Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk skal du ha, E.I.A. :) Og det de skaper ut til høyttalerne er helt utrolig. Hadde 2 x A21 fra Parasound fra før. Dette er en annen liga... Men sikringene gikk så det smalt i starten. Hadde bare 10A kurs i stua, og når de slås på, holder ikke det...
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    mitt tips er å ikke tro att man hele tiden skal få så mye bedre lyd når man har ett såpass godt anlegg som du har nå bare du får skiftet til bedre/dyrere dac, kabler riia mm. Jeg har selv har holdt på med det i veldig mange år. når man konstant driver og såkalt oppgraderer fokuserer man ofte kun på de parametre som ble bedre og oppdager først etter en god stund att noe ble også ikke så bra så må man oppgradere igjen og igjen. og når du vil ha forbedringer må du klare å definere hva som ikke er bra nok.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ja, Forsell - takk for nyttig og interessant betraktning. Nettopp å være fersking gjør det vanskelig. For det mangler ikke på gode råd fra de som selger utstyret...Jeg har valgt å bruke ørene. Og så skal jeg i fremtiden lytte til dere som deler kunnskap i denne tråden...
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    joda jeg kjenner godt til mange gode råd fra selgere, da jeg har vært en selv.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Om du flytter den midterste Bryston ut på siden, som den andre er, da klarer benken sikkert det uten at topplaten bøyer...
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Jøye meg, du har virkelig kommet langt på kort tid! Lenger enn meg muligens, og jeg har holdt på ca. 20 ganger lenger. Det beste rådet jeg kan gi er å utforske hva som gir deg lyst til å spille enda mer musikk enn før, og aller helst nye typer musikk. Anlegget skal jo være et medium - en kanal - til musikkopplevelse, ikke et mål i seg selv.
    Noen spørsmål som jeg tror er viktige er
    a) blir jeg analytisk eller oppglødd av å høre på dette anlegget?
    b) får jeg lyst til å sette på stadig flere skiver?
    c) høres det bra ut fra et annet rom, f.eks, fra kjøkkenet når man lager middag?
    d) blir man mere fornøyd jo flere år man har hørt på anlegget?
    Send meg gjerne en PM hvis du har lyst, jeg bor i Oslo
     
    Sist redigert:

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    Jeg la ut denne på en ny tråd for klubber tidligere i dag. Hvis noen av dere har lyst til å høre Bryston 28B SST2 hjemme hos meg i Oslo, er dere hjertelig velkomne torsdag 20. august Kl 20. Send gjerne en PM.

    Lytteklubb for audiofile i Oslo

    Hei alle lyd/hifi-interesserte i Oslo og omegn!
    Jeg har en stund lekt med tanken om å dra i gang en uformell lytteklubb for hifi-interesserte i Oslo-området. Jeg har kort fartstid som audiofil og savner innimellom noen å dele gleden, lytte og diskutere med. Svar gjerne på tråden eller send meg en PM, så inviterer jeg gjerne til en hyggelig aften hjemme hos meg. Jeg ser altså for meg at dette skal være helt uformelt - det trengs hverken formann eller kasserer for å lytte til god musikk med noe godt drikke attåt. Hører gjerne fra dere!

    Beste hilsener fra Woodrand


    2 x Bryston 28B SST2, Cary slp-03, T+A DAC 8, Avid Diva II m/ SME309 og Lyra Delos, Avid Pellar RIAA, Isotek EVO 3 Titan, Isotek EVO 3 Sigmas, Audio Physic Caldera, 2 x Audio Physic Rhea II. Kabler fra Nordost og Wire World.
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Vil gjerne høre dine inntrykk av Bryston 28BSST2. Har hatt denne forst. i ca 2 år sammen med Pass Labs forforst og
    Proac D80
    Mvh O.P.K.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vil gjerne høre dine inntrykk av Bryston 28BSST2. Har hatt denne forst. i ca 2 år sammen med Pass Labs forforst og
    Proac D80
    Mvh O.P.K.
    Hei, For meg var det en stor forandring fra 2xParasound A21 som jeg hadde fra før. Føler at jeg har fått mye mer kontroll over høyttalerne, og dybden er kanskje den største forandringen. Det var nesten så jeg vurderte om jeg ikke trengte 2xRhea II-subwoofere. Bassen ble mye mer presis og fyldig. Så fikk jeg i tillegg en Isotek Titan strømrenser til dem for et par uker siden, og da ble det enda bedre. Hva er ditt inntrykk?
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen som har noen erfaring rundt Bryston B135 sst2 ? Finner ikke mange dårlige ord om den på nett, men morro om noen her hadde noen førstehånds erfaring.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Prøver igjen å dra litt ut av dere angående dac fra Bryston!:cool:
    Hva gjorde at dere valgte dac fra Bryston fremfor andre merker?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Kjøpte Bryston Bda1 når den kom til Norge, skulle egentlig ha Bcd1, men fikk lyst og prøve en dac.
    Har siden den gang vært innom veldig mange dacer, mesteparten kjøpt og eid i noen mnd for og bli kjent med lyden.
    Weiss Dac202, Ayon Audio Skylla2, Nad M51, Wadia 381i, Rega Dac, Auralic Vega, Hegel Hd25, Arcam iRDac, Bryston Bda2, innebygd dac i McIntosh C50, Devialet D Premiere, Devialet 240.
    Alle disse hadde styrker og svakheter, ting jeg likte og ting jeg ikke likte, noen av dem kunne jeg levd lykkelig med lenge noen ikke.

    Har nå Bryston Bda1 i det ene anlegget og Bda2 i det andre.
    Lydmessig er de veldig nøytrale og gjennomsiktig, ikke mye egenlyd, sikkert derfor jeg går tilbake til dem.
    De er litt forskjellige i lyden Bda1 er litt mer dynamisk og åpen, men også litt mer "rufsete" i lyden, Bda2 er litt mer polert og roligere, jeg sier "litt" for det er små nyanser.
    Samme analoge utgangstrinn som sitter på begge, og iflg James Tanner er det her de største forskjellene på Dacer sitter.

    Savner jeg noe på dem, ja.
    Bda1 har begrensninger på USB og mangler DSD, Bda2 mangler DSD. Det følger ikke med fjernkontroll, men fjernkontroll til Bp26 kan brukes eller du kan kjøpe en.

    Jeg liker komponenter som du bare trenger og slå på, og deretter ikke legge mer merke til dem når du spiller musikk, Bryston passer derfor midt i blinken for meg :)
    Legger til at det var derfor jeg byttet ut Bdp2 mot Auralic Aeris.
    Det ble puttet for mye "bells and whistles" på Bdp2 så brukervennligheten forsvant litt Imho.

    Har aldri hatt noe problemer med Bda1 eller Bda2, de har virket knirkefritt de årene jeg har brukt dem.
    Kun av og på knapp, ingen digital filter(takk og pris), har oppsampling (som jeg ikke bruker).

    Hvis Bda3 kommer med samme lyden som Bda2, + DSD, og muligheten til Sacd avspilling digitalt med Oppo via HDMI blir det min neste Dac :)
     

    hugo25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    3
    få vekk sofaen og stolen,de har jo ingenting og gjøre så nære høytalerne.så kan du flytte de litt ut fra racket.
    dette er bare ett tips.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Kjøpte Bryston Bda1 når den kom til Norge, skulle egentlig ha Bcd1, men fikk lyst og prøve en dac.
    Har siden den gang vært innom veldig mange dacer, mesteparten kjøpt og eid i noen mnd for og bli kjent med lyden.
    Weiss Dac202, Ayon Audio Skylla2, Nad M51, Wadia 381i, Rega Dac, Auralic Vega, Hegel Hd25, Arcam iRDac, Bryston Bda2, innebygd dac i McIntosh C50, Devialet D Premiere, Devialet 240.
    Alle disse hadde styrker og svakheter, ting jeg likte og ting jeg ikke likte, noen av dem kunne jeg levd lykkelig med lenge noen ikke.

    Har nå Bryston Bda1 i det ene anlegget og Bda2 i det andre.
    Lydmessig er de veldig nøytrale og gjennomsiktig, ikke mye egenlyd, sikkert derfor jeg går tilbake til dem.
    De er litt forskjellige i lyden Bda1 er litt mer dynamisk og åpen, men også litt mer "rufsete" i lyden, Bda2 er litt mer polert og roligere, jeg sier "litt" for det er små nyanser.
    Samme analoge utgangstrinn som sitter på begge, og iflg James Tanner er det her de største forskjellene på Dacer sitter.

    Savner jeg noe på dem, ja.
    Bda1 har begrensninger på USB og mangler DSD, Bda2 mangler DSD. Det følger ikke med fjernkontroll, men fjernkontroll til Bp26 kan brukes eller du kan kjøpe en.

    Jeg liker komponenter som du bare trenger og slå på, og deretter ikke legge mer merke til dem når du spiller musikk, Bryston passer derfor midt i blinken for meg :)
    Legger til at det var derfor jeg byttet ut Bdp2 mot Auralic Aeris.
    Det ble puttet for mye "bells and whistles" på Bdp2 så brukervennligheten forsvant litt Imho.

    Har aldri hatt noe problemer med Bda1 eller Bda2, de har virket knirkefritt de årene jeg har brukt dem.
    Kun av og på knapp, ingen digital filter(takk og pris), har oppsampling (som jeg ikke bruker).

    Hvis Bda3 kommer med samme lyden som Bda2, + DSD, og muligheten til Sacd avspilling digitalt med Oppo via HDMI blir det min neste Dac :)
    Takk for meget utfyllende svar! Ser jo det er veldig mange DACer å velge blandt opp til prisklassen som BDA-3 er forespeilet å bli lagt ut til, derfor spørsmålet her om hvorfor velge Bryston sin. Skal kobles opp mot TV, Altibox, media-PC og vurderer en Oppo 105D som film/cd-avspiller. Leste på annet forum at man er avhengig av ny fjernkontroll for å få brukt alle funksjonene på BDA-3... Mon tro om denne følger med?:confused: Selv om jeg har mine tvil...
    HDMI-funksjon ligger høyt på listen min, så blir spennende å se hvor brukervennlig den funksjonen blir. Testet nettverk remote på oppsettet ditt?
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Der var aldrig noen tvil om at jeg ville ha dac kort i min B100 SST, alt i en boks, og det E.I.A. skriver om en komponent du bare slår på og da ikke legger merke til stemmer. Har hatt min 8 år nå og den kommer til å bli gammel her…
    Eneste jeg lurer litt på er hvorfor lyden fra min Squeezebox er meget mørk...
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liker komponenter som du bare trenger og slå på, og deretter ikke legge mer merke til dem når du spiller musikk, Bryston passer derfor midt i blinken for meg :)
    Legger til at det var derfor jeg byttet ut Bdp2 mot Auralic Aeris.
    Det ble puttet for mye "bells and whistles" på Bdp2 så brukervennligheten forsvant litt Imho.
    Jeg har brukt BDA-1 og BDP-1 siden de kom inn til Lyric og har aldri vurdert å bytte til andre produkter.
    EIA beskriver dem godt. Etter at hakesleppene jeg opplevde i starten har blitt glemt så har jeg gradvis glemt komponentene også, og i det ligger det største komplimentet jeg kan gi til dem.
    Nei, BDP sitt grukergrensesnitt er ikke spesielt elegant, men så snart man har fått satt opp MPad på sin IPad så er dette en mindre bekymring.
    Men hvorfor velge akkurat Bryston når det finnes så mye å velge i?
    Tja, attraksjonen ligger vel i det samme som for Bryston generelt: homogen og ufarget (no-nonsense) lyd som man aldri blir lei av, bunnsolid konstruksjon og god brukerstøtte på nettet.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Jeg liker komponenter som du bare trenger og slå på, og deretter ikke legge mer merke til dem når du spiller musikk, Bryston passer derfor midt i blinken for meg :)
    Legger til at det var derfor jeg byttet ut Bdp2 mot Auralic Aeris.
    Det ble puttet for mye "bells and whistles" på Bdp2 så brukervennligheten forsvant litt Imho.
    Jeg har brukt BDA-1 og BDP-1 siden de kom inn til Lyric og har aldri vurdert å bytte til andre produkter.
    EIA beskriver dem godt. Etter at hakesleppene jeg opplevde i starten har blitt glemt så har jeg gradvis glemt komponentene også, og i det ligger det største komplimentet jeg kan gi til dem.
    Nei, BDP sitt grukergrensesnitt er ikke spesielt elegant, men så snart man har fått satt opp MPad på sin IPad så er dette en mindre bekymring.
    Men hvorfor velge akkurat Bryston når det finnes så mye å velge i?
    Tja, attraksjonen ligger vel i det samme som for Bryston generelt: homogen og ufarget (no-nonsense) lyd som man aldri blir lei av, bunnsolid konstruksjon og god brukerstøtte på nettet.
    Høres lovende ut dette!
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Gratulerer. Brystons integrerte forsterkere har fått veldig mye skryt.
    Har du dac kort i din?
     
    Sist redigert:

    doc4

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    17
    Manic moose - et stort fremskritt

    Har akkurat oppgradert til Manic Moose v. 2.16 - og for de som sitter med en BDP-1 eller 2 og ikke har oppgradert til Manic Moose; Det anbefales på det sterkeste!
    Programvaren har vært tilgjengelig et par år, men både jeg og mange andre har vel nølt - kanskje dels fordi vi ikke bruker BDP´en så mye på grunn av brukergrensesnitt beregnet på få filer. Fra å være en fascienrende kuriositet gjør oppgraderingen nå BDP-1 til en funksjonell mediespiller. Brukegrensesnittet er blitt mye bedre. Det viktigste er imidlertid bedre stabilitet, kopling mot mac kataloger, og mulighet til å forholde seg funksjonelt til store kataloger. Jeg har ca 500 GB høyoppløselig musikk fra ca 500 CD´er og HDtracks, ukomprimert, og navigerer lynraskt mellom dem fra min iPad. Jeg har biblioteket mitt på mac - og bruker vanligvis amarra som avspiller. BDP-1 er nå minst like funksjonell - og i det siste har jeg faktisk foretrukket den. Lydmessig holder jeg også en knapp på BDP-1, men forskjellen er ikke dramatisk*. Siden oppsettet tillater meg å spille av samme musikkfil i parallell via mac/amarra og BDP-1 er det ganske lett å gjøre A/B sammenlikninger. Og ganske moro.
    Nytt i år er en beta-versjon av en Tidal-avspiller. Den støtter også Tidal HIFI. Jeg har benyttet den med stor glede til å spille av mine favorittplater og spillelister.

    Installasjonen er i utgangspunktet enkel - via panelet på BDP. Bemerk at du først må oppgradere til v. 1.75 av forrige generasjon programvare før du kommer opp på Manic moose.
    Bruksanvisningen ligger her: http://www.bryston.com/PDF/firmware/BDP_Manic_Moose.pdf

    Dessverre er det ikke alltid like lett som det virker i manualen - ganske mange på nettet klager over at installasjonen feiler, eller at de ikke kommer opp på v. 1.75.
    Det enkleste da er å flashe minnekoret. Det er mye enklere enn det høres ut. Til det trenger du en bruksanvisning, en pc eller mac, en compact flash leser/skriver - og en torx T8 skrutrekker. Du må nemlig skru opp din BDP og ta ut CF-kortet for å flashe det. Bruk ikke noe annet enn T8 - skruene sitter fast, og det er lett å ødelegge dem. Følg bruksanvisningen, den viser både hvor du finner de riktige filene og programvare.
    Bruksanvisningen ligger her: https://dl.dropboxusercontent.com/u/86196657/DOCS/BDP%20image%20Windows.pdf
    Clas Ohlson biltrekkersett med T8 koster 139, Komplett multikortleser kr 249. Det er kanskje billigere andre steder.
    Lykke til.

    *etter at jeg byttet AES/EBU kabel er lydforskjellen påtagelig, omtalt her
     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Byston/Tidal

    Har akkurat oppgradert til Manic Moose v. 2.16 - og for de som sitter med en BDP-1 eller 2 og ikke har oppgradert til Manic Moose; Det anbefales på det sterkeste!
    Programvaren har vært tilgjengelig et par år, men både jeg og mange andre har vel nølt - kanskje dels fordi vi ikke bruker BDP´en så mye på grunn av brukergrensesnitt beregnet på få filer. Fra å være en fascienrende kuriositet gjør oppgraderingen nå BDP-1 til en funksjonell mediespiller. Brukegrensesnittet er blitt mye bedre. Det viktigste er imidlertid bedre stabilitet, kopling mot mac kataloger, og mulighet til å forholde seg funksjonelt til store kataloger. Jeg har ca 500 GB høyoppløselig musikk fra ca 500 CD´er og HDtracks, ukomprimert, og navigerer lynraskt mellom dem fra min iPad. Jeg har biblioteket mitt på mac - og bruker vanligvis amarra som avspiller. BDP-1 er nå minst like funksjonell - og i det siste har jeg faktisk foretrukket den. Lydmessig holder jeg også en knapp på BDP-1, men forskjellen er ikke dramatisk. Siden oppsettet tillater meg å spille av samme musikkfil i parallell via mac/amarra og BDP-1 er det ganske lett å gjøre A/B sammenlikninger. Og ganske moro.
    Nytt i versjon 2,16 er en beta-versjon av en Tidal-avspiller. Den støtter også Tidal HIFI. Jeg har benyttet den med stor glede til å spille av mine favorittplater og spillelister.

    Installasjonen er i utgangspunktet enkel - via panelet på BDP. Bemerk at du først må oppgradere til v. 1.75 av forrige generasjon programvare før du kommer opp på Manic moose.
    Bruksanvisningen ligger her: http://www.bryston.com/PDF/firmware/BDP_Manic_Moose.pdf

    Dessverre er det ikke alltid like lett som det virker i manualen - ganske mange på nettet klager over at installasjonen feiler, eller at de ikke kommer opp på v. 1.75.
    Det enkleste da er å flashe minnekoret. Det er mye enklere enn det høres ut. Til det trenger du en bruksanvisning, en pc eller mac, en compact flash leser/skriver - og en torx T8 skrutrekker. Du må nemlig skru opp din BDP og ta ut CF-kortet for å flashe det. Bruk ikke noe annet enn T8 - skruene sitter fast, og det er lett å ødelegge dem. Følg bruksanvisningen, den viser både hvor du finner de riktige filene og programvare.
    Bruksanvisningen ligger her: https://dl.dropboxusercontent.com/u/86196657/DOCS/BDP%20image%20Windows.pdf
    Clas Ohlson biltrekkersett med T8 koster 139, Komplett multikortleser kr 249. Det er kanskje billigere andre steder.
    Lykke til.
    TUSEN TAKK, det med Tidal viste jeg ikke
    Perfekt:))))

    Mvh.
    Rolf
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer. Brystons integrerte forsterkere har fått veldig mye skryt.
    Har du dac kort i din?

    Tok litt tid før jeg så spørsmålet ditt niels , nei har ikke dac kort. vurderer nå og prøve en BDA1 i stedet for Naim v1 (på bilde).
     

    doc4

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    17
    Utforsking av en gammel BDP-1 med ny programvare.

    Etter at jeg oppgraderte til Manic Moose har det pluteslig blitt moro å utforske min BDP-1. Antar andre har gjort det samme - men finner lite om det - så da bidrar jeg med mine erfaringer.

    BDP-1 er jo i utgangspunktet en PC tilpasset for avspilling av musikk. Den bruker et Alix 1D Mini-ITX hovedkort med AMD Geode LX 800 prosessor. Til det er det koplet et lydkort basert på Juli@ (vanlig i musikkbransjen) modifisert av Bryston for S/PDIF og AES/EBU, og egen separat strømforsyning . Ellers standard PC.
    Programvaren er basert på Linux. Leste i en tråd på audiocircle at man planla å offentliggjøre sin modifisering av programvaren, men finner der ikke på sourceforge.net. For musikkavspilling brukes Music Player Demon. Standard er versjon 17.6 Man har også mulighet for å velge versjon 18.21 og versjon 19.9. Denne siste skal imidlertid ikke fungere på BDP-1. I følge forandringsloggen har man i v. 18 økt buffer til 4MB som jo kan være nyttig, om den kan benyttes. Støtten for DSD har jeg mindre bruk for. På den annen side er 17.6 velprøvd og stabil...
    Har noen av dere erfaringer med MPD18.21?

    ManicMoose har innført nye funksjonalitet for BDP-2 som også virker for BDP-1 (og BDP-1USB). En av dem er muligheten for å kople til en USB dac - så vidt jeg kan forstå i asynkron modus. I alle fall dukker min BDA-2 opp på listen over lydkort når jeg kopler dem sammen. Så da kan man kjøre A/B/C test mellom AES/EBU, S/PDIF og USB. Morsomt å forsøke - og det lyder ikke likt. Vet ikke helt hva jeg foretrekker - men det kommer mange mørke kalde kvelder. USB-koplingen går jo ikke via Jul@-kortene som Bryston nå har byttet ut på sine BDP-2, men benytter i stedet software-dekoding - som trenger prosessorkraft. Er usikker på om AMD-prosessoren reelt sett har kapasitet til dette, har ikke testet over lenger tid.
    Noen som har forsøkt USB DAC med BDP-1 via USB over tid?

    Har ikke klart å finne ut om BDP-1USB har samme HW som "gamle BDP-1". I så fall burde det jo bære stabilt med asynkron USB - programvaren er den samme.
    Noen som vet hva slags HW det er i BDP-1USB?

    ManicMoose inkluderer også støtte for det "optiske drivet" BOT-1. I prinsippet er jo dette en vanlig CD-Rom (som det het i gamle dager) - en USB-tilkoplet boks som leser CD´er og overfører filer til PC´en slik en gjør fra vanlige usb-disker. Driveren er vel tilpasset BOT-1, men siden det er mye vanlig kildekode her tenkte jeg at det ville gå med en vanlig USB CD/DVD spiller. Så jeg koplet til en Samsung DVD-brenner til 399. Det fungerte - delvis. Dvs. - noen plater lot seg spille av, andre ikke. Vet ikke hvorfor. Et par ganger hang BDP-1 seg mellom sporene, og jeg måtte restarte. Forsøkte å rippe en CD med "CD-backup" programvaren som ligger i Manic Moose. Det fungerte delvis - dvs. i løpet av en time var tre sanger rippet - og så stoppet det opp. Vet ikke om det ikke gikk fordi AMD prosessoren er for svak eller fordi programvaren benytter spesifikk hardware i BOT for å kompensere for en svak prosessor. BOT skal jo være kompatibel med alle BDP-varianter. Forsøkte også en apple super-drive - som jo likner mer i stil. Det fungerte ikke. Vet ikke om det var pga. for lite størm over USB eller om det er sperrer i Mac-hardware.
    Noen som har forsøkt standard CD/DVD spiller med suksess? Hva slags spiller benyttet dere i så fall?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Ingen vits i og dvele nei, dette blir jo kanonbra 8)
    Jeg er forsåvidt veldig fornøyd med den jeg har, så er litt mer avventende.
    James Tanner sier Bda2 og Bda3 blir helt like i lyden utenom DSD.
    3ern har jo HDMI inn, dette er jeg veldig spent på siden jeg har en OPPO liggende og slenge en plass;)
    Kommer nok til og se om noen mener 3ern er verdt merkostnaden.

    Hvilken dac bruker du i dag?
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    noen som har 28 b sst2? og kan beskrive den ev. opp mot noe annet?
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    noen som har 28 b sst2? og kan beskrive den ev. opp mot noe annet?
    Har hatt 28B SST 2 et par år. Den er uovertruffen lydmessig: Dybde, Perspektiv, funker flott også på lave
    lydnivå. Fikk Proac Carbon Pro 8 for 1 uke siden. Sammen med Pass XP 20 og Pro 8 kommer 28B virkelig til sin rett.
    Anbefales på det varmeste!
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Ingen vits i og dvele nei, dette blir jo kanonbra 8)
    Jeg er forsåvidt veldig fornøyd med den jeg har, så er litt mer avventende.
    James Tanner sier Bda2 og Bda3 blir helt like i lyden utenom DSD.
    3ern har jo HDMI inn, dette er jeg veldig spent på siden jeg har en OPPO liggende og slenge en plass;)
    Kommer nok til og se om noen mener 3ern er verdt merkostnaden.

    Hvilken dac bruker du i dag?
    Har ingen dac per dags dato (har en Harman Kardon BR-spiller på lån som ventekilde), og siden jeg liker å ha godt med HDMI-tilkoblinger så slo jeg til. Oppsettet jeg hadde ble byttet ut i sommer av visse grunner, og havnet på Bryston-kjøret litt på slump. Jeg blir bare mer og mer fornøyd, og det vil nok løfte seg en hel del når BDA-3 blir levert. Trenger man ikke HDMI, så er vel BDA-2 veien å gå. Den Oppoen kan du slenge helt til Porsgrunn!:cool:
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Koblet opp med triggerkabel fra MPS-2 til 4BSST2 i dag for å forenkle litt.
    Når jeg slår av MPS-2, slår BP-26 seg av og så 4BSST2 - men da kommer det et lite knepp i høyttalerene.
    Noen med erfaring rundt triggersystemet? Forslag mottas med takk.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Til SST 2 28 b;

    Høres fint ut.
    Noe å sammenligne mot i forhold til lydfilosofi; åpenhet, kontroll, helhet........
     

    doc4

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    17
    noen som har 28 b sst2? og kan beskrive den ev. opp mot noe annet?
    Oppgraderte fra Bryston 4bSST til 28bSST2 i sommer - øvrig utstyr uendret. Det jeg merket først var at jeg fikk vesentlig mer og vesentlig mer presis bass i mine Magnepan-høyttalere, så stor forbedring at jeg solgte mine to Audio Physic sub´er. Lydbildet var varmere - 4b låt litt skarp og kald i mitt oppsett. Etter hvert merket jeg også et klart større og luftigere lydbilde. Utslagene var tydelig merkbare selv ved lavt lydvolum. Lydmessig vil jeg vel beskrive det hele som organisk og nøytralt.
    Jeg har ellers merket meg at jeg får større utslag av å veksle mellom forskjellige kabler enn jeg gjorde før. Spesielt fungerte Audience AU24e mye bedre med 28b enn med 4b.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Hm, BDA-3 verkar verkligen vara en intressant lösning vad det gäller välljud även via HDMI. Finns den att köpa i Norge (detta vackra grannland ;))?
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Hm, BDA-3 verkar verkligen vara en intressant lösning vad det gäller välljud även via HDMI. Finns den att köpa i Norge (detta vackra grannland ;))?
    Den har ikke kommet enda, men er vel her snart håper jeg. La inn bestilling hos Lyric HiFi for noen dager siden selv.:cool:
     
    H

    hifierik

    Gjest
    OK! Berätta gärna om dina upplevelser. Hur låter BDA-2? Vad kan man förvänta sig av BDA-3?
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    OK! Berätta gärna om dina upplevelser. Hur låter BDA-2? Vad kan man förvänta sig av BDA-3?
    Jeg kan sikkert komme tilbake til det etter jeg har hatt BDA-3 en stund. Kan forøvrig ikke si noe om de andre DACene til Bryston, da jeg aldri har har eid noen av de, men på det området er det sikkert andre her som kan hjelpe godt til!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn