Burson Audio - ... sounds good like solid state should.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    steinost skrev:
    Hei.
    Idag skal jeg prøve å komme opp i "furtebua", der står det en Dac som skal prøves.
    Navn begyner på B.. og slutter på urson.
    Dette er jeg meget spent på hvordan låter ;D
    Hvis den står til forventningene tenker jeg den får bli.
    JanR lånte meg denne, var en tur på Svinesund i går og ringte han på veien hjem. Fikk da et spm om jeg var kaffetørst :)
    Man svarer jo ja takk til en slik invitasjon på sparket.
    Etter en lytt bestemte han seg for att det bare var å ta den med hjem for en prøvelytt hjemme hos meg selv.
    Tusen takk janR for att dette er mulig.

    Steinar.
    Bare hyggelig Steinar :) Alltid åpen dør/hus for musikk intereserte.
    Morro at "guttungen" var med.

    En jæ**ig bra dac det der. Gleder meg til å høre hva du syns om den i eget anlegg.

    /jan
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Er en Burson HA-160DS på vei til Halden, fin julegave til meg selv :)
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det:)

    Ja, jeg mener ihvertfall det selv :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.360
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Sånne menesker som oss er bare snille (eller) ;D
    Det sies at menesker som liker å lytte på musikk er det.
    Gleder meg til første prøvelytt.

    Steinar.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    steinost skrev:
    Sånne menesker som oss er bare snille (eller) ;D
    Det sies at menesker som liker å lytte på musikk er det.
    Gleder meg til første prøvelytt.

    Steinar.
    Og ? ;)

    /jan
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.360
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Der er gamlefar tilbake fra "furtebua".
    Dette var ikke det verste jeg har hørt, men gud å det lignet ;D
    KØDDA, dette spilte veldig likt som Cary Dvd 7.
    Som sagt er dette første inntrykk, men dette lover godt.
    JanR du må si i fra hvis andre viser sin intr.
    Håper jeg får ha den en stund før du vil ha den tilbake, da får jeg muligheten til å få testet mer grundig.

    Steinar.
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om 160DS kommer med feks en USB kabel?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    steinost skrev:
    Der er gamlefar tilbake fra "furtebua".
    Dette var ikke det verste jeg har hørt, men gud å det lignet ;D
    KØDDA, dette spilte veldig likt som Cary Dvd 7.
    Som sagt er dette første inntrykk, men dette lover godt.
    JanR du må si i fra hvis andre viser sin intr.
    Håper jeg får ha den en stund før du vil ha den tilbake, da får jeg muligheten til å få testet mer grundig.

    Steinar.
    Kan du ikke bare teste litt til, skulle andre (og her burde folket kjenne sin besøkstid) ta kontakt slår jeg på tråden.
    Sier det igjen, det der er en meget god dac til pølse og lompe pris.

    /jan
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.360
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen.
    Dette virker meget lovende, har nå sittet å prøvd mer.
    Det ble et avbrekk da det kom noen å hentet racket mitt.
    nå står alt på gulvet og jeg må igjen begynne å snekre rack, men det er en ting som Steinar liker.
    Elsker å lage ting med hendene mine, dette kaller jeg terapi.
    Men tilbake til saken (Steinar har en evne til å spore av ;D)

    I dag har jeg kun brukt Burson Dac, liker den bare mer og mer(dette lover ikke bra) eller det er vel det det gjør.
    Det er meget bra at noen har laget en vennetråd for dette merket som vel ikke har fått det store fotfestet her på berget enda.
    nå skal Steinar legge seg inntil sin bedre halvdel å sovne med et stort smil om munnen.
    God natt.

    Steinar.
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha vært litt raus med stereoanlegget røk alt med tidligere i år når vi kjøpte nytt hus. Nå har jeg endelig beveget meg ut av isødet og skaffet med en 160D og et par AH W1000x. Meget fornøyd så langt. Brukes mest med USB på Spotify og lossless musikk jeg har fra før. Har klart å få til 96/24 fra min Mac, uten at jeg har noen sanger jeg liker. Noen tips til binaural opptak eller høyoppløselig musikk i form av alternativ rock? Evt andre tips?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Finfint! En veldig god start :)

    B&W gir forresten ut noen binaural opptak gratis til dem som har P5 og taster inn serienr.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Burson auksjonerer bort HA-160D til inntekt for www.worldvision.org



    Last year we had a special loaner program with Headfonia. over 20 audiophiles from around the world have had a chance to trail our HA-160D and post their feedback online. (see full details here: http://www.headfonia.com/burson-ha-160d-loaner-program/).

    For the loaner program we have created a clear top unit with internal LED which can be switched on or off for viewing leisure.

    Now that the loaner program is over, we want to donate this machine to a worthy course.

    100% of this auction proceed will be donated to www.worldvision.org

    This is a 10 days auction starting from $0 with no reserved value. Once the auction is completed and payment is made we will ship this unit out with Fedex Express (4-5 days transit time). The winner will also received an email from World Vision to confirm the amount donated.

    Along with this clear top unit we will also include a normal aluminum top plate to complete the package.


    http://www.ebay.com.au/itm/Burson-H...-charity-0-No-NR-/110806954770#ht_1354wt_1139
     

    Vedlegg

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.155
    Antall liker
    784
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    "within 2 months, we'll introduce a power amp that will hopefully make a name in the market as the best desktop size power amplifier in the world."-Burson Audio
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Har de store skrivepulter down under?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    For tiden så spiller jeg mye musik. Dette skyldes Burson DA160 dacen, og dens unike musikaliteter. Den er vel ikke best på alt, MEN den er best på å formidle musikkens sjel og gir hele samlingen et nytt liv. Den klarer kunststykke å låte gjennomsiktig og full kropp samtidig. Totalt fri for hardheter og samtidig fri og dynamisk. Bøtter med klangfarger, varme og trøkk, men samtidig låter alt naturlig nøytralt. BRAVO :D
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.155
    Antall liker
    784
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    jonas skrev:
    For tiden så spiller jeg mye musik. Dette skyldes Burson DA160 dacen, og dens unike musikaliteter. Den er vel ikke best på alt, MEN den er best på å formidle musikkens sjel og gir hele samlingen et nytt liv. Den klarer kunststykke å låte gjennomsiktig og full kropp samtidig. Totalt fri for hardheter og samtidig fri og dynamisk. Bøtter med klangfarger, varme og trøkk, men samtidig låter alt naturlig nøytralt. BRAVO :D


     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.360
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    jonas skrev:
    For tiden så spiller jeg mye musik. Dette skyldes Burson DA160 dacen, og dens unike musikaliteter. Den er vel ikke best på alt, MEN den er best på å formidle musikkens sjel og gir hele samlingen et nytt liv. Den klarer kunststykke å låte gjennomsiktig og full kropp samtidig. Totalt fri for hardheter og samtidig fri og dynamisk. Bøtter med klangfarger, varme og trøkk, men samtidig låter alt naturlig nøytralt. BRAVO :D
    Kunne vel ikke si det bedre selv ;D

    Steinar.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Jeg må bli med her jeg også. Har fått meg DA-160 :)
    Fikk låne denne hærlige saken av Jonas. Ble helt klart total forelskelse i løpet av relativ kort tid.
    Da jeg spiller gitar selv er det naturlig å høre ekstra nøye på dette instrumentet. Da Burson klarer å gjengi ikke bare ekte klang fra stengene men også en detalijrikdom uten sidestykke var jeg i den syvende himmel :p
    Det denne saken klarer er å skille instrumentene som om man hører kun den (de) kanalen(e) de er spillt inn. Andre skilder jeg har testet klarer ikke dette uten å bli påvirket av andre frekvenser. Jeg tenker da spes.. på bassen som ofte har en tendens å farge lyden oppover. Bravo Burson.
     

    Hvar1

    Medlem
    Ble medlem
    18.04.2011
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som har egne erfaringer om hvordan den nye 160DS står seg mot 160D hva gjelder lydmessige kvaliteter? Jeg har lest en test av DS hvor den får meget gode tilbakemeldinger, men D blir fortsatt fremholdt som en enda bedre formidler totalt sett. Jeg mener å ha lest at det står nøyaktig samme dac i de to, og at DS benytter seg av tilnærmet samme forsterker som 160 (forsterkeren), så hvor stor kan forskjellen egentlig være? Er det noen brukere som har erfaringer med disse to opp mot hverandre og som kan si noe om opplevelsen av dette?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    så hvor stor kan forskjellen egentlig være?
    Uten å ha hørt DS utgaven, så vil jeg vel nesten tro; liten.

    Burson Audio, an audio product company based out of Australia, has just recently announced their latest DAC / headphone amplifier product – the HA-160DS. The new DAC with headphone amplifier combo is 16% smaller in footprint and 35% lighter in weight than their former HA-160D model. In addition, the new HA-160DS is also less expensive.

    The DAC within the new HA-160DS is identical in every way to the former HA-160D; however, the USB supports only 24-bit/96kHz but the RCA input does support the normal higher rate of 24-bit/192kHz. The headphone amplification is also identical to the former model, utilizing a volume potentiometer by Alps, though the new DS does not provide a preamp function, as the former D did. There are two power transformers for increased power stability and reduced interference.


    Burson Audio HA-160DS DAC / Headphone Amp. | CANADA HiFi Magazine

    I stor grad så er det mangel av pre'amp funksjonalitet og at kabinettet på D utgaven er penere.
     

    Hvar1

    Medlem
    Ble medlem
    18.04.2011
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    8
    Uten å ha hørt DS utgaven, så vil jeg vel nesten tro; liten.

    Burson Audio, an audio product company based out of Australia, has just recently announced their latest DAC / headphone amplifier product – the HA-160DS. The new DAC with headphone amplifier combo is 16% smaller in footprint and 35% lighter in weight than their former HA-160D model. In addition, the new HA-160DS is also less expensive.

    The DAC within the new HA-160DS is identical in every way to the former HA-160D; however, the USB supports only 24-bit/96kHz but the RCA input does support the normal higher rate of 24-bit/192kHz. The headphone amplification is also identical to the former model, utilizing a volume potentiometer by Alps, though the new DS does not provide a preamp function, as the former D did. There are two power transformers for increased power stability and reduced interference.


    Burson Audio HA-160DS DAC / Headphone Amp. | CANADA HiFi Magazine

    I stor grad så er det mangel av pre'amp funksjonalitet og at kabinettet på D utgaven er penere.
    Jeg har nå tenkt det samme: forskjellen må da være temmelig liten. Her er en test av nevnte DS, og testeren skriver blant annet: In all the tracks I distinguished and recognized the two models. 160DS was slightly weaker at level of detail retrieval, those were slightly more hidden in the decor, mostly because of the larger soundstage. Bass was rightly portrayed, but certainly 160D hits harder, as if you have a small subwoofer right to your ears Test: Burson HA-160DS review – English Version - Sound News

     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Noen her som har hatt problemer med volumkontrollen på HA-160D? Jeg satt plutselig med volumrattet i hånda her ikveld :eek: Det ser ut som plastikken inni rattet som skal gripe attentuatoren har morknet/smuldret opp :eek: Og nå har jeg kun en voluminnstilling siden rattet nå ikke virker, DAC/ampen er 18 mnd gammel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn