Calaf, ved porten til havet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Vil det være problematisk å sette basstårn inn mot midten? Så jo Retep hadde sine noe inn i rommet.
    Dele lavt gir større frihet i forhold til plassering. Deling litt oppover så bør man vel plassere de ved siden av høyytalerne eller ivertfall deromkring
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Så deling rundt 70 eller 160 hz som om jeg husker riktig var der jeg hadde størst dipper, vil være en fordel?
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Sånn i første omgang blir de delt mot dynabel euforia. Litt frem i tid vet jeg ikke. Liker lyden fra euforia selv om de kanskje kan være litt for snill iblandt. Likte meget godt bassen hos deg Leikis, enormt fyldig uten på noen måte at det ble basstungt. Kunne godt tenkt meg kopiere disse tårna dine, men så er det dette med høyden da.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hadde jeg bass tårn og subber når du var her eller var det bare bass tårna med Peerless elementene ? Ganske stor oppgradering med todel løsning ivertfall
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Hadde jeg bass tårn og subber når du var her eller var det bare bass tårna med Peerless elementene ? Ganske stor oppgradering med todel løsning ivertfall
    Du hadde begge deler. Var bakom ved subene og prøvde holde de i ro;). Ingen enkel oppgave. Du har kanskje fått avstivet de bedre nå?
    Lx521-basser er kanskje en super ide med 6 stk pr side. Har to elementer allerede, men det er nok ikke riktige sorten for dette. Er brukt i noen portede suber. Skal lete litt etter tegninger for å sjekke litt høyder pr modul.

    ellers så hadde det vært sabla tøft å fått hørt oppsettet ditt igjen, også wisdomtårna. Kanskje anledningen byr seg snart. På tur på jobb nå ikke så lange biten unna:)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hadde jeg bass tårn og subber når du var her eller var det bare bass tårna med Peerless elementene ? Ganske stor oppgradering med todel løsning ivertfall
    Du hadde begge deler. Var bakom ved subene og prøvde holde de i ro;). Ingen enkel oppgave. Du har kanskje fått avstivet de bedre nå?
    Lx521-basser er kanskje en super ide med 6 stk pr side. Har to elementer allerede, men det er nok ikke riktige sorten for dette. Er brukt i noen portede suber. Skal lete litt etter tegninger for å sjekke litt høyder pr modul.

    ellers så hadde det vært sabla tøft å fått hørt oppsettet ditt igjen, også wisdomtårna. Kanskje anledningen byr seg snart. På tur på jobb nå ikke så lange biten unna:)
    Da er det bare å stilke innom vuttu, hvor skal du ?
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Hadde jeg bass tårn og subber når du var her eller var det bare bass tårna med Peerless elementene ? Ganske stor oppgradering med todel løsning ivertfall
    Du hadde begge deler. Var bakom ved subene og prøvde holde de i ro;). Ingen enkel oppgave. Du har kanskje fått avstivet de bedre nå?
    Lx521-basser er kanskje en super ide med 6 stk pr side. Har to elementer allerede, men det er nok ikke riktige sorten for dette. Er brukt i noen portede suber. Skal lete litt etter tegninger for å sjekke litt høyder pr modul.

    ellers så hadde det vært sabla tøft å fått hørt oppsettet ditt igjen, også wisdomtårna. Kanskje anledningen byr seg snart. På tur på jobb nå ikke så lange biten unna:)
    Da er det bare å stilke innom vuttu, hvor skal du ?
    Høres flott ut:). Drar til Ørlandet. Blir vel der i jobbperiodene mine fram til sommeren iaffal.
    Ble egentlig ganske tent på den ideen med lx521 basser. Finner ikke noen tegninger i farta, men bassmodulen ser ikke veldig høy ut. Går sikkert fint å stakke 3 slike i høyden, evt lage søylen i et stykke.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har akkurat lakke et slikt par, kan sikkert få målene. Er det lavt under taket så går det sikkert med 4 stk pr side også. Overraskende mye bass i de. Men de går vel ikke veldig høyt i frekvens
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har akkurat lakke et slikt par, kan sikkert få målene. Er det lavt under taket så går det sikkert med 4 stk pr side også. Overraskende mye bass i de. Men de går vel ikke veldig høyt i frekvens
    så bilde av den jobben. Så meget pent ut.
    Må pelle meg til gaten nå, så ikke flyet stikker fra meg;)
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Grubler litt igjen på brakka:)

    Tar man feks 3 stk drivere med 2x8ohms spoler, seriekobler spolene på hver driver, paralellkobler driverne, ender man da opp på ca 5,3 ohms last for forsterkeren. Er jeg på villspor?
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Takker:). Får gruble litt mere da. Men det blir sikkert dyrt;)
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Heilt klart. Skulle vel heller skrevet "og det blir dyrt;)"
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Da tror jeg snart det er et forsøk på gang.

    Alt 1: 2x3 18" AESpeakers dipole
    Alt 2: 2x4 15" AESpeakers dipole

    Mange ting som kverner rundt i hodet. Blant annet:
    -Har jeg plass?
    -Vet jeg hva jeg holder på med?
    -Er jeg sikker på godt resultat?
    -Er jeg redd for å prøve?

    Svaret er nei på alle, men det gjør vel ikke noe? Det verste som kan skje er vel at det ikke blir bra, og da er det vel bare å prøve noe annet.
    Brems meg gjerne om jeg er helt på tok;)
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Hjemme på prøve igjen en liten uke:). Fått hentet litt materialer og gjort litt småarbeid rundt vinduer. Ser ellers ut som et helvete her, så gidder ikke legge ut noen bilder av rotet. Gidder ikke mere idag, da det frister mere med øl og hvalkjøtt.

    Men noe er på gang iaff.
    IMG_0096.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    AE elementer på tur ja :) ble det 18" eller 15" da ?
    Resten av anlegget ditt står her å venter :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Spennende ting på gang skjønner jeg! :D
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    AE elementer på tur ja :) ble det 18" eller 15" da ?
    Resten av anlegget ditt står her å venter :)
    Det ble 15". 4 stk pr side, så jeg får vel skjære hakk i himlinga for øverste driver:)
    Må prøve å få lurt meg bort en tur å få hørt på disse søylene dine ja.
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Spennende ting på gang skjønner jeg! :D
    japp. Håper det smaker. Men det tar vel litt tid før det blir noe godlyd av dette. Og driter jeg meg ut, så er det bare prøve noe nytt:)
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Away to work again. Disse friukene er alt for korte. Har fått gjort litt uansett.
    Bue på plass. Skal "pyntes" med noe listverk, men har ikke planen helt klar her.
    IMG_0102.jpg


    Fått supplert hull etter gamle vegger i himling, og klint på noen strøk med sperregrunning og maling. Himlinga var hullete og fæl etter div skruer etc. Har gjort minimalt med arbeide på å få den fin. Kan like godt være litt grovt tilhogd.
    Stort sett ferdigbehandlet veggene. Farga må jeg nok ha på prøve en stund. Får se hvordan det blir når jeg får opp normal belysning
    IMG_0108.jpg


    Ellers er øya med teppeflis på plass og parketten det samme. Nå er det stort sett drittarbeide som listverk, rydding og rengjøring som gjenstår. Og så må jeg lage noen rekkverksdeler til trappa ned. Og bare for å ha det sagt, ja det går seint. Men hadde jeg ikke likt å spille musikk og drikke øl til arbeidet, så skulle dette vært unnagjort på et øyeblikk. Men valgte løsningen flytte på alt hele tiden, istedefor å tømme loftet og få skikkelig arbeidsrom.

    Men det blir travelt neste tørn. Dette ramla inn døra fredag;)

    IMG_1294.jpg


    Bildene er fra aipåone, og det er bare å beklage:)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hva er det i den bua? Og hva slags stoff?
    Blir spennende med AE driverne!
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Japp. Det blir spennende med Ae-driverne. Har iallefall noe kos å puske med i jula:). Litt for stramt med andre unødvendige ting som feks jobb, så det blir nok ikke noe testing før da.

    Buen inneholder 20 cm glava i noe rammemikkmakk jeg har montert
    IMG_0099.jpg


    IMG_0101.jpg


    Stoffet er noe så billig og enkelt som veiduk. Utprøvd på mange tusener av kvadrat og den holder godt på isolasjonsstøvet.
    Skal lage noen litt større dempehjørner på frontvegg. Disse tenker jeg lage i moduler slik at de blir lett flytt/demonterbare.
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Det skal bli bra;). Bare et par drøye dager til, så er det hjemreise og fortsettelse igjen. Må vel få selve rommet bortimot ferdig neste friuke, som forøvrig blir noe spolert er par dager med jobbreise. Men i jula skal det jobbes med både det ene og det andre:)

    Ser litt etter dac med preamp, evt dac og preamp. Spesielt sugen på mytek digital brooklyn dac, som jeg tror har det jeg trenger.
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Da er det bare resten igjen. Fått rydda, vaska og kobla opp litt slik at jeg iaffal kan drikke meg sånn halvfull og høre musikk natt til første juledag. Bare brukt dsp-innstillingene jeg hadde før renoveringen begynte.
    Fyflate dette kan ikke bli annet enn suksess;). Nå har jeg endelig fått rommet på mitt parti.

    IMG_0150.jpg

    Elendig ipadbilde. Det ser egentlig ikke så værst ut, synes jeg selv iaffal.
    Dempingen innerst i rommet skal etterhvert fylles helt opp til taket. Ble ikke tid til mere denne fritørnen.

    Gjenstår masse pynt og noe flikkmaling her og der. Lydmessig er det selvølgelig mange mil igjen, men all tvil er nå fjernet. Dette blir bra:)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Tøft! Man kan jo nesten se at dette låter bra!;)
    Ble faktisk bedre med den fargen enn jeg hadde sett for meg. Er nok trivelig å sitte i den sofaen å drikke seg halvfull. :D
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Dæven du er flink.
    Grattis!
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Da er det bare resten igjen. Fått rydda, vaska og kobla opp litt slik at jeg iaffal kan drikke meg sånn halvfull og høre musikk natt til første juledag. Bare brukt dsp-innstillingene jeg hadde før renoveringen begynte.
    Fyflate dette kan ikke bli annet enn suksess;). Nå har jeg endelig fått rommet på mitt parti.

    Vis vedlegget 414688
    Elendig ipadbilde. Det ser egentlig ikke så værst ut, synes jeg selv iaffal.
    Dempingen innerst i rommet skal etterhvert fylles helt opp til taket. Ble ikke tid til mere denne fritørnen.

    Gjenstår masse pynt og noe flikkmaling her og der. Lydmessig er det selvølgelig mange mil igjen, men all tvil er nå fjernet. Dette blir bra:)
    Hva slags elektronikk har du der?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Spennende prosjekt! Må følge med her! :)

    Digger forøvrig fargen! Har den samme på det ene badet mitt! :cool:
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    [/QUOTE]

    Hva slags elektronikk har du der?[/QUOTE]

    Det er en Holton 800L, et par anaviewmoduler, minidsp 4x10 og en sonos. Ligger dac og preamp på innkjøpslista og må kanskje ha noen flere effekter etter hvert. Og sofaen er for øvrig som skapt til å være halvfull i:)
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Spennende prosjekt! Må følge med her! :)

    Digger forøvrig fargen! Har den samme på det ene badet mitt! :cool:
    Var lenge skeptisk til fargen, men synes det ble meget bra. Bildet lyver. Mye varmere i virkeligheten.
    Det jeg faktisk synes gjør mesteparten av rommet er faktisk det feltet med teppeflis midt på gulvet. La ned litt arbeide i dette. liker ikke disse overgangslistene, så flisene er nedfelt i parketten og tilpasset på høyden for jevn overgang.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tøft med bue i rommet. Problemet er at du aldri vil kunne spille uten igjen.

    Jeg har prøvd.
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Tøft med bue i rommet. Problemet er at du aldri vil kunne spille uten igjen.

    Jeg har prøvd.
    nei, men det gjør ingenting om det er like bra som det allerede er. Er faktisk helt satt ut:)
    Lenge siden jeg har hatt såpass fot og gåsehud som ikveld. Buetipset var helt genialt Retep:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du får takke 8x12. Han har skylda for å sette meg på dette.
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Får vel gi dere begge en stor takk:) Dette er skikkelig kos. Tror det blir vondt å reise på jobb i morgen.
    Får bare se frem mot juleferie i snekkerboden. Det skal lages noen fjøler til bassene:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn