Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Vil ikke en 803 med kraftig forsterker (evt. også litt EQ i bunnen) gjøre nesten like god sus som 804 med subber, tore_v1?
    Hvor man med 803 også unngår generell problematikk med tilpasning av subber.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Vel, jeg har hatt både 803Dia og 803D. Jeg var i grunn vanvittig fornøyd med disse (oppgraderingen kom som et resultat av selg - angre - kjøp den nye).

    Jeg hadde også en hysterisk stram og deilig bass, noe flere kommenterte - også mennesker som kjenner høyttalerne svært godt og som ikke kjente igjen bassgjengivelsen. Årsaken er enkel. Ombygging og aktiv deling.

    Jeg brukte en DEQX-variant fra Overkill Audio, som dessverre ble solgt i en transaksjon som endte med et medlem her inne ble kastet ut og jeg satt igjen med skjegget i postkassen da en byttehandel ikke ble gjort på rett premiss. Så - aktiv deling i bass og normalt delefilter mellom diskant/mellomtone. Jeg brukte Crown K2 i bass (også en sak jeg angrer på at jeg solgte) og Muse Modell 300 monoblokker til toppen.

    803 kan være litt vrien å få skikkelig til fordi bassen fort blir litt dvask med enten feil plassering eller feil forsterkeri. Gjort rett blir det knallbra! 804 med to subber er lettere å få til - og 800 med aktiv deling hadde vært veldig moro å prøvd ut.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hehe, 800 med aktiv deling høres gøy ut :)

    Mener ikke å søple til tråden, men snakket med en svensk kunde av meg i går (som har hatt masse dyr B&W opp gjennom) som hadde hørt disse XTZ Master M2 og som i fullt alvor mente svenskene var forbi B&W med dette paret til rundt 20 tusenlapper.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    803 var i alle fall vanvittig bra - og sammenlignet med bassen jeg fikk med normalt delefilter i bassen så kan det knapt sammenlignes.

    Master M2 virker spennende, men det gnager litt når kunder/andre mennesker kategorisk konkluderer uten å vite mer om referansene. XTZ lager gode og kost-effektive produkter, det skal de ha. Det kan fort hende at jeg burde hørt på M2, men jeg er ikke på jakt etter nye høyttalere.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det var en åpenbart tidligere B&W eier som "gnagde" om denne XTZ :)

    Kan være litt fordi han selv er svensk, men jeg merket meg det av to årsaker:
    Det at jeg selv ikke visste han hadde interesse for hi-fi.
    Det andre at han hadde hatt masse dyrt B&W selv og pratet med kunnskap om disse.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Hadde jeg vært så misfornøyd/marginalt fornøyd med B&W hadde jeg funnet et annet merke for lengst.

    Men for all del - kanskje M2 passet bedre til hans rom og elektronikk?

    Ingen skal si at B&W har en fasit i det de gjør, men det fungerer godt når det virkelig sitter. Det finnes imidlertid andre alternativer som er langt lettere å "få til".
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har akkuratt får kjøpt meg egen leilighet i blokk, jeg får nå naboer på begge sider og over men ikke under og soverommet er imellom til den ene naboen.
    Blokka er i betong og skal være kraftig bygd og man hører ingen gå i etasjen over.

    Mine Klipsch RF-7 blir litt voldsomt i den leiligheten, men har tenkt tanken på å kjøpe 804 Diamond eller eventuelt 805 Diamond.
    Noen her som har/hatt 804 i leilighet?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Jeg har akkuratt får kjøpt meg egen leilighet i blokk, jeg får nå naboer på begge sider og over men ikke under og soverommet er imellom til den ene naboen.
    Blokka er i betong og skal være kraftig bygd og man hører ingen gå i etasjen over.

    Mine Klipsch RF-7 blir litt voldsomt i den leiligheten, men har tenkt tanken på å kjøpe 804 Diamond eller eventuelt 805 Diamond.
    Noen her som har/hatt 804 i leilighet?
    Ikke i leilighet, men i en relativt liten kjellerstue. Spilte da på Mc. 501 som du har. Liten/ingen støy til etasjen over. Der det er tre i etasjeskillet. Tror det skulle funke bra hos deg og.


    mvh
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har akkuratt får kjøpt meg egen leilighet i blokk, jeg får nå naboer på begge sider og over men ikke under og soverommet er imellom til den ene naboen.
    Blokka er i betong og skal være kraftig bygd og man hører ingen gå i etasjen over.

    Mine Klipsch RF-7 blir litt voldsomt i den leiligheten, men har tenkt tanken på å kjøpe 804 Diamond eller eventuelt 805 Diamond.
    Noen her som har/hatt 804 i leilighet?
    Ikke i leilighet, men i en relativt liten kjellerstue. Spilte da på Mc. 501 som du har. Liten/ingen støy til etasjen over. Der det er tre i etasjeskillet. Tror det skulle funke bra hos deg og.


    mvh
    Jeg har hatt 803 Diamond, og dem er ikke så veldig nabovennlige.
    Jeg har også ett sett eldre Cerwin vega HT med 12" stående som jeg kan teste ut i leiligheten og sjekke hvor høyt jeg kan spille med dem og samarbeide med naboene.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Jeg har hatt 803 Diamond, og dem er ikke så veldig nabovennlige.
    Jeg har også ett sett eldre Cerwin vega HT med 12" stående som jeg kan teste ut i leiligheten og sjekke hvor høyt jeg kan spille med dem og samarbeide med naboene.[/QUOTE] Smart å teste ut disse før du kjøper nytt:). Vet jo at du har hatt 802 D. tidligere, så du kjenner jo til hvordan de lyder;).


    mvh
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Hei, igjen :)

    Bare lurte, hvilken forsterker kunne det være en ide å sjekke ut hvis en har noen tanker om å oppgradere forsterker/DAC delen til mine 803s høyttalerne?

    Kjører pr idag Hegel H200 + HD20...

    Skjønt at McIntosh + B&W = Love.. :D:rolleyes:

    Hva er det som skiller lyden mellom mine "små tasser" til de store 802 Diamond modellen?
    Ville ikke brukt McIntosh på B&W
    Oj, det var en overraskende uttalelse for meg. Hvorfor mener du det? Er det flere som mener det?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Hei, igjen :)

    Bare lurte, hvilken forsterker kunne det være en ide å sjekke ut hvis en har noen tanker om å oppgradere forsterker/DAC delen til mine 803s høyttalerne?

    Kjører pr idag Hegel H200 + HD20...

    Skjønt at McIntosh + B&W = Love.. :D:rolleyes:

    Hva er det som skiller lyden mellom mine "små tasser" til de store 802 Diamond modellen?
    Ville ikke brukt McIntosh på B&W
    Oj, det var en overraskende uttalelse for meg. Hvorfor mener du det? Er det flere som mener det?
    Nei.


    mvh
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.231
    Antall liker
    4.649
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei, igjen :)

    Bare lurte, hvilken forsterker kunne det være en ide å sjekke ut hvis en har noen tanker om å oppgradere forsterker/DAC delen til mine 803s høyttalerne?

    Kjører pr idag Hegel H200 + HD20...

    Skjønt at McIntosh + B&W = Love.. :D:rolleyes:

    Hva er det som skiller lyden mellom mine "små tasser" til de store 802 Diamond modellen?
    Ville ikke brukt McIntosh på B&W
    Oj, det var en overraskende uttalelse for meg. Hvorfor mener du det? Er det flere som mener det?
    Det mener jeg ut fra det jeg har hørt, når jeg har lyttet til disse to merkene i samme oppsett. Hjemme hos meg og andre plasser.

    Mvh
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Skjønner.

    Hvilke BW- og Mc-komponenter var det? Var det noe spesielt du ikke likte eller savnet?
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.231
    Antall liker
    4.649
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Det jeg testet hjemme var en MC 2500 sammen med 801D ikke spesielt vellykket combo. Og noen andre anledninger, med en integrert og 802, og 803 samme opplevelse. Og et relativt dyrt oppsett med Marie McI produkter cd, per, og effekt, dette er vel noe av det værste jeg har hørt 800 serien spille. Dette er jo en personlig oppfatning av dette, og ikke ment for å såre noen. Har hørt McI 275 på JBL Array og det låt veldig bra

    Mvh
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.646
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det jeg testet hjemme var en MC 2500 sammen med 801D ikke spesielt vellykket combo. Og noen andre anledninger, med en integrert og 802, og 803 samme opplevelse. Og et relativt dyrt oppsett med Marie McI produkter cd, per, og effekt, dette er vel noe av det værste jeg har hørt 800 serien spille. Dette er jo en personlig oppfatning av dette, og ikke ment for å såre noen. Har hørt McI 275 på JBL Array og det låt veldig bra

    Mvh
    "With all due respect" så tror jeg at det kanskje ikke er helt treffsikkert når man sammenligner 10-15(?) år gamle modeller med dagens modeller enten det gjelder McIntosh eller B&W. Hos meg har McIntosh vært en suksess med alt jeg har koblet til; Piega, Kef Reference og Adyton. Jeg har faktisk også B&W CM10 stående, men har aldri hatt dem på McIntosh oppsettet mitt.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.231
    Antall liker
    4.649
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Det jeg testet hjemme var en MC 2500 sammen med 801D ikke spesielt vellykket combo. Og noen andre anledninger, med en integrert og 802, og 803 samme opplevelse. Og et relativt dyrt oppsett med Marie McI produkter cd, per, og effekt, dette er vel noe av det værste jeg har hørt 800 serien spille. Dette er jo en personlig oppfatning av dette, og ikke ment for å såre noen. Har hørt McI 275 på JBL Array og det låt veldig bra

    Mvh
    "With all due respect" så tror jeg at det kanskje ikke er helt treffsikkert når man sammenligner 10-15(?) år gamle modeller med dagens modeller enten det gjelder McIntosh eller B&W. Hos meg har McIntosh vært en suksess med alt jeg har koblet til; Piega, Kef Reference og Adyton. Jeg har faktisk også B&W CM10 stående, men har aldri hatt dem på McIntosh oppsettet mitt.
    Den

    Nå var det bare hjemme hos meg den gamle McI var, de andre plassene var det dagens utstyr som stod. Det er vel også mange McI folk som mener det stikk motsatte, når der er snakk om eldre og nyere McI produkter
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.231
    Antall liker
    4.649
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner.

    Hvilke BW- og Mc-komponenter var det? Var det noe spesielt du ikke likte eller savnet?
    Synes lyden blir verre og verre, jo flere McI produkter en setter sammen med de B&W 803,802,802d og 801d
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har hatt Mcintosh C48 oh MC1.2KW, kan nok tenke meg at det kan bli litt... tamt på BW ja. Men på Klipsch spilte det som ei kule, deilig lyd... men Accuphase tok meg med storm, mye "klarere" lyd, litt mer frempå, men merkelignok, ikke "skarpt". Ekstremt fin balanse på hvor energien i frekvensene var, og lydbildet ble gedigent større, enda Mcintosh er ekstremt bra her det også!

    Sier ikke at MC er dårlig altså, fordi det er elektronikk jeg kan tenke å få kjøpt inn igjen ved senere tid! Musikk og deilig i stor skala, men langt ifra samme driv og fræs som Accuphase, og da sikkert mye annet.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.231
    Antall liker
    4.649
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Det jeg testet hjemme var en MC 2500 sammen med 801D ikke spesielt vellykket combo. Og noen andre anledninger, med en integrert og 802, og 803 samme opplevelse. Og et relativt dyrt oppsett med Marie McI produkter cd, per, og effekt, dette er vel noe av det værste jeg har hørt 800 serien spille. Dette er jo en personlig oppfatning av dette, og ikke ment for å såre noen. Har hørt McI 275 på JBL Array og det låt veldig bra

    Mvh
    "With all due respect" så tror jeg at det kanskje ikke er helt treffsikkert når man sammenligner 10-15(?) år gamle modeller med dagens modeller enten det gjelder McIntosh eller B&W. Hos meg har McIntosh vært en suksess med alt jeg har koblet til; Piega, Kef Reference og Adyton. Jeg har faktisk også B&W CM10 stående, men har aldri hatt dem på McIntosh oppsettet mitt.
    Så med andre ord har du aldrig hørt McI sammen med B&W?
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.646
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det jeg testet hjemme var en MC 2500 sammen med 801D ikke spesielt vellykket combo. Og noen andre anledninger, med en integrert og 802, og 803 samme opplevelse. Og et relativt dyrt oppsett med Marie McI produkter cd, per, og effekt, dette er vel noe av det værste jeg har hørt 800 serien spille. Dette er jo en personlig oppfatning av dette, og ikke ment for å såre noen. Har hørt McI 275 på JBL Array og det låt veldig bra

    Mvh
    "With all due respect" så tror jeg at det kanskje ikke er helt treffsikkert når man sammenligner 10-15(?) år gamle modeller med dagens modeller enten det gjelder McIntosh eller B&W. Hos meg har McIntosh vært en suksess med alt jeg har koblet til; Piega, Kef Reference og Adyton. Jeg har faktisk også B&W CM10 stående, men har aldri hatt dem på McIntosh oppsettet mitt.
    Så med andre ord har du aldrig hørt McI sammen med B&W?
    Nå var det vel absolutt ikke det jeg skrev, jeg refererte kun til mitt eget oppsett.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.231
    Antall liker
    4.649
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Det jeg testet hjemme var en MC 2500 sammen med 801D ikke spesielt vellykket combo. Og noen andre anledninger, med en integrert og 802, og 803 samme opplevelse. Og et relativt dyrt oppsett med Marie McI produkter cd, per, og effekt, dette er vel noe av det værste jeg har hørt 800 serien spille. Dette er jo en personlig oppfatning av dette, og ikke ment for å såre noen. Har hørt McI 275 på JBL Array og det låt veldig bra

    Mvh
    "With all due respect" så tror jeg at det kanskje ikke er helt treffsikkert når man sammenligner 10-15(?) år gamle modeller med dagens modeller enten det gjelder McIntosh eller B&W. Hos meg har McIntosh vært en suksess med alt jeg har koblet til; Piega, Kef Reference og Adyton. Jeg har faktisk også B&W CM10 stående, men har aldri hatt dem på McIntosh oppsettet mitt.
    Så med andre ord har du aldrig hørt McI sammen med B&W?
    Nå var det vel absolutt ikke det jeg skrev, jeg refererte kun til mitt eget oppsett.
    Nei, men du skriver at forsterkerene dine er bra på mye annet, og det er vel ikke spesiellt hjelpsomt. Når noen spør hvordan de spiller sammen med B&W.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Jeg har hatt Mc.402 & B&W 804 S. Samt Mc.501 & B&W 803 D. Begge var kjempematch. @ duc999: Har du hørt om impedanstilpasning:confused:.


    mvh
     
    Sist redigert:

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.231
    Antall liker
    4.649
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hatt Mc.402 & B&W 804 S. Samt Mc.501 & B&W 803 D. Begge var kjempematch. @ duc999: Har du hørt om impedanstilpasning:confused:.


    mvh
    Ja, det har jeg hørt om, forteller bare om mine opplevelser med Mc I og B&W. Det er noe jeg slettes ikke vil kalle en god løsning. Fortell gjerne hva du har gjort siden dine spille så bra sammen
    Mvh
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Jeg har hatt Mc.402 & B&W 804 S. Samt Mc.501 & B&W 803 D. Begge var kjempematch. @ duc999: Har du hørt om impedanstilpasning:confused:.


    mvh
    Ja, det har jeg hørt om, forteller bare om mine opplevelser med Mc I og B&W. Det er noe jeg slettes ikke vil kalle en god løsning. Fortell gjerne hva du har gjort siden dine spille så bra sammen
    Mvh
    Det er ikke lett, når man øyensynlig må argumentere mot forutinntatte holdninger.


    mvh
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt B&W 803 og 802 Diamond på McIntosh 501,C50 og C220 og nå blir det muligens 804Diamond grunnet flytting til leilighet som jeg skal bruke på McIntosh. Syns det er en veldig god match.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Jeg har hatt B&W 803 og 802 Diamond på McIntosh 501,C50 og C220 og nå blir det muligens 804Diamond grunnet flytting til leilighet som jeg skal bruke på McIntosh. Syns det er en veldig god match.
    Utmerket at du forsvarer komboen:). Grunnen til at jeg har skippet B&W på Mc. er lite lytterom/Bierstube.


    mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    804D er en fantastisk høyttaler, faktisk endel mer åpen lyd enn 803D. Mens 803D opplevde jeg som langt mer brutal, ja faktisk syns jeg dem spilte mer brutalt enn 802D, men det er under en alt for kort sammenligning.

    Jeg var ekstremt fornøyd med mine 804D, eneste at bassen kunne gå litt tidlig i vreng på Pink floyd sin Hey you låt, men det samme slet f.eks Epicon 6 med.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.231
    Antall liker
    4.649
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hatt Mc.402 & B&W 804 S. Samt Mc.501 & B&W 803 D. Begge var kjempematch. @ duc999: Har du hørt om impedanstilpasning:confused:.


    mvh
    Ja, det har jeg hørt om, forteller bare om mine opplevelser med Mc I og B&W. Det er noe jeg slettes ikke vil kalle en god løsning. Fortell gjerne hva du har gjort siden dine spille så bra sammen
    Mvh
    Det er ikke lett, når man øyensynlig må argumentere mot forutinntatte holdninger.


    mvh
    Vel, forutintatte holdninger får stå for din regning. Selv har jeg alltid trodd og håpet at McI med sitt fine design var noe av det beste som var på markede. Ønsket om å eige et par skikkelige blokker, med en god pre var alltid høyt oppe på ønskelisten.Skuffelsen desto større når jeg hørte det spille på de høyttalerene jeg har hørt de på. Å komme med impedanstilpasning er vel unødvendig når to av oppsettene var rene McI opsett. Forstår det kan være vanskelig å høre noen kritiserer produkter en selv verdsetter høyt, men det finnes andre ting ute i den store verden.

    Mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Jeg har hatt Mc.402 & B&W 804 S. Samt Mc.501 & B&W 803 D. Begge var kjempematch. @ duc999: Har du hørt om impedanstilpasning:confused:.


    mvh
    Ja, det har jeg hørt om, forteller bare om mine opplevelser med Mc I og B&W. Det er noe jeg slettes ikke vil kalle en god løsning. Fortell gjerne hva du har gjort siden dine spille så bra sammen
    Mvh
    Det er ikke lett, når man øyensynlig må argumentere mot forutinntatte holdninger.


    mvh
    Vel, forutintatte holdninger får stå for din regning. Selv har jeg alltid trodd og håpet at McI med sitt fine design var noe av det beste som var på markede. Ønsket om å eige et par skikkelige blokker, med en god pre var alltid høyt oppe på ønskelisten.Skuffelsen desto større når jeg hørte det spille på de høyttalerene jeg har hørt de på. Å komme med impedanstilpasning er vel unødvendig når to av oppsettene var rene McI opsett. Forstår det kan være vanskelig å høre noen kritiserer produkter en selv verdsetter høyt, men det finnes andre ting ute i den store verden.

    Mvh
    M. impedans mener jeg ikke den interne mellom McIntosh produktene, men hvilken impedans man benytter til h.t. Her tror jeg at B&W er oppgitt til 8 Ohm, mens man grunnet utgangstrafoene på McIntosh, bør velge 4 Ohm. F.ø. er jeg som deg, en stor tilhenger av begge merker & synes det er synd at noen ikke får det til å klaffe:).


    mvh
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    En mann fra Soundgarden Frogner hadde med seg McIntosh MA8000 for en kjapp lyttetest hjemme hos meg i dag. Jeg sa på forhånd at 30 minutter var nok. Så det var avtalt. Knallservice.

    Mine høyttalere er B&W 804D. En god match disse to. Både bass, mellomtone og diskant låt bra. Lytter mest på jazz og rolig musikk fra de fleste genre. Det som gledet mest var imidlertid Heavy Metal. Gøy med litt metal glede. All round forsterker er mitt inntrykk. Kan spille alle genre. I hvert fall sommen med B&W 804D
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Hej! Då var det dags att ansluta sig till B&W-klubben. I mitt rum spelar B&W 805 Diamond tillsammans med Hegel H300, det är skönt att lyssna på musik. För er som inte upplever någon bas från 805, laborera lite med akustikåtgärder och uppställningen av högtalarna. Basen finns där :) jag lovar och för att inte tala om den mycket utsökta och upplösta diskanten.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Etter planen skal B&W lansere en ny serie i morgen. Men det vites ikke om den vil hete 8xx eller hva. Det er også antatt at den vil bli ca 30% dyrere enn dagens 8xx Diamond serie. Uansett blir dette spennende.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Må nesten melde meg inn her også. Og med mine B&W 803 Diamond bør jeg oppfylle krav til medlemsskap. Har hatt de i 4 uker i morgen, og jeg må si jeg er fornøyd med dem.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.701
    Antall liker
    4.165
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    image.jpg


    Dette er hva jeg har funnet av info. Til nå!

    Dette er ren gjettning fra meg men det ser ut som den plata på baksida har kjøleribber, noe som gjør den nye 800'serien aktiv eller hvertfall semi;-).... I tillegg ser jeg marlanboulben ikke går igjennom kabinettet lenger, diskanttuben har også fått ny fasong. Kanskje mellomtone elementet har fått facelift, og vinkan vinke farvel til gul kevlar?

    Uansett! Aktive 800 passer meg utmerket.......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn