Call off the search...

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Det er vel da rimelig å tro at om du skulle skifte ut noe så ville det være en del å hente i selve høyttalerne?
ja det tror jeg veldig gjerne. Merket nokk begrensningene når jeg fikk ny forsterker. Men alikevell, ga den oppgraderingen et veldig løft iforhold til forje forsterker.
 

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
638
Antall liker
510
Torget vurderinger
23
Et par klipper kanskje?

Disse gikk for rett over 100 lax:

"Sim Audio The Rock monoblokker
Vi har et sett med de beste og dyreste monoblokkene som noensinne er laget av canadiske Sim Audio. Disse blokkene er på hele 2x1000 watt i 8 ohm, og her er autoritet og en lydkvalitet som tilhører den øverste referanseklasse. SOLGT (Nypris kr. 387.000)"

 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
er det disse er bildene garantert vært å vente på :D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Fra intervju med Pierre Sprey i Mapleshade Records:



"For playback after recording, I have a vintage EL-84 Scott amp highly tweaked and modded (we also sell these), Omega Mikro wires made by us in partnership with inSound, and Gallo Reference 3 speakers. The speakers are being modded by us, and we plan on making them a production item available for sale. We have compared them to the tweaked Martin-Logan CLS that we used to monitor with; the Gallo’s sound better."

O.
 

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Innlegg
72
Antall liker
0
<-- (regner ut ifra egen inntekt) ...slikt utstyr har vel ikke den vanlige mann i gata råd til med mindre han leier ut huset, sover i garasjen og sykler til jobben, og spiser tørre skalker til lunsj ^^
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
<-- (regner ut ifra egen inntekt) ...slikt utstyr har vel ikke den vanlige mann i gata råd til med mindre han leier ut huset, sover i garasjen og sykler til jobben, og spiser tørre skalker til lunsj ^^
har vel kansje litt med inntekt å gjøre, men dette har nokk egentlig kunn med prioritering å gjøre!! Akkurat som dem som har dyr bil eller fancy båt ikke nødvendigvis er millionærer.
 
A

Akle

Gjest
Man er selvsagt fortsatt avhengig av en god match selv om man bruker rimelig elektronikk. Den største utfordringen er som regel å finne kraftig nok forsterker av god kvalitet, og om man går på accord med det så låter det selvsatt ikke bra uansett.
Så alt man trenger er en billig kraftig forsterker av kvalitet, så bør heller øvrig budsjett gå i retning av høyttalere? Og hvor finner man slike billige, strømsterke kvalitetsforsterkere? ;)

Hehe, ta det med ro, jeg er ferdig med å klappe deg mot hårene, det er bare artig å erte en gang i blandt. Match har du rett i, match er fint...

Finvaag, jeg skulle likt deg budsjettere 100 k til amp og fortsatt få mitt budsjett til å gå rundt. Avbetaling over tredve år?

Noen som vet hva bikkja har pådratt seg? El84 amp?

Mvh
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Finvaag, jeg skulle likt deg budsjettere 100 k til amp og fortsatt få mitt budsjett til å gå rundt. Avbetaling over tredve år?


Mvh
jaja kansje det ikke hadde gått, jeg mener nå det er snakk om prioritering. 100k er vel omtrent det det koster å pusse opp et middels stort kjøkken i dag.
 
A

Akle

Gjest
jaja kansje det ikke hadde gått, jeg mener nå det er snakk om prioritering. 100k er vel omtrent det det koster å pusse opp et middels stort kjøkken i dag.
Sparer til å male kjøkkenkroken, det blir staselig ;). Noen som har en formening om hvor mye et godt nytt kjøleskap bråker? Har åpen kjøkkenkrok tilknyttet stuen, og vurderer å skifte kjøleskap da det forstyrrer en smule... Hm, får vel ned på elkjøp og sjekke selv. Hvor mange db må en oppi før det blir hårbart på fem meters avstand med en delvegg mellom?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.344
Antall liker
16.457
Sted
Østfold
Så alt man trenger er en billig kraftig forsterker av kvalitet, så bør heller øvrig budsjett gå i retning av høyttalere? Og hvor finner man slike billige, strømsterke kvalitetsforsterkere? ;)

Hehe, ta det med ro, jeg er ferdig med å klappe deg mot hårene, det er bare artig å erte en gang i blandt. Match har du rett i, match er fint...
`
Hehe, jeg tok da den...

Men når det er sagt så skulle det jo bare mangle om de ikke representerte hva jeg synes er fornuftig/nødvendig.
 
P

Parelius

Gjest
Nå er vel min søking snart kommet til en ende også....
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det gleder jeg meg til å høre mer om Parelius!

Jeg har hatt en lang kveld med alt fra en av Kodálys cello-konserter til Miles & Coltrane via Radka, Mutter, Endresen og selvsagt Dylan(sjelden en kveld uten), Waits og ikke minst Biosphere. Blant annet :) Og alt til en bedre XO..

Ikke rart jeg må vente til helgen med å fylle på her. På den annen side ser det ut som denne tråden egner seg godt til å pludre om kjøleskap og annet viktig. Så den har jo klart en funksjon.

O.
 
P

Parelius

Gjest
Det gleder jeg meg til å høre mer om Parelius!
Ja, nå har jeg ryddet i skuffer og skap, og solgt ut for nyinvestering. Snart i mål nå. Du kan jo lure!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og tenk om....ja det blir morsomt. ;)

O.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.132
Antall liker
1.431
Torget vurderinger
4
Sparer til å male kjøkkenkroken, det blir staselig ;). Noen som har en formening om hvor mye et godt nytt kjøleskap bråker? Har åpen kjøkkenkrok tilknyttet stuen, og vurderer å skifte kjøleskap da det forstyrrer en smule... Hm, får vel ned på elkjøp og sjekke selv. Hvor mange db må en oppi før det blir hårbart på fem meters avstand med en delvegg mellom?
Vel, den nye miljøgassen de bruker i nye kjøleskap bråker. Og aller værst er kombiskapene.
Kjøpte et siemens kombiskap i fjor til 7 laken.
Bråker, surkler og piper som fy. Trudde det var noe galt med det og tilkalte servicemannn.
Neida, dette var helt naturlig på nye kombiskap.

Rene kjøleskap er noe stillere.
 
A

Akle

Gjest
Vel, den nye miljøgassen de bruker i nye kjøleskap bråker. Og aller værst er kombiskapene.
Kjøpte et siemens kombiskap i fjor til 7 laken.
Bråker, surkler og piper som fy. Trudde det var noe galt med det og tilkalte servicemannn.
Neida, dette var helt naturlig på nye kombiskap.

Rene kjøleskap er noe stillere.
Hm, kjøkkenkroken min er på 6kvm eller noe, så egen frys blir mildt sagt upraktisk. Får bevare den gamle Zanussien da. Kjedelig at det skal være sånn.

Ai, takk for inputen.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, hold kjøkkendiskusjonene et annet sted!

O.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Ja, hold kjøkkendiskusjonene et annet sted!

O.
Psssssssh vi har jo ikke noe annet å diskutere !!


Akle: Har en elektrolux benkemodel, i kjøkken kroken, samme rom som anlegget. Ikke hørbar støy fra det (ikke koblet på samme kurs) kostet 2500,- på kjipern mener jeg å huske.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Skulle hatt meg en hund, så skulle jeg sendt den på Dog.
Dogystyle og XO er vel grunn til å Call off the search...
Jeg for min del er overbevist om hva det dreier seg om, dogystyle og XO eller Sado pisk med jernkuler og krem.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.058
Antall liker
6.358
Han har sikkert funnet nytt bruksområde for Gallo-kasserollene. På kjøkkenet...
;)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Han har sikkert funnet nytt bruksområde for Gallo-kasserollene. På kjøkkenet...
;)
Ja han er blitt kjøkkenkjerring og vasker opp i Gallo-kasserollene ikledd forkle, skaut og høyhælte damesko mens han hører på Katie Melua....
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ja han er blitt kjøkkenkjerring og vasker opp i Gallo-kasserollene ikledd forkle, skaut og høyhælte damesko mens han hører på Katie Melua....
Æhhhh..

Slik ble jeg tatt imot i døra av en meget overrasket hifi-kar da jeg kom på uventet besøk.....men det var ABBA som stod på full guffe i bakgrunnen ;D ;D
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Fy for stygge dere er med bikkja vår!
Og ABBA går an å høre på mens en vasker opp!
Bare så det er sagt! ;D ;D ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, ikke sant? Og, var det deg Slinger? ;D

O.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
For å komme inn på sporet igjen....
Kan det være at Dog har gått til innkjøp av en Squeezebox?

Jeg har selv prosjekt på gang, så jeg skjønner jo at han trenger tid på seg....... ;)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Ja, ikke sant? Og, var det deg Slinger? ;D

O.
Det kunne ha vært meg! ;)
Akkurat nå går det i Nrk mp3 og Dollys song.... ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Æhhhh..

Slik ble jeg tatt imot i døra av en meget overrasket hifi-kar da jeg kom på uventet besøk.....men det var ABBA som stod på full guffe i bakgrunnen  ;D ;D

Hørte på abba, men da er det lov med høyhælte sko, NOT! ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.058
Antall liker
6.358
Det er platåsko man må ha på for å høre abba.

 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Fake boobs også da regner jeg med  ;D
He he he,hva kan man svare på noe SLIKT ?
Faren blir veldig stor for vi havner ENDA mer off topic.... ;)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Det er platåsko man må ha på for å høre abba.

Endelig en som skjønte hvilke sko som sto på den mye omtalte oppvaskhjelpen. ;)

Det handler om å leve seg inn i musikken vettu!
 
K

kbwh

Gjest
Åh de pusekattkostymene altså! Har ikke tapt seg på 30 år de der!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.058
Antall liker
6.358
Skulle likt å hatt antrekket til Ulvæus. Hadde nok vakt oppsikt i kantinen.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT:
Ved neste hifi-treff får vi med oss damene våre (ei lys og en mørk) og så drar vi en ABBA seanse....   ;)
(jeg får spare til skjegg...)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Høvding - ikke ta meg for alle disse OT-innslagene. Jeg lover å snakke om annet enn platåsko og svensktoppar når vi kommer til helgen!! :)

Dette BLIR en hifi-tråd etterhvert!

O.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Dette må da i himmelens navn være en slags Off Topic-rekord !! Og det sier jaggu ikke lite....;-)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Eller hva med å lansere denne uniformen BT?




Vi kjenner jo noen som kan sy vi vel?
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Dette begynner faktisk å nærme seg en interessant tråd.
Her er mine favoritter:

Dog: Drit i de hifi greiene, ingen som som bryr seg om det lenger, hva det nå enn er...
 
Topp Bunn