Tjobang!
Cannabis ja. Jeg minnes tilbake til den glade studietid, hvor vi et par ganger forsøkte oss litt med plantedyrking på hybelen. Det var fascinerende å dyrke frem verdens mest avanserte plante, blant hybelkaniner, sure sokker og ølbokser. Hvilken enorm veksthastighet! Etter at plantelampen fra Grønland var på plass tok det jo bare helt av. Dette var definitivt noe annet enn mors kruspersille og et morsomt avbrekk fra lesesalen.
Vi slaktet plantene, og kokte restene i smørsaus før vi helte opp i en halv flaske vodka. Deretter silte vi fludiumet og helte det over i vinglass, i henhold til den indiske oppskriften vi hadde fått fra vår mediterende vaktmester i etasjen over. Han hadde forøvrig bygd om hele leiligheten til et tempel med bilde av sin indiske guru i sentrum, og var noe helt annet enn den kjedelige fyren i Tertitten borettslag.
Det var imidlertid den verste drinken jeg noensinne har smakt. Til vår skuffelse ga den heller ingen nevneverdig rus. Så det ble pils på Frokostkjelleren i stedet.
Det beste var definitivt å røyke den. Fikk mange morsomme opplevelser av det. I I dag foretrekker jeg heller det andre lette rusmiddelet, nemlig alkohol. Forøvrig kan jeg ikke se noen tungtveiende argumenter for å ikke likestille disse lette rusmidlene full ut, eller for at Høvdingen skal sensurere dette eller andre innlegg av denne art. Jeg deler gjerne en fredspipe om nødvendig.
Mvh.
TOHA