Burson Audio - ... sounds good like solid state should.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Har sendt en mail til Moiz Audio :) Volumkontrollen har ikke engang vært så mye i bruk :eek: Problemet er vel at jeg kan ende opp med å være uten lyd i lang tid :eek:
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Kjekt - men; så den i går - og det lå litt i kortene når de har åpnet sin hjemmeside med egen del for "Musicians Series". Ser man litt på dette, så er det grunn til å spørre om de tenker å utgi alle produktene under "Classic Series" på ny under "Musicians Series", men da med ny innmat? Burson Creations

    Hadde de utgitt en pre-amp / integrert med fjernkontroll, så hadde jeg puttet den i Buy umiddelbart.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Noen her som har en DA-160 i bruk?
    Har litt trøbbel med en USB inngang, noen med erfaringer på området?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Noen her som har en DA-160 i bruk?
    Har litt trøbbel med en USB inngang, noen med erfaringer på området?
    Bad news!
    Eller.......den virker på USB nå, men kun med den medfølgende kabelen. Den er ikke særlig lang, det viser seg at den jeg har brukt på tidligere dacer tydeligvis føkker signalet såpass på sin vei at dacen ikke klarer og låse.


    Er det noen USB kabler på +-10m som kan gjøre jobben tro? Dette er Biltema's eminente GreyHound.
    Uansett, DEN VIRKER SOM DEN SKAL! Og lyden på USB er ca 26ganger bedre enn AirPlay til AppleTV og optisk, så det så
     
    S

    SAH

    Gjest
    Med Burson HA160 i oppsettet melder jeg med inn som venn. Har dessverre fått brukt Head-fi oppsettet alt for lite, men nå tror jeg hodetelefonene begynner å bli innspilt- tror at det blir litt mer aktiv lytting utover høsten/vinteren.
     

    ElDuce86

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.12.2011
    Innlegg
    218
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Hatt Burson HA-160D på hjemlån fra Moiz, og testet den opp imot min egen Musical Fidelity M1 HPA.
    Lydkilden er da PC via USB, og øreklokkene er Beyer T70.

    Begge er meget gode head-amps, og har hver sin karakteristik. MF M1 med silkemyk og klar klang, men noe tilbakelent og forsiktig på mine T70.
    Burson derimot, er litt andre veien, fremdeles klar lyd, men den er noe mørkere og mer dynamisk i spillestilen, og fikk fram bassen M1 ikke gjor på mine klokker.
    Når jeg dro på skikkelig, blir Burson noe mer skrikende i toppen enn hva M1 er, men da snakker vi et lydnivå som er over komfortabelt lyttenivå.
    Legger også merke til at M1 er snillere mot dårlige innspillinger, mens med Burson kommer den dårlige innspillingen enda bedre fram, da spesielt i mellomtone og diskant, uten at det er noe jeg tar med i betraktningen her, da jeg ikke bruker dårlige innspillinger ;)

    Vanskelig og si hvilken som er best, men jeg falt for Burson's tøffere spillestil, og den er dermed fått sin fasteplass sammen med Beyer T70 her i huset.
    En morsom amp, og foreløpig min favoritt, og mitt siste tilskudd i Head-Fi oppsettet.

    Hadde de ikke vært for det økonomiske aspektet, hadde jeg nok beholdt M1 også :)

    Uansett, konklusjonen er, Bruson HA-160D er i mine ører, en herlig og morsom head-amp!
    Takker også Moiz for hjemlån og god service :)
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Vil også være medlem her. Burson HA-160DS. Kombinert med Sennheiser HD650 ble dette akkurat lyden jeg var ute etter. Fleksibiliten ved å kunne koble direkte til laptop via usb verdsettes, men til daglig går den via koaks.
    Mangler kanskje det ultimate analytiske lydbildet, men lyttegleden gjennom klarhet i mellomtone og herlig bass veier glatt opp når man teller timer uten å bli sliten. Stor glede, hver gang! :)
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ikke Burson-venn helt enda men vurderer sterkt å bestille en slik flott sak, jeg trenger bare litt hjelp til behov og valg :) Jeg trenger en hodetelefonforsterker til to kilder. En rega rp6 og en mac er de kildene jeg kommer til å bruke. Jeg må helt sikkert ha et RIAA-trinn i tillegg når jeg skal lytte til vinyl.
    Burson har jo flere enheter som er kombinert DAC, men jeg regner med jeg må gå for en med USB-inngang for å kunne bruke mac-en. Hvilket Burson-produkt passer da for meg?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke Burson-venn helt enda men vurderer sterkt å bestille en slik flott sak, jeg trenger bare litt hjelp til behov og valg :) Jeg trenger en hodetelefonforsterker til to kilder. En rega rp6 og en mac er de kildene jeg kommer til å bruke. Jeg må helt sikkert ha et RIAA-trinn i tillegg når jeg skal lytte til vinyl.
    Burson har jo flere enheter som er kombinert DAC, men jeg regner med jeg må gå for en med USB-inngang for å kunne bruke mac-en. Hvilket Burson-produkt passer da for meg?
    Conductor bør være midt i blinken.

    Jeg har nesten tilsvarende oppsett med ekstern dac, platespiller/riaa, effektforsterker og bruker Soloist som pre/headamp.


    Conductor Headphone Amp / DAC / Pre Amp
    Soloist Headphone Amp / Pre Amp
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar, mteinum! Conductor har jeg sett litt på og den ser ut som en bra kandidat. Litt høy pris, men gjerne jeg biter i. Har ikke så mye erfaring når det gjelder pre-amp og dens hensikt, men det holder kanskje med kun Conductor-en til å begynne med? Pr. nå sitter jeg på en Hegel HD2 som er koblet til mac-en, men det kan jeg vel bare bytte ut når Conductor-en er i hus?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Mitt første - og så langt eneste - burson produkt er "the conductor". Men det er jo ikke en helt gal måte å bli kjent med burson på :) Den ble kjøpt av Home | moiz.no. 100% grei handel og kan bare anbefales. Enheten jeg har er en demo enhet, så den er litt spesiell med sin plexiglass topp og lys innvendig..

    burson1.jpg


    The conductor ble kjøpt for å få en hodetelefonforsterker med en varmere tone enn lake people g103 (som er helt nøytral), og for samtidig å erstatte hegel hd20 (som låter fantastisk, men er så stygg og se på at jeg brekker meg) som dac i stereo oppsettet her hjemme. Første overraskelsen når jeg skrudde på the conductor var lyset innvendig...

    burson2.jpg


    Moiz var så grei at han lot det være en overraskelse. Personlig trodde jeg det eneste som skilte denne demo enheten fra en vanlig en var "en teit gjennomsiktig topp". Tok feil der :) Men skal ikke henge meg opp i lyset og det her for "vanlige" the conductor kommer med metall top (ja, det henger en "ædda bædda" i lufta :))

    Så var det lyden.. Rett ut av esken? Varmt, behagelig, mer punch i bassen enn med hegel hd20, men smalt og flatt lydbilde :( Ble rett ut skuffet. Dag 2 viste seg å ikke være noe bedre: satt fortsatt å tenkte "hvis det ikke blir noe bedre nå så blir hd20 koblet opp igjen". Fortsatte å la den stå på igjennom dagen og over natta..

    17 mai, også kjent som dag 3 med the conductor. Også kjent som dagen ting har falt på plass. Gjorde litt A-B testing mot HD20 og det er nå bare nyanser som skiller de. Det kjipe smale og flate lydbildet the conductor hadde rett ut av esken er nå borte ;)

    burson3.jpg


    Ville jeg kjøpt en the conductor hvis målet bare var en bedre dac enn hd20? Det lille jeg gadd av A-B testing i dag gjorde det klart for meg at hvis jeg skal finne forskjellene så må jeg sitte i timesvis å bytte og notere og kjede meg skakk.. Hakket mer dynamisk lydbilde med the conductor i forhold til HD20, det er det eneste egentlig jeg har notert meg.. Så... Nei, for dac delen alene så ville jeg ikke brydd meg. HD20 er også ett utvilsomt KUPP til det den selges for om dagen.

    "Er the conductor bedre enn kombinasjonen hegel hd20 og auralic taurus" vet jeg om i vert fall 2 som lurer på :) Det er noen uker siden jeg hørte taurus, så det her blir av hva jeg mener jeg kan huske (ergo: ingen fasit) men taurus (og nå snakker vi kun om lyden via hodetelefoner) har en større øyeblikkelig WOW faktor. De øvre frekvenser er mer fremhevet med taurus (uten at den er ubehagelig eller lys), og det gjør at the conductor høres litt "lat" ut i sammenligning. Jeg innbiller meg at the conductor har en generelt litt mørkere tone generelt. Hvem av de er best? Tror ikke du kan gjøre noe feil uansett hvem av de du kjøper, de er veldig bra begge to. Jeg kunne høre på taurus i timesvis, og det samme med the conductor.

    Jeg tror jeg likte hifiman he-500 bedre på taurus (igjen, det er en stund siden jeg hadde taurus her), mens denon d7100 har aldri vært så bra som den er med the conductor (og ble derfor tatt av torget for en stund :))

    Hva ville jeg forandret med the conductor? XLR utganger + en fjernkontroll hadde ikke vært feil. XLR utganger bare fordi jeg føler det er litt mer proffsig, og fjernkontroll fordi jeg er lat.

    *edit*
    Og om det ikke kom frem bra nok: er du ute etter en bra dac OG en bra hodetelefonforsterker så burde du sjekke ut the conductor. Når du får en så bra dac og hodetelefonforsterker i samme boksen så må jeg si at den er veldig hyggelig priset.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tusen takk for anmeldelsen, og godt å høre at lydbildet åpnet seg opp. Min erfaring er at forskjellene mellom DAC'er, spesielt ved lytting til hodetelefoner, ofte er minimale. Har tenkt at når det kreves en aktiv innsats for å høre forskjellene og man ikke blir lydtrett, så er det ikke nødvendig å tenke så mye mer over det. Har tenkt litt på å kanskje kjøpe en god digital EQ med en nøytral innebygget DAC. På den måten regner jeg med at man kan legge inn en rekke presets som man bare kan loade inn med et par klikk, og vips så har man en rekke forskjellige lydsignaturer direkte til ampen. :D

    Bursonen din ser rå ut. Pass på så du ikke blir solbrent :D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ny Conductor siden sist:

    Conductor-S31.jpg


    The Conductor Virtuoso is a USB DAC, Headphone Amp and Preamplifier. Most enthusiasts use its DAC and amplifier to drive their prized headphones with one beautifully-built, modestly-priced component. With over 4 watts of power on tap the Conductor Virtuoso will drive any headphone with ease. The Conductor Virtuoso’s headphone amp section is essentially the Soloist which reviewers have raved about. Or use the Conductor Virtuoso’s preamp functions to make it the center of a headphone and speaker-based desktop system with headphone option.
    Burson Audio – Conductor Virtuoso
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^Det eneste jeg hadde å utsette på den gamle Conductor var volumkontrollen - og den ser ut til å være den viktigste oppgraderingen. Og så med fjernkontroll da gitt!

    De skriver at "The Conductor Virtuoso’s headphone amp section is essentially the Soloist which reviewers have raved about." - og siden Soloist er den samme gamle, er vel den eventuelle lydmessige oppgraderingen i volumkontrollen og DAC-delen.

    Posta en omtale av (den gamle) Conductor og den identiske Soloist (som bare er amp-delen til Conductor) her, hvis noen skulle være interessert:
    THE BURSON CONDUCTOR / SOLOIST REVIEW With or without… | The Headphoneer.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Måtte nesten rote frem denne tråden etter å ha blitt eier av en DA-160 dac. Trengte en dac til et rimelig anlegg i et arbeidsrom , men har ikke testet den der enda. Den får derimot bryne seg på hovedanlegget (Cary/Chord/Montana) , og jeg må si at lyden er så bra at det nesten er teit i forhold til prisen jeg betalte på torget.

    Må ganske bra opp i pris for å finne noe som spiller vesentlig bedre. Veldig behagelig klang og tonal balanse. Den dytter ikke detaljene opp i trynet på deg , men det er nesten som om instrumentene klinger ut i et litt større rom , og at mikrofonene er plassert litt lenger unna instrumentene. Detaljene er der , men ikke like tydelig / mindre analytisk - noe som slett ikke er en ulempe på alle innspillinger. Man fokuserer på musikken , og mindre på lyden - noe som jeg synes bør være et mål i seg selv for et godt anlegg.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har testet nye Conductor V2(+) ?

    Jeg har vært fornøyd eier av Soloist i en god stund, men nå begynner oppgraderingskrampa å melde seg... Soloist vil jeg si er utmerket på det lydmessige, men Conductor V2 bør vel være hakket bedre. Fjernkontroll og en mer praktisk volumkontroll vil nok også oppleves som ganske store fordeler. De nye utgavene fås også i lekker sort finish :D

    Burson Conductor V2 Noir_crop.jpg
     

    ofo

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2020
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Melder meg inn her etter å ha kjøpt en brukt Burson HA-160D. Er det noen som har tips til gode hodetelefoner som kan passe til denne? Det kommer til å bli spilt mye gitarbasert pop/rock. Jeg har ingen preferanser på åpne/lukkede hodetelefoner. Jeg har forstått at impedans er relevant ved matching av hodetelefoner og forsterker - er det noen som kan peke meg i retning mer info om dette? Ut fra reviewer jeg har lest av forsterkeren så ser det ut som om mange gir gode tilbakemeldinger på denne forsterkeren og AKG 701/702, men dette er reviewer litt tilbake i tid. Er det kommet noe nyere som er bedre egnet til den typen musikk jeg nevner, eller er dette fortsatt et godt valg?
     

    Kweid

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    11
    Antall liker
    11
    Sted
    Randaberg
    Melder meg inn her etter å ha kjøpt en brukt Burson HA-160D. Er det noen som har tips til gode hodetelefoner som kan passe til denne? Det kommer til å bli spilt mye gitarbasert pop/rock. Jeg har ingen preferanser på åpne/lukkede hodetelefoner. Jeg har forstått at impedans er relevant ved matching av hodetelefoner og forsterker - er det noen som kan peke meg i retning mer info om dette? Ut fra reviewer jeg har lest av forsterkeren så ser det ut som om mange gir gode tilbakemeldinger på denne forsterkeren og AKG 701/702, men dette er reviewer litt tilbake i tid. Er det kommet noe nyere som er bedre egnet til den typen musikk jeg nevner, eller er dette fortsatt et godt valg?

    Heisann sveisann:)
    Jeg har en Burson Conductor Virtuoso som jeg kobler til mine Audioquest Nighthawk. Dette er en kombo som har en ganske laidback og fet lyd, men som allikevel har masser av dynamikk, punch og oppløsning som ikke blir for masete. Passer fint med en flaske portvin.
    Audioquest Nighthawk har en ganske polariserende lydsignatur/kurve. Jeg digger dem:)
    Utrolig behagelige å ha på over lang tid.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Her var det stille. Har akkurat koblet opp en bruktkjøpt Playmate 2 og synes dette er veldig, veldig bra...

    5418A674-DC53-4D9B-AD5B-EBD1D9FDE5F6.jpeg


    Eneste jeg ser er at ikonet ved siden av "PCM" har en tendens til å blinke... Det er ingen forstyrrelser i lyden, bare litt irriterende. Noen som har opplevd det samme?
     
    Sist redigert:

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har en Soloist headamp hvor jeg er jævlig plaga med knalling og smelling fra den pokkers attenuatorn. Har hatt den oppe og renset den grundig, er sånn noenlunde bra i en 2-3 dager, så er det påan igjen. Fryktelig irriterende, for lyden er god den. Burson er tydeligvis helt fri for denne volumkontrollen, og sier de ikke benytter denne attenuatorn lenger. Andre som er plga med det samme? Importøren hadde visst ingen løsning heller :confused:

    Mvh Jarl
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.143
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    eneste løsningen er å få kjøpt inn nye motstandere deretter få noen til lodde av gamle og lodde på nye. Selve delen produseres ikke lengre av Burson.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Synes det høres rart ut det skal være noe galt med motstandene, er vel heller dritt mellom glideren og kontaktpunktene?
    Fikk ei tegning fra Burson, hvordan jeg skulle koble ett normalt 20k pot, men stusset, da det så ut som signal inn og ut skulle på samme pinne. Gnd til begge pinnene 3, som skulle laskes til pinne 2, og signal inn/ut på pinne1. Kallte det shunt-kobling. Har ennå ikke prøvd, da jeg syntes det så litt rart ut. Skal kjøpe inn ett TKD pot, da de er jæskla god kvalitet, så skal jeg prøve det ut utpå nyåret. Må få fiksa det, da ampen faktisk er svært god og driver AKGene så det griner :)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Da får jeg også melde meg inn her med nyanskaffet Conductor 3 Reference.
    Litt tregt/tamt i begynnelsen med helt ny forsterker og nesten helt nye hodetelefoner (Beyerdynamic T1 v.3), men det begynner å løsne nå, synes jeg.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Her var det stille. Har akkurat koblet opp en bruktkjøpt Playmate 2 og synes dette er veldig, veldig bra...

    Vis vedlegget 871388

    Eneste jeg ser er at ikonet ved siden av "PCM" har en tendens til å blinke... Det er ingen forstyrrelser i lyden, bare litt irriterende. Noen som har opplevd det samme?
    Dum som jeg er, så lastet jeg ned noen drivere fra Burson og installerte de.

    Først låt det ikke bra, mye knepp og tull. Pga noe sikkerhetsgreier på jobb fikk jeg ikke avinstallere.

    Så forsøkte jeg å spille av fra telefon. Den registrerte ikke dacen i det hele tatt.

    Etterpå koblet jeg den til PC igjen, og PCen finner ikke dacen den heller...

    Noen som har vært borti lignende? Regner med å få avinstallert i morgen, og håper selvfølgelig det hjelper.

    If it ain't broken osv.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.143
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Prøv å avinstallere driverne, og fjern alle relaterte filene fra maskinen. Reboot og prøv en annen usb inngang.

    angående telefon, virker som nye telefoner har problemer emd å tilkoble dac/daper, mens eldre går fint. Noe som kan fikses via firmware oppdatering på telefonen i fremtiden antar jeg..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn