Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ecjarle

    Medlem
    Ble medlem
    17.06.2011
    Innlegg
    21
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Har kjøpt meg et par med B&W CDM1 som jeg skal ha i et ekstra anlegg i loftstua. Har CDM9NT i stua, og syns det låter bra! Problemet er at CDM1ène låter helt skrekkelig. Så dårlig at jeg tror det må vere noe galt med de. Høres ut som om de fortsatt ligger i eska som de kom i. Diskant er nesten helt fraværende, men jeg hører litt lyd i de når jeg legger øret inntil, og det skurrer ikke. Noen som har erfaring med disse? Kan det vere noe galt, eller er de bare så dårlige?
     

    jaeger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    33
    Har kjøpt meg et par CM8 S2 og en Hegel H200. Spilt de i noen uker nå, men diskanten er så skrikende skarp at jeg blir sliten i øra. Går for det meste i Wimp hifi via argon dac.

    Noen knep for å fikse dette eller må jeg ty til salg?
     

    slendrian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    175
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    Har du prøvd å gå utenom DAC-en? Kjørte CM9+Hegel H300+Nordostkabling og det låt fantastisk.
    Det var første generasjons CM-serie skal sies. Jeg vet lite om endringene som er gjort med diskanten i den nye serien
     
    Sist redigert:

    jaeger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    33
    Har ikke prøvd ut noe annet enn hegel enda. Får prøve noe annet etterhvert. Har du noe erfaring med biwire på ditt oppsett?
     

    slendrian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    175
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    Var litt sein med redigering av skrivefeil. Det var DAC-en jeg siktet til. Hegel og B&W skal så vidt meg bekjent, og erfart, være en god kombinasjon.

    Nei kjørte direkte. Men byttet ut de medfølgende platene med jumpere fra Nordost.
     

    jaeger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    33
    Nei, men det blir en Arcam irdac ila kort tid :)
     

    slendrian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    175
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    Kan være mye å hente der. Jeg har ikke hørt Arcam sin DAC, så den kan jeg ikke uttale meg om.
     

    slendrian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    175
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    Men du kan som nevnt prøve å koble signal direkte til Hegelen. Så får du oppdatere når du har fått Arcam i hus :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hegel h200 kan nok fort Være litt frempå. Og på bw tror jeg nok det lett kan bli skarpt. Hegel h300 og 160 er I en helt anna liga uten å bli noe frempå.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.809
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får vel krype til korset og si at jeg nå er blitt en venn igjen.. og slik det låter til nå er det fare for et langvarig vennskap...

    Vis vedlegget 307460
    Nå er jeg også tilbake som B&W fan, med ett sett PM1.

    Jeg har nedgradert for å få litt plass i stua og har gått over til integrert forsterker og stativhøytalere.

    En ting er sikkert at PM1 krever og ikke minst fortjener en skikkelig forsterker. Det er ikke uten grunn at B&W bruker Classe CA2300 på messer når de viser frem PM1.

    Jeg har prøvd 2 forskjellige forsterkere NAD M3 og Accuphase E-350. PM1 spiller flott med M3, men M3 er en bedre match til Proac Response D Two som har inne for øyeblikket. Hadde bare hatt M3 tilgjengelig så hadde også mine PM1 ligget ute for salg igjen, M3 var en bedre match med Proac.

    Men i dag fikk jeg tak i en Accuphase E-350 og etter noen timer med Proac så koblet jeg over til PM1.

    Det er tydeligvis noen produkter som sammen har en fantastisk synergi. PM1 og Accuphase er tydelig vi et slikt tilfelle.

    Det låter rett og slett helt fantastisk - timing, snert og trøkk i bøtter og spann. Dette var gøy. PM1 liker tydeligvis å parres med forsterkeri mange ganger prisen. Jeg litt lyst og bytte stativer til orginalstativer, men vet ikke om jeg tør - dette kan da umulig bli bedre.

    Til deg med PM1 og Primare - behold PM1 , selg Primare og kjøp en skikkelig forsterker. ( ihverfall prøv flere!!)
    Hei!
    Jeg har i dag en NAD M3 og spiller på et par HF 275 helios. Det er slett ikke så verst og NAD'en trekker disse svært tungdrevne høyttalerene veldig godt. Men jeg står foran et høyttalerbytte og målet er en lyd som er fyldigere enn den jeg har i dag. Har lest og spekulert i det vide og brede. Larsen 6 og 8 er gode kandidater, mest pga lydspredningen, men gode stativere er også aktuelt, evt med en sub. PM! skal være varmtklingende etter hva jeg forstår. men hvorfor matcher ikke M3 helt, mener du? BLir det fremdeles litt tynt i forhold til Accuphase med sin varme klang?
     

    Toma_99

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.09.2010
    Innlegg
    51
    Antall liker
    1
    Noen som har prøvd Cambridge 851A på 685 s2, og har en tanke om det?, eller er det andre forsterkere som er bedre?
     

    Thuek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    59
    Antall liker
    11
    Noen som har prøvd Cambridge 851A på 685 s2, og har en tanke om det?, eller er det andre forsterkere som er bedre?
    Der har jeg et par gange.
    Det er er godt musikalsk match, omend Cambridge 851A er lidt overkill på de små B&W, men så er du klar til opgradering af højttalerne en gang ;)
     

    Toma_99

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.09.2010
    Innlegg
    51
    Antall liker
    1
    Delte meninger var det definitivt.., får ta en tur og høre på dem.
    Hørte en mindre Cambridge på dem, og det hørtes da greit ut, kan ha vært CXA60..
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Da var mine B&W 802 Diamond ute av hus etter at dem ble solgt i Mai. Litt vemodig var det. Men måtte gå pga andre prioriteringer.

    11700904_10153323615240865_1260897355556114262_n.jpg
     

    Vedlegg

    raptor

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    48
    Antall liker
    28
    Sted
    O' Vestland vestland...
    Har kjøpt meg et par CM8 S2 og en Hegel H200. Spilt de i noen uker nå, men diskanten er så skrikende skarp at jeg blir sliten i øra. Går for det meste i Wimp hifi via argon dac.

    Noen knep for å fikse dette eller må jeg ty til salg?

    Hvordan er akustikken i rommet? Blanke flater som gipsvegg, vinduer og parkett gir spiss diskant etter min erfaring.
     

    softail

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2009
    Innlegg
    64
    Antall liker
    53
    Sted
    Det blide sørland
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har prøvd Cambridge 851A på 685 s2, og har en tanke om det?, eller er det andre forsterkere som er bedre?
    Bruker selv Electrocompaniet ECI 5 MK2 på mine 685s2. Synes det funker fint. Har behagelig diskant og basstrykk. Spiller mest hardrock og metal. Men etter å ha hørt B&W CM 6, tror jeg det kan bli en bedre match for min ECI 5.
     

    wayne

    Fersking
    Ble medlem
    17.06.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Tønsberg
    Hei er det noen som har en diskant til 802 n? Skal høre med hifiklubben i morgen.
     

    soundboy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    64
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Hei, igjen :)

    Bare lurte, hvilken forsterker kunne det være en ide å sjekke ut hvis en har noen tanker om å oppgradere forsterker/DAC delen til mine 803s høyttalerne?

    Kjører pr idag Hegel H200 + HD20...

    Skjønt at McIntosh + B&W = Love.. :D:rolleyes:

    Hva er det som skiller lyden mellom mine "små tasser" til de store 802 Diamond modellen?
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan anbefale en integrert forsterker til B&W CM 9 S2, i samme prissegment som høytaleren selv?
    Kan Primare I32 være en god match?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ville sjekka ut Rotel. RC1570 + RB1582mk2. Også den prisgunstige RB1572 fungerer veldig godt på CM9 (da snakker jeg av erfaring på CM9 mk1 modellen).

    Pass på å få en forsterker som ikke er daff, jeg solgte til slutt mine CM9 pga uengasjerende lyd så si uansett hva jeg puttet på dem. Untaket var når jeg fikk testet NAD M2 (Klasse D ampen!!), da våkna dem faktisk rimelig bra til liv! NAD M2 hadde en pris på 40.000kr :).
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Noen som kan anbefale en integrert forsterker til B&W CM 9 S2, i samme prissegment som høytaleren selv?
    Stikk innom Klubben og få kobla opp Denon PMA-2020AE på CM9. Spiller kanonfett etter min smak, selv om det kanskje ikke fremstår like eksotisk med en japansk integrert forsterker sammenlignet med en eller annen tyskamerikansk rørforsterker bygget av alver i et gammelt kloster på havets bunn.
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Hei, igjen :)

    Bare lurte, hvilken forsterker kunne det være en ide å sjekke ut hvis en har noen tanker om å oppgradere forsterker/DAC delen til mine 803s høyttalerne?

    Kjører pr idag Hegel H200 + HD20...

    Skjønt at McIntosh + B&W = Love.. :D:rolleyes:

    Hva er det som skiller lyden mellom mine "små tasser" til de store 802 Diamond modellen?
    I forhold til mine B&W 805D er Audio Research Ref 75 den desidert beste forsterkeren jeg har hatt. Da jeg prøvde den med en Hegel HD12 koblet rett i og styrt med den digitale volumkontrollen i HD12 synes jeg det fungerte ganske bra. Så ikke umulig at din HD20 kunne fungert koblet rett i en Ref 75.
     

    javerion

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2015
    Innlegg
    113
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    hei er nå eier av BW CM5
    driver disse med
    2x abrahamsen v4 upgrade (biwire)
    og lurte på om det var noen sub woofer som kunne anbefales for å få det lille ekstra i bunnen? sikler litt på supercube reference men er ikke sikker på hva jeg velger tips ønskes, WAF faktor er og med i bildet så liten/diskret er ønsket
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det du skal være obs på med supercube er at den har en lei dur når den er i dvale, samt standby... Men ytelses messig syns jeg den er helt topp. Veldig stram og fin bass. Rart DT ikke har laget en oppfølger... nå lager dem jo bare skoeske subwoofere...
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    hei er nå eier av BW CM5
    driver disse med
    2x abrahamsen v4 upgrade (biwire)
    og lurte på om det var noen sub woofer som kunne anbefales for å få det lille ekstra i bunnen? sikler litt på supercube reference men er ikke sikker på hva jeg velger tips ønskes, WAF faktor er og med i bildet så liten/diskret er ønsket
    Sjelden jeg anbefaler sub i stereo-oppsett som ikke skal koste skjorta eller ødelegge mer enn den forbedrer, men PV1 imponerte med meget fin integrasjon og lydkvalitet. Samt overkommelig pris.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg spilte med -jamo sub800 for å fylle i litt i bunn når jeg hadde B&W pm1.. det låt veldi bra.
    En kjempefin sub med 3x6,5" og 800w.. 20x20x20cm og meget konevennlig. Har 2 stk nå som ikke er i bruk og ligger på torget. en sort og en hvit.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.635
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei, igjen :)

    Bare lurte, hvilken forsterker kunne det være en ide å sjekke ut hvis en har noen tanker om å oppgradere forsterker/DAC delen til mine 803s høyttalerne?

    Kjører pr idag Hegel H200 + HD20...

    Skjønt at McIntosh + B&W = Love.. :D:rolleyes:

    Hva er det som skiller lyden mellom mine "små tasser" til de store 802 Diamond modellen?
    Ville ikke brukt McIntosh på B&W
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt meg et par CM8 S2 og en Hegel H200. Spilt de i noen uker nå, men diskanten er så skrikende skarp at jeg blir sliten i øra. Går for det meste i Wimp hifi via argon dac.

    Noen knep for å fikse dette eller må jeg ty til salg?
    Etter hva jeg har lest om Hegel, så kan det tenkes at det ikke er så god match med B&W. Hegel er vel ikke akkurat kjent for "varm klang", men B&W trenger som regel noe "varmtklingende" for å spille bra. På mine gamle 805 Matrix ble selv Abrahamsen V2.0 for slitsomt. Ikke akkurat skrikende, men utrolig "intenst" og "hardt" i øvre del av mellomtonen.

    Om du har mulighet til å teste f.eks. med Electrocompaniet - som jeg har svært god erfaring med sammen med B&W - ville jeg ha forsøkt det først. Så kan du eventuelt sjekke ut akustikk-tiltak som også var nevnt her. Har selv svært god erfaring med å dempe en liten murvegg/pipe med et teppe. Diskanten gikk fra å være litt "hard" til å bli nydelig :)
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Nye Volvo XC90 - Inscription. Bilen er så stappfull av dubeditter og hjelpemidler at det er helt hinsides. Det mest hinsidige er imidlertid det valgfrie musikkanlegget. Det overgår absolutt alt jeg har hørt av lyd i en bil -Helt klart.



     
    Sist redigert:

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Jeg har kjørt Hegel H200 på mine BW703 og det har ikke vært noe problem. Disse høyttalerene har vel vært kjent for å være litt lyse, men det var ikke noe som stakk seg ut for min del med denne komboen. Grunnen til at jeg byttet ut Hegel er at jeg synes den ble litt grå og kjedelig i lengden og med litt lite dynamikk.

    Har gått over til Krell Kav400ix på de nå, og det fungerte slik jeg ønsket. Krellen er langt mer strømsterk og fungerer topp med BW703. Samboeren har truet med å flytte ut om jeg endrer noe med lyden i stua nå for nå er den perfekt sier hun, så da for jeg holde meg på furterommet og endre mer der.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hei, igjen :)

    Bare lurte, hvilken forsterker kunne det være en ide å sjekke ut hvis en har noen tanker om å oppgradere forsterker/DAC delen til mine 803s høyttalerne?

    Kjører pr idag Hegel H200 + HD20...

    Skjønt at McIntosh + B&W = Love.. :D:rolleyes:

    Hva er det som skiller lyden mellom mine "små tasser" til de store 802 Diamond modellen?
    Personlig, og jeg er sikkert blant de få, så synes jeg 804S og 803S låter litt mørkere og mer behagelig enn 804 Diamond. De andre Diamond har jeg hørt for lite til å kunne uttale meg.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Noen som kan anbefale en integrert forsterker til B&W CM 9 S2, i samme prissegment som høytaleren selv?
    Kan Primare I32 være en god match?
    En kamerat hadde CM9 MK1 og brukte Rotel 1582 MK1 og lurer på om den pre-en faktisk var RC 1570 (den kostet 5.500-6.000). Synes at det var en litt mørk match med en slapp bass. Nå testet jeg den pre-en hjemme på Monitor Audio og fant ut at den var veeeeldig slapp i bassen, men samtidig en litt kul live klang. Så 1882 er mest sannsynlig strammere i fisken.

    CM9 testet jeg hjemme og da brukte jeg en bi-ampet Parasound A51. Synes de var mørke da også.
    Hegel H200 hadde jeg også en gang og den fant jeg litt for frempå i klangen, men stram i bassen. Satt alltid og lurte på hvordan den kombinasjonen ville spilt. Mørkt og lyst kan vel kanskje bli nøytralt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    CM9 er en slappfisk av en høyttaler. Syns den er "way overrated". 600 og 800 serien syns jeg gir bra valuta for pengene. 804D er nok noe av det beste jeg har hatt i hus.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Ikke min favoritt heller. Synes CM8 var bedre.

    Skulle jeg hatt et 800-setup ville 804 med to gode subwoofere eller 800 stått på min liste.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn