Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Deph er tydeligvis en av disse kuule helgerøykerene. En som ikke forstår annet enn egne behov.

Hvorfor kan ikke alle gjøre som meg - tenker Deph.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Deph er tydeligvis en av disse kuule helgerøykerene. En som ikke forstår annet enn egne behov.

Hvorfor kan ikke alle gjøre som meg - tenker Deph.
    Det skal tydligvis endel til for å bryte igjennom ørevoksen eller stæren hos deg Gjest. ;) Som jeg har sagt flere ganger i denne tråden handler ikke dette om meg eller mine preferanser. Jeg anvender ingen rusmidler av noe slag, men jeg har da vært ung jeg også. Men jeg prøver ikke å dytte dette på andre som eneste sannhet. Det er nok litt problematisk å forstå ser jeg, men du får prøve likevel.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Eivind E skrev:
    Dette er jo bare tull! Du vet jo åpenbart absolutt INGENTING om bruksmetodikk når du presterer å lire av deg slik bullshit som det der.
    Hvis man skal se på byer som Oslo, Lillestrøm, Larvik, Sandefjord, Hamar, Bergen, Trondheim, Bodø, Harstad, Tromsø, så er hovedkonsumet bongerøyking.
    Det du presterer å lire av deg er en grov faktafeil, rett og slett.
    Om det er slik at du sitter der og tror det du forfekter er virkeligheten, så har du ingen grunnleggende forutsetninger for å kunne diskutere dette her overhodet og jeg foreslår dermed at du trekker deg fra debatten.

Det virker veldig pussig at en person som er så ufattelig opptatt av å lovliggjøre bruken av cannabis har så utrolig lite kjennskap til hvordan folk faktisk røyker hasjen.
    Eneste årsaken til denne påtatte "uvitenheten" må vel være at det skal fremstilles på en pen og pyntelig måte slik at folk flest skal akseptere det lettere.
    Bullshit meg her og bullshit meg der :p

Svært mye av konsumet foregår utenfor huset. Gjerne i forbindelse med en tur på byen. Og hvem har vel sett Bonger og Hasjpiper florere der?
    Det lukter rimelig stramt på toalettet innimellom, folk deler en rullet joint, der eller utenfor.

Det kan nok være at det i de mest belastede miljøer i hovedsak brukes avansert utstyr, men det er ikke disse miljøer vi diskuterer egentlig.
    Du kan ikke sammenligne de som er med å deler en joint i godt lag med de som har ligget på "Plata" i 20 år med limkluten i baklomma og heroinnåla i armen, selv om du gjerne vil.

Det handler ikke om å finne en pen og pyntelig måte å fremstille saken på, men om å se realiteten i øynene.
    En million Nordmenn har på et tidspunkt prøvd marihuana/hasj, er det så vanskelig å forstå at det IKKE dermed er et faktum at en million Nordmenn er bongrøykere?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Skjønner ikke at bonger og hva det heter alt sammen har så mye med saken å gjøre. Skadelig er det uansett.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Skjønner ikke at bonger og hva det heter alt sammen har så mye med saken å gjøre. Skadelig er det uansett.
    Ja man blir litt sløv i hodet av hasj, og så gjentar man seg selv til det kjedsommelige... ::)

Eivind E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    3
    lomt skrev:
    Eivind E skrev:
    Dette er jo bare tull! Du vet jo åpenbart absolutt INGENTING om bruksmetodikk når du presterer å lire av deg slik bullshit som det der.
    Hvis man skal se på byer som Oslo, Lillestrøm, Larvik, Sandefjord, Hamar, Bergen, Trondheim, Bodø, Harstad, Tromsø, så er hovedkonsumet bongerøyking.
    Det du presterer å lire av deg er en grov faktafeil, rett og slett.
    Om det er slik at du sitter der og tror det du forfekter er virkeligheten, så har du ingen grunnleggende forutsetninger for å kunne diskutere dette her overhodet og jeg foreslår dermed at du trekker deg fra debatten.

Det virker veldig pussig at en person som er så ufattelig opptatt av å lovliggjøre bruken av cannabis har så utrolig lite kjennskap til hvordan folk faktisk røyker hasjen.
    Eneste årsaken til denne påtatte "uvitenheten" må vel være at det skal fremstilles på en pen og pyntelig måte slik at folk flest skal akseptere det lettere.
    Bullshit meg her og bullshit meg der :p

Svært mye av konsumet foregår utenfor huset. Gjerne i forbindelse med en tur på byen. Og hvem har vel sett Bonger og Hasjpiper florere der?
    Det lukter rimelig stramt på toalettet innimellom, folk deler en rullet joint, der eller utenfor.

Det kan nok være at det i de mest belastede miljøer i hovedsak brukes avansert utstyr, men det er ikke disse miljøer vi diskuterer egentlig.
    Du kan ikke sammenligne de som er med å deler en joint i godt lag med de som har ligget på "Plata" i 20 år med limkluten i baklomma og heroinnåla i armen, selv om du gjerne vil.

Det handler ikke om å finne en pen og pyntelig måte å fremstille saken på, men om å se realiteten i øynene.
    En million Nordmenn har på et tidspunkt prøvd marihuana/hasj, er det så vanskelig å forstå at det IKKE dermed er et faktum at en million Nordmenn er bongrøykere?
    De som "har prøvd" det er ikke de vi diskuterer her.
    Av praktiske årsaker så røyker folk joint utenfor puben, det kan så være - men når de er hjemme, og det er jo tross alt i det daglige det brukes mest, så røyker de bong.
    Sånn er det bare, og det innrømmer du jo når du er nødt til å klamre deg til halmstrået om at en bong er for upraktisk å dra med seg ute.

De som "har prøvd" er ikke de som er interessante her. Det finnes sikkert en hel bøling med folk som "har prøvd" og med det har tatt et par trekk av en joint en gang, og aldri mer gjør det. Det er jo slett ikke særlig interessant. Jeg vet mange jenter som har prøvd S/M men svært få av de som driver med det jevnlig, og de som driver med det jevnlig synes jeg er noe for seg selv. Det som derfor er interessant er jo de jevnlige brukere, for det er jo de man må diskutere når man skal diskutere det dere foreslår, nemlig "lovlig cannabis".
    For å få valuta for pengene røyker den jevnlige bruker på forskjellige piper og bonger, og sjelden eller aldri av joint, hvis ikke han må fordi det er praktisk eller av andre hensyn.

Så vil jeg gjerne rette fokus mot en kommentar over om at "folk med svak psyke ikke burde prøve rus", dette er jo fantastisk intelligente greier å komme med!
    Et av de klareste signalene på psykisk sykdom er at personen som er psykisk syk IKKE er klar over dette selv.
    Det blir dermed en faktor folk ikke klarer å ta inn i beregningen, og som om ikke det var nok er de som har størst sannsynlighet for å ruse seg de som har aller mest psykiske problemer, hvilket paradoks! De som er psykisk syke og har adferdsvansker er faktisk de som har aller mest lyst til å ruse seg, det er jo et anerkjent faktum som ALLE vet om, at de med problemer er de som trekkes til disse miljøene først.
    Dermed faller dette ELENDIGE argumentet på sin egen urimelighet, og jeg velger å tro at det kommer av at vedkommende som kom med denne uttalelsen ikke har kjennskap til sakens aspekter utover sitt eget personlige cannabisbruk.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Eivind E skrev:
    De som "har prøvd" det er ikke de vi diskuterer her.
    Av praktiske årsaker så røyker folk joint utenfor puben, det kan så være - men når de er hjemme, og det er jo tross alt i det daglige det brukes mest, så røyker de bong.
    Sånn er det bare, og det innrømmer du jo når du er nødt til å klamre deg til halmstrået om at en bong er for upraktisk å dra med seg ute.
    Det var ikke meg som dro fram bong som en av årsakene til at det skal forbys, jeg mener fortsatt at innbyggerne i Norge (såfremt de er myndige) skal få lov til å bestemme selv.
    Selv har jeg vært befattet med forskjellige typer cannabis i 30 år (17år første gang jeg så noen gjøre slikt) og all min erfaring tilsier at over 95% røykes som joint.
    Derfor kan jeg ikke sitte stille å godta utsagn som at alle røykere bruker bong/chillum/vanntanker.

De som "har prøvd" er ikke de som er interessante her. Det finnes sikkert en hel bøling med folk som "har prøvd" og med det har tatt et par trekk av en joint en gang, og aldri mer gjør det. Det er jo slett ikke særlig interessant. Jeg vet mange jenter som har prøvd S/M men svært få av de som driver med det jevnlig, og de som driver med det jevnlig synes jeg er noe for seg selv. Det som derfor er interessant er jo de jevnlige brukere, for det er jo de man må diskutere når man skal diskutere det dere foreslår, nemlig "lovlig cannabis".
    For å få valuta for pengene røyker den jevnlige bruker på forskjellige piper og bonger, og sjelden eller aldri av joint, hvis ikke han må fordi det er praktisk eller av andre hensyn.
    Hvem er det egentlig du vil hjelpe? Hvis det er å hjelpe som er agendaen...
    Mennesker lærer av de tabbene de gjør. Skal du ta fra dem muligheten til ”å gå på trynet” og dermed lære noe i livet?Dette blir jo på bekostning av alle de som faktisk kan bruke stoffet og har glede av det.

Så vil jeg gjerne rette fokus mot en kommentar over om at "folk med svak psyke ikke burde prøve rus", dette er jo fantastisk intelligente greier å komme med!
    Et av de klareste signalene på psykisk sykdom er at personen som er psykisk syk IKKE er klar over dette selv.
    Det blir dermed en faktor folk ikke klarer å ta inn i beregningen, og som om ikke det var nok er de som har størst sannsynlighet for å ruse seg de som har aller mest psykiske problemer, hvilket paradoks! De som er psykisk syke og har adferdsvansker er faktisk de som har aller mest lyst til å ruse seg, det er jo et anerkjent faktum som ALLE vet om, at de med problemer er de som trekkes til disse miljøene først.
    Dermed faller dette ELENDIGE argumentet på sin egen urimelighet, og jeg velger å tro at det kommer av at vedkommende som kom med denne uttalelsen ikke har kjennskap til sakens aspekter utover sitt eget personlige cannabisbruk.
    Ser poenget ditt mht. folk som er syke, men kjøper ikke argumentet at alt som kan skade dem automatisk skal forbys. En syk person kan jo finne på å skjære seg med kniv. Skal vi dermed forby alle kniver?
    Voksne mennesker bør kunne ta noen valg selv, nettopp fordi de har en hjerne å gjøre det med. Det er destruktivt å forby mennesker å ta egne valg under parolen ”Jeg vet om en som muligens kan ta skade av det”.

Du har all rett til å tro hva du vil, og jeg forbeholder meg retten å tro at du er ung og naiv
    ;)

Eivind E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    3
    lomt skrev:
    Selv har jeg vært befattet med forskjellige typer cannabis i 30 år
    ....
    Mennesker lærer av de tabbene de gjør. Skal du ta fra dem muligheten til ”å gå på trynet” og dermed lære noe i livet?Dette blir jo på bekostning av alle de som faktisk kan bruke stoffet og har glede av det.
    ....
    Ser poenget ditt mht. folk som er syke, men kjøper ikke argumentet at alt som kan skade dem automatisk skal forbys. En syk person kan jo finne på å skjære seg med kniv. Skal vi dermed forby alle kniver?
    Voksne mennesker bør kunne ta noen valg selv, nettopp fordi de har en hjerne å gjøre det med. Det er destruktivt å forby mennesker å ta egne valg under parolen ”Jeg vet om en som muligens kan ta skade av det”.
    Du har all rett til å tro hva du vil, og jeg forbeholder meg retten å tro at du er ung og naiv
    ;)
    Nei, alle burde få muligheten til å basehoppe uten fallskjerm minst en gang i livet ::)
    Det ville de nok virkelig lære av.

Flesteparten av befolkningen skjønner ikke sitt eget beste, dette gir seg utslag i slike ting som at folk mekker bil uten sikring, får bilen på brystkassa og dør, folk basehopper og blir sittende fast i trollveggen, folk sniffer lightergass og får hjertestans, folk drikker mer enn de har godt av og drukner i elva på veien hjem, og folk ruser seg på rusmidler de ikke skjønner skadevirkningen av slik som deg.

Alle disse menneskene trenger å beskyttes mot seg selv. Da er det bra at man har et lovverk som (i det minste teoretisk) begrenser skadevirkningene de er i stand til å ramme seg selv med.

Man må også ta inn over seg at det finnes en masse folk der ute som ikke er som akkurat deg - derfor kan du ikke basere din argumentasjon på at du har røyket cannabis i 30 år uten å merke forskjell.
    En annen ting er jo at de med psykiske problemer typisk ikke vet at de har det selv..
    Kanskje har du det ikke helt bra?

"Folk flest" klager over at spriten er for dyr, kjøper heimbrent med metanolinnhold og blir blinde eller dør, skjer jo aldri "deg", for du kjøper jo bare bra greier fra en du stoler på som sier den er garantert safe?
    "Folk flest" har ubeskyttet sex med ei drita dame på de møtte på Choice på Grønland, oppdager herpesen og hepatitt B'en noen måneder senere, for det skjer jo aldri "deg" - bare andre, dessuten sa jo dama at det var safe.
    "Folk flest" dør av kreft etter å ha røyket i 30 år - skjer jo aldri "deg" bare andre, dessuten sa jo naboen at det var safe og han hadde jo røyka i tretti år.
    "Folk flest" blir smittet med HIV i Thailand - det skjer jo aldri "deg", bare andre og dama sa jo at det var safe.
    "Folk flest" kjører uten bilbelte - det skjer jo aldri "deg", bare andre, og onkelen din har jo kjørt uten i 40 år og det har jo gått bra.
    og "Folk flest" har nå begynt å klage over at hasjen er ulovlig...ikke merker de noe skadevirkninger, det skjer jo dessuten aldri "deg", bare de andre (de som sikkert er psykisk syke fra før) og man kan jo stole på alle de andre som sier det er trygt?

En ting som også er veldig interessant er jo at THC lagres i fettvev.
    Når det så skal ut av kroppen igjen så løses det fettvevet opp.
    Vil du høre noe interessant?
    Hjernen er 60% fettvev.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Eivind E skrev:
    blir sittende fast i trollveggen, folk sniffer lightergass og får hjertestans, folk drikker mer enn de har godt av og drukner i elva på veien hjem, og folk ruser seg på rusmidler de ikke skjønner skadevirkningen av slik som deg.
    Og den beste måten du beskytte dem er å gjøre dem til kriminelle slik at det får et nytt problem på toppen av sitt misbruk? Sympatisk...

Alle disse menneskene trenger å beskyttes mot seg selv. Da er det bra at man har et lovverk som (i det minste teoretisk) begrenser skadevirkningene de er i stand til å ramme seg selv med.
    Vi har ikke et lovverk som baserer seg på skadereduksjon. Det er et prinispp mange andre land i Europa har adoptert nå. Norge følger fortsatt forbuds og straffelinjen.

"Folk flest" klager over at spriten er for dyr, kjøper heimbrent med metanolinnhold og blir blinde eller dør, skjer jo aldri "deg", for du kjøper jo bare bra greier fra en du stoler på som sier den er garantert safe?
    Men løsningen er ikke å sette i fengsel og bøtelegge dem som drikker hjemmebrent.

"Folk flest" har ubeskyttet sex med ei drita dame på de møtte på Choice på Grønland, oppdager herpesen og hepatitt B'en noen måneder senere, for det skjer jo aldri "deg" - bare andre, dessuten sa jo dama at det var safe.
    Men løsninger er ikke å forby sex mellom ukjente og sette slike syndere i fengsel eller bøtelegge dem.

"Folk flest" dør av kreft etter å ha røyket i 30 år - skjer jo aldri "deg" bare andre, dessuten sa jo naboen at det var safe og han hadde jo røyka i tretti år.
    Men løsninger en ikke å sette røykerne i fengsel eller bøtelegge dem for sitt helseproblem.

"Folk flest" blir smittet med HIV i Thailand - det skjer jo aldri "deg", bare andre og dama sa jo at det var safe.
    Men løsningen er ikke å forby reiser til Thailand eller sette dem som har sex med andre raser i fengsel eller bøtelegge dem.

"Folk flest" kjører uten bilbelte - det skjer jo aldri "deg", bare andre, og onkelen din har jo kjørt uten i 40 år og det har jo gått bra.
    Men løsningen er ikke å kriminalisere de som er slapp med bilbeltebruk slik at det ikke lenger kan reise til Disneyland.

og "Folk flest" har nå begynt å klage over at hasjen er ulovlig...ikke merker de noe skadevirkninger, det skjer jo dessuten aldri "deg", bare de andre (de som sikkert er psykisk syke fra før) og man kan jo stole på alle de andre som sier det er trygt?
    Men løsningen er ikke (jeg tror nok du skjønner tegningen etterhvert nå) å fortsatt kriminalisere hasjrøykerne eller bøtelegge dem slik at de får flere problemer enn de allerede har.

Hjernen er 60% fettvev.
    Snakk for deg selv. ;)

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Eivind E skrev:
    Nei, alle burde få muligheten til å basehoppe uten fallskjerm minst en gang i livet ::)
    Det ville de nok virkelig lære av.

Flesteparten av befolkningen skjønner ikke sitt eget beste, dette gir seg utslag i slike ting som at folk mekker bil uten sikring, får bilen på brystkassa og dør, folk basehopper og blir sittende fast i trollveggen, folk sniffer lightergass og får hjertestans, folk drikker mer enn de har godt av og drukner i elva på veien hjem, og folk ruser seg på rusmidler de ikke skjønner skadevirkningen av slik som deg.

Man må også ta inn over seg at det finnes en masse folk der ute som ikke er som akkurat deg - derfor kan du ikke basere din argumentasjon på at du har røyket cannabis i 30 år uten å merke forskjell.
    En annen ting er jo at de med psykiske problemer typisk ikke vet at de har det selv..
    Kanskje har du det ikke helt bra?

Hjernen er 60% fettvev.
    ..og du er ikke blant "folk flest"?
    Hva er du da?

Den som vet bedre enn de fleste hva som er godt for dem?

EDIT
    Klippet fra en annen tråd

Arne Garborg hadde ein grei, liten sak om vitet. Det var så greitt med vitet, for det var eit gode alle meinte dei hadde fått i godt monn, og ingen var misunnelege på andre. Snarare tykte dei synd i andre, som då tydelegvis hadde fått for lite.

V

villov

Gjest
    Joint er en puslete ting å røyke. Dessuten er det skadelig på grunn av tjæren i papiret, hvis man da ikke får tak i spesialpapir for bruken.
    Chillum er alltid bra.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Ja, det er ille med den tjæren gitt! :-\

Folk flest bor i Kina.

G

Gjestemedlem

Gjest
    villov skrev:
    Joint er en puslete ting å røyke. Dessuten er det skadelig på grunn av tjæren i papiret, hvis man da ikke får tak i spesialpapir for bruken.
    Chillum er alltid bra.
    Hvis man vil unngå skadelig røyk fra tobakk og rispapir kan man jo ha en slik hendig sak for hånden.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Du vet åpenbart mye om hvordan man skal innta disse stoffene.

Du er nok en skap-hippie!

:D

JonnYb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Antall liker
    0
    Gjest.

Hvis du fortsatt tviler og er usikker så er du jo fantastisk bastant i denne saken.

Gi meg virkeligheten, jeg ser du har oppskriften.

:mad:

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Jeg tviler ikke i denne saken, det er derfor jeg er bastant.

Jeg kan ikke gi deg noen virkelighet, du må skape din egen forståelse av den. (du har vel den tror jeg: "with the liquor and drugs ./." Iggy

:)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Du vet åpenbart mye om hvordan man skal innta disse stoffene.

Du er nok en skap-hippie!

Kanskje det, hippiene var en fredelig og sympatisk gjeng det som ikke ønsket noen noe vondt. Som uredd utforsket tilværelsens mysterier og laget fin musikk. Jeg har stor respekt for deres ideer og levesett.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Antall liker
    0
    Jeg velger å ikke delta i denne debatten da den ikke kan vinnes av noen av partene.

En taper derimot kan fort oppstå. Ingen ønsker høye herrer med distinksjoner på skuldrene bankende på døra fordi man har fyrt en. Har man åpnet pandoras eske kan den ikke stenges igjen og man må leve videre med ny kunnskap. Det gjelder vel alt her i verden.

Peace

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Eivind E skrev:
    Hjernen er 60% fettvev.
    Haha, sorry, den der slipper du ikke unna med. Kilder takk? ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    styx skrev:
    Eivind E skrev:
    Hjernen er 60% fettvev.
    Haha, sorry, den der slipper du ikke unna med. Kilder takk? ;D
    Her er han ikke så langt ute å på jordet som han pleier faktisk.

"After water, lipids are the most common biomolecules found in the brain (12%) and make up 50% of its dry weight. "

http://www.aapspharmsci.org/view.asp?art=aapsj080244

Men hva er vel en slik debatt uten noen pussige digresjoner...

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Jeg tenkte mer på implikasjonen at THC løser opp hjernevevet på vei ut... 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
    styx skrev:
    Jeg tenkte mer på implikasjonen at THC løser opp hjernevevet på vei ut... 8)
    Kanskje han tenker på lynolsnifferne? Lett å blande sammen slikt i farten.

Cannabis bare kiler litt i hjernens kosesenter. :)

Jeg må også påpeke at gjennomsnitskvinnen har omlag 17 kvatdratfot med hud på kroppen! Hah!

V

villov

Gjest
    Lynolen ble jo ødelagt for 39 år siden. Da ble den tilsatt sennepsekstrakt for at den ikke skulle kunne sniffes. Heldigvis.

Det var en ubeskrivelig og fantastisk rus. Dessverre døde mange rett i ettertid av middel som hårlakk osv som stivnet i de indre organer.

Cannabis er tingen, så slipper man å ødelegge seg på andre alvorlige ting som alkohol og/eller tunge stoffer.

G

Gjestemedlem

Gjest
    villov skrev:
    Cannabis er tingen, så slipper man å ødelegge seg på andre alvorlige ting som alkohol og/eller tunge stoffer.
    Ja det er så sant som det er sagt. Jeg blir bare trist når jeg ser barn og unge som i mangel på cannabis tyr til hjemmeløaget alkohol eller løsemidler. Samme gjelder dem som utsetter seg selv og andre for fare ved å drikke GHB og ender opp i koma hvis de tar en litt for stor munnfull. Bedre da å røyke en joint med god pot og kose seg uten fare for seg selv eller omgivelser. Og dem som har røykt litt for for mye er også mye greiere å ha med å gjøre for alle andre tilstede enn en overstadig full person.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Røyk til det tyter ut av ørene på dere, men hold dere unna sterkere stoffer.

Husker man fikk kjøpt en hel fyrstikk eske med god shit i Slottsparken for kun 50 .- Kr., det var tider det.

Litt usikker på om dere prater om Cannabis, eller Hashjis?

Hadde ikke Custer lurt indianer, ne til å drikke ildvann, så hadde den hvite mann tapt krigen.

Den Asiatiske og for del andre minoritets grupper burde bruke sitt eget dop, da de blir spik spenna gærne av ildvann!

Men vær obs på at canabiol (tjære) skaper en stor psykisk/fysisk avhengighet, men den største fordelen er at det er organisk.

Men nok en gang røyk så mye dere vil, men slipp ikke sterkere stoffer inn i miljøet dere vanker i!

Det heter fredspipe, så røyk gjerne en vann sjabong ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Gjestemedlem skrev:
    villov skrev:
    Ja det er så sant som det er sagt. Jeg blir bare trist når jeg ser barn og unge som i mangel på cannabis tyr til hjemmeløaget alkohol eller løsemidler. Samme gjelder dem som utsetter seg selv og andre for fare ved å drikke GHB og ender opp i koma hvis de tar en litt for stor munnfull. Bedre da å røyke en joint med god pot og kose seg uten fare for seg selv eller omgivelser. Og dem som har røykt litt for for mye er også mye greiere å ha med å gjøre for alle andre tilstede enn en overstadig full person.
    Problemet her er vel troen på at de må ruse seg. Du kan gjør mye morsomt uten rus og etter min mening er rusmidler overflødig. Jeg føler meg bare forgiftet av rus, men det kan være behagelig en tid. Så kommer dagen derpå -eller for cannabis vedkommende: årene derpå med flashbacks som blir trigget av et lite sniff. Ubehag er prisen uansett.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Problemet her er vel troen på at de må ruse seg. Du kan gjør mye morsomt uten rus og etter min mening er rusmidler overflødig.
    Det er jeg helt enig i. Rusmidler skal ikke være noen nødvendighet, men en liten luksus ved spesielle anledninger. Men de forsvinner jo ikke av seg selv fordi man vedtar aller ønsker det. Så det er like greit å forholde seg til at rusmidler er kommet for å bli og heller se på hvordan man kan legge til rette for at de negative aspektene blir minimert.

årene derpå med flashbacks som blir trigget av et lite sniff.
    Dette med flashbacks er bare fri fantasi fra smussliteraturen. Litt som den avskyelige snømannen og spøkelseskladden. Sikkert en grei måte å skremme barna på men det har liten rot i virkeligheten. Nok et eksempel på hvor mytebespunnet dette området kan være.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Rusmidler forsvinner ikke av seg selv, men om du og noen andre var villig til å innta en mere kritisk/realistisk holdning så ville vi komme lenger med problemet.

Så flashbacks er myte? Hvorfor sprer du slike løgner? Hvilken interesse ligger bak?
    Du snakker mot bedre vitende, men du forkaster/reduserer jo all seriøs forsking på området.

Få opp øynene!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Rusmidler forsvinner ikke av seg selv, men om du og noen andre var villig til å innta en mere kritisk/realistisk holdning så ville vi komme lenger med problemet.

Så flashbacks er myte?
    Ja i den forstand du refererer til det er det bare oppspinn.

"A flashback is a psychological phenomenon in which an individual has a sudden, usually vivid, recollection of a past experience." (wiki) Dette kan hende hos noen som har hatt utrolig sterke emosjonelle opplevelser som f.eks. fra slagmarken eller andre traumatiske hendelser. Enkelte spesielt kraftige halusinogene opplevelser kan gjerne også ha skapt kraftige inntrykk som kan kan huske senere eller huske den følelsen man hadde i en stresset situasjon. Som sagt er det et psykologisk fenomen. Men et ytterst skjeldent et, litt på linje med hukommelsestap i spenningsfilmer. Det er ikke et fenomen som kan frembringes av å innta rusmidler eller dop i seg selv.

Hvorfor sprer du slike løgner? Hvilken interesse ligger bak?
    Jeg har ikke noe til overs for dine beskyldninger om å bli kalt løgner. Men dette er et område som er så belagt av myter, oppspinn, propaganda og fordommer at et kritisk søkelys på mytene er helt på sin plass. Jeg får unskylde deg med din uvitenhet og evne til å ignorere alt annet enn dine vedtatte fordommer.

Når du presterer å komme med en setning som "årene derpå med flashbacks som blir trigget av et lite sniff. " så virker det rett og slett komisk å påstå at jeg ikke er er seriøs.

Du snakker mot bedre vitende, men du forkaster/reduserer jo all seriøs forsking på området.
    Hva slags "seriøs" forsking er det du snakker om nå da? Til nå har du bare hostet opp dogmer fra ungdomskolebroskyrer og useriøs skjønnlitteratur for lettskremt ungdom. Kom med referanser til den seriøse forskningen for å belegge påstandene du så lett slenger om deg.

Hvis du ønsker å bli tatt seriøst må du komme med mer enn lettvinte påstander, myter og dårlig forkledde misforståelser. Dokumenter dine påstander eller fremstå kun som en stabeis og en kverulank, uten noe positivt å bidra med i debatten utover flåsete kommentarer.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Wiki er ikke spesielt respektert som kilde. Jeg merker meg at du må ty til den for å finne noe om et fenomen du ikke kjenner til: flashbacks.

Ungdomsskolebrosjyrer? Hva er feil med de da? Er det fordi at den viten som ligger bak er representerer den suverent tyngste kompetanse på området: s.k. skolemedisin? Det passer ikke dine synspunkter - det er vel derfor du må disse det.

Jeg kaller en spade for en spade og en løgn for en løgn uansett hvem som kommer med den!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Jeg kaller en spade for en spade og en løgn for en løgn uansett hvem som kommer med den!
    Den som kaller en spade for en spade duger ikke til annet enn bli satt til å bruke en. 8)

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Gjelder det min kone også? Hun har mange års erfaring fra psykiatrien, og hun er en vesentlig kilde for det jeg sier om rus.

Mange ungdommer som tror på slike som deg - helt til hun får de til behandling. Lurer på om du skjønner hva slike synspunkter fører til blant unge folk(forresten så vet jeg at du ikke begriper dette).

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Gjelder det min kone også? Hun har mange års erfaring fra psykiatrien, og hun er en vesentlig kilde for det jeg sier om rus.

Mange ungdommer som tror på slike som deg - helt til hun får de til behandling. Lurer på om du skjønner hva slike synspunkter fører til blant unge folk(forresten så vet jeg at du ikke begriper dette).
    Din kone jobber i psykiatrien ja. Der har hun sikkert kommet i kontakt med mange som lider av psykiatriske problemer, inkludert rusmisbrukere. Og hvis man generaliserer utifra dette og dermed konkluderer med at dette er normalen er det ikke rart at du tenker som du gjør. Men syke mennsker er ikke representative for befolkningen ellers og statistikk laget på et galehus er ikke nødvendigvis gyldig for resten av samfunnet.

Men jeg ser jo nå hvor du har dine bastante forestillinger fra. Jobber man på lungeavdelingen på et sykehus kan man lett få inntrykk av at 50% av befolkningen lider av kols eller lunbgekreft også.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Gjest skrev:
    Så kommer dagen derpå -eller for cannabis vedkommende: årene derpå med flashbacks som blir trigget av et lite sniff. Ubehag er prisen uansett.
    Du har åpenbart aldri hatt den opplevelsen du beskriver.

Flashbacks er som en liten drøm, i våken tilstand. Ganske behagelig egentlig

Forøvrig er vel flashbacks noe som IKKE er forbundet med cannabis, men med LSD.
    Sjekk kildene dine er mitt råd

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Gjestemedlem skrev:
    Gjest skrev:

Din kone jobber i psykiatrien ja. Der har hun sikkert kommet i kontakt med mange som lider av psykiatriske problemer, inkludert rusmisbrukere. Og hvis man generaliserer utifra dette og dermed konkluderer med at dette er normalen er det ikke rart at du tenker som du gjør. Men syke mennsker er ikke representative for befolkningen ellers og statistikk laget på et galehus er ikke nødvendigvis gyldig for resten av samfunnet.

Men jeg ser jo nå hvor du har dine bastante forestillinger fra. Jobber man på lungeavdelingen på et sykehus kan man lett få inntrykk av at 50% av befolkningen lider av kols eller lunbgekreft også.
    Utrolig arrogant måte å avfeie faglig innsikt på. Du mistenkeliggjør henne (og hennes kolleger: leger, psykologer, sosionomer, sykepleiere og hjelpepleiere) fordi hun jobber med de problemene vi diskuterer.

S

Slubbert

Gjest
    Eivind E skrev:
    Flesteparten av befolkningen skjønner ikke sitt eget beste.
    Men du skjønner det beste ikke bare for deg selv, men også for alle andre mennesker? Det er endel som har tenkt på den måten opp gjennom historien, diktatorer og sånt, men de har sjelden vært positive bidrag i sine samfunn.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Slubbert skrev:
    Eivind E skrev:
    Flesteparten av befolkningen skjønner ikke sitt eget beste.
    Men du skjønner det beste ikke bare for deg selv, men også for alle andre mennesker? Det er endel som har tenkt på den måten opp gjennom historien, diktatorer og sånt, men de har sjelden vært positive bidrag i sine samfunn.
    Say no more
    ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Utrolig arrogant måte å avfeie faglig innsikt på. Du mistenkeliggjør henne (og hennes kolleger: leger, psykologer, sosionomer, sykepleiere og hjelpepleiere) fordi hun jobber med de problemene vi diskuterer.
    Jeg mistenkeliggjør ingen. Jeg bare påpeker at du nok er svært biasert etter å ha hørt om triste historier fra jobben hennes og bygger din forståelse rundt dette. Og det er ikke godt nok argument i en slik diskusjon at "min kone sa det", "slik er det bare" eller "dette vet da alle".

Jeg betviler ikke din hustrus kompetanse, men å påberope deg faglig innsikt fordi du kjenner noen som har jobbet i et galehus er litt på kanten.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Biasert, ja det var bare det som manglet nå. Dette er altså seriøse fagfolk som jobber ut fra de vitenskapelige kriterier som er anerkjent.

Så kommer du og kaller de biasert. Det du som er biasert i din uvitenhet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn