene i offentlige utgifter vokser fra år til år, vokser betydelig fortere enn inntektsøkningen må tillegges. Mens offentlige utgifter var omkring 30% av BNP anno 1960 er de nå 50% av BNP, og det på tross av at BNP er i vekst. Og samtidig som utgiftene øker, så blir helsekøene lengre, antall fattige stadig høyere og det avdekkes elendige forhold i omsorgen. Og ser man den vestlige verden under ett, så er tendensen enda mye klarere.

    Mer og mer penger brukes til omfordeling og velferd, det sysselsetter en stadig høyere del av arbeidsstokken, det blir dyrere og dyrere får hvert år som går, og hva får vi igjen for den økte pengebruken? Dårligere forhold, lengre køer, økte forskjeller.

    Dette er et tegn på at systemet som sådan ikke fungerer. Når noe blir dyrere og dyrere, og samtidig blir dårligere og dårligere, så fungerer det ikke etter hensikten. Dette er åpenbart, man må være blind for ikke å se det. Men velferdsnarkosen har nok blindhet som bivirkning. Dårligere og dårligere virkning, allikevel roper vi på stadig mer.

    Og dette er bare det praktiske aspektet, dernest kommer det eksistensielle. Etikken i at befolkningen skal klientifiseres og bringes tilbake til et spedbarnsstadium, hvor staten passer dem fra krybbe til grav. Ikke bare gjennom å gjøre folk helt avhengige av statlige almisser for å kunne leve, men også gjennom å diktere hvordan de skal forvalte sine eget liv (som streng tatt kanskje ikke lengre er deres egne). Ikke røyk, ikke drikk, ikke spis fett, alt som diskuteres i denne tråden; når du som individ reduseres til et barn liggende i velferdskuvøsen, så er det bare naturlig at staten bestemmer hvordan du skal leve livet ditt. Etterhvert vil dette bli et folkelig krav; hver gang man har et problem, så forlanger man at politikerne skal ordne opp, helt ute av stand til å ta selvstendig ansvar og forbedre sin situasjon på egen hånd. Alt som er potensielt skummelt må forbys.

    Den enkleste metode for å få til underkastelse, servilitet, konformitet og lydighet er ikke gjennom militær makt, ikke engang gjennom undertrykkelse og drakonisk lov, men gjennom avhengighet. En politistat vil alltid fostre dissidenter, opprørere som vil kjempe mot makthavernes inngripen i den private sfære, men gjennom å gjøre befolkningen avhengig av staten, avhengig av makthaverne for å få livet til å henge sammen, så har man åpnet døren på vidt gap for gradvis innstramming og kveling av selvråderetten.

    Det vil ikke gå i lengden, sann mine ord, to-tre generasjoner til så vil det begynne å rakne for alvor. Om ikke før, da kineserne vil spise oss levende. De sosiale problemene vil bare bli større og større, og forbudene vil bli fler og fler. Og for hver ny ting som forbys, så vil det dukke opp noe annet som fører til enda større problemer. Og slik vil den onde sirkelen fortsette, mens østen er i fremgang.

    Dette er IMO uunngåelig og forsåvidt noe jeg er komfortabel med, selv om jeg ikke ville satt unger til verden med den fremtiden vi går i møte. Jeg er nok gammel og grå før den stadige opphopningen av sosiale problemer, de stadig nye forbudene og generell statlig inngripen vil få store konsekvenser for mitt liv. Men om ikke annet så kan jeg le rått og ærlig når en eller annen wannabe sosialist kommer med en moralpreken om "fellesskapet" og "egoismen". For det finnes knapt noe mer egoistisk enn sosialismen, hvor man er så avstumpet av selv filantropien må skje gjennom tvang. Dette er forsåvidt en befriende følelse.

    Det gir egentlig en mye bedre tilfredsstillelse å vite at det kommer noen og tar pengene til Slubbert og Knut, og gir dem bort til folk som vil sløse dem bort på mat, klær og skolegang og annet slikt sosialistisk vrøvl.
    For en sosialist vil det alltid være mer tilfredsstillende at pengene tas fra noen, enn at de gis til noen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Slubbert skrev:
    Og dette er bare det praktiske aspektet, dernest kommer det eksistensielle. Etikken i at befolkningen skal klientifiseres og bringes tilbake til et spedbarnsstadium, hvor staten passer dem fra krybbe til grav. Ikke bare gjennom å gjøre folk helt avhengige av statlige almisser for å kunne leve, men også gjennom å diktere hvordan de skal forvalte sine eget liv (som streng tatt kanskje ikke lengre er deres egne).
    Dette kan man gjøre noe med ved å endre systemet og holdningen noe. I stedet for et dyrt og tungrodd byråkrati i sosial og trygdevesenet kan man erstatte mange av dagens ordninger med en borgerlønnsordning, der man har en garantert minsteinntekt på f.eks. 200.000 i året som norsk statsborger. Og hva man bruker dem på er opp til hver enkelt. Dette kan erstatte sosialhjelp, stønad til ny vaskemaskin, minstepensjon, dagpenger etc. etc. Det man sparer inn i adminisatrajon på en slik ordning kan medføre enten mye lavere utgifter eller at pengene heller kan komme de trengenede til gode.

    Da kan man også se ordningen som et slags akjseutbytte i AS Norge.

    En ekstra bonus er at dette vil frigjøre store mengder arbeidskraft til et marked som har stort behov for utdannet og kvalifisert arbeidskraft. Noe som vil komme hele økonomien til gode.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Flat borgerlønn kombinert med flat skatt og avregulering av lønnsmarkedet, ville vært et stort fremskritt.

    Imidlertid er det problemer forbudet med dette. I hverfall om du deler mitt syn på retten til å reise og flytte hvor som helst i verden som en selvskreven individuell rettighet, samt fasilitering av frihandel og fjerning av tollbarrierer. Åpne grenser kombinert med velferdsordninger som langt overgår inntektsnivået i de fleste land, er en invitasjon til leechere som vil hente penger ut av landet. Dette er et problem allerede i dag blant feks. pakistanere og øst-euroéere. Lønns- og kostnadsnivå må utjevnes før noe sånt er gjennomførbart, i allefall en borgerlønn som er så høy.

    Ellers kan denne artikkelen i den sammenheng være av interesse: http://www.ideeromfrihet.no/1987-2-sommerfelt.php
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    quote]

    For en sosialist vil det alltid være mer tilfredsstillende at pengene tas fra noen, enn at de gis til noen.
    [/quote]

    Det er slike påstander som får meg til å miste all tro på din innsikt. Greit at du ikke liker sosialismen, men å mistenkeligjøre andres motiver på denne måten gjør at jeg mister all tro på at du er redelig.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Det kan jeg fint leve med.

    Det er ikke akkurat som om "dere" ikke mistenkeliggjør den andre sides motiver heller.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Slubbert skrev:
    Flat borgerlønn kombinert med flat skatt og avregulering av lønnsmarkedet, ville vært et stort fremskritt.

    Imidlertid er det problemer forbudet med dette. I hverfall om du deler mitt syn på retten til å reise og flytte hvor som helst i verden som en selvskreven individuell rettighet, samt fasilitering av frihandel og fjerning av tollbarrierer. Åpne grenser kombinert med velferdsordninger som langt overgår inntektsnivået i de fleste land, er en invitasjon til leechere som vil hente penger ut av landet. Dette er et problem allerede i dag blant feks. pakistanere og øst-euroéere. Lønns- og kostnadsnivå må utjevnes før noe sånt er gjennomførbart, i allefall en borgerlønn som er så høy.

    Ellers kan denne artikkelen i den sammenheng være av interesse: http://www.ideeromfrihet.no/1987-2-sommerfelt.php
    Jeg ser for meg denne modellen kun for norske statsborgere. Andre besøkende bør det kunne kreves av at de skal kunne forsørge seg selv før opphold innvilges. Unntatt i spesielle tilfeller.

    Hvis en trygdet eller pensjonist velger å ta med seg denne inntekten og flytter til et lavkostland er jo det bare en fordel. De vil kunne leve godt, og siden de ikke er produktive så er de teknisk sett bare en utgiftspost her likevel.

    Norge er er rikt land og bør ha anledning til å la dette komme sine inbyggere til gode. Jeg ser ingen grunn til at vi skal fungere som et globalt sosialokontor derimot. Våre velferdsordninger skal være for statsborgere. At det innvilges statsborgerskap for andre som har bodd og arbeidet her en tid er helt ok. Men ordningen skal ikke gjelde for gjestearbeidere, innflyttere eller folk som er innvilget oppholdstillatalse for å gi dem beskyttelse.

    Om man da velger å bruke pengene på en Obosleilighet, hus i Thailand, Slott i Nepal eller hospitz i Bombay er opp til hver enkelt. Men da har de friheten til å leve sitt liv i fred.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hva kommer det av at avisene bruker toskete utrykk som hasjplanter når de skal skrive om cannabis planter. Det er jo som å kalle hvete for kakeplanter, eller et plommetre for en syltetøyvekst.

    Hasj er da et foredlet produkt og ikke noe som vokser på en plante.
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    Hva kommer det av at avisene bruker toskete utrykk som hasjplanter når de skal skrive om cannabis planter. Det er jo som å kalle hvete for kakeplanter, eller et plommetre for en syltetøyvekst.

    Hasj er da et foredlet produkt og ikke noe som vokser på en plante.
    Det er fordi de er like kunnskapsløse som denne personen fra Nord-Norge som skrev i begynnelsen av denne tråden for 2 år siden:


    quote:

    For meg som er fra en liten bygd i Nord-Norge er mine umiddelbare tanker når jeg leser navnet på denne tråden: FARLIG og VANEDANNENDE.
    Neste som melder seg er:
    TULLINGER SOM TROR MAN KAN BRUKE SLIKT UTEN Å BLI AVHENGIG!!!!

    Quote

    Dette er like umulig, som at ei "bønne" er klar til å "mekkes" rett fra Cannabis Sativa/Indigo.

    Mao ikke peiling på hva de uttaler seg om.
    Det er jo dette hele narko-politikken er bygd på i norge, dessverre.

    Mvh
    Rocker

    Edit av bjornh. Forsiktig med utsagn som kan oppfattes som personangrep.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Man kan jo utmerket godt lage god spirt selv.

    En oppskrift jeg liker er å bruke frossen appeslinjuice som utgangspunkt for sats. På et godt apparat gir dette en meget fin sprit. Har man frukt og bær i hagen er det et glimrende utgangspunkt for å lage likører og urtesnaps. Noe som fort blir kostbart med butikkvare. Hvis man vil være litt mer kreativ kan man f.eks. lage sats på hylleblomster. Dette gir en distinkt smak på spriten som er interessant, men ikke egner seg til alt mulig.

    Absinth er artig å prøve seg på, men viktig å bruke en god oppskrift så det ikke blir for bittert.

    Eksempel:

    One ounce dried chopped wormwood
    One tablespoon angelica root
    One teaspoon hyssop
    One half teaspoon coriander seeds
    One quarter teaspoon caraway seeds
    One pinch cardomon pods
    One pinch fennel or anise seeds
    One liter vodka

    Malurt og Isop er greie planter å dyrke selv i potter eller kjøkkenhage. Så kan man høste og bruke dem ferske når de edle dråper er klare. De andre ingrediensene fåes kjøpt på apoteket eller i helsekostbutikker.

     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    f skrev:
    Ingen kommentar!

    Men når BI utdannede politikere sitter med kalkulatoren, da blir det sånn 8).

    Trodde 50 % skattetrekk skulle gjøre nok (+ 25 % moms), da er man kun oppe i 75 % tilbake betaling av inntjente midler til fellesskapet. Men skulle så gjerne gjort mye mere, som før, men tiden strekker ikke til!
    Kjære deg, hvor har du lært prosentregning ::)
    Prosentregning er da kjempeenkelt, er det ikke?
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=360375
     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.877
    Antall liker
    9
    roffe skrev:
    John_Harald skrev:
    Prosentregning er da kjempeenkelt, er det ikke?
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=360375
    Trodde jeg var god i dette, men fikk bare 17 av 19 riktige. (Men er det ikke 20 spørsmål i den testen, spør du kanskje... Vel, ett av spørsmålene har fullstendig meningsløse svaralternativer... Gjett hvilket jeg mener).
    Husprisene. Skjønner enda ikke hvorfor det er rett. :) Svarte a) jeg fordi jeg da ville bekymret meg for å måtte betale for å selge huset. Don't panic.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    jowil skrev:
    roffe skrev:
    John_Harald skrev:
    Prosentregning er da kjempeenkelt, er det ikke?
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=360375
    Trodde jeg var god i dette, men fikk bare 17 av 19 riktige. (Men er det ikke 20 spørsmål i den testen, spør du kanskje... Vel, ett av spørsmålene har fullstendig meningsløse svaralternativer... Gjett hvilket jeg mener).
    Husprisene. Skjønner enda ikke hvorfor det er rett. :) Svarte a) jeg fordi jeg da ville bekymret meg for å måtte betale for å selge huset. Don't panic.
    Jeg svarte b) dette tror jeg ikke på osv... Men det burde jo vært et alternativ om at "her har vi en journalist som ikke kan prosentregning". For det var DET jeg tenkte.
    For øvrig lærte jeg litt mer om begrepet "prosentpoeng" ved å ta denne testen. Der hadde jeg tydeligvis et lite kunnskapshull.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Det manglet vel litt tekst i alternativ c. Siden de 2 andre var feil svarte jeg c.
    Når det gjelder utbytte på aksjer, er facit feil.
    Det er ikke rentesrente på utbytte. Når utbytte er vedtatt, utbetales det.
    Neste år, gitt at du sitter på samme aksjebeholdningen, beregnes utbytte av samme beholdning på nytt.
    Riktig svar skal derfor være 11+9=20. Ikke 21 som det står i facit.
     

    lomt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Innlegg
    1.475
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Rentes rente på aksjeutbytte?
    Der fikk jeg også feil gitt.


    Husprisene, det måtte vel bli det?
    Hvis et hus går ned 114%, så får man jo betalt for å ta imot det...
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Gjestemedlem skrev:
    Man kan jo utmerket godt lage god spirt selv.

    En oppskrift jeg liker er å bruke frossen appeslinjuice som utgangspunkt for sats. På et godt apparat gir dette en meget fin sprit. Har man frukt og bær i hagen er det et glimrende utgangspunkt for å lage likører og urtesnaps. Noe som fort blir kostbart med butikkvare. Hvis man vil være litt mer kreativ kan man f.eks. lage sats på hylleblomster. Dette gir en distinkt smak på spriten som er interessant, men ikke egner seg til alt mulig.

    Absinth er artig å prøve seg på, men viktig å bruke en god oppskrift så det ikke blir for bittert.

    Eksempel:

    One ounce dried chopped wormwood
    One tablespoon angelica root
    One teaspoon hyssop
    One half teaspoon coriander seeds
    One quarter teaspoon caraway seeds
    One pinch cardomon pods
    One pinch fennel or anise seeds
    One liter vodka

    Malurt og Isop er greie planter å dyrke selv i potter eller kjøkkenhage. Så kan man høste og bruke dem ferske når de edle dråper er klare. De andre ingrediensene fåes kjøpt på apoteket eller i helsekostbutikker.

    Mitt råd er å holde seg unna skikkelig orginal absint som man bla får i Phaha! Klager ikke på oppturen, men nedturern er noe av det værst og mest jævlige jeg har opplevd! For å si det slik, det var ikke akkurat grønne engler jeg så dag nr tre :'(

    At Van Gogh til å skjære av seg øret pga dette er ingen ting i forhold til de som har skjært litt mer..
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Er ikke det bare 96(%) og THC? Eller er det noe mere lureri blandet inn?

    (Da tenker jeg ikke på; for smakens skyld.. ;D )
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    OivindJ skrev:
    Er ikke det bare 96(%) og THC? Eller er det noe mere lureri blandet inn?

    (Da tenker jeg ikke på; for smakens skyld.. ;D )
    Absinth skal holde rundt 70%. Den inneholder ingen THC men ørlitegrann thujon fra malurten, men ikke nok til å ha noen som helst effekt. Så grunnen til at folk får kuppelhode eller oppfører seg rart er rett og slett at de har drukket for mye sterkt brennevin. Og slikt er jo tvilsomt rent helsemessig hvis man overdriver også.
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Akkurat, bare rykter (typisk):

    Effects
    Absinthe has long been believed to be hallucinogenic. Ten years after Dr. Magnan's experiments with wormwood oil, he studied 250 cases of alcoholism and claimed that those who drank absinthe were worse off than those drinking alcohol, and that they experienced, among other things, rapid-onset hallucinations.[51] Few descriptions of these hallucinations exist from absinthe drinkers, beyond a few quotes from poets after a night of drinking. In one of the most famous, Oscar Wilde describes the feeling of tulips on his legs after leaving a bar.[52] These beliefs got a boost in the 1970s when a scientific paper mistakenly reported thujone was related to THC and most likely had similar hallucinogenic properties based on its shape.[53] With the advent of usenet and web recipes 'trip reports' have been circulating for many years. These home recipes sometimes call for known hallucinogenic herbs in a mistaken attempt to recreate Absinthe's supposed hallucinogenic effects.

    Today it is known that absinthe does not cause hallucinations, especially those described in the old studies. Thujone, the supposed active chemical in absinthe, is a GABA antagonist and while it can produce muscle spasms in large doses, there is no evidence it causes hallucinations.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    OivindJ skrev:
    Akkurat, bare rykter (typisk):
    Slike myter sitter lever ofte forbausende lenge. Det var også en tid da det ble populært å røyke bananskall etter at en artikkel i Anarchist Cookbook hevdet at dette var et halusinogen. :) Det fremkalte nok sikkert mye latter, i allefall hos forfatterene.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    En venn tipset meg om denne siden i dag. Skjønner ikke at de kan drive på uten å bli stengt av myndighetene:
    www.weedshop.no

    mvh,
    OS
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    OS skrev:
    En venn tipset meg om denne siden i dag. Skjønner ikke at de kan drive på uten å bli stengt av myndighetene:
    www.weedshop.no

    mvh,
    OS
    Hvorfor skulle de det, de gjør jo ikke noe ulovlig. Mange som bruker slikt utstyr som pynt eller som en politisk markering. De tingene de selger er riktignok ikke lovlig å bruke til fobudte urter, men de kan like gjerne anvendes til tobakk etc.
     

    Eivind E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    295
    Antall liker
    3
    Cannabis er betydelig mer kreftfarlig enn tobakk
    Hongkong (NTB-Reuters): Cannabisrøyking er betydelig mer kreftframkallende enn sigarettrøyking, slår forskere på New Zealand fast.
    Én joint tilsvarer 20 vanlige sigaretter når det kommer til kreftrisiko, og forskerne advarer nå mot en «epidemi» av lungekreft som følge av cannabisbruk.

    Tidligere forskning har avdekket at cannabis kan forårsake kreft, men forskerne ved Medical Research Institute of New Zealand er de første til å fastslå hvor stor kreftrisikoen virkelig er.
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Merkelig at man ikke er dau enda da, men stoppa vell i tide da... etter 17 år.
    Tvilsom forskning, sunes jeg ;D
     

    Johny_Bravo

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2006
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Jeg har jobbet snart 10 år på et psykiatrisk sykehus. Mesteparten av pasientene 8på avdelingen min) er der på bakgrunn av rus. (De har en dobbelt diagnose som det heter, de har et rusproblem i tillegg til at de har f.eks. en schizofreni lidelse, ofte kommer denne lidelsen av for mye narkotika) Mange av de har "bare røyka litt hasj". Dette har uansett fått store konsekvenser for disse menneskene, og mesteparten av pasientene vil aldri klare seg i samfunnet. Til det er de for syke. En ting er at dette koster samfunnet MYE penger. (Døgnprisen per pasient på avdelingen jeg jobber er ca. 7500 kr, dette er per døgn!) Det andre (og verste) er at de får ødelagt livet sitt. Og det er heller ikke balsam for familieliv og kjæresteforhold heller. Ofte er grunnen til at mange begynner med narkotika veldig omfattende, det kan være personlige kriser, depresjoner osv. Du kan spørre hvilken pasient du vil, og alle vil advare deg mot å i det hele tatt prøve hasj. Ikke alle blir syke og mage kan holde på i mange år før noe skjer med kroppen, men det er individuelt fra menneske til menneske.


    Så til de som syns det er greit å røyke hasj, og som vet konsekvensene. Og som gjør det fordi de bare skal kose seg. Hvis du/dere blir syke som en følge av dette, skal du da nektes å få behandling, siden du visste hvor farlig det var, men ga faen?? Du ble jo advart på forhånd... I tillegg holder dere et kriminelt nettverk av langere og narkotika kartell oppegående. Dere bidrar faktisk til kriminalitet, noe som også koster samfunnet masse penger.

    Personlig holder det med et glass konjakk når jeg skal lytte og kose meg.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Johny_Bravo skrev:
    Personlig holder det med et glass konjakk når jeg skal lytte og kose meg.
    Spør du en som jobber på blåkors får du sikkert en lignende historie om alkoholbruken og hva dette koster samfunnet. Kanskje din støtte til cognacpusherne ses på av disse som like samfunnsunyttig.

    At en håndful med psykiatriske pasienter ikke har godt av rusmidler er nok helt sikkert. Men man kan ikke trekke andre konklusjoner av dette uansett.

    Et oppegående friskt menneske tar ingen skader av forsiktig og sporadisk bruk av de aller fleste rusmidler, med unntak av løsemidler og endel giftige ting.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn