- Ble medlem
- 05.01.2006
- Antall liker
- 0
Ja, jeg har lest det, og ser selvsagt poengene med det. Utfordringene står dog i kø. Om vi skulle selge det f.eks. gjennom apotek eller vinmonopolet, ville det etter alle solemerker bli avgiftsbelagt, for på denne måten å ha et reguleringssystem, en begrensende faktor. Dersom det da ville kunne skaffes billigere på gata,ville problemet ikke endres nevneverdig; vi ser dette på det legale stoffmarkedet (alkoholsmugling / omsetning, tobakk, innbrudd etc...).Har du lest det jeg tidligere har skrevet om organisert kriminalitet, kvalitetskontroll, aldersgrenser, separasjon fra tunge rusmiljøer osv.? Er du uenig i at dette er mulige positive virkninger, eller har du noen andre argumenter mot en regulering av cannabissalg?
Jeg ser klare fordeler med at det kan skaffes utenfor det kriminelle miljø, men ser samtidig at dette er et argument som kan brukes om alle forbudte stoffer.
Som et apropos til de positive statistikker ved endringer i lovverket i Storbritannia, det viser seg at også misbruket i Norge faller som en stein! Helt UTEN endringer i politikken (Aftenposten i går). Hva er det som foregår? Brått er det ikke sikkert at det er den årsak-virkning-sammenheng vi har trodd!
Honkey