Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hei,

    Jeg kjenner lydsignaturen til disse merkene og til de fleste av disse enkeltkomponentene godt. Jeg har dog ikke sammenlignet de direkte med hverandre ennå. Jeg regner med at alt er på plass i løpet av neste år. Dette skal inn i stueanlegget med Lyra Connoisseur 3.0 preamp, Dynaudio Arbiter forsterkere og Magico Q7. Det skal også en platespiller og et phonotrinn inn her. Behovet vil etterlhvert vurderes for et par Burmester S8 subwoofere og et par monoblokkene til for å evt biampe Q7.

    Det er holdt av plass til deg, Espen.

    Mvh
    Roysen
    Takk for det Roysen (jeg dukker opp på sekundet når Q7 står i din stue)
    Kan nesten ikke vente på å få høre Q7, fikk ikke hørt de nede i Munchen dessverre men snakket litt med et par andre som fikk hørt de. Det de sa var at Q7 var det desidert råeste de hadde hørt noen gang:) vet jo hva Q3 står for etter å ha testet de i min egen stue for kort tid siden og Q7 skal jo være enda noen divisjoner opp! Mine Q3 som jeg bestillte etter lytteseansen kommer i uke 51.
    Burmester elektronikken min gikk som hånd i hanske på Magico:) så en stk 911 + 069+948 blir stående. Er spent på hvordan Linn lp 12 spilleren som jeg for til neste helg vil fungere med Q3 ?
    Blir det sent på året du for Q7 ?
    Mvh: Espen
    Hei Espen, gratulerer med ny bestilling! Hvordan vil du beskrive forskjellen mellom B80 og Q3?

    erikno
    Hei Erik
    Kan godt legge ut hvordan jeg opplever forskjellen mellom Q3 og B80 men det vil jeg ikke gjøre før jeg har hatt de i stua over en del tid. Har testet de i min egen stue noen timer men ikke nok til at jeg synes jeg har grunnlag til å legge ut en konklusjon på hva jeg synes.
    Q3 kommer i uke 51 i min stue. Var noen demo jeg fikk låne en liten tid.
    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:
    R

    Roysen

    Gjest
    Skink_123,

    Jeg har et spørsmål til. Jeg sikler litt på en Burmester 931 RDS Tuner. Er den fremdeles i produksjon og er den kompatibel med det nye digitale radionettet i Norge? I gamle dager kunne man velge om man ønsket denne i et Classic Line eller Reference Line kabinett. Er denne valgmuligheten fortsatt tilgjengelig? Hvilken FM antenne anbefaler dere til?

    Edit: Jeg tok feil av modellbetegnelsen der. Den jeg sikler på heter Burmester 978 RDS.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    vetting

    Medlem
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Mine Q3 som jeg bestillte etter lytteseansen kommer i uke 51.
    Mvh: Espen
    Gratulerer med nye høyttalere! For å være helt ærlig, hadde jeg ikke trodd du ville du ville komme til å velge en produsent utenom Burmester. Men matcher det bra, og lyden blir bedre, så skjønner jeg det godt :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Mine Q3 som jeg bestillte etter lytteseansen kommer i uke 51.
    Mvh: Espen
    Gratulerer med nye høyttalere! For å være helt ærlig, hadde jeg ikke trodd du ville du ville komme til å velge en produsent utenom Burmester. Men matcher det bra, og lyden blir bedre, så skjønner jeg det godt :)
    Hei Vetting
    Har hatt Burmester høytallere i ca 10 år så det er gøy å prøve noe annet også, men for all del Burmester lager noen fantastiske høyttalere.Det er en grunn til at jeg har vært så trofast til Burmester høytallere i så mange år. Når det gjelder Burmester elektronikken så blir den stående :)
    Mvh: Espen
     

    Finlyden

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2010
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    1
    Hallo!

    Vil Hegel HD11, HD20 eller HD25 bidra til bedre lyd og dynamikk i mitt anlegg?
    I dag spiller jeg Spotify fra min PC med USB til en Hegel HD2 og videre med en digital coax til min Burmester Rondo 052 CD spiller?
    Burmester Rondo 052 har jo allerede en veldig god DA converter innebygd.
    Tar gjerne mot andre gode erfaringer og forslag som er prøvd.

    Er det noen her som kan hjelpe meg å linke til noen Norske leverandører av kabler som mitt anlegg fortjener. 1 stk 3m, 5m USB Transparent kabel og 1 stk 0.75m, 1m Digital Coax kabel?

    Mitt utstyr:
    Burmester 082
    Burmester Rondo 052 CD spiller
    Burmester B25 Høttalere

    Spent på svar!!!:)

    Mvh
    Finlyden
     

    Finlyden

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2010
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    1
    Norsk Audioteknikk forhandler i hvert fall transparent kabler: Norsk Audio Teknikk AS
    Takker så mye for det:)
    Har du noen gode forslag til en god USB og en digital coax kabel som låter bra i sammen med Hegel HD2. Vurderer å oppgradere til enten den nye Hegel HD25 eller Nad M51, men jeg får se. Er overasket hvor bra det låter med å streame musikk fra Spotify, men det låter fremdeles bedre på CD da. Det er helt sikkert at dette er fremtiden.

    Mvh
    Finlyden
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Finlyden: en ny og bedre dac er ikke veien å gå med den gode cd-spilleren du har med digitale innganger. Du trenger en asynkron usb til spdif bridge (koster et par tusen, feks fra musical innovation), alternativt vet jeg at mange er fornøyde med å bruke sonos som sender digitalt inn i dac (optisk eller rca). Har ikke prøvd det selv. Se gjerne mine nybegynner-erfaringer med asynkron usb inngang på 089 vs å spille av cd direkte fra samme 089.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    hei Roysen,

    det er kun 931 RDS som lages i dag og det er kun FM, dab er ikke noe de leverer per i dag.

    Anbefaler antenne i fra Norsk Antenneservice.

    mvh
    Øystein

    Skink_123,

    Jeg har et spørsmål til. Jeg sikler litt på en Burmester 931 RDS Tuner. Er den fremdeles i produksjon og er den kompatibel med det nye digitale radionettet i Norge? I gamle dager kunne man velge om man ønsket denne i et Classic Line eller Reference Line kabinett. Er denne valgmuligheten fortsatt tilgjengelig? Hvilken FM antenne anbefaler dere til?

    Edit: Jeg tok feil av modellbetegnelsen der. Den jeg sikler på heter Burmester 978 RDS.

    Mvh
    Roysen
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens.

    Vurderer å kvitte meg med anlegget.
    Plutselig dukket det opp noe styr, fra tilbake i tid. (eks frue) gr...
    Så lika ikkje tanken på å fjerne det, for dette spiller som jeg vil ha det. Ekte musikkglede og ekte lyd.

    Høyttalerne var ny på slutten av sommeren.
    cd spiller og forsterker er jeg 2 eier på og begge disse to og høyttalere er kjøpt av Oslo HIFI Senter.

    Hva kan vere mulig å få for dette? Send pris på PM, pga reglene her på forumet.d spiller og forsterker. Alt kjøpt fra Oslo Hifi senter.
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Glem det, tror jeg har fikset det så jeg slipper den lange veien tilbake til dette fantastiske merket. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Forsterker.. jeg har jo 991 nå..men den kobler ut på varme, ved litt pådrag over tid. Høyttalerne er 995MKIII

    Jeg har ikke råd til å oppgradere i samme merke. Noe annet som kunne fungert like bra og som tåler mye mer?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Forsterker.. jeg har jo 991 nå..men den kobler ut på varme, ved litt pådrag over tid. Høyttalerne er 995MKIII

    Jeg har ikke råd til å oppgradere i samme merke. Noe annet som kunne fungert like bra og som tåler mye mer?
    Høres jo nesten ut som en feilkonstruksjon eller feil med din forsterker. Evt. totalt underdimensjonerte kjøleribber. Ville kontaktet forhandler å få sjekket ut dette.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Forsterker.. jeg har jo 991 nå..men den kobler ut på varme, ved litt pådrag over tid. Høyttalerne er 995MKIII

    Jeg har ikke råd til å oppgradere i samme merke. Noe annet som kunne fungert like bra og som tåler mye mer?
    Hei
    Kan ikke forstå at 991 skal ha problemer med 995 høytallere, her burde du levere den inn til OHFC og be de sende den til en sjekk. Kan være så enkelt som at du må få justert Bias på forsterkeren. Det er en smal sak å få gjort dette. Det kan være grunnen til at den muligens blir for varm vis du mener den blir det.
    Mvh: Espen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja enig. En forsterker til 33000kr bør håndtere dette...
    Men bra den har et "sikringskretsløp" som forhindrer overoppheting.. Det er 2 små justerbare potmetere i den. Bias måles over noen keramiske motstander.
    Kikket på et innside bilde.
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde lovemusikks 991 fra den var ny. Opplevde av og til at den kuttet ut når jeg kjørte mine Adyton X3-høyttalere til godt over 100 db. Det skjedde aldri når jeg ikke spilte veldig høyt.

    Sjekket aldri om dette kunne ordnes med justering inni. Med det er jo verdt et forsøk, lovemusikk!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Forsterker.. jeg har jo 991 nå..men den kobler ut på varme, ved litt pådrag over tid. Høyttalerne er 995MKIII

    Jeg har ikke råd til å oppgradere i samme merke. Noe annet som kunne fungert like bra og som tåler mye mer?
    Hei
    Kan ikke forstå at 991 skal ha problemer med 995 høytallere, her burde du levere den inn til OHFC og be de sende den til en sjekk. Kan være så enkelt som at du må få justert Bias på forsterkeren. Det er en smal sak å få gjort dette. Det kan være grunnen til at den muligens blir for varm vis du mener den blir det.
    Mvh: Espen

    Skal høre med dei eg. For virker jo rart.. volum 37 liksom..

    Jeg hadde lovemusikks 991 fra den var ny. Opplevde av og til at den kuttet ut når jeg kjørte mine Adyton X3-høyttalere til godt over 100 db. Det skjedde aldri når jeg ikke spilte veldig høyt.

    Sjekket aldri om dette kunne ordnes med justering inni. Med det er jo verdt et forsøk, lovemusikk!

    Nei skjer ikke på lavere volum..tja ikke under 34 ivertfall, men litt musikk som dance og sånt, så plopp

    Får høre hva de har og sei.

    Og takk dere andre. Takk og for bilde :)
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    hei alle!

    har funnet ut at jeg vil sende musikk fra windows 8 tableten min - og har bestemt meg for å prøve over blåtann. Finnes det en blåtann adapter som fungerer opp mot min 099 via USB?

    jaja, vet at kanskje ikke kvalitet er 100%, men i noen anledninger vil det fungere godt nok. rop ut hvis noen har tips til blåtann på 099 altså... ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg ikke sendt 991 inn, men siden det ikke var garanti på den lengre, åpnet den forsiktig.
    Støvsuget den. Men var ikke så mye, bare litt.
    Så ikke noe gale med øynene mine. Ikke målt noe på den.
    etter teita transistorene mot kjøleribba. De 4 store var fast, og de små kunne jeg teite 1/4 på alle sammen.
    Så gjenstår å se om den kobler ut..
    Men nå fikk jeg for noen dager siden klager da jeg og ei veninne hadde litt tomanns party for oss selv.. gikk på høyt volum mener jeg å huske.. hehe..
    Koblet ut da bare 1 gang, men usikkert om det skyldes samme problem eller meget høyt volum på natten :p
    Så kanskje ok :)
    Den er heller ikke så varm på lavere volum som den var før.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Dette er en av di fineste forforsterkeren jeg har sett
    Burmester808MK55.jpg
    burmester 808 mk5
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Hvordan låter Burmester forsterkere?
    Jeg er ute etter noe litt tilbakelent, varm klang med masse luft. Som kan passe litt skrikende høyttalere. En musikalsk forsterker med andre ord. Noe lignende som Marantz eller Sugden.
    Kan Rondo 991 være noe for meg?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Jeg liker burmesterlyden veldig godt og har det selv. Nå topline, tidligere classic line. Kjenner ikke 991 selv, men de som jeg vet om som har kjøpt den brukt liker den godt og mener den er et godt kjøp. Burmester har relativt varm, åpen og dynamisk lydsignatur. Likevel er jeg ikke sikker på om bm er tilgivende nok til å tilgi en skrikende ht som du nevner. Forslag: kjøp 991, selg "kråka" og kjøp deg en "nattergal av en ht. Det er et par gode alternativer fra bm ute på brukten nå. Selv har jeg b50. Husker første gang jeg hørte 961mk3 i 2007 eller 2008. Lyden spratt eller fløt vektløst ut i rommet. Hadde aldri hørt noe så bra, og siden har jeg vært hekta. Prøvde noen økonomiske snarveier med audio physic, men det ble ikke det samme. Lykke til som mulig fremtidig burmestervenn
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hey
    Er en flott reportasje av Dieter Burmester i det nye nummeret av svenske Hifi & musikk. Står at det også kommer en reportasje i løpet av kort tid fra Burmester sitt tilholdsted i Berlin.
    Mvh: Espen L
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Høyttalerne mine vokste mye med større forsterker.
    Deilig :)
    sikkert enda mer med enda større forsterker, men det får bli langt senere.
    No koser jeg meg med det jeg har.

    Noe helt utenom dette..langt på sidelinjen..
    svar meg evnt på PM vis dere ikke vil det her.. Spørsmålet er:

    Jeg har bedre lyd fra tuner (Monster link200, RCA-kabel) rett i forforsterker,
    enn fra PC, som jeg kjører ukjent DAC på http://www.hifisentralen.no/forumet...er/51480-lovemusikks-hule-11.html#post1381708 + mellom pc og pre, en 5 meter biltema usb kabel.
    Lyd ut fra pc er innstilt på høyeste oppløsning.

    Hva er da gale?

    ================
    Fant ut av det.. lå på innstillinger på pc og programvare.
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Først..må nedgradere pga penger så difor er Rondo CD og forsterker solgt.


    Hva fungerer av forsterker på mine høyttalere 995MKIII som ikke er Burmester??? Burmester er for dyrt pr i dag.

    Var en mulig kjøper innom å hørte på høyttalerne og da fant vi ut at DACen min er boss/søppel?.
    Kan det og være mitt Linn oppsett? tviler vel..Men det vet kanskje dere??

    Han koblet på sin Hegel H100 med innebygget DAC og vi kjørte rett fra pc.
    Mye mye mer kraft i bassen og mye mer åpen lyd. høyttalerne åpnet seg opp og bassen? eit kapittel for seg selv :)
    Så begynte å tvile på nedgraderingen min no.. Hadde vert artig å testa Hegel ei stund. (Burmester er for dyrt for meg..akk.. )


    AAAARRRRRKKKK... svarte.. skulle jo nedgradere eg..

    Men no fikk eg lyst å oppgradere forsterker og ivertfall DAC akk akk...


    Mvh
    Frank

    ==================================
    I ettertid med mer testing, var DACen min bra, men den som er innebygd i Hegel er dårlig.
    Linn blir altfor slapt på Burmester.
    Hegel fikk dei til å våkne opp fra dvalen :)
     
    Sist redigert:

    audi

    Medlem
    Ble medlem
    24.04.2006
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Hei,
    I går så bestilte jeg Burmester 082 og leverte min kjære 051 i innbytte. 051 er kraftig nok for Adyton Imagic, men ser frem til enda bedre lyd og trøkk. Siden det kostet litt så tar jeg gjerne mot litt tilbakemeldinger:rolleyes:
    PS: da er det en perfect 051 på OHC hvis noen trenger
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hei,
    I går så bestilte jeg Burmester 082 og leverte min kjære 051 i innbytte. 051 er kraftig nok for Adyton Imagic, men ser frem til enda bedre lyd og trøkk. Siden det kostet litt så tar jeg gjerne mot litt tilbakemeldinger:rolleyes:
    PS: da er det en perfect 051 på OHC hvis noen trenger
    Gratulerer audi med ny forsterker, dette er en oppgradering som nok ganske sikkert blir lett hørbart for dine ører :)
    Mvh: Espen L
     

    audi

    Medlem
    Ble medlem
    24.04.2006
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Hei,
    I går så bestilte jeg Burmester 082 og leverte min kjære 051 i innbytte. 051 er kraftig nok for Adyton Imagic, men ser frem til enda bedre lyd og trøkk. Siden det kostet litt så tar jeg gjerne mot litt tilbakemeldinger:rolleyes:
    PS: da er det en perfect 051 på OHC hvis noen trenger
    Gratulerer audi med ny forsterker, dette er en oppgradering som nok ganske sikkert blir lett hørbart for dine ører :)
    Mvh: Espen L
    Takk Espen, jeg falt umiddelbart for Burmesterlyden. Opprinnelig har jeg hatt mye Adyton utstyr, men det var før de ble så kostbare som nå. Synes det er veldig bra med muligheten til å både kjøre surround passthrough til film og skru alt surround utstyr når jeg spiller musikk. Gleder meg mye nå:)
     

    hifi1953

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.08.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    12
    Hei Audi: Jeg er interessert i brukt Burmester 051, men det er ikke noen brukte i OHC, kun demobrukte. Vet du hva din gikk for ut?

    Mvh Rune
     

    audi

    Medlem
    Ble medlem
    24.04.2006
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Hei Rune, det vet jeg ikke. Har ikke rukket å snakke med dem. Jeg må også følge opp når jeg får min:)
    Lykke til i jakten. Flotte saker. Må vel se etter Burmester CD også nå da:confused:
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Tror dere System Audio kan funke bra på Burmester 991? For eksempel Mantra 60 eller den nye Mantra 50? Jeg tror selv det kan være en kjempematch. Jeg har hatt Mantra 60 før, og det er en utrolig morsom høyttaler. En kombinasjon jeg har veldig lyst å teste, Burmester og Mantra.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tror dere System Audio kan funke bra på Burmester 991? For eksempel Mantra 60 eller den nye Mantra 50? Jeg tror selv det kan være en kjempematch. Jeg har hatt Mantra 60 før, og det er en utrolig morsom høyttaler. En kombinasjon jeg har veldig lyst å teste, Burmester og Mantra.
    Redigert, da jeg så jeg hadde misforstått..
    Du spør jo om forsterkeren og ikke høyttalere. Beklager det.
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hey Burmester`s venner
    Kom over dette bildet på nettet :)

    10DSCN0171.jpg


    Mvh: Espen L
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har sett og hørt nye B60? - bilder og lytteinntrykk...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn