Call off the search...

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Flotte barn DOG, grattis..
Kunne du lagt ut ett bilde av moren? For real altså :)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Gratla med stereo-babies ;D (noe treg her ser jeg men men)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for det - det er flotte jenter!

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jentene og jeg har hatt flere intense sessions med kritisk lytting. Jeg må benytte sjansen mens jeg ennå
kan bestemme hva som skal spilles slik at fundamentet i deres musikkforståelse kommer på plass.
Vi har nå kommet til Bowie sånn ca rundt Station to Station..men har stadig behov for å gå litt tilbake. 65-75 er ikke
et tiår en blir fort ferdig med!

Uansett, vi konstaterer at det fortsatt holder! ;D
De nye akustiske remediene fungerer også svært godt, kan anbefale alle audiofile en tykk rød gummimatte på gulvet :)

O.
 

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ser ut til at dere koser dere med musikk og gym... :)

Har du ikke mye av tiåret 65-75 på vinyl da? :eek: ;)
 

erikk

Medlem
Ble medlem
15.05.2007
Innlegg
8
Antall liker
0
Snedig historie dette her.
Er ikke så mye på dette forumet men denne tråden ble jeg bare sittende og lese mesteparten av.

Må innrømme at jeg skvatt en smule når jeg så bilde av fruen. Tankene gikk unektelig til et annet forum hvor hentesveis er et nick jeg forbinder med det flotte bildet av fruen. Det skulle vel ikke tilfeldigvis være hundehentesveis ??
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jo...det stemmer nok, og siden jeg var villfaren i mange år(les: neglisjerte vinyl fullstendig), så kjøpte jeg mye på nytt på cd...
er jo glad for det akkurat nå :)

Gym er viktig! Både for far og jentene! (far har forøvrig begynt med både longboard og annet for å komme opp på det nivået
jeg trenger å være)

O.
johna skrev:
Ser ut til at dere koser dere med musikk og gym... :)

Har du ikke mye av tiåret 65-75 på vinyl da? :eek: ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Hyggelig at du gadd å lese! Det var en morsom tråd å leke med..

Når det gjelder bildet så må jeg innrømme at jeg googlet "ugly girl" og fant dette nydelige digitale arbeidet :)
Syntes kanskje det blir litt svett å poste bilder av min kjære på et hifi-forum...så jeg aner ikke noe om hverken
hunder eller hentesveis ;)


O.
erikk skrev:
Snedig historie dette her.
Er ikke så mye på dette forumet men denne tråden ble jeg bare sittende og lese mesteparten av.

Må innrømme at jeg skvatt en smule når jeg så bilde av fruen. Tankene gikk unektelig til et annet forum hvor hentesveis er et nick jeg forbinder med det flotte bildet av fruen. Det skulle vel ikke tilfeldigvis være hundehentesveis ??
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ingen nye bilder. Ingen nye komponenter. Ingen nye kabler. Samme høyttalere. Mengder av ny musikk!
Og akkurat like fornøyd! :D

I november skal vinylriggen opp igjen...da kan det nok hende noe skjer. Men ASR, Gallo og Lector har virkelig gitt meg både musikk og eierglede - anbefales (igjen) på det aller varmeste!

O.
 
K

kbwh

Gjest
Det eneste du mangler er en kassettspiller med Glenn Miller på.
 
K

kbwh

Gjest
Jeg tenkte på "Little brown jug", men jo, det ser ut som et fint liv Dog lever.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
:D

Eller båndspiller med Ellington & Hodges...

Those were the days!

O.
Valentino skrev:
Det eneste du mangler er en kassettspiller med Glenn Miller på.
 
K

kbwh

Gjest


Mimreskive, Dog.

Spor 9: Arabesque cookie. Alle altsaxofonsoloers mor.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Endelig har jeg hørt Galloer i et hjemmemiljø :) Selv om akustikken i rommet var langt fra ideelt til hifi, så imponerte Galloene. Noe av høyttalerenes styrker: høyttalerene forsvandt totalt, fantastisk holografi, en meget klar mellomtone og en deilig musikalitet.

Lf
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det høres ut som vi har sammenfallende oppfatninger nok engang, Lf.... ;) Blir det Gallo i lytterommet ditt nå, eller? ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja...det er jo dette jeg har forsøkt å si siden sommeren 2005! :)
Har ikke funnet noen alternativer til under 100k ennå...har ikke hørt alt, men ganske mange i prisintervallet fra 50 til 100. The gallos stay!

O.
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Prøvd litt forskjellig jeg også, men bare puttet dem i rommet ved siden av. Dem kom fort tilbake..:) Prøvd bass-forsterkeren dog?
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
GnR3 skrev:
Prøvd litt forskjellig jeg også, men bare puttet dem i rommet ved siden av. Dem kom fort tilbake..:) Prøvd bass-forsterkeren dog?
Hei,

Jeg har bassforsterkeren!
Du tror det ikke ført du har prøvd den; og, hvis du også prioriterer gode kabler til og fra denne, så er du garantert suksess!!!!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg har mye Duke på vinyl...gleder meg til å mimre litt, det var morsomme tider! :)

O.
Valentino skrev:


Mimreskive, Dog.

Spor 9: Arabesque cookie. Alle altsaxofonsoloers mor.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
impulse skrev:
Det høres ut som vi har sammenfallende oppfatninger nok engang, Lf.... ;) Blir det Gallo i lytterommet ditt nå, eller? ;)
;D
Blir nok ikke Gallo på meg selv om det er en meget god høyttaler. Tror jeg går for dynamikk, dynamikk og dynamikk :)

Lf
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Du mener farget dynamikk antar jeg? ;)

Jeg ble nesten forført av Avantgarde Duo...men bare nesten.

Hver mann sin gift!

O.
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Jeg savnet til tyngde i bassen på galloene derfor tenkte jeg på ampen, men så byttet jeg fra DP 6,4p til kit2 oppgraderte AW180, da kom bassen gitt ;)
Så nå er ikke det så viktig for meg lenger, interessen har gått litt opp og ned, lite tid osv, så solgte min gode kilde Hegel cdp4a, hadde før den wadia 830. Skaffet meg en rimelig Usher til 4k. Tror faktisk dette er den beste spilleren jeg har prøvd her hjemme, den låter veldig bra og engasjerer mye mer enn jeg er vandt til. Positiv overaskelse denne, nå lurer jeg på å trikse litt med pre, kanskje noe rør eller så fikk jeg øye på en ikke så alt for dyr krell (280?) på bruktbørsen her som kanskje kunne vært noe, noen som kjenner noe til den?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, det er stor forskjell på hva ulike forsterkere frigjør i disse høyttalerne...både i klang og bass som du nevner. Jeg har funnet min kombo virker det som, men det lurer nok en Emitter II i det fjerne...muligens :D

O.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Hehe. Elektronikken det ble spilt med var Cary SLP 05, den kritikerroste cary 306, Gallo SA amp og noe dyre bryston greier. Kan i forbifarten nevne at samme mann har Avantgarde Nano med mer ;)

Lf


Dog skrev:
Du mener farget dynamikk antar jeg? ;)

Jeg ble nesten forført av Avantgarde Duo...men bare nesten.

Hver mann sin gift!

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Hørtes ut som et knall oppsett! Få fyren til å poste bilder! :)

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Nå er det jaggu tid for å glede seg litt igjen...;D

O.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
;D

Hva blir det denne gangen? hint?

Pk
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er vel på tide å få vinylriggen opp og gå :)
Samme hva folk sier, men vinyl er noe godt for sjelen....når det meste klaffer ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, å få opp vinylriggen blir OGSÅ et høydepunkt! ;D

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Så...omsider:


Mye styr jeg ikke har begynt å forske veldig mye på ennå..



Pen er den ikke nei



Men bollene liker hva de hører! ;)

Mer inntrykk etterhvert...

O.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Mer inntrykk etterhvert...

O.
[/quote]

Gratulerer Dog!
Den vil være slik at du ikke merker den når den er på, men savner den når den er borte.
Kjører selv denne sammen med Gryphon Diablo og Gallo 3.1 da selvsagt:)
Har personlig alle innstillinger helt nøytral og volum på klokka 2.
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Dog skrev:
Så...omsider:


Mye styr jeg ikke har begynt å forske veldig mye på ennå..


Pen er den ikke nei

Men bollene liker hva de hører! ;)

Mer inntrykk etterhvert...

O.
Lurer litt på ampen selv. Gleder meg til å høre hva du syntes om den.

Mvh
Kjetil
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg har vel også foreløpig landet på en ganske nøytral konfigurasjon, og gain er på klokken 2. Tester litt boost for øyeblikket, men det er ikke dramatisk. Det er imidlertid dypbassen i mange klassiske innspillinger og elektronika! Arvo Pärts "Lamentate" ble en ganske annen opplevelse med SA-ampen inne...bl.a. Blir spennende å fintune i nytt rom om kort tid. Men...PA-designet er jeg ikke noe glad i..så den må gjemmes bort sammen PSUer og annet :)

Hvordan kunne man løst dette med ICE-forsterkeri? Noen som har noen forslag til hvordan man kunne laget et opplegg som gjør samme jobben med ICE/NuForce? Med lavpass-filter, delefilter etc etc?

O.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Dog skrev:
...
Hvordan kunne man løst dette med ICE-forsterkeri? Noen som har noen forslag til hvordan man kunne laget et opplegg som gjør samme jobben med ICE/NuForce? Med lavpass-filter, delefilter etc etc?

O.
Spørsmålet er hvilken frekvensrespons basforsterkeren har i foretrukket oppstilling (delefrekvens, bassboost, evt. også fase). Med unntak av fase kan dette enkelt måles med et dempeledd på utgangen av bassforsterkeren (forutsetter at utgangen har jord på minusterminalen) og et adekvat lydkort program, f.eks. RMAA (RightMark AudioAaalyser), mål først frekvensresponsen med kun lydkortet i «loopbackmode», plugg inn bassforsterkeren i «loopbacken» med dempeleddet mellom utgangen og inngangen på lydkortet og mål frekvensresponsen på nytt og mål frekvensresponsne til bassforsterkeren. Kalkuler også den totale forsterkningen i bassforsterkeren - den er antagelig nær 1 men ... Denne frekvensresponsen (med evt ekstra forsterkning ift tiltenkt effekttrinn) kan da replikeres med et aktivt delefilter bestående av en håndfull OPAMPer og passive komponenter av passende kvalitet (bør ikke bli mer komplisert enn at det kan legges ut på et eksperimentkort), med tillegg av en nivåkontroll (volum-potmeter) og det dempeledd på inngangen (for direkte tilkobling fra utgangen fra hovedforsterker ned til et nivå som kan håndteres av vanlige OPAMPer). Delefilteret monteres før nytt utgangstrinn av valgfri sortering, f.eks. ICE/NuForce/UcD eller noe helt annet. Med det samme man er i gang så ville jeg muligens ha vurdert å drive begge spolene i basselementet med et mer tradisjonel bi-amping ... men det er vel en annen historie.

mvh
KJ
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for tips..jeg falt av relativt tidlig her ;D
Men skjønner såpass at det ikke er bare bare å erstatte SA-ampen..
Kanskje bedre å basere seg på å gjemme den!

O.
 
Topp Bunn