Call off the search...

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Bare hyggelig johna!
I det "Beyond a Missouri Sky" fader ut her...

Ser frem til å lytt til den nye skiva ja, rakk ikke å kjøpe den i dag desverre, men i morgen! Komboen Henriksen og Helge Sten er jo fantastisk spennende, ikke bare i Supersilent innbiller jeg meg..så det blir nok et høydepunkt regner jeg med!

Jeg har en Dynavector DV-20XL, ikke noe fancy, men jeg syntes den spiller kjempebra...men drømmer nok om noe heftigere der etterhvert....om ikke jeg går så langt som Parelius, så kanskje en Lyra Argon i eller Helicon i det fjerne? Evt en storebror til 20XLen...Snapa er en fyr det er hyggelig å handle med. Og det teller litt etterhvert!

Virker som du har funnet flyten også? :D

O.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
"Beyond a Missouri Sky" er en nydelig samling fine låter.
Og at lyden er i referanseklasse...ingen tvil.
Men det må være orden i de nederste oktaver ;)

Jeg har vel nærmest bestemt meg for DV-20X H.
Passer bra med riian min. (Oppgraderingsyken herjer litt på vinylfronten.)

Har også liggende DV XX-2MKII.
Spiller forrykende bra, men ikke så rocka som DV-20X H.
Problemet mitt er mest prisforskjellen, men også å velge hvilken lydsignatur jeg skal velge.
Vi får se.
Har litt problemer med å skulle selge Ortofon Rondo Blue.
Liker den egentlig så alt for godt. Mer nøytral en DV 20x.
Skal tenke på dette noen dager.

En slags flyt har jeg nok funnet. Men oppgradering av div komponenter er på gang etterhvert. Da mener jeg på allerede eksisterende saker.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og orden er det! ASRens strømreserver får virkelig mer ut av disse høyttalerne..apropos bassgleder, har du hørt skiva hvor Dave Holland spiller sammen med John Surnam og Anouar Brahem? Thimar tror jeg den heter..fra 1998. Helt fantastisk skive, umulig å klemme inn i en bås. Den låter nok heller ikke spesielt bra hvis ikke nedre oktaver er på stell, eller hvis transienter blir ullne og slappe :D På ECM..anbefales på det varmeste.

Hyggelig at du likte Hollis, men det regnet jeg nesten med...selv om det krever innimellom.

DV20 tror jeg er en best buy pick-up, det er jo bortimot den samme som jeg har, med unntak av effekt..og jeg syntes den spiller flott. Men det er jo gøy å ha flere da ;)

O.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Godt at ARSen gir deg slik glede  :)
Har jo hørt hva denne forsterkeren er i stand til.

ECM skiva med  Dave Holland sammen med John Surnam og Anouar Brahem skal sjekkes ut.
Har etterhvert en del fra det selskapet.
Jevnt over meget gode innspillinger og ikke minst musikk i katalogen deres.

Du som liker A.H. bør sjekke ut fjorårets nr.1 album for meg, Dhafer Youssef "Divine Shadows".
Der medvirker A.H. i aller høyeste grad. Flere gåsehudspor. (her blir også presis bass og luftighet satt pris på)
D.Y.`s første skive, "Electric Sufi" er også meget bra.

Jeg må si at jeg liker bedre og bedre DV 20X, spesiellt med prisen tatt i betraktning.
Hadde jeg hatt økonomi til det, hadde nok valget fallt på DV XX-2 mkII.


Virker som om den passer fint m P5 og RB700 armen.


btw:
Lenge til du får ordnet deg med nytt permanent rom?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Dette blir visst en tråd med deg og meg nå :)

Takk for musikk-tips, dette skal jeg sjekke ut asap.

Du kan ikke gå feil med DV20X, og det er jo ingenting som hindrer deg i å kjøpe flere! ;)

Min underlige bo-situasjon endrer seg forhåpentligvis i sommer...først skal cellisten og tennisspilleren komme til verden...any day now...;D

O.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
uhhh. Hvilken Hollis skive er det snakk om her, da? Den navnløse, eller har han gitt ut flere?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Denne:



Og ja, det er vel den eneste solo fra mannen...98 eller noe slikt?

O.

uhhh. Hvilken Hollis skive er det snakk om her, da? Den navnløse, eller har han gitt ut flere?
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Denne:



Og ja, det er vel den eneste solo fra mannen...98 eller noe slikt?

O.
Stemmer, eneste han har gitt ut noe som gjør postingen min meningsløs, men jeg klarte hvertfall på en snedig måte å komme inn i tråden. hehe. Fin plate, men ikke så bra som Spirit of Eden og Laughing Stock. Tim Friese-Greene var nok viktigere enn mange er klar over. Flyttes denne tråden nå, mon tro?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Flyttes? Hvorfor det? Her er det jo masse generelt om hifi :D
Og litt musikk...og liv, død og familie. En eklektisk tråd rett og slett.
Ingen spytter på hverandre, krangler om iditotiske ting, eller forsøker å politisere...bare glede og varme her!

Jeg liker nok Hollis alene bedre enn Talk Talk...faktisk, selv om minnene fra de andre skivene er gode.

O.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
...først skal cellisten og tennisspilleren komme til verden...any day now...;D

O.
Ønsker deg lykke til med tiden fremover. :)
Spennende og altoppslukende er slikt.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Flyttes? Hvorfor det? Her er det jo masse generelt om hifi :D
Og litt musikk...og liv, død og familie. En eklektisk tråd rett og slett.
Ingen spytter på hverandre, krangler om iditotiske ting, eller forsøker å politisere...bare glede og varme her!

O.
Nettopp! :) 8)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og bare for å holde det på et generelt kosenivå,
her fra en japansk blog...tipper dette låter ganske så bra ;) :



O.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Rimelig godt forspent med både Rouge og VTL forsterkeri.... ::)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, flere alternativer der...men ikke det grommeste, bortsett fra Zeus og de nydelige Duettene...helt klart på siklelista!

O.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.007
Antall liker
6.234
Heisann! En Zeus, jo! Jeg sikler ikke på Zeus. Jeg vil gjerne at rørene skal vare en stund.
Men hva i all verden er det den står på, tro?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg sikler heller ikke på Zeus - men derimot Wilson-sakene. De tåler det bedre også, med billakk-finish og X-material(eller hva de nå kaller det) ;)

O.
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Heisann! En Zeus, jo! Jeg sikler ikke på Zeus. Jeg vil gjerne at rørene skal vare en stund.
Men hva i all verden er det den står på, tro?
Den står på 4 telysestaker med fot som er snudd opp ned.... Skal vist gi en fantastisk varme i teleslynga!! ;)
 
O

om.s

Gjest
Denne:



Og ja, det er vel den eneste solo fra mannen...98 eller noe slikt?

O.

Hey Hey now we´re talking  ;D ;D

Nydelig skive som selvsagt står i samlingen som den gamle Talk Talk fansen man er, enig med jetman ang "Spirit of Eden & Laughing Stock" men det skulle vel bare mangle mener jeg, skiva nytes både på cd og vinyl 180 gr her hjemme, og er obligatorisk, imo...visste det var noe mer enn bare god smak hva stereo gjaldt her  ;D ;D

mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Da er Dhafer Youssef handlet inn for dagen...gleder meg. Men får desverre bare hørt den på anlegg nummer 2...inntil mandag kveld ;)

O.
Godt at ARSen gir deg slik glede  :)
Har jo hørt hva denne forsterkeren er i stand til.

ECM skiva med  Dave Holland sammen med John Surnam og Anouar Brahem skal sjekkes ut.
Har etterhvert en del fra det selskapet.
Jevnt over meget gode innspillinger og ikke minst musikk i katalogen deres.

Du som liker A.H. bør sjekke ut fjorårets nr.1 album for meg, Dhafer Youssef "Divine Shadows".
Der medvirker A.H. i aller høyeste grad. Flere gåsehudspor. (her blir også presis bass og luftighet satt pris på)
D.Y.`s første skive, "Electric Sufi" er også meget bra.

Jeg må si at jeg liker bedre og bedre DV 20X, spesiellt med prisen tatt i betraktning.
Hadde jeg hatt økonomi til det, hadde nok valget fallt på DV XX-2 mkII.


Virker som om den passer fint m P5 og RB700 armen.


btw:
Lenge til du får ordnet deg med nytt permanent rom?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Da har jeg gjort tidenes oppgradering! Det passer vel å få det med i denne tråden, som har som funksjon å konkludere, lande, fjerne tvil og nevroser, fokusere på det som betyr noe og ikke på krangel og tullball som det er så mye av her ;)

For å starte med litt hardware, fjernkontroll som ser tilsynelatende banal ut, men som er en ulv i fåreklær!:



3 av de store et tastetrykk unna, det er intet mindre enn fantastisk.

Fra en litt annen vinkel:



I dette oppsettet er det også et magisk fulltone-element som må sies å være bortimot full-range:



Soundstage! Dynamics! Resolution! ;D

Ikke noe anlegg kan være uten tweaks, så isteden for rotter fylt med sand, drømmefangere i hjørnet eller magiske stener - så har vi disse skapningene som sørger for økt romlighet, et bredt spekter av klangfarger og stofflighet og ikke minst(som alltid) - stram bass!







Så til selve oppgraderingen, som rett og slett kan beskrives som Livet 2.0:


Kiri!

og ikke minst:


Alva!

Født 20 mars, let the rest of the life begin....;D

O.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
GRATULERER!!!!

Flotte barn, flotte bilder og et fornøyelig innlegg. Moro!!!

Ser ut som du ved vannvare har kommet til å bestille tvillinger uten lyd ??? Kan du bekrefte/avkrefte?
 
P

Parelius

Gjest
Hoouchii! Herlige saker. Gratis i anskaffelse, dyre i "bruk". Dette blir nok kronjuvelene i heimen. Gratulerer, Dog!

(Hils nå fruen, som var medansvarlig for de knøttvakre.)
 
K

kbwh

Gjest
Gratulerer! Dette er greier!

Hvor får man tak i en slik sak som spiller Bach, Mozart og Beethoven da? Jeg fikk akkurat tak i Brahms til min tre uker gamle nevø, men denne var jo haiend!
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.576
Antall liker
27.685
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
GRATULERER!!!!

Flotte barn, flotte bilder og et fornøyelig innlegg. Moro!!!

Ser ut som du ved vannvare har kommet til å bestille tvillinger uten lyd ??? Kan du bekrefte/avkrefte?
GRATULERER SÅ MYE DOG! De var vakre! :D :D

Erffaringsmessig trenger både mono- og stereomodellene en viss innspillingstid, og til å begynne med er det bare sporadisk lyd i dem. Trøsten er at du nesten er garantert å få opp SPLene etter hvert. ;D

mvh
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Gratulerer! Dette er greier!

Hvor får man tak i en slik sak som spiller Bach, Mozart og Beethoven da? Jeg fikk akkurat tak i Brahms til min tre uker gamle nevø, men denne var jo haiend!
Kjære Valentino, gå nå ikke bort å selg anlegg og komplett musikksamling før du har lånt øre til den. Kan være du vil angre...
 
K

kbwh

Gjest
Jeg venter med lyttetester til vi har kommet i nytt hus, Fosse. Vil gjerne være på den sikre siden.

Når det gjelder SPL har min yngste sønn fått med seg noen av de gener som gjorde min svigerfamilies navn berømt. Det kan imidlertid synes som at stemmepraktgenene ikke ble arvet, kun de som gir evner til lydtrykk.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Jeg venter med lyttetester til vi har kommet i nytt hus, Fosse. Vil gjerne være på den sikre siden.

Når det gjelder SPL har min yngste sønn fått med seg noen av de gener som gjorde min svigerfamilies navn berømt. Det kan imidlertid synes som at stemmepraktgenene ikke ble arvet, kun de som gir evner til lydtrykk.
Er han litt skarp i øvre mellomtone og litt løs i bunnen?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
GRATULERER O.!!!!  :)

Godt at du allerede nå har gitt dem noen alternativer ang. musikkvalg.
Regner med at tvillingene fikk en dose god musikk også før de så dagens lys.

 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk alle sammen!

Fosse - jeg kan bekrefte at det er røraktig og kraftig lyd i begge to, mikrodynamikk og detaljrikdom er det heller ingenting å si på.

Parelius - Fruen takker for hilsen.

Valentino - jeg husker faktisk ikke hvor denne nydelige mobilen ble kjøpt..

Johna - valg skal de få, og de er allerede godt i gang med utdannelsen ;)

De er fantastisk vakre(det sier jo alle fedre, men likevel!), og fremtiden er relativt spikret. Kiri kommer til å drive med tennis & snowboard(og kanskje være med gamlefar på en runde golf eller to), Alva har en fremtid som virtuos cellist(har snakket med Yo-Yo Ma nylig, vi må flytte til Upper East Side i 2011 for å få dette til), begge kommer til å være svært opptatt av billedkunst, musikk og litteratur.

Juleselskapene våre blir nok ikke mindre engasjerende i årene som kommer!
Det er bare å glede seg! ;D

O.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
GRATULERER så mye med de to små jentebarna.
Noen har ingen og andre har en haug (med damer/jenter)
Fine "hifinavn" har de fått også. ;D
Mvh.KW
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
Gratulerer! Anskaffet monoutgaven for tre måneder siden, han er allerede oppgradert med rockesmokk og luftgitar :)
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.576
Antall liker
27.685
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Når det gjelder SPL har min yngste sønn fått med seg noen av de gener som gjorde min svigerfamilies navn berømt. Det kan imidlertid synes som at stemmepraktgenene ikke ble arvet, kun de som gir evner til lydtrykk.
Mine er så store nå at sangen har oppnådd en viss struktur både hva angår melodi og tekst. Til gjengjeld er jeg litt trett av det monotone refrenget:
Money, money money...... ;D
mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk Horny! Og gratulerer selv! Mono er også fint!

Stereoversjonen vår kom helt av seg selv, skal nok også oppgraderes på remediefronten etterhvert(mange mange ganger mistenker jeg ;))

P.S Fortsatt lykkelig over at jeg ikke solgte deler av vinylsamlingen min til deg!

O.
Gratulerer! Anskaffet monoutgaven for tre måneder siden, han er allerede oppgradert med rockesmokk og luftgitar :)
 

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
215
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
GRATULERER så mye!

Etter min mening er den siste oppgraderingen din best uten volum. Eller med mute(smokken) knappen inne.. Når min nå 2 mnd gamle gutt er i drivet viser dB målern over 100dB.... (måtte bare sjekke ettersom dB målern var så lett tilgjengelig).
På Mythbusters testet de hva som støyer mest av barneskrik og pressluftborr. Ja, dere kan sikkert tenke dere til hvem som vant (hint den skrek høyere enn min pjokk).

mvh TomTom
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk!
Pressluftbor ja...;D

Er glad de er sunne og friske jeg, så får det heller stå til med litt lydtrykk!

o.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for det KW!
Har akkurat passe med jenter i livet mitt nå ;)

O.
GRATULERER så mye med de to små jentebarna.
Noen har ingen og andre har en haug (med damer/jenter)
Fine "hifinavn" har de fått også. ;D
Mvh.KW
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
En liten status: Jaggu holder det fortsatt! Tipper jeg får et ras av oppgraderingsspasmer når jeg får opp vinylriggen igjen, men det andre har kommet for å bli lenge ser det ut som. ;D

O.
 
Topp Bunn