Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Noen som har sett og hørt nye B60? - bilder og lytteinntrykk...
    Hei oes
    Hørte de på Munchen messen, vanskelig å si noe om lytte inntrykket da dette er en messe og mye mennesker å støy som var inne i rommet under lyttetiden.Virker som et litt anderledels konstruksjon en vi er vant med fra Burmester. Den hadde ikke elementer på siden av høyttaleren og den hadde et ekstra element bak som man kunne justere på. Hørte også at B50 går ut av produksjon.
    Mvh: Espen L
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    "... justere på." Det høres bra ut, Espen! Tror du en slik bass-løsning uten sidevendte elementer lettere kan fungere i vanskelige rom?

    Det visuelle inntrykket jeg fikk av bildet fikk meg til å tenke at tidligere modeller ser bedre ut. Hvordan opplevde du det estetiske med denne nye kreasjonen?

    G
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hei G-nøkkel
    Når det gjelder det visuelle inntrykket så synes jeg at de eldre modellene ser bedre ut, litt uvant det visuelle på denne men muligens det er litt uvant også. Husker første gang jeg så streameren for første gang syntes den ikke så bra ut i det hele tatt, nå som jeg har sett den noen ganger synes jeg den faktisk ser litt "tøff" ut.
    Her er noen bilder av de
    Mvh: Espen L

    Burmester-BA-front.jpg


    Burmester-BA-set-up-990x505.jpg
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Takk, Espen!

    Ser litt ut som oppgradere system audio med alle de små elementene (he he). SA er jo faktisk bra saker, men blir litt skeptisk når Burm går for mindre elementer. Blir uansett spennende å høre når de kommer på demo i Oslo. Jeg har ikke sett de innovervendte bassene som noe problem. Man får følelsen av at bassen treffer en fra alle kanter, og det er jo digg.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Disse burmester b60 var jo rett og slett råe og se på :) har ikke sagt nei takk , for ein sikkelig lytte runde.
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Håper at B60 i så fall kommer med et gitter/duk foran alle de 7 høytalerelementer som ikke direkte er kone eller småbarnvennlige....

    erikno
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hei
    Ser at OHC ikke legger ut priser på det meste av Burmester sine produkter, her er priser som er i US
    Moms og frakt er ikke lik så det må man ta hensyn til.

    Burmester Retail 2013.pdf

    Mvh: Espen L
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Hei
    Ser at OHC ikke legger ut priser på det meste av Burmester sine produkter, her er priser som er i US
    Moms og frakt er ikke lik så det må man ta hensyn til.

    Burmester Retail 2013.pdf
    Linken virker ikke uten innlogging.

    Men jeg er mer bekymret for leveringstiden. Har ventet i snart 4,5 måneder på høyttalere (B25) så jeg kan melde meg inn her. :-/
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hei
    Noen som har testet Burmester sin riaa direkte opp mot noen andre riaa ?

    Burmester100_Aufmacher_01.jpg


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Hei alle venner!

    Har nå i sorgens stund lagt ut min 099 til salgs. :(

    Ta kontakt hvis noen vil oppgradere og har lyst på mitt eksemplar.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Kan Burmesters remote ut og inn styre andre produsenters komponenter? Det var noen som plystret meg i øret av den virker kun med komponenter fra Burmester. Litt vanskelig å tro da de også har sin egen Burlink som burde kunne benyttes til remote og den "vanlige" remote kunne da ha vært mer universal?
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hallo

    Er det noen av Burmeter vennene her som kan si rundt forskjeller på integrert vs komponent løsning, feks 089 vs 035/099 og 036?

    -sandecker


    Edit: skal være 082 ikke 089
     
    Sist redigert:

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Sandecker: Jeg regner med at du mener den integrerte forsterkeren 082. Jeg tror ikke det betyr mye for lyden om du benytter 082 eller en kombinasjon av forforsterker 035 eller 099 og effektforsterker 036 (jeg har selv eid 035 og 036, nå 088 og 911, har hørt integrert en del ganger også). Begge deler låter bra og typisk Burmester. Integrert gir et enklere oppsett mens separate komponenter gir større fleksibilitet, og er enklere å plassere i et rack pga lavere høyde. Tenk deg om hvorvidt du kan tenkes å ville utvide med et ekstra effekttrinn på et senere tidspunkt (brokoble eller biampe med to 036), om du trenger eller kan komme til å trenge gjennomgang for hjemmekino (035), phonotrinnmodul (035) eller integrert dac (099). Finnes noen brukte tilgjengelig nå. Uansett hvilken av de nevnte løsningene du velger vil du få liv i tempoene dine
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Sandecker: Jeg regner med at du mener den integrerte forsterkeren 082. Jeg tror ikke det betyr mye for lyden om du benytter 082 eller en kombinasjon av forforsterker 035 eller 099 og effektforsterker 036 (jeg har selv eid 035 og 036, nå 088 og 911, har hørt integrert en del ganger også). Begge deler låter bra og typisk Burmester. Integrert gir et enklere oppsett mens separate komponenter gir større fleksibilitet, og er enklere å plassere i et rack pga lavere høyde. Tenk deg om hvorvidt du kan tenkes å ville utvide med et ekstra effekttrinn på et senere tidspunkt (brokoble eller biampe med to 036), om du trenger eller kan komme til å trenge gjennomgang for hjemmekino (035), phonotrinnmodul (035) eller integrert dac (099). Finnes noen brukte tilgjengelig nå. Uansett hvilken av de nevnte løsningene du velger vil du få liv i tempoene dine
    Takk for svar og gode innspill oes.

    Selvfølgelig skal det være 082, gikk litt raskt. Jeg ser fordeler med en integrert løsning og mye taler for at det blir valgt videre fremover. Samtidig er det godt å vurdere alternativ. Er usikker på om det er mulig å koble til ekstra effekttrinn på de integrerte? Er dog usikker om det vil bli aktuelt da Tempoene vil få nok med kraft.
    Forstår at de integrerte har gjennomgang for hjemmekino og det er et pluss.

    Størrelse, puh, store ja... :cool:

    Det svinger bra her nå men tanken er der om det kan bli ennå bedre? Annerledes, ja sikkert, men er det bedre...
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Kunne tenke meg dette selv. Virker utrolig solid og ett smykke sammen med alt annet fra Burmester:)
    Hei
    Har et V1 Rack (4 Hyller i Macassa) som jeg er usikker på om jeg kommer til å bruke i den nye stuen, kan være mulig at jeg skal selge dette så vis det er av interesse så send en PM
    Her er et bilde av Finish som er på racket (bildet er lånt fra nettet)
    Burmester.jpg


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Men jeg er mer bekymret for leveringstiden. Har ventet i snart 4,5 måneder på høyttalere (B25) så jeg kan melde meg inn her. :-/
    Og så har enda en måned gått. Noen som har opplevd lignende?
    Hvis noen skulle ha den nyeste versjonen av B25, helst Elsbeer, til salgs er det mulig jeg er interessert i å kjøpe brukt.
    (Jada, jeg setter sannsynligvis inn en annonse neste uke)
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Hva med B80-ene til oes, da DagT? Det er knallkjøp det!
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Er veldig fristet, men redd for at de vil kreve ny forsterker også. Jeg har en ganske ny Densen B150 nå.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Er veldig fristet, men redd for at de vil kreve ny forsterker også. Jeg har en ganske ny Densen B150 nå.
    Hei DagT
    har du noen spec på forsterkeren? kan være at Densen vil fungere. Men hvor stort er rommet ditt?
    B80 er glad i rom hvor det er litt størrelse på, har du et ok rom ville jeg seriøst vurdert B80 fremfor B25 (er en annen divisjon)
    Merkelig at du har ventet så lenge på B25? Har selv nå bestillt en preamp (077) så for jeg håpe ventetiden ikke blir like lenge for meg :)
    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Merkelig at du har ventet så lenge på B25? Har selv nå bestillt en preamp (077) så for jeg håpe ventetiden ikke blir like lenge for meg
    Ser ut som om det ordner seg nå. Våre venner på OHC har formidlet maset mitt videre. Vi får satse på at det har en god forklaring, som at de har gjort høyttalerne enda bedre. :)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Rommet er vel ca 4,5 x 8m og anlegget står på langsiden, så jeg innbiller meg at det litt lite luft til så store høyttalere på grunn av plasseringen.
    Jeg har brukt dem i en 27 kvm stue. Det er nok minimum, men 36 kvm som du har burde fungere fint. Har også ht på langside
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Er veldig fristet, men redd for at de vil kreve ny forsterker også. Jeg har en ganske ny Densen B150 nå.
    Hei DagT
    har du noen spec på forsterkeren? kan være at Densen vil fungere. Men hvor stort er rommet ditt?
    B80 er glad i rom hvor det er litt størrelse på, har du et ok rom ville jeg seriøst vurdert B80 fremfor B25 (er en annen divisjon)
    Merkelig at du har ventet så lenge på B25? Har selv nå bestillt en preamp (077) så for jeg håpe ventetiden ikke blir like lenge for meg :)
    Mvh: Espen L
    Aha!
    Da er planen iverksatt, skjønner jeg. Ble det med ekstern strømforsyning?

    Uansett, Espen: Jeg tror jeg må ta en tur for å inspirerer både rom og utstyr når du har kommet deg i orden. Du får holde oss oppdatert.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Har HiFi høsten startet Vidar? :)
    Javisst! Her har jeg ligget på kne og skuvd på høyttalere for å oppnå optimalitet. Spekulerer fortsatt på om jeg må krype til korset for å innrømme at sub antakeligvis er det eneste elementet som kan kompensere for noen akustiske utfordringer. Det meste er på plass, både i forhold til etterklang, refleksjoner, presisjon og resonans så det handler om de små nyanser. Men dette er jo de små nyansers idrett.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Har HiFi høsten startet Vidar? :)
    Javisst! Her har jeg ligget på kne og skuvd på høyttalere for å oppnå optimalitet. Spekulerer fortsatt på om jeg må krype til korset for å innrømme at sub antakeligvis er det eneste elementet som kan kompensere for noen akustiske utfordringer. Det meste er på plass, både i forhold til etterklang, refleksjoner, presisjon og resonans så det handler om de små nyanser. Men dette er jo de små nyansers idrett.
    Moro å høre :)

    Gleder meg til å høre systemet ditt neste gang jeg er i byen =)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Er veldig fristet, men redd for at de vil kreve ny forsterker også. Jeg har en ganske ny Densen B150 nå.
    Hei DagT
    har du noen spec på forsterkeren? kan være at Densen vil fungere. Men hvor stort er rommet ditt?
    B80 er glad i rom hvor det er litt størrelse på, har du et ok rom ville jeg seriøst vurdert B80 fremfor B25 (er en annen divisjon)
    Merkelig at du har ventet så lenge på B25? Har selv nå bestillt en preamp (077) så for jeg håpe ventetiden ikke blir like lenge for meg :)
    Mvh: Espen L
    Aha!
    Da er planen iverksatt, skjønner jeg. Ble det med ekstern strømforsyning?

    Uansett, Espen: Jeg tror jeg må ta en tur for å inspirerer både rom og utstyr når du har kommet deg i orden. Du får holde oss oppdatert.
    Hei Vidar
    Det ble ikke ekstern strømforsyning, sliter med plass i Racket til alle komponentene så her måtte jeg gå på komprimi + at det ville kostet en del mer :)
    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Noen her som har tanker om B25 vs AP Virgo 25? Jeg har en stor stue, 50m^2, og hører mest på akustisk jazz, gjerne en vokal og en trio i bakgrunn. Har aldri hørt B25 og er interessert i meninger om forskjellen, også hva de ulike krever av forsterkerkraft.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Chianti: Har eid ap virgo 5, virgo 25, burm 50 og 80, men ikke b25. Har riktignok hørt b25 hos ohfc. Virgo 25 er relativt lettdrevne, men man hører likevel godt forskjell på kontrollen via en egnet (burm 082/036) forsterker og en mindre egnet forsterker (les:strømsvak). B25 går for å være mer krevende, uten at jeg kan kommentere egne erfaringer. Låt knalltøft med 2x911 som de ble demonstrert med. B50 er også ganske enkle, men gir mye mer kjøtt på beinet og 3D lyd enn den mer kliniske audio physic. Har bare forsøkt b80 med 2x911, og det fungerer fint (bedre dynamikk og mer troverdig lyd nedover i registeret enn b50), men andre har gode erfaringer med adyton på dem. 956 kan også fungere fint. Burmester låter mer troverdig og bedre enn audio physic i mine ører. B25 er rocka, men ansees sammen med b20/b30 som mindre raffinerte enn resten av burmesterhøyttalerne
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    38
    Torget vurderinger
    17
    Chianti: Har eid ap virgo 5, virgo 25, burm 50 og 80, men ikke b25. Har riktignok hørt b25 hos ohfc. Virgo 25 er relativt lettdrevne, men man hører likevel godt forskjell på kontrollen via en egnet (burm 082/036) forsterker og en mindre egnet forsterker (les:strømsvak). B25 går for å være mer krevende, uten at jeg kan kommentere egne erfaringer. Låt knalltøft med 2x911 som de ble demonstrert med. B50 er også ganske enkle, men gir mye mer kjøtt på beinet og 3D lyd enn den mer kliniske audio physic. Har bare forsøkt b80 med 2x911, og det fungerer fint (bedre dynamikk og mer troverdig lyd nedover i registeret enn b50), men andre har gode erfaringer med adyton på dem. 956 kan også fungere fint. Burmester låter mer troverdig og bedre enn audio physic i mine ører. B25 er rocka, men ansees sammen med b20/b30 som mindre raffinerte enn resten av burmesterhøyttalerne
    Jeg er 100% enig med eos her. Virgo 25 er i mine ører ikke en høyttaler i samme klasse som Burmester B25 og B50 (jeg har ikke hatt gleden av å høre B80).
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Noen her som har tanker om B25 vs AP Virgo 25? Jeg har en stor stue, 50m^2, og hører mest på akustisk jazz, gjerne en vokal og en trio i bakgrunn. Har aldri hørt B25 og er interessert i meninger om forskjellen, også hva de ulike krever av forsterkerkraft.
    Ergrer meg litt at jeg ikke tok meg tid til å lytte til Virgo 25+ da jeg var innom OHC sist jeg etterlyste B25, men for alt det er verd anbefalte de at jeg heller ventet på B25 enn å hoppe av og bestille Virgo. Forsterkeren min er en Densen B150+ og for alt jeg vet står en Densen og en Virgo fremdeles koblet sammen på OHC, og B25 står et annet sted tilkoblet et Burmesteranlegg.
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Da er tiden inne for at mine B25 får seg en ny eier :(

    Pling på evt :)
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Noen her som har tanker om B25 vs AP Virgo 25? Jeg har en stor stue, 50m^2, og hører mest på akustisk jazz, gjerne en vokal og en trio i bakgrunn. Har aldri hørt B25 og er interessert i meninger om forskjellen, også hva de ulike krever av forsterkerkraft.
    Omsider....nå slipper OHC maset mitt og jeg blir kanskje mer vennlig innstilt mot Burmester etterhvert.

    Nå er nemlig B25 endelig i hus og så langt ser det ikke ut til at Densen B150+har noen problemer. Detalert og perspektivrikt så det holder, men jeg har en og annen resonans i rommet (og gulvet?).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn