Call off the search...

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Passer enDOG også visuelt godt sammen med ASR??!!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Passer fantastisk sammen visuelt. Dette er MK3-versjonen, med sort akryl på sidene, akkurat som på ASRen....og ingen relé-klikk!! ;D

O.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg har også siste versjon, men har de lysere tresidene på spilleren (venter på ettersending av tresider til PSU). Er det sorte akrylsider på PSU også eller er denne uten disse??! Er det forhandler som har anbefalt at du setter i akkurat de Mullard CV4024 rørene?!

Du har etter min mening mye å glede deg til hvis du allerede mener å ha sett lyset, hørt musikken, følt vibrasjonene, blitt sjokkert, fått hakeslepp og nesten møtt Jesus, da spilleren først viser seg fra sin beste side etter minimum 200 timers "oppvarming"
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
PSUet har ikke acrylsider(eller tre for den del), bare acrylfront.
Og ja, spilleren skal gå i repeat noen dager nå...men det høres svært lovende ut!

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Lector...latin for "en som leser"...derfor bildet av italiensklignende vesen i bibliotek. Yawn. ;)

Her kommer dyret i all sin prakt, siste versjon produsert i oktober/november, med sort akryl på sidene:



og fra andre siden:



PSU sett forfra:



...and again:



Drivverk og starten på mye godt:



Her med plate...liten magnetisk puck holder skivene på plass:



Lytterommet er fortsatt i det gamle riveferdige huset, men syntes da komponentene fungerer fint sammen:



Og ein te framantifrå:



Så, det får jaggu holde.

Den trenger nok tid før det virkelig låter som det skal, og disse rørene må jo eksperimenteres med..jeg hadde en bra spiller så byttet var mest motivert av mekaniske problemstillinger, 99% av spillere med motorisert skuff er noe slarkete herk - og det irriterer...så også Meridian.

Lectoren gir åpnere og luftigere mellomtone, et større og dypere rom med god plass til stemmer og instrumenter og ikke minst oppleves den som helhetlig og integrert. Jeg skjønner hva de mener med analog lyd...Men foreløpig syntes jeg Meridianen vinner på rytme, snert og basskontroll(men Lectoren tror jeg går dypere, men ikke med samme snert). We`ll see...tror jeg blir svært fornøyd med denne!

Så da kan jeg virkelig "call off the search", og heller glede meg til å komme i et skikkelig rom i løpet av året. Da begynner moroa igjen! ;D

O.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Dritlekkert det anlegget ditt, Dog. :)
Tror det spiller nydelig!
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Hører du ønsker å adoptere meg!!?
I'm on my way!!

PK
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Grattis... Håper for din del at du tåler blå lys/dioder over tid ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Grattis... Håper for din del at du tåler blå lys/dioder over tid ;)
Slikt finnes det råd for  :)

GRATULERER med nydelig og sikkert velklingende oppsett O.!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk johna! Det nærmer seg nå...savner VPIen selvsagt(fortsatt i esker i 2 etasje)...og de Miles`ene er jo noe å tenke på ;)

De blå diodene er ikke på langt nær så voldsomme som bildene viser, dessuten er planen på sikt å gjemme unna begge PSUene i en Montana-dings ;)

Uansett, dette smaker fugl!

O.

Slikt finnes det råd for :)

GRATULERER med nydelig og sikkert velklingende oppsett O.!
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Helt seriøst: En kjapp hoderegning fra min side og jeg kommer frem til at anlegget ditt (høyttalere, forsterker og cdp) ligger på en ca. 120k i veil. pris (vet ikke helt pris på forsterker) Det er jo en anseelig sum penger, men likevel ikke fryktelig mye i strikte high-end termer. Det jeg tror er at med denne riggen og en slik pris, har du truffet temmelig nær en optimal sweet-spot i forhold til pris/ytelse kurven. Det er ingenting her som er marginale produkter, tvert imot snakker vi om komponenter som blir regnet som det beste i sin klasse, komponenter som sannsynligvis tåler sammenligning med langt dyrere produkter. Så hvis dette matcher og du i tillegg får ut noen ekstra centimetre i form av synergi effekter, bør du her ha et anlegg du kan fryde deg over leeeeenge. (Men husk å si ifra når du skal selge ASR´en ;) )
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Lekkert oppsett, Dog. Dette er sterke ord fra en som synes det meste av Hifi utstyr er svært lite estetisk :)

Låter nok fint også.

BTW den nye forsterkeren min skal vistnok spille overjordisk vakkert sammen med høyttalerene dine :D

Lf
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er vel ikke så langt unna nei..og vinylriggen følger jo litt samme approach med valg av både spiller, pu og riaa.

Jeg syntes jeg har fått mye for pengene! Har byttet, kjøpt og solgt som en halvtomsing i 2 år(tilogmed vært innom klasse D! :D), men stort sett på vei i en hovedretning for hvert veivalg...så det er jo noe som har...materialisert seg etterhvert som man vet hva man er ute etter. Og det matcher fantastisk bra i mine ører.

Jeg tror jeg kan leve med dette lenge, så den ASRen må du nok vente på! ;D På den annen side, det finnes en Emitter 2...the horror...the horror...(og da sier jeg fra ;))

O.
Helt seriøst: En kjapp hoderegning fra min side og jeg kommer frem til at anlegget ditt (høyttalere, forsterker og cdp) ligger på en ca. 120k i veil. pris (vet ikke helt pris på forsterker) Det er jo en anseelig sum penger, men likevel ikke fryktelig mye i strikte high-end termer. Det jeg tror er at med denne riggen og en slik pris, har du truffet temmelig nær en optimal sweet-spot i forhold til pris/ytelse kurven. Det er ingenting her som er marginale produkter, tvert imot snakker vi om komponenter som blir regnet som det beste i sin klasse, komponenter som sannsynligvis tåler sammenligning med langt dyrere produkter. Så hvis dette matcher og du i tillegg får ut noen ekstra centimetre i form av synergi effekter, bør du her ha et anlegg du kan fryde deg over leeeeenge. (Men husk å si ifra når du skal selge ASR´en ;) )
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk lf!
Og jeg er enig...det er mye styggdom der ute..og siden jeg har det foran meg når jeg lytter på musikk er det greit å like det man ser i tillegg til det man hører ;)

Har lest om denne Mastersounden ja..det lukter kanskje en test i det fjerne? Artig å teste ting...hvem har testet 845-rør på Gallo?

O.
Lekkert oppsett, Dog. Dette er sterke ord fra en som synes det meste av Hifi utstyr er svært lite estetisk :)

Låter nok fint også.

BTW den nye forsterkeren min skal vistnok spille overjordisk vakkert sammen med høyttalerene dine :D

Lf
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Tror jeg leste om 845 og Gallo på audioasylum.
En test er fullt mulig og om du er interessert så kan du jo (når de nye rørene er på plass) stikke innom å høre på Mastersound/Zu Druid.

Lf
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Hadde visst glemt et bilde i går kveld :D



O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Overså visst denne i går..

Jeg er redd jeg må gå tilbake på denne adopsjonen - jeg får hendene fulle av småtasser til våren...
Lykke til på ferden pks! ;)

O.
Hører du ønsker å adoptere meg!!?
I'm on my way!!

PK
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Da anbefaler jeg at du adopterer noen andre føtter under spiller og PSU enn de som er standard med på italieneren. Dette vil kunne stramme opp noe mer i bunnen/bassen på CDP-7, og tilllegg gi enda litt mer detaljer (mindre "pompøs") mellomtone. I tillegg finnes det flere mulige rørkandidater til å tune lydbildet enda mer mot dine preferanser, men husk som sagt minst 200 timer med innspilling før du bytter til nye rørkandidater...
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det skal jeg gjøre i kveld ja, teste med litt Daruma(har ståltro på disse, funket svært bra under Meridian-spilleren) og Pulsarpoints(just for the hell of it)...ville spille noen dager for å vite hva jeg fikk/mistet.

Og rørene skal nok få noen hundre timer før jeg gjør noe med de. Har du noen konkrete anbefalinger selv som funker bra med denne spilleren? Den har gått 24/7 fra mandag, begynner å bli varm i trøya :)

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Da fikk jeg en liten overraskelse gitt....Daruma ga ikke ønsket effekt som forventet...snarere tvert om. De fungerte fantastisk under min forrige spiller.
Men Pulsarpoints gjør jobben virker det som! Må nok lytte litt mer, men det strammet opp i bunn og gjorde ting enda litt mer definert både i topp og i midten. Ja ja, så fikk jeg endelig brukt dem til noe ;D

O.
Da anbefaler jeg at du adopterer noen andre føtter under spiller og PSU enn de som er standard med på italieneren. Dette vil kunne stramme opp noe mer i bunnen/bassen på CDP-7, og tilllegg gi enda litt mer detaljer (mindre "pompøs") mellomtone. I tillegg finnes det flere mulige rørkandidater til å tune lydbildet enda mer mot dine preferanser, men husk som sagt minst 200 timer med innspilling før du bytter til nye rørkandidater...
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Gratulerer hjerteligst, Dog. Du har virkelig smak, det skal du ha! Lagrer du vinylen i Montana-elementer, eller ser det bare sånn ut?? :)
Jeg må si meg enig med Lf, dette er en nytelse bare å se på. Skulle gjerne reist en tur i retning av Stavanger med litt musikk i bagasjen,for noe sier meg at det låter enda bedre enn det ser ut....By a mile!

Tror forresten du gjorde en klok beslutning med en Lector. Det var jo på tide med etpar rør i oppsettet ditt, ikke sant?
Når du først er inne på demping og underlag, har du forsøkt dempeputene til Holfi? Koster nesten ingenting og kan virkelig gjøre underverker. Hos meg sendte de Pulsarpoints, Q-dampers og en hel masse annet krimskrams rett i skuffen....
Men så til titusenkroners-spørsmålet; Hva i himmelens navn gjør vinylriggen din nedpakket i to kasser??
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for det impulse! Og ja, vinyl og cder lagres i Montana-moduler. Og det har jeg tenkt å fortsette med.

Det spiller fantastisk bra nå med tanke på det langt fra optimale rommet, så jeg gleder meg til å gjøre noe med det...tror jeg kan være lykkelig med dette oppsettet lenge.

At VPIen står i esker er delvis pga ulykken i sommer, men nå også mitt kompliserte liv, som leves 50/50 i Oslo og Stavanger pga dramtatisk familieforøkelse om noen måneder :D

Når vi kommer oss i et skikkelig hus alle sammen blir det andre boller! (og vinylriggen vil få sin fortjente plass igjen)

O.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Gratla med ny spiller DOG, tippet det var den.....

Dramatisk famillieforøkelse, har du skutt med kanonen i Stavanger og Oslo? ;D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gratla med ny spiller DOG, tippet det var den.....

Dramatisk famillieforøkelse, har du skutt med kanonen i Stavanger og Oslo?  ;D
Er vel tvillinger på gang.
Og det tror jeg er vanskelig m en på hvert sted :)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk janhella!

Loose cannon on the deck! ;D

Neida, det er to små jenter som er på vei i min kjæres mage...så jeg får nok å holde på med fremover, dvs de neste 18-20 årene. ;)

Greit å ha handlet seg delvis ferdig med tanke på det..

O.


Gratla med ny spiller DOG, tippet det var den.....

Dramatisk famillieforøkelse, har du skutt med kanonen i Stavanger og Oslo?  ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Takk janhella!

Loose cannon on the deck! ;D

Neida, det er to små jenter som er på vei i min kjæres mage...så jeg får nok å holde på med fremover, dvs de neste 18-20 årene. ;)

Greit å ha handlet seg delvis ferdig med tanke på det..

O.
Delvis ferdig ;D du har knapt begynnt, du er bare ikke klar over det enda. ;D
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Delvis ferdig for NÅ, hette det ;) ;D

PK
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Å joda...jeg har vært gjennom mye rart jeg de siste to årene. I am not like you guys ;).

Men det er klart, en Emitter 2 blir det nok en gang...og kanskje høyttalere en gang..Reference 4 eller Reference 5 ;D Og en helvetes pick-up selvsagt...

Men det er et stykke frem...nå står twins, nytt hjem, kjærlighet, krig, fred, religion og politikk øverst på listen.

O.
Delvis ferdig  ;D du har knapt begynnt, du er bare ikke klar over det enda.  ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Å joda...jeg har vært gjennom mye rart jeg de siste to årene. I am not like you guys ;).

Men det er klart, en Emitter 2 blir det nok en gang...og kanskje høyttalere en gang..Reference 4 eller Reference 5 ;D Og en helvetes pick-up selvsagt...

Men det er et stykke frem...nå står twins, nytt hjem, kjærlighet, krig, fred, religion og politikk øverst på listen.

O.
Sex er ikke nevnt på lista di, men du har vel funnet ut at det ikke lønner seg ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Som en sann freudianer og mann så vet jeg jo at det lurer bak pannebrasken absolutt hele tiden, derfor er det ikke noe poeng å ha det med på en liste ;)

O.
Sex er ikke nevnt på lista di, men du har vel funnet ut at det ikke lønner seg  ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
For at ikke denne tråden(som tidvis var ganske morsom, ihvertfall for meg :)) skal ende med oppblåsbare uhyrligheter og kofferttematikk, så må jeg avslutte på en ordentlig måte.

Nå har de siste nyanskaffelsene fått spilt seg rimelig varme og gode, og jeg er fortsatt hellig overbevist om at nå er det slutt for en stund. Som ved alle gode oppgraderinger får man en ny opplevelse for hver gamle cd(vinylriggen er fortsatt i esker, gleder meg til å få den opp!). Det kan være detaljer man aldri har hørt før, eller stemninger i rommet som blir gjengitt på en ny måte, opplevelser av luft, rom og stofflighet, små energiutladninger i et strengeinstrument som nå oppleves som viktigere enn før og gir liv til illusjonen.

I nerdetermer, holografi og dybde spesielt er det beste jeg har hatt. Og det er stille...noe som gir meg enda sterkere tro på dette med å ha psu i egen enhet for hver eneste komponent. Strøm er viktig ja...ASR har skjønt det. Lector likeså. ;) Som tidligere nevnt skjønner jeg nesten ikke at det går an å tro på konstruksjoner med støyende trafoer i samme kabinett som skal prosessere lydsignaler.

I det hele tatt..med tanke på at dette oppsettet langt fra er noe ekstragavant prismessig, så syntes jeg det spiller flott, balansert og helhetlig...så jeg gir meg der tror jeg, mens "The Letting Go" surrer og går i spilleren. ;D

Good luck and good night!

O.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Kom til å tenke på denne tråden, da jeg har sprettet en serdeles nevneverdig rødvin i kveld. En Casa Lapostolle Cuvée Alexandre Cabernet Sauvignon 1999  AH! dette er saker gutter ;D

Og ja jeg har fri ut uken ;D

Fortsatt fornøyd med lectoren  dog ? Du må setil å få opp vpi'en snart. Her hjemme så selv om digitalsiden spiller betydelig bedre enn min Clearaudio 250st/501 kombo så er de no seregent med de sorte platene :D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jaggu!

Ja Berg, jeg er fortsatt svært fornøyd med Lectoren, og alt det andre forøvrig.
Hyggelig at du tenkte på denne tråden da du åpnet en bedre flaske vin! ;D

Nå kan jeg vel si at jeg er inne i den perioden tidsmessig hvor det vanligvis begynner å klø litt...dvs at greiene har fått spilt seg inn, lyden har satt seg, svakheter begynner å tre frem...og tanken på oppgradering begynner å melde seg.

Men, ikke denne gangen ser det ut som! ASR-forsterkeren er jeg fantastisk fornøyd med, ikke bare spiller den stort og mektig som en røramp, men så brukervennlig, så stille, så uanstrengt, så...helhetlig og komplett. Jeg har egentlig svært lite å klage på. It`s love baby!

Lectoren har også fått gått sine timer, og jeg syntes også der det har blitt en knallmatch med det andre jeg har. I kveld har jeg vært gjennom ymse fiolinkonserter(Brahms og Beethoven for det meste), Pat Metheny & Charlie Haden, Frode Haltli`s "Passing Images"(fabelaktig plate forresten), Litany av Arvo Pärt og litt Joni Mitchell...og det er bare glede hele veien. Og slik pleier det ikke å være :D Så jeg er happy, og har nok mistet mye av HFS-driven...de morsomme trådene uteblir med noen få unntak, de morsomste menneskene også - igjen med noen få unntak - det er kanskje en konsekvens av at en ikke er på jakt lenger...

VPIen, ASR-riaaen og Dynavector puen lider en ublid og mørk skjebne nedpakket i esker. Og der må de nok være til jeg får samlet familien min i ett hus..da skal det pakkes opp, kobles opp, justeres etter alle kunstens regler - det gleder jeg meg svært til! Har altfor mye vinyl til ikke å kose meg med det...

Så det ser jo ut som det ble en reell "call off the search"..faktisk :) Det blir helt sikkert noen Avantgarde Duo, Wilson Sophia 2 eller Duette, Mårtens et elller annet, eller kanskje et par Summit engang? Men foreløpig er galloene med som før, de henger med det meste! Jeg smiler hver gang folk i ekstase forteller "høyttalerne forsvinner i lydbildet" etc, det vet alle som har Gallo Reference 3 alt om ;D

So far so good. Time to listen. Og mens vi er inn på det, Arve Henriksen kom med en ny plate i dag, DEN gleder jeg meg til ;)

O.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk for fin situasjonsrapport O.  :)

Ja, er det ikke rart hvor fint man egentlig kan ha det  :)

A.Henriksens siste er for meg minst like bra som den forrige.
Litt annet utrykk og inspirasjon.
Gled deg!

btw:
Hvilken Dynavector pu er det du har?
(husker ikke det i farten  :-[)
Har et par av DV sine på test her nå.


btw mkII:
Den Mark Hollis skiva du anbefalte en gang...pang i boksen hos meg   :) Takk.
(men det måtte noen runder med god tid og ro i sjelen før den satt...)
 
Topp Bunn