P
Parelius
Gjest
Det heter den minst beste. Men også der tar du feil. SP er da en ganske koselig plate på mange måter.Miles skrev:jeg syns Desire er best
Den mest dårlige : Self Portrait
Det heter den minst beste. Men også der tar du feil. SP er da en ganske koselig plate på mange måter.Miles skrev:jeg syns Desire er best
Den mest dårlige : Self Portrait
Måtte regne med den der, ja.... ;DParelius skrev:Korsfest, korsfest, korsfestFinn M skrev:For meg er Bob Dylan oppskrytt. Ok på enkelte låter men ingen gud slik enkelte (som gjerne er ti år eldre enn meg) hevder.
Var selv på den konserten i Molde -96, sant nok ingen stor opplevelse, men en kan da ikke dømme mannen etter en konsert. Bidraget fra Van Morrison var ennå mindre å skryte om, han hadde ranglet solid natten i forveien og var ikke helt i strøk... Dylan selv tok det rolig både på og utenfor scenen og gjorde jobben sin i Molde. En god kollega og ivrig Dylan-tilhenger skrev følgende i lokalavisen om konserten: "Å få Bob Dylan til Romsdalsmuseet var for en dylanist fra Molde omtrent det samme som for en katolikk å få paven til hjembyen. At Dylan fikk besøk på scenen av Van Morrison, var rein bonus"Finn M skrev:Måtte regne med den der, ja.... ;DParelius skrev:Korsfest, korsfest, korsfestFinn M skrev:For meg er Bob Dylan oppskrytt. Ok på enkelte låter men ingen gud slik enkelte (som gjerne er ti år eldre enn meg) hevder.
Men konserten hans i Molde var faktisk skikkelig dårlig. Riktignok må lydteknikerne ta sin del av ansvaret: lyden var helt på trynet. Et anslag på bassgitaren hørtes ut som et flyangrep.![]()
![]()
Kombinert med munnspillet til Bob som bare hadde en tone så var enden på visa at det kun var sekstiåtterne som var salig i blikket..... ;D
Uff... nå går det vel med meg som med han derre Muhammed-tegneren...![]()
Finn M skrev:For meg er Bob Dylan oppskrytt. Ok på enkelte låter men ingen gud slik enkelte (som gjerne er ti år eldre enn meg) hevder.
Var på konserten hans i Molde på tidlig 90-tall og det var ikke mye å rope hurra for. Hans munnspillsoloer gav meg hodepine, han spilte jo samme tone hele tiden... :Det beste på den konserten var faktisk at Van Morrison faktisk dukket opp uanmeldt på andre ekstranummer. Det fikk meg til å snu, jeg var nemlig på vei ut... :
For meg var Bob Dylan størst og best på 70-tallet. Og beste plata er Street Legal.
Og til alle som fortsatt har CD'en fra 80-tallet: kjøp den remastrede utgaven og få deg et lydsjokk!
Du tror det ikke før du.... osv. 8)
I tillegg kan man kjøpe Blood on the tracks og Desire. Da klarer det seg egentlig.
![]()
Hei HCHC skrev:Ja det er jo typisk Dylan, utelate de virkelige perlene. Hvilken annen artist kunne finne på å utelate 'Blind Willie McTell' fra Infidels?rolfozzy skrev:Ja den plata ja. Det er derfor jeg ønsker det blir utgitt noe skikkelige greier fra det samarbeidet. Jeg har en 5CD samling "The Complete Rehearsels". Bootleg. Det du, det er snadder det.HC skrev:Det finnes sikkert mye som hadde fortjent dagens lys men Dead? Synes du virkelig at Dylan&Dead plata var bra? Etter min mening er den plata noe av det mest traurige Dylan har gitt ut til dato.rolfozzy skrev:Håper at de kan få ut noe av det han gjorde sammen med Grateful Dead. Der fins det utrolig mye bra som hadde fortjent og bli utgivelse i Bootleg serien.
Der er det nok og øse av med skyhøy kvalitet.
Empire Burlesque plata er et annet eksempel hvor alle andre versjoner og 'out takes' jeg har hørt av materiale overgår de forferdelige versjonene på plata.
noruego skrev:Finn M skrev:For meg er Bob Dylan oppskrytt. Ok på enkelte låter men ingen gud slik enkelte (som gjerne er ti år eldre enn meg) hevder.
Var på konserten hans i Molde på tidlig 90-tall og det var ikke mye å rope hurra for. Hans munnspillsoloer gav meg hodepine, han spilte jo samme tone hele tiden... :Det beste på den konserten var faktisk at Van Morrison faktisk dukket opp uanmeldt på andre ekstranummer. Det fikk meg til å snu, jeg var nemlig på vei ut... :
For meg var Bob Dylan størst og best på 70-tallet. Og beste plata er Street Legal.
Og til alle som fortsatt har CD'en fra 80-tallet: kjøp den remastrede utgaven og få deg et lydsjokk!
Du tror det ikke før du.... osv. 8)
I tillegg kan man kjøpe Blood on the tracks og Desire. Da klarer det seg egentlig.
![]()
Oppskrytt?
Som du vil se av bildet under måtte selv Karol Józef Wojty?a (polakken i hvitt) vente i årevis før han endelig fikk audiens hos His Sublime Holiness:
![]()
Takker BrianAudio Art skrev:
Et annet kuriøst eksempel på en Dylan out-take, som også finnes på The Bootleg Series Volumes 13, er 'Series of Dreams'. Denne perlen forsvarer etter min mening glatt en plass på 'Oh Mercy' men det syntes tydligvis ikke his Bobness.Espen L skrev:Takker BrianAudio Art skrev:
Espen
Series of Dreams er nok en av Dylans beste låter syns jeg. Men "Oh Mercy" er også en helhetlig bra utgivelse. Så hvilken av låtene på Mercy ville du bytta utmed SoD?HC skrev:Et annet kuriøst eksempel på en Dylan out-take, som også finnes på The Bootleg Series Volumes 13, er 'Series of Dreams'. Denne perlen forsvarer etter min mening glatt en plass på 'Oh Mercy' men det syntes tydligvis ikke his Bobness.Espen L skrev:Takker BrianAudio Art skrev:
Espen
Ut med "Political World" og mens vi er i gang så kan vi slenge ut "Disease of Conceit" også, inn med "Dignity". Er ellers enig i at "Oh Mercy" er en god og helstøpt plate 'as is'.rolfozzy skrev:Series of Dreams er nok en av Dylans beste låter syns jeg. Men "Oh Mercy" er også en helhetlig bra utgivelse. Så hvilken av låtene på Mercy ville du bytta utmed SoD?HC skrev:Et annet kuriøst eksempel på en Dylan out-take, som også finnes på The Bootleg Series Volumes 13, er 'Series of Dreams'. Denne perlen forsvarer etter min mening glatt en plass på 'Oh Mercy' men det syntes tydligvis ikke his Bobness.Espen L skrev:Takker BrianAudio Art skrev:
Espen
Hvor kjøpte du den?rolfozzy skrev:Jaggu kom det ikke en ny Dylan i posten i dag.
![]()
![]()