Call off the search...

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Syns du har en bra prosent fordel her da EL M. Mot Brevordner som har hvertfall 2 usakelige innlegg av 8 :eek:


;D ;D ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg sier som Jack Nicholsons president-karakter i Mars Attacks: "Why can`t we all just get along?" (sekundet senere ble han toastet av de små grønne ;D)

O.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Jeg er forresten ferdig med å legge parketten i stua nå :)
Godt å få unna.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
It better be good, it better be damn good!

Forøvrig takk til militæret som lar meg gå på musikkbiblioteket i arbeidstiden (vi CJ eiere går jo oftere på musikkbiblioteket enn andre, det er jo allment kjent), og som gir en stakkars akademiker ny mening til uttrykk som "flexitid" og "avspassering". Det betyr tydeligvis "sitt oppe seint og lytt til musikk og drikk rødvin" og " du trenger ikke komme på jobb før det passer deg, for det er ikke noe å gjøre alikevel".
Lenge leve førstegangstjenesten for eldre!!!

Mvh Kjoenik som reparerer de som skal beskytte dere mot..ehh...trusselen utenfra ( fra outaspace..wellIdontknow...de lærte oss ikke noe om det på rekruttskolen... :p)

Og som sagt Dog, "it better be pretty hollygodiva darn good". Og værsåsnill...ikke si at du har hørt Katie Melua på vinyl eller noe sånn... ;)
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Nei, tirsdag morgen og lenge til helgen. Tror Dog må gi oss noe litt mer konkret her nå, ellers er det vel en fare for at Høvdingen flytter hele tråden til off-topic. Men noe sier meg at det er her den tross alt hører hjemme......
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
der kom kranglingen jeg ventet på, ja.
dette var dømt til å bli en dritt-tråd helt fra början av.
men litt moro er det jo.
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Jeg hater dere alle.
Er det ikke deilig å ha noen å hate
Føles det ikke godt å ha noen å hate
Er det ikke herlig å slå dem flate
Er det ikke deilig å ha noen å hate

Lin
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg hater ingen, men forakter de fleste av dere.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
I hat er det også sjalusi: Vi ønsker å ha vår fiende for oss selv
 
A

Akle

Gjest
You were just a waste of sperm
They way you look
Makes my stomach turn
The way you think
Is no way at all

God you really think you have balls

I hate you Ain't it true
I hate you And everything you do

You walk around like a fucking dick
And everytime you're near
You know I get real sick

You're so stupid
There's nothing in your head
God how I wish that you were dead

I hate you Ain't it true
I hate you And everything you do

Slayer for the win!
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Er det ikke deilig å ha noen å hate
Føles det ikke godt å ha noen å hate
Er det ikke herlig å slå dem flate
Er det ikke deilig å ha noen å hate

Lin
Ah.... god, gammel Raga.  ;)

Call off the Thread
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
God morgen elskede HFSere. Har noen fortalt dere at dere er splitter pine gale? Evt har bipolare lidelser? ;D

Jeg trodde jo ikke at min uskyldige moro skulle fostre hat, krangel, og andre mindre hyggelige ting. På den annen side trodde jeg ikke den skulle få Raga-sitater i seg heller - og det var hyggelig! :D

Jeg vil som sagt komme mye sterkere tilbake, men kan røpe at det ikke handler om Melua på vinyl(gud bedre, jeg har da musikksmak), Noise Harvester eller lignende tout petit. Men store saftige ting. Store som i tungt og voldsomt. Og jeg snakker selvsagt om komponenter, så ikke plasser denne i OT Høvding.

Kunne jo selvsagt gjort det enkelt og sagt det med noen linjer nå, men jeg vil kose meg med det i helgen - so sue me suckers!

Ha en flott dag, og ikke glem lithiumen!

O.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Overskriften er jo en tittel fra Katie Melua`s siste skive.

Tipper at O sitter og nyter vinyl så gledestårene renner  ;)
Nope, det er Meluas første plate. Den siste heter Piece by piece.

Hun er magisk.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Må vi vente til etter helgen????????
Tror Dog er en mann med et strategisk langsiktig perspektiv på livet. Så vi får nok bare vente tålmodig mens han sitter der i sin kritiske lytteposisjon og noterer hififloksler så blekket spruter. (Det siste der var forresten en floksel av en språklig metafor, jeg innrømmer det) ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.506
Antall liker
2.946
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nope, det er Meluas første plate. Den siste heter Piece by piece.

Hun er magisk.
Der ser du hvor "mye" jeg hører på Melua...  :-[ ;)

btw:
Har de visst stående ett sted....
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Der ser du hvor "mye" jeg hører på Melua...  :-[ ;)

btw:
Har de visst stående ett sted....
Vinyl eller cd?
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Det skulle vel ikke være denne det er snakk om,Dog
Som i `store tunge komponenter` eller `bipolare lidelser`?


 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Det er ikke tilfeldigvis Rogue Zeus Dog har fått i hus vel?
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.582
Antall liker
528
Jeg vedder en avisolert kabelstump på at det er kommet monoblokker ihus! (Dere la vel merke til den diskre flertallsformen han brukte?)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Jeg vedder en avisolert kabelstump på at det er kommet monoblokker ihus! (Dere la vel merke til den diskre flertallsformen han brukte?)
Disse kansje?
Han var så lyrisk at det ikke er umulig! ;D

 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Dere var vel observante nok til å se at tittelen på den avbildede cd er den samme som på tråden?

Det er neppe ny forsterker som har forvirret vår kjære hund. Han har jo en Bryston... ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Skal man dømme ut i fra hva som ville gitt størst forbedring i oppsettet vil jeg holde en knapp på nye høyttalere. En annen mulighet er selvsagt en ny komponent med litt mørkere klang.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Skal man dømme ut i fra hva som ville gitt størst forbedring i oppsettet vil jeg holde en knapp på nye høyttalere. En annen mulighet er selvsagt en ny komponent med litt mørkere klang.
Det var kult at du kom med den. Nå kan vi begynne å krangle om hifi istedenfor disse off-topic greiene. Så du mener at Gallo er en mindreverdig komponent i Dog sitt oppsett...hmmmm...kanskje det hva vet jeg, men hvordan vet egentlig du? Kjenner du virkelig så godt til disse komponentene at du har et skikkelig grunnlag for å si noe slikt? Hvilke forsterkere har du hørt parret med Gallo?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
er det ikke slik at nesten alltid høyttalerne vil være det svakeste punktet??
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Galloene er en høyttaler jeg har stor respekt for, og en høyttaler med høyt teknologisk nivå. Det er også en rundstråler, og den er blant de konstruksjonene som ikke har det tyngste fundamentet i mellomtonen. Begge disse tingene er for mange en smakssak, men så er det også sånn at dette er parametre som ofte henger sammen med hverandre.

Videre har en 10" i lukket kasse selvsagt udiskutable fysiske begrensninger, men når det er sagt så kan det godt være at Dog synes mellomtonen er mer enn fyldig nok, og at bassen kan spille mer enn høyt nok.

Om man går den veien som jeg normalt mener er gal, man i hvertfall, ser på prisen på høyttalerne kontra resten av oppsettet kan man også argumentere for at elektronikken "fortjener dyrere høyttalere".

Beklager at jeg blander inn audioprat i denne diskusjonen forresten ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
er det ikke slik at nesten alltid høyttalerne vil være det svakeste punktet??
Det burde jeg selvsagt også fått med.

Tanken min med å skrive dette om prisen på høyttalerne er at man kan sjelden legge for mye i dem selv om elektronikken ikke nødvendig vis koster skjorta.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Dette skal vi selvsagt komme tilbake til ;D

Men, hvis man hevder(som TAS gjorde, og dermed ga den priser etc) at Gallo Ref 3 kan konkurrere med høyttalere som er 3-4 ganger dyrere(og jeg tror dem! Etter å ha hørt på ganske mye rart siste året), så er det kanskje ikke så verst balanse likevel? Også er det matching da...både med elektronikk og ører, som du er inne på Snickers-is..

Morsomt å se denne tråden drive med sitt forøvrig.

O.
Galloene er en høyttaler jeg har stor respekt for, og en høyttaler med høyt teknologisk nivå. Det er også en rundstråler, og den er blant de konstruksjonene som ikke har det tyngste fundamentet i mellomtonen. Begge disse tingene er for mange en smakssak, men så er det også sånn at dette er parametre som ofte henger sammen med hverandre.

Videre har en 10" i lukket kasse selvsagt udiskutable fysiske begrensninger, men når det er sagt så kan det godt være at Dog synes mellomtonen er mer enn fyldig nok, og at bassen kan spille mer enn høyt nok.

Om man går den veien som jeg normalt mener er gal, man i hvertfall, ser på prisen på høyttalerne kontra resten av oppsettet kan man også argumentere for at elektronikken "fortjener dyrere høyttalere".

Beklager at jeg blander inn audioprat i denne diskusjonen forresten ;D
 
A

Akle

Gjest
Min erfaring er ikke helt enig med deg isen, har oftere opplevd at billige høyttalere spiller bra på dyr elektronikk enn motsatt. Er fullt klar over at høyttaler er komponenten som har størst iboende begrensninger, likevel...
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Ja, nå forlater vi tråden alle sammen dere, så ser vi hva den finner på på egenhånd! ;D
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
det rare med det at det å bruke rimelige høyttalere sammen med dyrere elektronikk mange ganger spiller utrolig bra. Jeg bruker selv en forsterker til veil 43k sammen med høyttalere til 9k, egentlig bør vel dette være ganske bortkastet.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Min erfaring er ikke helt enig med deg isen, har oftere opplevd at billige høyttalere spiller bra på dyr elektronikk enn motsatt. Er fullt klar over at høyttaler er komponenten som har størst iboende begrensninger, likevel...
Man er selvsagt fortsatt avhengig av en god match selv om man bruker rimelig elektronikk. Den største utfordringen er som regel å finne kraftig nok forsterker av god kvalitet, og om man går på accord med det så låter det selvsatt ikke bra uansett.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
det rare med det at det å bruke rimelige høyttalere sammen med dyrere elektronikk mange ganger spiller utrolig bra.  Jeg bruker selv en forsterker til veil 43k sammen med høyttalere til 9k, egentlig bør vel dette være ganske bortkastet.
Det er vel da rimelig å tro at om du skulle skifte ut noe så ville det være en del å hente i selve høyttalerne?
 
Topp Bunn