Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R

Roysen

Guest
    Burmester`s venner

For å være rett på sak kunne jeg være interessert i å kjøpe et eksemplar av 111 dersom den kunne leveres uten DAC og uten volumkontroll. Hva sier du og Burmester til det Øystein? Er det håp i hengende snøre?

Mulig det ville skape noen klokkeutfordringer dersom klokken i 111 er plassert i DAC delen. Likevel er vel ikke det værre enn at man kan utstyre 111 med klokkeinngang og 069 med klokkeutgang. Dette er imidlertid sikkert noe som er gjennomtenkt allerede fordi 111 er vel utstyrt med digitale utganger som standard.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    114
    Burmester`s venner

Lett research gir denne vurderingen...

111 består av "kort" og komponenter fra 069 og 077 og en "mediaserver/ripper" som er ganske konfigurerbar.
    069 hadde jo konstruert inn ekstra tilkoblingsporter på sine kretskort som var tenkt å huse en fremtidig mediaserver interface
    ... Vel Voila, ser ut som Burmester "raised the stakes" og valgte å lage ett nytt produkt fremfor å øke evnene til 069.
    Om man ikke ønsker å bruke "avspiller" funksjonen så blir 111 ganske dyr om den bare skal brukes som en "filkilde" med digital output... Ville jeg tro.

111 er en ganske ambisiøs konstruksjon.... å ta vekk en basefunksjon fra denne som 069 dac delen vil seriøst "hindre" dens avspiller evner, tror jeg, siden det er bl.a 069 kretsene man bruker (jeg antar) som ett hjerte i 111... (med klokkefunc, sikkert..)
    Nå er detaljer om Mediaserver delen ikke offentliggjordt enda, men dedusert ut ifra specs og reversert pønsket fra min side så er det klart att denne i seg selv mer er ett computer interface - nett interface del som muligjør 069 delen å fungere optimalt... Ville jeg tro.
    Jeg må annta, uten å ha sett baksiden av 111, att iallfall alle innganger man normalt finner på en 069, er på 111 også.

mvh

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

Roysen skrev:
    Øystein,

Vet du om Burmester vil slippe flere Music Server modeller eller tilby 111 i flere ulike konfigurasjoner? Jeg ser for meg at f.eks. 069 eiere kunne tenke seg en 111 uten DAC og benytte DAC i 069 evt benytte 111 sammen med en preamp og ikke trenger volumkontrollen.
    Er rimelig sikker på at de kommer med flere Music Server modeller, for oss som har cd spiller med topp DAC så er det totalt bortkastet å kjøpe 111 vis man fortsatt har tenkt til å ha CD spiller som hovedkilde i et system. Tipper at vi ser fler modeller til neste år på Munchen messen ;) vil tippe det vil dukke opp noen rimeligere modeller
    Espen L

liern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2003
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

Espen L skrev:
    liern skrev:
    Har lagt ut noen bilder av mitt Burmester-system i denne tråden

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31983.60.html
    Hei Liern
    Et flott system i et møblert hjem, gratulerer med fine komponenter som kler en så flott stue du har
    Mvh: Espen

Takk for det Espen, og i aller høyeste grad det samme til deg! Virkelig stilfullt hos deg. Kjenner B80 godt selv (man har da litt fartstid fra OHC) og kan virkelig tenke meg at systemet låter veldig bra

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    5
    Burmester`s venner

Hei!

Håper dere har det bra.

Jeg skal oppgradere anlegget mitt i 2012. I år ble det ny påhenger nedrigg av to gamle og opprigg av ny. Og regningen fant jeg ut bør jeg glemme fortest mulig. :p

Jeg planlegger å oppgradere min 061 til 089. Vet noen av dere om den vil få USB eller AES/EBU innganger i fremtiden?

Snakkes!

MVh, Toffen

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

ToffenGunnufsen skrev:
    Hei!

Håper dere har det bra.

Jeg skal oppgradere anlegget mitt i 2012. I år ble det ny påhenger nedrigg av to gamle og opprigg av ny. Og regningen fant jeg ut bør jeg glemme fortest mulig. :p

Jeg planlegger å oppgradere min 061 til 089. Vet noen av dere om den vil få USB eller AES/EBU innganger i fremtiden?

Snakkes!

MVh, Toffen
    Hei Toffen
    den er ikke utstyrt med det i dag, vis du tenker på overføring fra PC så kommer de nå med en Bluetoth løsning som er enkel å sette på 089. Da vil du ha mulighet til trådløs overføring fra PC og rett inn på 089 ;)
    Espen L

Supersound

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2011
    Antall liker
    14
    Burmester`s venner

Det lurer jeg nå litt på i disse strømmnings tider. Overføre digitale signaler fra hardisk til 089 via bluetooth? Hvor bra kan det bli egentlig? like bra som kablet overføring? Eller vil en miste noe? Hvis en ikke mister noe så hva er da poenget med en dyr kabel? Da vil det alltid være best tråløst hvis en ikke mister noe av signalet fra kilden.
    Bare lurer jeg på hvordan de løser overføring av digitale signaler tråløst. Er blutooth noe bedre enn andre trådløse overførings metoder?

Mvh
    Burmester1

stereo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    17
    Burmester`s venner

Finnes det noen info om bluetooth på cd-spillere fra Burmester. Nye kommer vel med denne muligheten og eldre modeller kan oppgraderes med dette?
    Blir det cd kvalitet på overføringen?

mvh stereo

enw

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

Appropos Blåtann, er det noen som vet noe mer om den kommende Burmester DAC 113, tekniske data, når den kommer, lydkvalitet etc?

erikno

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.964
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Hei.

Har en 991 på hånd. Vil den vere stor nok til meg? (hadde krell kav300iL)
    Men dei skal ha mye for den, så får jeg ikke den mye ned så ser det mørkt ut.

Har og en Kora Explorer 150 CSC reference på hånd, kan det vere noe til 992 og tempo 6 ??

Mvh
    Frank

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

stereo skrev:
    Finnes det noen info om bluetooth på cd-spillere fra Burmester. Nye kommer vel med denne muligheten og eldre modeller kan oppgraderes med dette?
    Blir det cd kvalitet på overføringen?

mvh stereo
    Ting tar tid visstnok. OHC skulle gi meg beskjed når den er tilgjengelig, men de visste ikke helt konkret enda. Etter sigende skulle den fungere meget bra og gi god lyd :)
    Er vel bare å smøre seg med tålmodighet

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.964
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Kanskje det blir en 991 nå.. ;)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.964
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Espen L skrev:
    lovemusikk skrev:
    Kanskje det blir en 991 nå.. ;)
    Spennende, da må du komme med bilder og lytte intrykk
    Espen L
    Ja, det skal jeg seff gjøre. :)

Men nå er det fredag i morgen, så får den vel ikke før mot neste helg sikkert. :-\
    Men men..den som venter på noe godt osv..

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.964
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Dette blir en kortversjon, og kun musikk fra Spotify uten DAC på lakris rca kabel og simpel acer pc.

Spotify fordi, skal legge meg snart og måtte gå gjennom alt mulig av musikk.

Dere som har følgt meg, vil vite at, fortener en forsterker slakt, så får den det også fra meg.

Var som sakt livredd for at jeg fikk en forsterker med knapt mer enn effekten av rørforsterkeren jeg hadde, da den er oppgitt til
    2x85watt i 8 ohm og 2x120watt i 4 ohm, og Krell jeg hadde før hadde oppgitt effekt på 200 og 400 watt, men det var ubegrunnet heldigvis.

Bassen:

Den spiller dypere enn Krell.
    Det oppleves også som kraftigere bass. Minner om EC sin bass på blokkene til 180 og det må bli skryt, selv
    om det kanskje er litt drøyt å samenligne med dei, men håper dere skjønner bassen da.

Mellomtonen og diskant:

Luftig.
    Mye mer åpen enn Krell, som i direkte samenligning har et teppe over seg, men er vel gjerne typisk amerikansk mot europeisk?
    Musikalsk, må vere et godt ord. Her låter alt bra uansett hva slags musikk du gir den.
    Du får nemlig lyst å høre på alt og det er liksom ikke noen typer musikk som er bedre og dårligere.

Den spiller mye bedre dynamikk på lite volum, der Krell måtte litt opp på volumet før det kom litt guff.
    Her har du dynamikken fra bunn. Omtrent som en dieselbil kontra bensin.
    Dreiemoment kalles det vel.

Jeg sitter å digger R&B nå på lavt volum, mens jeg skriver. (hodet går opp og ned i takt med musikken)

Med krell på lavt volum, vart det brukt som bakgrunnsmusikk, mens jeg nå kan lytte.

Sitter nå og tramper takten med begge føttene på Vassendgutane. Mens jeg skriver her, bare glir jeg over til å høre musikk og så kommer jeg på at jeg skulle jo skrive noen ord, men tror jeg må komme tilbake til en mer seriøs lytteinntrykk til helgen eller noe.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    449
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

Få på XLR kabler på de produktene!

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.964
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Skink_123 skrev:
    Få på XLR kabler på de produktene!
    Jeg har fra CD spiller. Den skal vi sjekke ut snart.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.964
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

liten beskrivelse av lyden..

Kontra MA og Krell ja..

MAen låt ganske likt med Krell egentlig bortsett fra at krell hadde enda bedre kontroll på bassen, men det burde den jo og med 400w i 4 ohm som høyttalerne er på.

Burmester:

Minner om MAen på Triangle høyttalere. Ganske så bra, med andre ord.
    Ellers i bassen spiller den dypere en Krell og skiller alikevel tonene i lavbassen godt.
    Den kan minne om Electrocompaniet sine blokker i bassen..men seff ikke like rått da, men minner om det.
    Bassen virker mye kraftigere. Det er som at denne har kreftene fra en diesel, mens krell var en bensin, vis du skjønner?
    Den setter rommet i bevegelse her på f.eks Kari Bremnes sin "svarte bjørn".

Den er musikalsk og den spiller med nærve.

Med musikalsk mener jeg at alt låter bra uansett hvilke musikk du setter den til å gjøre.
    Og seff åpnet det seg opp, hele lydbildet kontra krell, som hadde et teppe over seg. Den var litt mer forsiktig.

Burmester er ikke forsiktig, men alikevel er det mindre skrikendes på Burmester. Faktisk ikke hørt noe skrikendes enda, selv om jeg ville tippet det utfra at den er mer åpen i lyden.

Eg er så dårlig å skrive om sånt, men Burmester er mye bedre.
    Jeg har tatt meg selv i å savne MAen med Triangelhøyttalerne flere ganger. Men nå har jeg liksom fått dei to igjen med dei ekstra råe kreftene, som jeg savnet den gang.
    Høyttalerne her vokste i kvalitet med bytte av forsterkeren også.

Burmester har og "bare" 120w i 4 ohm, og der var jeg livredd, men oppleves minst like kraftig som krell + dei ekstra kreftene som kun en dieselbil kan gjøre.

Sømløs fra bunn til topp, må jeg også skrive.

Skulle sikkert skrevet mye mer og ikkje minst hvordan den er på den og den tonen, men det er bare generelt bedre hele veien.

Så dritfornøyd!

Og dette er "billigmodellen" til Burmester

Hehe.. hvordan låter det så med dei andre komponentene og ikkje minst Burmester høyttalere?

Jakob61

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergenhus
    Burmester`s venner

Har forøvrig ett greit Burmester system men hvordan melde seg på her ? so får detaljene komme senere.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.964
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Jakob61 skrev:
    Har forøvrig ett greit Burmester system men hvordan melde seg på her ? so får detaljene komme senere.
    Melde seg inn her?

Du er vel igang nå. ;)

Grattis med drømmeanlegg.

Bilder venter vi på.. ;)

Jakob61

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergenhus
    Burmester`s venner

Vet ikkje hvordan å laste ned bilder til gjeldende side me finner nok dette ut med tiden. Ellers, regner eg med sammenkomst hos meg innen 2-3 uker (noe opptatt for tiden).

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.964
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

Jakob61 skrev:
    Vet ikkje hvordan å laste ned bilder til gjeldende side me finner nok dette ut med tiden. Ellers, regner eg med sammenkomst hos meg innen 2-3 uker (noe opptatt for tiden).
    Angående å legge inn bilder her, så se under der du skriver, der ligger det en "bla gjennom" knapp..der!

Her er et fint program som du slipper laste ned, så lenge du tar et og et bilde, er det gratis også. Tilpass bildene til siden her, før du laster dei opp. 600-800 pixels, f.eks 800 burde bli fint.

http://www.shrinkpictures.com/

Samenkomst hos deg ja.. hadde vert helt konge å få hørt anlegget ditt. Jeg har ikke hørt noe annet enn det jeg har og aldrig høyttalerne. :) Bergen du bor? Jeg bor nordom brua. I nærheten av Knarvik, Alversund

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

Jakob61 skrev:
    Dette virker som et spennende system Jakob61 :)
    Kjører du med 2X911?
    Hvordan opplever du 089 kontra Avid spilleren?
    Mvh: Espen L

Jakob61

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergenhus
    Burmester`s venner

Espen L skrev:
    Jakob61 skrev:
    Dette virker som et spennende system Jakob61 :)
    Kjører du med 2X911?
    Hvordan opplever du 089 kontra Avid spilleren?
    Mvh: Espen L
    Hei Espen. Ja eg kjører 2 stk 911 MK 3 og angrer ikkje på den ekstrakostnaden.

Når det gjelder 089 vs Acutus, er eg nok mere inne for Acutus, på grunn av den mere naturtro lydgjenngivelse som er på vinyl og spessielt når eg lytter til klassisk musikk som Mahler og Thaikovsky, er det vinyl som gjelder. Acutus er nok ikkje helt innspilt enda. Det forekommer svingninger i strømmen, so vurderer Burmester 948. 089 Er eg storfornøyd med, som er en unik spiller og overgår de fleste konkurenter i prisklassen her. Har ikkje forsket med innstillinger enda. Hver for seg, er nok begge spillerne unike men prisen er nok en barriere for de fleste men vi må vel betale for kvalitet.

Med hilsen Jakob

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Antall liker
    179
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Burmester`s venner

Hei!

Hvordan vil du beskrive dine B50? (Lurer nemlig på de bør bli mine neste høyttalere...)

Hilsen Gunnar

Jakob61

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergenhus
    Burmester`s venner

G-nøkkel skrev:
    Hei!

Hvordan vil du beskrive dine B50? (Lurer nemlig på de bør bli mine neste høyttalere...)

Hilsen Gunnar

Eg har dei i hvit utførelse som uten tvil var en tier for meg. B 50 er en meget fleksibel høytaler som er meget lett å plasere inntil vegg (luftinntak på siden), som er en stor fordel i små stuer samt en nøytral størrelse. Lyttepossisjon / plasering er svært enkel. Lydbildet er bare utrolig stålkontrol med phunch selv i stuen min (22 kvadrat). Selv med tyngre klassiske verker, er det ingen tegn på svikt i lydbildet ( men so kjører eg med monoblokk). Har hatt flere venner som vurderer B 50 etter besøk hos meg. Anbefaler sterkt att du lytter på desse, før du bestemmer deg og har du 200 lappen tilgjengelig kjøp i hvit utførelse det vil du ikkje angre på (det skal jo og fungere som møblemang og) ? Mye penger ja men vi må vel prioritere her i livet. Eg har no ikkje angret i det hele tatt på systemet eg har. Om ca 1 år er eg på flyttefot til større bolig og vurderer B 100 men tid og penger får bero til dess.
    Lykke til.

enw

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

Fra CES 2012..

By Larry Greenhill • Posted: Jan 16, 2012

I visited Burmester's President, Dieter Burmester, in the German company's Venetian Hotel Suite. As well as high-end audio products Burmester also manufactures high-perfomance music systems for the Bugatti Veyron and Porsche sports cars. I mentioned that I saw Dieter's likeness in a sketch for an interview with him and Richard Chailly that appears in the latest Christophorus, the Porsche's owner's magazine. That led to chat about our favorite automobiles, and from there to high-end audio. Dieter hopes putting high-end audio in the Porsche Panamera and 911 automobiles will introduce high-end audio to a younger but affluent generation now focused on limited-fidelity MP3 on their iPods

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn