Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg er selvsagt helt enig i konklusjonen angående BDA-1. En oppløst og nøytral DAC med musikalsk sjel, rett og slett. Da antar jeg at Devialet er solgt videre. Hvordan likte du den?
    Musikalsk sjel er bra beskrivelse :)
    Litt det jeg savnet med Devialet , på mine høytalere .
    Hifi messig var det lite og sette fingeren på .
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos

    Vedlegg

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Den så nice ut:)
    Er Bnc bedre enn AES EBU ?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    BDA-2 og BDP-2 på trappene fra Bryston...

    BDP-2:
    We introduced NAS support in August for the bdp-1, the bdp-2 will ship with the same firmware as the bdp-1. Intact, for the foreseeable future both versions of the bdp will run the same software. Much like iPhones run the same version of iOS, bdp's will follow a similar philosophy.

    As for the comparison the bdp-1 shipped with a 2amp power supply and a main board containing a 500mhz AMD Geode CPU with 256 MB RAM.

    The bdp-2's power supply has been bumped up to 10amps (for those who want to plug in a half dozen USB powered hard drives). It's main board is capable of powering 5-6 hard drives (we have tested an assortment of drives rAnging from 400mA to a full amp). 1600 MHz Intel Atom CPU with 2048 MB of RAM. Room for an internal 2.5" data hdd/ssd, USB 3.0 upgrade path is available, esata (none powered).

    Both units still contain the same sound card, so same sound.

    BDA-2: The prices are close ($200) but my intention is to leave the BDA-1 in the line because unless you want to use your laptop computer into the BDA (because the new USB has asynchronous 192/24 capability) there is no need to spend the extra money. Also if you are using the BDA-1 with our BDP digital player there is no need for the BDA 2.

    As well we will be releasing a USB Interface for BDA-1 owners which will allow them to use the new USB 192/24 feature with their BDA-1.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    BDP-2 får muligens transport:
    cd.jpg
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Litt skeptisk til høyttalerne foreløpig. Jeg liker ikke at Bryston utvider fokusområdet sitt. Det er jo nok av leverandører som har spesialisert seg på høyttalere som sannsynligvis kan tilby mer optimal lyd etter mange års erfaring, testing og utvikling.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Den så nice ut:)
    Er Bnc bedre enn AES EBU ?
    AES/EBU er vel så vidt jeg har forstått mindre egnet enn de coax-baserte Coax og BNC på grunn av lavere båndbredde. BNC med coax er det eneste grensesnittet som virkelig er tilpasset optimal digital overføring. Sannsynlivis vil dette ikke ha noe å si i praksis, og AES/EBU har jo noen andre fordeler som gir grensesnittet livets rett, blant annet enkel tilkobling og fleksibel kabling, samt immunitet mot innstrålt støy. Sistnevnte fordeler er ting som først og fremst er fornuftig i proffmiljøer.

    Konstruktøren av Transporter, Sean Adams, uttrykte f.eks stor misnøye med de tekniske ytelsene til AES/EBU i forhold til bruk i den typiske hjemmeinstallasjon og inkluderte dette på Transporter utelukkende på grunn av at det var etterspørsel i markedet.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Det virker som Bnc er den beste måten å overføre digitalsignalet på .
    Alikevel sier James Tanner at han foretrekker Aes Ebu ?
    har selv byttet litt frem og tilbake , og selvom jeg ikke vil si jeg hører noe forskjell , gir Bnc mest feelgood faktor etter masse lesing om evne .
    Ellers kunne jeg tenke meg og bestille både Bda2 og Bdp2 , men lydmessig skal det ikke være bedre enn det jeg har ( Bda1 Bdp1)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Da tok jeg spranget og bestillte Bdp2 og Bda2 i silver , litt tidlig julepresang , men fullt fortjent ;)
    Har testet mange digitale løsninger , og ingen har vært i nærheten av Bryston imho , så dette blir spennende .
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Da tok jeg spranget og bestillte Bdp2 og Bda2 i silver , litt tidlig julepresang , men fullt fortjent ;)
    Har testet mange digitale løsninger , og ingen har vært i nærheten av Bryston imho , så dette blir spennende .
    Gratulerer så mye! BDP har jo fått NAS-støtte i programvaren nå, og 2'ern har fått kraftigere maskinvare, så dette har etterhvert blitt en meget komplett løsning som passer for de fleste!

    Er hovedforskjellen på BDA-1 og BDA-2 asynkront USB-grensesnitt eller er det mer?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Fra James Tanner
    The BDA-2 has the AKM 32Bit chip set rather than the Crystal 24Bit chip set in the BDA-1. The performance is identical other than the AKM has about a 2dB advantge in the noise floor spec.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Fra James Tanner
    The BDA-2 has the AKM 32Bit chip set rather than the Crystal 24Bit chip set in the BDA-1. The performance is identical other than the AKM has about a 2dB advantge in the noise floor spec.
    Tenk om alle kun gitt slike svar til kundene sine!?Herlig fyr og policy!:)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Ingenting å si på servicen fra Bryston nei :)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Da tok jeg spranget og bestillte Bdp2 og Bda2 i silver , litt tidlig julepresang , men fullt fortjent ;)
    Har testet mange digitale løsninger , og ingen har vært i nærheten av Bryston imho , så dette blir spennende .
    Gratulerer :) Holder meg på første utgaver en god stund tipper jeg...
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg regner med at de fleste her vet det, men James Tanner henger på Brystons underforum på Audio Circle. Det er vanligvis stedet å være for å høre om nye produkter, samt bli involvert i utviklingen av kommende ting. Et godt eksempel er f.eks de nye høttalerene. Mens Tanner jobbet med konstruksjonen ble dette diskutert i detalj på forumet. Ingen hemmelighold og billige salgstriks.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Etter endel spørsmål på audiocircle om hvorfor Bryston ikke oppgraderer chipsettet i Bda1 , har Tanner skrevet at de på Bryston kontinuerlig tester ut nye chipset i Bda1 , men at de forskjellige chipset ikke gir noen hørbare lydmessige gevinster i forhold til Crystal . Det er de analoge kretsene som har mest å si lydmessig , og disse er laget så bra som Bryston klarer . Så tipper Bda1 holder stand i mange år enda , selvom det kommer nye fancy navn og chipset med høye bit tall .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg bruker en MacMini til bla. Spotify og film .
    Denne kjøres digitalt til Bda1 med optisk kabel .
    Vil det være noen lydmessige gevinster med å bruke usb på den nye Bda2 , og har usb kabelen noe å si på lyden ?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg er ganske sikker på at asynkron USB-tilkobling vil gi en forbindelse med lavere jitterverdier enn den optiske utgangen fra MacMini. Men selv om løsningen rent teknisk sett kanskje er bedre, trenger ikke dette å bety at det har noe å si lydmessig. Jeg selv ville imidlertid ha valgt USB-utgangen i dette tilfellet.

    Jeg ville ikke vært bekymret for USB-kabelen gitt at den er av kort lengde (f.eks 0.5m) og ordentlig konstruert. Jeg tør imidlertid ikke påstå at den ikke har noe å si på lyden, siden jeg har sett lite dokumentasjon om akkurat dette. Jeg vil tro at følsomhet for dårlig kabling (f.eks for lang) også vil være avhengig av USB-mottakeren på DAC-siden.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Det blir spennende å prøve ut :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Har fått bekreftelse på at Bda2 og Bdp2 er på vei .
    Blir veldig spennende og teste ut om Bryston har klart og forbedre lyden på dac og spiller .
     

    Slick

    Medlem
    Ble medlem
    02.11.2012
    Innlegg
    14
    Antall liker
    5
    Jepp, og hva burde i så fall en slik forbedring bestå av rent lydmessig da?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jepp, og hva burde i så fall en slik forbedring bestå av rent lydmessig da?
    Ja, si det .
    Bryston Bdp1 og Bda1 er den beste digitale frontend jeg har hatt i mitt anlegg , bedre enn Weiss ,Ayon, Wadia og Accuphase til min musikk (det meste utenom klassisk), og lydsmak. Og de har fungert 100% , uten masse googling og feilsøking , som endel andre av de nye digitale avspillingsenhetene har slitt med.
    Har lest tilbakemeldinger på Audiocircle at den nye dac'en er bedre enn den gamle, men vil teste i eget anlegg før jeg kommer med egne utsagn om akkurat det . Bda2 vil også på et tidspunkt bli oppgradert til og spille av (streame,konvertere?)DSD, det kan jo bli spennende, da flere nettsteder tilbyr nedlasting av DSD filer. USB inngangen er også kraftig oppgradert , så det er mulig jeg kommer til å bruke den til Mac Mini istedenfor optisk ,men tester først .
    Bdp2 er nok ikke bedre lydmessig , men har endel flere muligheter til lagring og bruk enn Bdp1 ,samt mer strøm til USB inngangene .
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei.
    Bryston Bda1 er en dac som du kjenner godt vil jeg tro og du nevner jo også at den er en av de beste du har hatt
    i ditt oppsett.
    Jeg har en stund fundert litt på denne i eget oppsett, de begynner jo også å dukke opp på brukten nå;)
    Har i dag en SimAudio Moon 300D dac som jeg er godt fornøyd med, men kunne vært hyggelig om du ville
    nevne noen av de sterke sidene ved Bryston Bda1 om du har lyst:)

    gismo
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Den sterkeste siden for meg er at lyden er veldig åpen og naturlig , det høres riktig ut .
    Kan nok si at den er veldig nøytral , men med sjel (den stjal jeg fra tidligere i tråden, men det er en veldig nøyaktig beskrivelse) :)
    Lyden er detaljert uten at det blir klinisk , behagelig uten at det blir kjedelig og det er dynamisk og muskuløst uten at det blir for fett .
    Tror nok grunnen til at den dukker opp på brukten er den nye Bda2 , som ingen vet om er noe merkbart bedre .

    Sammenlignet med de andre jeg nevner er:
    Weis Dac 202 veldig kjedelig på rytmisk musikk som Blues, rock og pop pga en noe for polert og pen lyd .
    Accuphase Dp700 er noe mer engasjerende enn Weiss ,men mye av de samme problem, selv om denne kan være magisk på endel vokalmusikk!
    Ayon Skylla 2 har litt for påtrengende lyd , veldig detaljert masse trykk og morro , men det hele blir litt for mye møllers tran og tipper imo over .
    Wadia 381 , Jeg vil ikke karakterisere lyden fra Bryston som varm , men direkte sammenlignet med Wadia 381 hadde den litt naturlig varme som Wadia var helt strippet for . Wadia koblet rett i McIntosh 452 funket veldig bra , så det blir jo litt tilpassing også ;)

    Med Weiss prøvde jeg foruten Bdp1 også Mac Mini og Amarra med Firewire tilkobling .

    Dette selvfølgelig i mitt anlegg og med min smak .

    Må vel også nevne at de jeg sammenligner med er ikke produkter jeg har lånt eller hørt hos andre, men produkter som har vært i mitt eie i 2-3 mnd for å bli kjent med lyden .

    mvh
    Eirik
     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hallo folkens:)
    Er det noen her som har gjort siste oppgradering av BDP1 ?
    Jeg spør fordi det har bydd på utfordringer.....:-/

    mvh
    Rolf
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Hallo folkens:)
    Er det noen her som har gjort siste oppgradering av BDP1 ?
    Jeg spør fordi det har bydd på utfordringer.....:-/

    mvh
    Rolf
    Til hvilken versjon? Den som ligger på weben, S1.60?
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hallo folkens:)
    Er det noen her som har gjort siste oppgradering av BDP1 ?
    Jeg spør fordi det har bydd på utfordringer.....:-/

    mvh
    Rolf
    Til hvilken versjon? Den som ligger på weben, S1.60?
    Ja, S1.60, det ble til at jeg får tilsendt nytt CompactFlash kort fra Bryston:) Snakk om god service:)

    Mvh.
    Rolf
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er helt på nippet til å kjøpe meg mine første Bryston-produkter, det er snakk om SP3 og BDP1. Jeg forstår det slik at med den siste Firmware er BDP1 i stand til å streame fra nettverket, noe som er helt avgjørende for meg. Noen som har noen innspill til produktene og evt vet noe om det med streaming fra nettverk medfører riktighet?

    LK
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Den sterkeste siden for meg er at lyden er veldig åpen og naturlig , det høres riktig ut .
    Kan nok si at den er veldig nøytral , men med sjel (den stjal jeg fra tidligere i tråden, men det er en veldig nøyaktig beskrivelse) :)
    Lyden er detaljert uten at det blir klinisk , behagelig uten at det blir kjedelig og det er dynamisk og muskuløst uten at det blir for fett .
    Tror nok grunnen til at den dukker opp på brukten er den nye Bda2 , som ingen vet om er noe merkbart bedre .

    Sammenlignet med de andre jeg nevner er:
    Weis Dac 202 veldig kjedelig på rytmisk musikk som Blues, rock og pop pga en noe for polert og pen lyd .
    Accuphase Dp700 er noe mer engasjerende enn Weiss ,men mye av de samme problem, selv om denne kan være magisk på endel vokalmusikk!
    Ayon Skylla 2 har litt for påtrengende lyd , veldig detaljert masse trykk og morro , men det hele blir litt for mye møllers tran og tipper imo over .
    Wadia 381 , Jeg vil ikke karakterisere lyden fra Bryston som varm , men direkte sammenlignet med Wadia 381 hadde den litt naturlig varme som Wadia var helt strippet for . Wadia koblet rett i McIntosh 452 funket veldig bra , så det blir jo litt tilpassing også ;)

    Med Weiss prøvde jeg foruten Bdp1 også Mac Mini og Amarra med Firewire tilkobling .

    Dette selvfølgelig i mitt anlegg og med min smak .

    Må vel også nevne at de jeg sammenligner med er ikke produkter jeg har lånt eller hørt hos andre, men produkter som har vært i mitt eie i 2-3 mnd for å bli kjent med lyden .

    mvh
    Eirik
    Leste dette før nyttår, men ser nå at jeg glemte å takker for veldig god info rundt dine opplevelser av Bda 1 Eirik;)
    Flott og informativ tilbakemelding:)
    Takk!

    gismo
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er helt på nippet til å kjøpe meg mine første Bryston-produkter, det er snakk om SP3 og BDP1. Jeg forstår det slik at med den siste Firmware er BDP1 i stand til å streame fra nettverket, noe som er helt avgjørende for meg. Noen som har noen innspill til produktene og evt vet noe om det med streaming fra nettverk medfører riktighet?

    LK
    Hei jeg har nettopp installert siste oppgraderinger på min BDP-1, den kan nå lese filer fra min timecapsule via ethernett.
    i tillegg har den fått en fin radiofunksjon.
    Jeg kan også skrive til USB disk tilkoblet BDP fra laptop via WiFi slik at man kan laste ned ny musikk, og kopiere denne over til USB disken for deretter å spille det med BDP'n uten å flytte kroppen i det hele tatt;-) Latskapen lenge leve;-)
    Alt med den beste digital lyden jeg har hørt, så bra at vinylen blir lite brukt.......
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er helt på nippet til å kjøpe meg mine første Bryston-produkter, det er snakk om SP3 og BDP1. Jeg forstår det slik at med den siste Firmware er BDP1 i stand til å streame fra nettverket, noe som er helt avgjørende for meg. Noen som har noen innspill til produktene og evt vet noe om det med streaming fra nettverk medfører riktighet?

    LK
    Hei jeg har nettopp installert siste oppgraderinger på min BDP-1, den kan nå lese filer fra min timecapsule via ethernett.
    i tillegg har den fått en fin radiofunksjon.
    Jeg kan også skrive til USB disk tilkoblet BDP fra laptop via WiFi slik at man kan laste ned ny musikk, og kopiere denne over til USB disken for deretter å spille det med BDP'n uten å flytte kroppen i det hele tatt;-) Latskapen lenge leve;-)
    Alt med den beste digital lyden jeg har hørt, så bra at vinylen blir lite brukt.......
    Veldig bra, altså ingen grunn til å gå for BDP2. Hvis alt går etter planen blir BDP1 og SP3 bestilt ila helgen. Har aldri hatt Bryston i mitt eie så det blir spennende.

    LK
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Da er Sp3 og Bdp1 i bestilling!
    Sp3 virker som en veldig spennende pre !
    Skulle jeg forville ( :) ) meg inn i surrerundt verden hadde den stått høyt på listen .
    Du får pøse på med bilder og inntrykk når allt er i hus :)
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er helt på nippet til å kjøpe meg mine første Bryston-produkter, det er snakk om SP3 og BDP1. Jeg forstår det slik at med den siste Firmware er BDP1 i stand til å streame fra nettverket, noe som er helt avgjørende for meg. Noen som har noen innspill til produktene og evt vet noe om det med streaming fra nettverk medfører riktighet?

    LK
    - kan legge til at BDP-1 også gjerne leser filer over Ethernet fra filserver, evnt. NAS ikke bare USB. I noen omtaler kan man få inntrykk av at dette er en nyhet for BDP-2 (det refereres til DLNA-støtte), men det er misvisende fordi BDP-1 fikk denne funksjonaliteten i de nyere programvareversjonene. Med en god NAS er ytelsen fantastisk, spesielt ved "update" av ny musikk i biblioteket.
    Forøvrig spiller BDP-1 så mye bedre enn den gamle Squeezeboxen at jeg fremdeles - seks måneder senere - ikke kan fatte det. Siden når er en FLAC-fil ikke lenger en FLAC-fil?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Med en god NAS er ytelsen fantastisk, spesielt ved
    Hva er en god NAS ? Kunne tenkt meg å samle all musikken på en plass , da blir de 2 x128gb ssd diskene jeg har koblet til Bdp1 litt lite . Ønsker heller ikke en harddisk koblet direkte til Bdp1 , da er vel NAS perfekt .

    Er veldig fornøyd med min Bdp1 , perfekt match til Bda1 :)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Med en god NAS er ytelsen fantastisk, spesielt ved
    Hva er en god NAS ? Kunne tenkt meg å samle all musikken på en plass , da blir de 2 x128gb ssd diskene jeg har koblet til Bdp1 litt lite . Ønsker heller ikke en harddisk koblet direkte til Bdp1 , da er vel NAS perfekt .

    Er veldig fornøyd med min Bdp1 , perfekt match til Bda1 :)
    En NAS er perfekt for dette formålet ja, primært gitt at du har den i et annet rom (noe som vanligvis er trivielt med nettverk). Du bør imidlertid ta høyde for å koble den til med kabel mot anlegget i stedet for å benytte trådløst.

    En god NAS til ditt bruk vil være en sak med gigabittilkobling (mest for opplasting av musikk) og plass til 4 disker slik at det blir trivielt å aktivere redundans uten å gå tom for diskplass.

    Jeg vil som sagt anbefale å ta høyde for at den skal stå et annet sted, f.eks i en bod, kjeller eller på et kontor, slik at du kan ekskludere støy som en faktor. Det er tilnærmet umulig å få 2-4 tradisjonelle harddisker til å lage null støy, spesielt siden de også trenger kjøling av noe slag.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Har et rom i kjelleren med kabel til routeren , her er støy ingen problem .
    Synology diskstation Ds413j og fire WD red 3TB Nas harddrive virker som en bra løsning ? ( Google)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn