- Ble medlem
- 18.07.2006
- Antall liker
- 0
...men vi vet heldigvis mye mer i dag enn den gang.[...]
Opptil flere av 68-er generasjonen har kjørt temmelig hårdt på ganske spenstige substanser og fungerer likevel i dag - på tross av profetiene fra helsemyndighetene.
De som takler det, og som ønsker å bruke cannabis vil slippe å oppsøke miljøer og dealere der andre ting venter på bordet. Selv kunne jeg aldri i verden tenke meg verken amfetamin eller kokain, men en joint i ny og ne setter jeg stor pris på. Jeg drikker sjelden og lite, snuser ikke og røyker ikke sigaretter. Er jeg fæl?De evige spørsmålene er:
-Vil majoriteten som takler dette få det vesentlig bedre av en legalisering?
-Vil minoriteten som ikke takler det få det vesentlig verre ved en legalisering?
-Ved å sette de to opp mot hverandre, hva kommer vi fra til?
Minoriteten som IKKE takler det vil mest sannsynlig få det utrolig mye lettere. Kanskje vil det også være lettere å ha kontroll når man slipper å måtte leve et dobbeltliv overfor mange andre mennesker, når man åpent kan snakke om det uten å bli "pisket". Det vil helt sikkert bli bedre tilbud til de som ønsker informasjon og hjelp i forhold til å begrense sin bruk dersom de føler de begynner miste litt kontrollen. Det er ikke akkurat vanskelig å skaffe hasj i Norge i dag, dog avhenger dette noe av hvor man er bosatt. I Oslo er det neppe mange som sliter dersom de virkelig ønsker.
Way to go! At du i det hele tatt klistrer på en smiley til slutt gjør meg nesten kvalm. Jeg foreslår en tur til psykolog, slik at du kanskje kan få noen bedre tips til å løse situasjonen. Fortjener din bror juling dersom han tar noen trekk av en joint en gang i blant, f.eks. på fest? Snakk om respekt for andre mennesker!Personlig... Hvis jeg hadde funnet ut at broren min drev med dop ville jeg selvfølgelig ha banka ham opp... Og så tvangsbehandlet ham med alle kunstens midler. =)
Fredriksen har kanskje et snev av det vi kaller "empati".Kall meg gjerne hard men jeg er ikke typen som gir penger til tiggere uansett hvor skjelven de er eller hvor nøden de er etter morrastikket. Det er hel sikkert triste menneskeskjebner som ligger bak men jeg synes fredriksen var litt tøff når han gav bomsen en tusenlapp og beskjed om å ta seg sammen =)
Ikke alle hjemløse skyter heroin i armen. En del er også smarte og oppegående mennesker. Man skal ikke skjære alle over én kam, vet De