roffe skrev:
Hvor mange prosent av dem som innlegges med livstruende leversvikt tror du har en historikk med jevnlig bruk av alkohol? Hvor mange prosent av gjentatte voldsdømte tror du det er som ikke har regelmessig bruk av alkohol?
Unnskyld meg, men hva i all verden har alkoholskader med dette å gjøre?
Det har ingenting med denne diskusjonen å gjøre overhodet, og du drar kun dette frem som et virkemiddel i din argumentasjon fordi du er pro-cannabis, dette minner om typisk venstrevidd kommunistretorikk. Beklager, men det blir bare alt for usaklig.
roffe skrev:
Alle jeg fortsatt har kontakt med etter studiene lever helt normale liv og har gode jobber. Mitt inntrykk etter å ha diskutert med andre er at dette er temmelig gjengs oppfatning.
Hvor troverdig blir skremselspropagandaen basert på dårlig dokumenterte ekstremtilfeller da?
Jeg kan forsikre deg om at alle jeg har kontakt med ikke nødvendigvis har normale liv og gode jobber.
En er manisk depressiv, en annen var tidligere innlagt på akkuttpsykiatrisk for ruspsykose på lørenskog, en annen er død og ligger begravet på Moholt kirkegård i Trondheim, ei jente knakk nakken og mistet sitt to år gamle barn i en bilulykke etter pillerus.
Alt dette er nødvendigvis ikke konsekvenser av cannabis, men det er direkte konsekvenser av å havne i et rusmiljø.
Dette kan man jo selvfølgelig si at ikke har noe med saken å gjøre, men for hver godtroende tulling som påstår at det blir bare fryd og gammen, så finnes det minst tre som møter livets brutale virkelighet.
Slik er det også med disse tullingene som mener at pengespill ikke er avhengighetsskapende og de som blir spilleavhengige bare kan skylde seg selv.
De som blir alkoholikere kan jo bare skylde seg selv, eller hva?
De som røyker på seg kreft kan da virkelig bare skylde seg selv, selv om tobakk er et lovlig produkt i Norge?
Man må faktisk innse at en masse mennesker trenger å beskyttes mot seg selv, det er livets realiteter.
Det er ikke "hippie love joy joy" i dagens rusmiljøer. Hvis det man skal diskutere er hvor bra det går med folk som ruser seg må man ta inn over seg dagens ungdom.
Jeg har selv sett folk klappe i takt, "en to tre, G H B, en to tre, G H B!", folk som sitter og ruller femtilapper og skal snorte amfetamin osv.
Virkeligheten i dagens rusmiljø er småjenter på 13-15 på som drikker seg drita og tar rohypnol så de er halvveis bevisstløse, tar ghb, og blir pult av 30-33 år gamle skabbete halvnarkomane trøndere uten å egentlig ville det, og går våkne i flere dager på amfetamin. Sånn er DET livet.