Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Den er ikke verdens kraftigste med tanke på CPU og RAM, men den har fått gode skussmål og så lenge du ser for deg å bruke den som en ren NAS og ikke en løsning for å kjøre Logitech Media Server, video transkoding og tilsvarende, så er den et godt valg. Western Digital Red er det optimale diskvalget for en slik NAS, så du er på god vei her.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.331
    Torget vurderinger
    49
    Hvilken Nas ville du valgt selv hvis den skulle ha de mulighetene du nevner , vet jo aldri hva man kan få bruk for senere .
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Personlig ville jeg heller satt opp en PC-basert maskin (dvs en filserver) om jeg visste at jeg hadde planer om å kjøre ekstratjenester utover fildeling og litt enkel mediabruk på boksen. Det blir veldig opp til NAS-produsenten og software-leverandører hvor lettvint det er å tvinge inn 3. parts tjenester.

    Om man legger opp til generell serverbruk ser jeg helst at boksen har en fullverdig Intel CPU (ikke Atom), men dette eksisterer ikke før man kommer opp på langt dyrere bedrifts-NASer som da er i direkte konkurranse med fullverdige servere satt opp som filservere prismessig. Forbehold om enkel tjenesteintegrasjon gjelder uansett fremdeles.

    Jo mer jeg leser om den Synology NASen du linket til jo bedre kjøp virker den å være i sin klasse. Denne boksen skal være bra både på brukervennlighet og ytelse i denne klassen, kjører Linux i bunn og har alle de tradisjonelle tjenestene man typisk trenger som en normal hjemmebruker.

    Et annet alternativ med godt rykte er denne:
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602464

    Siden jeg ikke har førstehåndserfaring med noen av dem bør du kanskje opprette en tråd hvor andre kan komme med innspill.
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Med en god NAS er ytelsen fantastisk, spesielt ved
    Hva er en god NAS ? Kunne tenkt meg å samle all musikken på en plass , da blir de 2 x128gb ssd diskene jeg har koblet til Bdp1 litt lite . Ønsker heller ikke en harddisk koblet direkte til Bdp1 , da er vel NAS perfekt .

    Er veldig fornøyd med min Bdp1 , perfekt match til Bda1 :)
    Tiltredes uten reservasjon - man skulle nesten tro at BDA-1 og BDP-1 var laget for hverandre! Spiller som en drøm rett og slett.

    Veldig enig i alt som sies om NASer og slikt her. For de fleste blir vel dette et valg mellom Synology og Netgear som er markedslederene. Selv har jeg en Synology med 2x3TB WD Red, og er kjempefornøyd med både selve boksen og med programvaren man bruker til oppsett og konfigurering. Her skal det sies at jeg bruker NASen kun som en ren filserver. På den annen side er det kun dette en BDP-1 trenger i og med at den har musikkserveren innebygget (MPD). I tillegg til musikken blir det endel video til TVen som havner der også.


    Støy er et meget lite problem. Når det gjelder trådløst kontra kabel så må det selvfølgelig være kabel mellom BDP-1 og routeren og videre til NASen. Derimot kan man til nød vedlikeholde musikkbiblioteket trådløst fra computer. Her tenker jeg på lasting av ny musikk samt tagging og slikt. Men jeg sier til nød, for her man man oppleve responstider som er i drøyeste laget. Etter en del problemer med tagging har jeg begynt å gjøre all tagging ferdig på computeren før jeg flytter de ferdige filene over til NASen. Deretter funker BDP-1 som et olja lyn!
    Apropos god ytelse, så er også MPad på iPad (sammen med MPD/BDP-1 så klart) frapperende rask sammenlignet med SqueezeServeren (Centeret?) som jeg brukte før.

    Alt i alt fungerer dette oppsettet helt glimrende, og jeg kan ikke se for meg å bytte til noe annet på mange, mange år. Likevel er det to-tre spørsmål som melder seg:
    1. Mpad og MPD er som sagt lynraske, men mangler noe funksjonalitet sammenlignet med f.eks. SqueezeCenter. Det viktigste er at man ikke kan søke på komponist. Ugh! Hvordan skal man da finne sin Mozart på en enkel og grei måte?
    2. HDMI, men det har jo ikke BDP-2 heller. Kanskje vi må vente på BDP-3?
    3. DLNA Player funksjonalitet. Dette vil åpne for andre musikkservere enn MPD og andre klienter enn MPad. Kommer kanskje på BDP-2 om ett år eller to?
    Noen som har kommentarer til noe av dette?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har nettopp kjøpt meg en Bryston BDA 1.

    Tenkte i utgangspunktet og bruke Hegel HD2 og rca til BDA-1. Noen som har prøvd Bel Canto Usb link og HD 2 med Bdp1 og kan si noen ord?
    Må man bruke BNC for best lyd eller er RCA likeså bra? Hvilken løsning er den beste?

    Har søkt men finner ikke klart svar på hvilket alternativt som er best.
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    BNC er teknisk sett overlegent RCA til digital transmisjon. Sannsynligvis låter de tilnærmet likt i praksis, noe som nok er forklaringen på at du ikke finner noe klart svar.

    Jeg har forøvrig BDA-1 og har kjørt den både via optisk, RCA og BNC selv. BDA-2 er på vei (fordi jeg ønsker å benytte USB og unngå mellomleddene jeg må ha i dag ut fra PC) og da går BDA-1 inn i hodetelefonriggen sammen med BHA-1 (hodetelefonforsterkeren) som også er på vei. Det har vel gått omlag en måned nå, så det tar tydeligvis sin tid å få ting om dagen.
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ok. Bruker PC som kilde, og bruker som sagt Hegels HD2. Brukte den med HD20 også med svært godt resultat. Regner med at det er en bedre løsning enn rett i USB på BDA-1. Testen i Stereophile blir den også koblet opp med Bel Cant USB link med svært godt resultat. Hadde vært interessant og hørt om noen her som har noen erfaringer med denne. Det har vel BNC også mener jeg og huske!

    Uansett så er førsteinntrykket svært godt av BDA-1. Denne kommer jeg aldri til og bytte ut!
    Bedre enn Hegel HD20 som jeg hadde fra før(som er tilsalgs:) Kanskje ikke så uventet når den er dobbelt så dyr uten volumkontroll. Selv om pris ikke alltid er ensbetydene med bedre..
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    BDA-1 er en fantastisk DAC ja. Jeg opplever den som svært musikalsk og frisk som norsk fjelluft :) Min skal ikke selges nå den heller. Jeg vil ha Bryston DAC i begge anlegg!

    USB-inngangen på BDA1 er sub par, og dette var også Brystons primære motivasjon for å lage BDA2
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Ad BDP-1:
    Nå i helgen havnet også FM-tuneren - fjernkontroll inklusive - i loftsboden hvor jeg håper at den vil trives sammen med de ca. 2.3 kubikkmeterne med CD-plater som ligger der fra før.
    FM stasjonene er lagt inn som spillelister i MPad, og jeg synes lydkvaliteten på FM via BDA-1 er overraskende god. På forhånd var jeg skeptisk til om strømming av pakkestrøm på bare 192 kb/s kunne måle seg med gamlemåten, men nå ser jeg ingen betenkeligheter ved dette lenger, snarere tvert imot. Betjeningsmessig er dette også et fremskritt fordi en god del stasjoner viser programinfo. om hva som spilles (NKR Alltid klassisk er spesielt flinke), og dette er jo mye lettere å lese på iPaden enn på en FM-tuner som står flere meter unna.
    MEN hva med streamingtjenester som Spotify og Wimp? Har dette blitt diskutert tidligere, eller er det andre som har ideer? Selvfølgelig kan man tenke seg en separat mini-laptop til dette formålet, men det ville jo ikke være særlig elegant....
     
    Sist redigert:

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Ad BDP-1:
    MEN hva med streamingtjenester som Spotify og Wimp? Har dette blitt diskutert tidligere, eller er det andre som har ideer? Selvfølgelig kan man tenke seg en separat mini-laptop til dette formålet, men det ville jo ikke være særlig elegant....
    En liten oppdatering fra meg selv:

    - nylig fant jeg denne uttalelsen fra Chris i Bryston på AudioCircle:
    "Airplay won't be until the release of Manic Moose (s2.XX) at the earliest and that is schedule to go into beta testing until this summer."

    Dermed ser det ut til å bli mulig å strømme Spotify direkte fra iPad/Pod i løpet av noen måneder. La oss krysse fingrene for dette! Kommer til å melde meg som beta-tester tror jeg.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har en Bryston DAC som er koblet til EC 4.7(oppgradert) via XLR. Bruker Coax1 til PC og Coax2 til TV. Når den står på coax 1 og PC er slått av kan jeg høre svak lyd fra TV i venstre kanal. Noen som har hatt lignende problem?
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.352
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Moss
    Hei.
    Noen som vet hva en C bak 14B-sst2 betyr?
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei.
    Noen som vet hva en C bak 14B-sst2 betyr?
    Akkurat hva C'en står for, skal ikke jeg ha sagt - men C-serien er en videreutvikling av SST2-serien.

    Link til Brystons egen presentasjon av C-serien: http://bryston.com/PDF/brochures/SST2_875HT_BROCHURE.pdf

    Der står det å lese bl.a. - uten at det sier meg veldig mye:

    What we’ve done
    Depending on the specific amplifier model
    advancements in the SST2 Series include:
    • New power supply transformer design
    • New push on/off power switch
    • New chassis design
    • New Soft-Start Circuit
    • New Balanced input stage
    • New Power Supply board
    • Bridging mode performance improvement
    • Reduced point to point wiring
    • Reduced circuit board count
    • Redesinged output chokes
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vil gjerne få rapportere om fantastiske lydopplevelser med SP-3. Den har erstattet en svært kostbar og anerkjent pre, jeg hadde aldri trodd jeg skulle få liknende opplevelser i 2 kanaler med et kombiprodukt. Her har Bryston skutt gullfuglen, den låter som en reinspikka high end pre, men med helt andre muligheter.

    Min leting etter en pre som kan alt er herved avsluttet. Bonusen i tillegg er en glimrende dac med alskens digitale innganger. Den virker å være en kjempematch med mine Ayon Triton monoblokker, i alle fall spiller det som aldri før ut av Rockport'ene mine.

    I løpet av helgen skal den prøves som 7.1 prosessor. Det skal bli en fornøyelse å ta frem favorittfilmene igjen.

    Jeg anbefaler SP-3 på det aller varmeste, selv som ren stereo-pre!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heisann!

    I min søken etter golyden har jeg fått et par tilbud på amper, deriblant fra Bryston. Dette er et merke som jeg tidligere ikke har hatt penger til. Men nå er det altså to som har henvendt seg på min ønskes kjøpt annonse.

    Den ene er en 4b sst2 og en 3b sst prisforskjellen er relativt stor, Så hvor mye bedre er 4b sst utgaven?

    Noen andre kvaliteter jeg bør være klar over på de to trinna? Noen her som tør uttale seg på hvilken kyd de to har i seg?

    Mvh Retep
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    Den største forskjellen er kanskje mellom sst og sst2 - sst2 er antagelig noen år nyere enn sst. Jeg har ikke gjort relevante sammenlikninger mellom sst2 og sst så evt lydlighet av det skal jeg ikke mene noe om. Forskjellen mellom 3B og 4B er primært 3 dB mer effekt, og det som følger der av. Jeg mener at «grunnkarakteren» til Bryston er gjennomgående for de ulike modellene/effektnivåene (dvs av de jeg har hørt). Det er i mine ører veldig små om i det hele tatt hørbare forskjeller mellom de ulike effekttrinnene, dvs så lenge de ikke presses mot effektgrensen for det de kan levere. Det kan være noen bittesmå fordeler av større strømforsyning, men det er stort sett det. Dvs trenger du 300 watt så duger det ikke med 150 watt. Dersom du kun trenger noen bagateller av 150 watt så trenger du ikke 300 watt.

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Har ikke hørt de større, men kan bare si det som James Tanner selv formidler. Signaturen er lik i forsterkerne i samme serie, James Tanner har f.eks. selv brukt 2B SST som effektforsterker til Quad elektrostater. 4B er jo "folkemodellen", og Brystons bestselger. Dine høyttalere er de lette å drive?
    Uansett hva du velger får du utrolig transparent lyd, dønn neutral, en forsterker man glemmer man har i kjeden.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Heisann!

    I min søken etter golyden har jeg fått et par tilbud på amper, deriblant fra Bryston. Dette er et merke som jeg tidligere ikke har hatt penger til. Men nå er det altså to som har henvendt seg på min ønskes kjøpt annonse.

    Den ene er en 4b sst2 og en 3b sst prisforskjellen er relativt stor, Så hvor mye bedre er 4b sst utgaven?

    Noen andre kvaliteter jeg bør være klar over på de to trinna? Noen her som tør uttale seg på hvilken kyd de to har i seg?

    Mvh Retep
    Ta i så det svir og kjøp det hjertet begjærer, sier nå jeg. Om prisforskjellen synes stor, får du den igjen hvis du skal selge. Hvis du har pengene, spiller prisforskjellen sånn sett ikke så stor rolle. Evig eies kun det tapte. Hvis du kjøper den minste av de to Bryston'ene - som begge er helt utmerkede forsterkere - er faren at du vil ergre deg over at du ikke kjøpte den største og nyeste (og rimeligvis et lite hakk bedre), i stedet for å kose deg med musikken.

    Men ellers er jo Bryston temmelig nøytrale saker - hva enten du lander på 3B SST eller 4B SST2. Glatt og behagelig - men som sagt: helt nøytral. Vil du ha varme, smøring og slikt, må du tilføre den ved å velge en dertil egne kilde.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    @Retep: Min oppfatning er at Bryston er et fantastisk merke på mange måter. 3B og 4B låter veldig likt og den praktiske forskjellen mellom de tror jeg vil være litt mer strømreserver på 4B og muligheten for litt høyere volum.
    Forskjellen på SST og SST2 synes jeg er at SST2 har et lavere støygulv og med en mer oppløst diskant. SST kan oppleves litt "grov" i toppen i enkelte konstellasjoner, mens SST2 er prima.

    Bryston blir etter min mening dårligere og dårligere jo lavere impedanse høyttalerne har. Mine 4 ohms høyttalere måtte opp i 28B før det ikke var et kompromiss lengre.

    På mitt oppsett var Brystoneffekttrinnene litt kilne på forforsterkermatch. De spilte fort for kraftig i bunnregisteret.

    Hvordan det slår ut hjemme hos deg er jo vanskelig å spå, så prøv først hvis mulig er mitt råd.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Jeff Fritz på Soundstage Network skrev for en tid tilbake en artikkel om hva han ville kjøpt av forsterkere hvis han var på markedet.

    Some readers may be disappointed to see that the very first amp on my list, which begins with my lowest-priced recommendation and proceeds to the highest, is itself somewhat expensive. But again -- I’ve always proportioned a goodly amount of my stereo budget to amplifiers because I think such an investment is sound (so to speak). Therefore, the first model to make the list is Bryston’s 4B SST². At $4995, it’s not cheap by any stretch, but its robust sound, 300Wpc power rating (8 ohms), and 20-year warranty make it a solid investment indeed -- you’ll be able to keep upgrading speakers for years and never have to worry about the amp.

    For de som alltid er mistenksomme ovenfor skribenter, tiltross for at vi her er i en vennetråd, skriver han blant annet dette:

    This series of articles is titled “What I’d Buy” -- these lists I compile are, by definition, limited to the types of products I like enough to pay for with my own money. Therefore, entire swaths of the marketplace will be left undiscussed simply because I have no knowledge of or interest in them. This month, that means you’ll find no tube amps here. Through the years, I’ve admired many tube amps at shows and dealers and while visiting manufacturers, but I’ve always been more drawn to really good solid-state gear; that’s where I’ve spent my money, and that’s the area in which I’ve built my expertise. We have other writers who can advise you about tubes.
    There are other things you won’t see listed here -- for example, repackaged ICEpower amplifier modules from Bang & Olufsen. You can find such amplifiers ranging in price from under a thousand bucks to well into five figures, but I’ve found very little in their sound to differentiate them. It’s not that they can’t sound good, but I have a hard time paying lots of money for a fancy chassis that contains a stock class-D amplifier from B&O. I’d rather have something more distinctive than that. That’s just me.

    En grunn til at jeg holder han høyt er at han ikke pakker sine meninger inn i bomull, og at han liker produkter som jeg liker :cool:

    Mvh Morten
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    20 years warranty! Ja, det skal bli artig å se om disse Bryston sakene virkelig holder hva de lover. Det er vel kanskje tolkningsbart. Virker vel som de har bygget noe som er solid? Har jo hatt noe annet forsterkeri og er ikke akkurat imponert over kvaliteten, men det avhenger jo en del av serviceinnstillingen hos forhandler. Med Bryston så må vel greien sendes over dammen og jeg ser vel det som en ulempe, men får håpe da at det aldri skjer. Jer er vel litt Bryston fan, men ser ikke på Bryston som noen gud. Mye bra der ute og mye godt servicepersonell. Teller mye det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den er grei. Noen som kjenner til veilprisene på de to. 3b sst og 4b sst2...? Ser ut som om jeg sikter meg inn på 4b-en, da det er litt som u<lf-<b skriver, kjøper jeg den minste så kan det hende jeg irriterer meg over at jeg ikke kjøpte den største av de to. <prisforskjellen er 8000kr.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    3B SST kostet ca 24k veil. SSTC litt mer
    4B SST2 ligger på 44k februar 2013.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    20 years warranty! Ja, det skal bli artig å se om disse Bryston sakene virkelig holder hva de lover. Det er vel kanskje tolkningsbart. Virker vel som de har bygget noe som er solid? Har jo hatt noe annet forsterkeri og er ikke akkurat imponert over kvaliteten, men det avhenger jo en del av serviceinnstillingen hos forhandler. Med Bryston så må vel greien sendes over dammen og jeg ser vel det som en ulempe, men får håpe da at det aldri skjer. Jer er vel litt Bryston fan, men ser ikke på Bryston som noen gud. Mye bra der ute og mye godt servicepersonell. Teller mye det.
    Det er visse betingelser knyttet til denne 20 års garantien. Sakset fra Brystons hjemmesider - hvor jeg har uthevet visse punkter som man bør merke seg:

    Bryston Ltd. Warranty

    We urge you to use an authorized Bryston dealer or distributor when purchasing a Bryston product.

    Bryston products are sold, supported, and serviced through the worldwide network of dealers and distributors listed in the Dealer section of this website. If the company selling Bryston product is not listed on this website, we encourage you to contact Bryston to confirm whether or not the company selling the product is part of the authorized Bryston network.

    When parties outside of the network of authorized Bryston dealers and distributors sells a Bryston product, Bryston will not honour warranties on those products. Proof of purchase in the form of a copy of the bill of sale from an authorized Bryston Dealer/Distributor must be presented to obtain warranty service.

    Warranty Details

    Bryston analog audio products are warranted to be free from manufacturing defects for twenty (20) years from the original date of manufacture. The warranty includes parts and labour.

    Bryston Digital products and cables are warranted for five (5) years from the original date of manufacture. The warranty includes parts and labour.

    Bryston products having motorized moving parts, excluding motorized volume controls, are warranted for three years from the original date of manufacture. The warranty includes parts and labour.


    Bryston will remedy the problem by repair or replacement, as we deem necessary, to restore the product to full performance. Bryston will pay return shipping costs for the full length of the specific product’s warranty.

    In the event of a defect or malfunction, contact Bryston repair centers for return authorization. Products must be returned using original packaging material only. Packing material may be purchased from Bryston if necessary.

    This warranty is considered void if the defect, malfunction or failure of the product or any component part was caused by damage (not resulting from a defect or malfunction) or abuse while in the possession of the customer. Tampering by persons other than factory authorized service personnel or failure to fully comply with Bryston operating instructions voids the warranty. This warranty gives you specific legal rights and you may also have other rights which may vary from province to province and country to country.


    As of 2006-02-22 Bryston will only warranty Bryston products purchased through authorized Bryston dealers. Bryston products with a date code of 0608 or higher (date code format is “yyww”, where “yy” is the two least significant digits of the year and “ww” is the week of the year) must be accompanied by a copy of the bill-of-sale from a Bryston authorized dealer to qualify for warranty service. The warranty is transferable from the original owner to a subsequent owner as long as a copy of the bill-of-sale from the original authorized Bryston dealer accompanies the re-sale. The copy of the bill of sale to any subsequent owner need ONLY include the Name of the Bryston Authorized Dealer and the Model and Serial number of the Bryston product. The warranty will only be honoured in the country of the original purchase unless otherwise pre-authorized by Bryston.
     
    Sist redigert:

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Helt greie ting å forholde seg til. He-he, hvis alle ting du har kjøpt skulle ha hatt 20 års garanti og du måtte ha hatt den originale innpakningen, så hadde jeg for min del hatt et logistikkproblem rundt lagring av alt dette.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Helt greie ting å forholde seg til. He-he, hvis alle ting du har kjøpt skulle ha hatt 20 års garanti og du måtte ha hatt den originale innpakningen, så hadde jeg for min del hatt et logistikkproblem rundt lagring av alt dette.
    Hehe - emballasje er tingen. Har huset fullt, jeg. Varer evig - i motsetning til produktene som lå inni den. Men Bryston tilbyr at man kan få kjøpt emballasje hvis man - mot all god hifi-skikk-og-bruk - skulle ha kastet originalemballasjen.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Dette var litt nytt for meg. Jeg valgte Bryston etter 2 sekunders lytting på mine Aeon I elektrostater. Tanken var bare "Yesss".
    Aeon I er 4 ohm, og har vel 1,3 ohm som laveste oppe i diskanten, ikke enhver forsterker der klarer drive de, og mange slår inn sikringen etter 2-3 watt.
    Jeg spiller aldrig høyt, men liker at musikken er glassklar og dynamisk ved veldig lavt volum. Har desverre ikke plass til en 4B, eller annen tung forsterker i mitt skap....


    @Retep: Min oppfatning er at Bryston er et fantastisk merke på mange måter. 3B og 4B låter veldig likt og den praktiske forskjellen mellom de tror jeg vil være litt mer strømreserver på 4B og muligheten for litt høyere volum.
    Forskjellen på SST og SST2 synes jeg er at SST2 har et lavere støygulv og med en mer oppløst diskant. SST kan oppleves litt "grov" i toppen i enkelte konstellasjoner, mens SST2 er prima.

    Bryston blir etter min mening dårligere og dårligere jo lavere impedanse høyttalerne har. Mine 4 ohms høyttalere måtte opp i 28B før det ikke var et kompromiss lengre.

    På mitt oppsett var Brystoneffekttrinnene litt kilne på forforsterkermatch. De spilte fort for kraftig i bunnregisteret.

    Hvordan det slår ut hjemme hos deg er jo vanskelig å spå, så prøv først hvis mulig er mitt råd.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vedrørende BDP-1

    Jeg har nylig fått meg en slik. Den hadde firmware 1.70 da jeg mottok den, og den skal da være i stand til å spille filer rett fra kablet nettverk via ethernet-kontakten.

    Jeg fikk ikke dette til i går, den ser ikke ut til å finne nettverket(?)

    Firmware 1.72 var klar til oppdateringer, dette foregikk uten problemer. Altså ingen kontaktproblemer sånn sett. Ved å gå inn på ruteren min ser jeg at BDP-1 er en del av nettverket så lenge den er påslått. Itunes er satt til å dele musikkfiler over hjemmenettverk. Fildeling er satt "på" i IOS.

    Brukte ipad i går og i "settings"-menyen på siden "bryston-bdp-1.local" ser jeg både iMac, Timecapsule, ethernet osv, men når jeg markerer disse i "NAS" under "settings"-menyen, og trykker "videre" e.l, skjer det ingenting. Det virker som BDP-1 ikke vil koble seg på nettverket(?)

    I Finder på iMacen finner jeg BDP1 under "delt", men når jeg trykker på den får jeg opp "tilkopling mislyktes"

    Er det noen som kan gi meg et hint eller tips i retning av hva som skal til for å få dette til å fungere?

    I manualen til BDP-1 står det ingenting om dette, den er ikke oppdatert til å gjelde for tiden etter at man har implementert muligheten for avspilling fra filer som ligger i lokalt, kablet nett. Manualen er sånn sett utdatert.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Dette var litt nytt for meg. Jeg valgte Bryston etter 2 sekunders lytting på mine Aeon I elektrostater. Tanken var bare "Yesss".
    Aeon I er 4 ohm, og har vel 1,3 ohm som laveste oppe i diskanten, ikke enhver forsterker der klarer drive de, og mange slår inn sikringen etter 2-3 watt.
    Jeg spiller aldrig høyt, men liker at musikken er glassklar og dynamisk ved veldig lavt volum. Har desverre ikke plass til en 4B, eller annen tung forsterker i mitt skap....


    @Retep: Min oppfatning er at Bryston er et fantastisk merke på mange måter. 3B og 4B låter veldig likt og den praktiske forskjellen mellom de tror jeg vil være litt mer strømreserver på 4B og muligheten for litt høyere volum.
    Forskjellen på SST og SST2 synes jeg er at SST2 har et lavere støygulv og med en mer oppløst diskant. SST kan oppleves litt "grov" i toppen i enkelte konstellasjoner, mens SST2 er prima.

    Bryston blir etter min mening dårligere og dårligere jo lavere impedanse høyttalerne har. Mine 4 ohms høyttalere måtte opp i 28B før det ikke var et kompromiss lengre.

    På mitt oppsett var Brystoneffekttrinnene litt kilne på forforsterkermatch. De spilte fort for kraftig i bunnregisteret.

    Hvordan det slår ut hjemme hos deg er jo vanskelig å spå, så prøv først hvis mulig er mitt råd.
    Opplever heller ingen problemer med Bryston 4BSST2 kombinert med Dynaudio Special 25 stativhøyttalere i 4 ohm. Spiller meget bra, synes jeg, med passe autoritet og tyngde, noe jeg har opplevd manglet med andre velanskrevne forsterkere. Bruker Brystons eget forforsterkersett. Kan det at jeg ikke opplever problemer med 4 ohm kanskje ha noe å gjøre med at jeg aldri spiller med høyt volume?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Brystons 4B SST2 har ingen problemer med 4 ohm, så dette er ingenting å bekymre seg over i det hele tatt :)

    Skulle det være noen som har "problemer" med lavohmige laster så må det vel være 7B SST2 og høyere, siden disse så vidt jeg mener å ha sett er basert på en form for intern brokobling. Uansett så virker det som om forvrengningen er lav også i lave ohm verdier på de målingene jeg har sett, og de har vel aldri feilet under noen form for stresstest i et review, så jeg ville ikke brukt særlig med ressurser på å bekymre meg om dette.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vedrørende BDP-1

    Jeg har nylig fått meg en slik. Den hadde firmware 1.70 da jeg mottok den, og den skal da være i stand til å spille filer rett fra kablet nettverk via ethernet-kontakten.

    Jeg fikk ikke dette til i går, den ser ikke ut til å finne nettverket(?)

    Firmware 1.72 var klar til oppdateringer, dette foregikk uten problemer. Altså ingen kontaktproblemer sånn sett. Ved å gå inn på ruteren min ser jeg at BDP-1 er en del av nettverket så lenge den er påslått. Itunes er satt til å dele musikkfiler over hjemmenettverk. Fildeling er satt "på" i IOS.

    Brukte ipad i går og i "settings"-menyen på siden "bryston-bdp-1.local" ser jeg både iMac, Timecapsule, ethernet osv, men når jeg markerer disse i "NAS" under "settings"-menyen, og trykker "videre" e.l, skjer det ingenting. Det virker som BDP-1 ikke vil koble seg på nettverket(?)

    I Finder på iMacen finner jeg BDP1 under "delt", men når jeg trykker på den får jeg opp "tilkopling mislyktes"

    Er det noen som kan gi meg et hint eller tips i retning av hva som skal til for å få dette til å fungere?

    I manualen til BDP-1 står det ingenting om dette, den er ikke oppdatert til å gjelde for tiden etter at man har implementert muligheten for avspilling fra filer som ligger i lokalt, kablet nett. Manualen er sånn sett utdatert.
    Ingen som streamer fra hjemmenettverket med BDP-1?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Nå har ikke jeg fulgt med på BDP-1 i det siste, men siden du ser den og du kan nå nettsiden dens så er den på nett i hvertfall.

    Jeg vet ikke hva slags teknologi denne benytter for å koble til andre, men gitt Linux-opphavet er det ikke unaturlig at det er snakk om at den optimalt ønsker å benytte enten NFS eller SMB/CIFS for å aksessere musikken på f.eks NAS. Er dette satt opp på enhetene du prøver å nå, med korrekte innstillinger for shares/exports?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Tja...jeg skulle jo selvsagt vært noe mer apple-kompetent. Musikkfilene ligger i iTunes, originalt på en imac, men også på en TimeCapsule. Skal sjekke innstillinger...
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Dette var litt nytt for meg. Jeg valgte Bryston etter 2 sekunders lytting på mine Aeon I elektrostater. Tanken var bare "Yesss".
    Aeon I er 4 ohm, og har vel 1,3 ohm som laveste oppe i diskanten, ikke enhver forsterker der klarer drive de, og mange slår inn sikringen etter 2-3 watt.
    Jeg spiller aldrig høyt, men liker at musikken er glassklar og dynamisk ved veldig lavt volum. Har desverre ikke plass til en 4B, eller annen tung forsterker i mitt skap....


    @Retep: Min oppfatning er at Bryston er et fantastisk merke på mange måter. 3B og 4B låter veldig likt og den praktiske forskjellen mellom de tror jeg vil være litt mer strømreserver på 4B og muligheten for litt høyere volum.
    Forskjellen på SST og SST2 synes jeg er at SST2 har et lavere støygulv og med en mer oppløst diskant. SST kan oppleves litt "grov" i toppen i enkelte konstellasjoner, mens SST2 er prima.

    Bryston blir etter min mening dårligere og dårligere jo lavere impedanse høyttalerne har. Mine 4 ohms høyttalere måtte opp i 28B før det ikke var et kompromiss lengre.

    På mitt oppsett var Brystoneffekttrinnene litt kilne på forforsterkermatch. De spilte fort for kraftig i bunnregisteret.

    Hvordan det slår ut hjemme hos deg er jo vanskelig å spå, så prøv først hvis mulig er mitt råd.
    Opplever heller ingen problemer med Bryston 4BSST2 kombinert med Dynaudio Special 25 stativhøyttalere i 4 ohm. Spiller meget bra, synes jeg, med passe autoritet og tyngde, noe jeg har opplevd manglet med andre velanskrevne forsterkere. Bruker Brystons eget forforsterkersett. Kan det at jeg ikke opplever problemer med 4 ohm kanskje ha noe å gjøre med at jeg aldri spiller med høyt volume?
    For orden skyld. Jeg har ikke skrevet at Bryston 4B SST2 har problemer med 4 ohm.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg har prøvd å grave litt, men finner ikke noe klart svar på hvordan BDP-1 aksesserer filer på nettverket. Det virker imidlertid som om de har tatt den enkle veien ut med å gå via UPnP/DLNA og bonjour og ikke direkte filaksess. Dette er gode nyheter for deg fordi det virker da som om det er lagt opp til å aksessere ferdige bibliotek delt ut av andre medialøsninger som f.eks iTunes.

    Min erfaring er at UPnP/DLNA med bonjour og hele pakka er noe skikkelig søppel både funksjonalitetsmessig, pålitelighetsmessig og nettverksmessig. Discovery er imidlertid den ene tingen som vanligvis fungerer OK, gitt at du har et helt flatt nett med alle hoster på samme subnett uten noen form for segmentering eller sikkerhetsarkitektur i form av brannmurer på hoster, blokkering av broadcast/multicast i trådløst aksesspunkt, windows-baserte hoster uten bonjour og tilsvarende. Det kan selvsagt hende at dette fungerer langt bedre på BDP-1 i kombinasjon med itunes, så du må for all del ikke la min negativitet ovenfor disse protokollene dempe din lyst til å finne en god løsning.
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Takk for engasjement.

    Jeg må kanskje i kontakt med Bryston, av en eller annen grunn har de ikke oppdatert manualene til BDP1/2 til å omtale dette overhodet. I grunnen helt sløvt, det er vel et halvår siden programvaren som skal sørge for denne muligheten ble tilgjengeliggjort.

    Et av spørsmålene som dukker opp er om Time Capsule kan fungere som NAS. Det mener jeg den kan, om ikke nødvendigvis helt optimalt.
     

    Kernzedd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2013
    Innlegg
    416
    Antall liker
    273
    Tenkte og forhøre meg om det er andre som har hatt problemer med og få appen mpod til og fungere som fjernkontroll på iphone på Bryston BDP-1?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Dette var litt nytt for meg. Jeg valgte Bryston etter 2 sekunders lytting på mine Aeon I elektrostater. Tanken var bare "Yesss".
    Aeon I er 4 ohm, og har vel 1,3 ohm som laveste oppe i diskanten, ikke enhver forsterker der klarer drive de, og mange slår inn sikringen etter 2-3 watt.
    Jeg spiller aldrig høyt, men liker at musikken er glassklar og dynamisk ved veldig lavt volum. Har desverre ikke plass til en 4B, eller annen tung forsterker i mitt skap....


    @Retep: Min oppfatning er at Bryston er et fantastisk merke på mange måter. 3B og 4B låter veldig likt og den praktiske forskjellen mellom de tror jeg vil være litt mer strømreserver på 4B og muligheten for litt høyere volum.
    Forskjellen på SST og SST2 synes jeg er at SST2 har et lavere støygulv og med en mer oppløst diskant. SST kan oppleves litt "grov" i toppen i enkelte konstellasjoner, mens SST2 er prima.

    Bryston blir etter min mening dårligere og dårligere jo lavere impedanse høyttalerne har. Mine 4 ohms høyttalere måtte opp i 28B før det ikke var et kompromiss lengre.

    På mitt oppsett var Brystoneffekttrinnene litt kilne på forforsterkermatch. De spilte fort for kraftig i bunnregisteret.

    Hvordan det slår ut hjemme hos deg er jo vanskelig å spå, så prøv først hvis mulig er mitt råd.
    Opplever heller ingen problemer med Bryston 4BSST2 kombinert med Dynaudio Special 25 stativhøyttalere i 4 ohm. Spiller meget bra, synes jeg, med passe autoritet og tyngde, noe jeg har opplevd manglet med andre velanskrevne forsterkere. Bruker Brystons eget forforsterkersett. Kan det at jeg ikke opplever problemer med 4 ohm kanskje ha noe å gjøre med at jeg aldri spiller med høyt volume?
    For orden skyld. Jeg har ikke skrevet at Bryston 4B SST2 har problemer med 4 ohm.
    Beklager, men oppfattet at det var det du mente om Bryston generelt, i alle fall for modellene under 28B.
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte og forhøre meg om det er andre som har hatt problemer med og få appen mpod til og fungere som fjernkontroll på iphone på Bryston BDP-1?
    Jeg bruker IPad-versjonen som heter MPad, og jeg har inntrykk av de er svært like. Det eneste problemet jeg kan huske (om jeg husker rett!) var at jeg oppga passordet ("bryston") i konfigureringsmenyen hvilket var feil, man skal ikke oppgi noe passord. Dette er jo såkalt mot-intuitivt, og det var vel endel kommentarer og spørsmål om dette på nettet på den tiden da mange prøvde seg på det samme.
    Ellers må du gjerne si litt mer om hva problemet ditt består i.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn