Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grace

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    7
    Takk!


    For å være ærlig har jeg ikke så altfor sterke følelser hva angår valget diesel vs bensin,- men akkurat nå føles diesel riktig for meg;- er forøvrig uenig med "Anonym" i syn på hva som er utslagsgivende;- for høyt dreimoment vil nok for de fleste oppleves som mer relevant i praksis;- det er noe med bunndraget som virker frapperende. "otone":- vi kjører ikke sportsbil,- enig med deg;- har en god venn som kjører bil lik din;- som du sier:- en deilig bil,- og jeg syns ikke den virker påfallende undermotorisert.



    Grace
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    BMW 3serie GT

    Hvis jeg har tolket testen i engelske BMW CAR så er 3 serie GT beregnet på en kundegruppe som synes vanlig 3 serie blir for hardt og skarpt.

    Gi bilen et par måneder i hendene på Alpina, Hartge, og AC Schnitzer så kommer nokk bitene i hjuloppheng osv som gir GTen nær normale 3 serie egenskaper.

    Spesielt Alpina er veldig gode på den sport vs komfort biten.

    Youtube av vanlig 3 serie i Alpina style.

    http://www.alpina-automobiles.com/en/
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Uten å gå dypt inn i drivstoffvalg diskusjonen er min preferanse motorer som kan gå rent på høyt turtall. Etter å ha ufrivillig kjørt diesel i 2 år med firmabil frister det ikke til gjentagelse. Gearing og fleksibilitet er ting jeg setter pris på. Jeg opplevde aldri at vag-motoren med 320nm hadde det omtalte bunndraget, men dro greit i mellomregisteret fra 2-4000 som krevde nedgearing i praksis med tilhørende treg respons. Bensinmotoren i 320 er mye mere responsiv og kvikkere i praksis med "kun" 270nm. Også har den heldigvis helt andre kjøreegenskaper enn firmabilen. Særlig i sport+ modus. Og særlig etter innkjøring når den er den merkbart smoothere. En riktig fin bil er det. Og jeg ser touring kommer best ut av 3erne i siste TV uten at det betyr all verden for egne preferanser. Kombinert med henger og skiboks er våre behov kjøremessig, praktisk og estetisk dekket med touring. Spesielt med utstyrspakken som er valgt. Innertier faktisk. Men så liker vi begge to biler med stivt understell og rapp og direkte respons som betyr kjøreglede i vår bok.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Og selvfølgelig grattis Grace :). Hvilken fargekombinasjon ble det?
     

    Grace

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    7
    .

    Trondmeg:- sort ute, og sort skinn inne;- aldri noe tema det der;- en aksent utgjøres av BBS felger i sølv,- nitten tommere, sommer og vinter.



    Grace
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Men med standard al innlegg i interiør?
     

    Grace

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    7
    .

    Trondmeg:- ja;- ikke at det tiltaler noe særlig,- men provoserer heller ikke;- en motesak dette med denne alu-dekoren.



    Grace
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Bare nysgjerrig. Valgte sort piano for å få den siste finishen på plass. Det er det faktisk flere som har bemerket på egen hånd.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Forrige gang jeg kjøpte bil (4 år siden), så var valget bensin. Det har jeg aldri angret på. Nå, når jeg har sett litt på BMW det siste året, så var bensin veldig fristenede - men når jeg fikk prøve en 30d ble ikke bensin et must allikevel. En 28i ville vært flott, og den går som ei kule den - men "bråker" litt lite under pådrag.

    Endte opp med en X3 30d og den er bare krem å kjøre. Min første BMW, og det blir nok ikke den siste. :)

    Det snodige rent drivstoffmessig med tanke på utgifter er at 30d er billigere i drift enn bensin-Golfen jeg har (1.4 TSI 160hk). Ser jeg på avskriving - øh - vel - da blir bildet litt anderledes...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Hmmmm. Den første garantisaken har dukket opp etter 2 mnd. Og her kjøpte man tysk fordi man ikke ønsket unødvendig verkstedtid ...... Skeptisk!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Er vel ikke helt unaturlig at det dukker opp småfeil på en ny bil.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Uvesentlig da de er en del av bilen. Og det er Conti ...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    1,5t hos forhandler, 8 dager leveringstid på nytt dekk og mistenkeliggjøring av meg som kunde. Får låne et hjul fra en annen bil så lenge, og det er veldig bra. 2 verkstedbesøk på 2 uker når man jobber 13 mil unna er ikke bra. Så da er foreløbig erfaring blitt noe negativ. Bilen ellers er bra. Scorer nok 7/10 i en totalvurdering, kanskje 8 hvis dette løser seg greit.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Et bilde til fra samme tur - og jeg begynte å lure på Porsche Cayenne (diesel). Jeg vet dette er en BMW-tråd, men Porschen virker som en (nesten) direkte konkurrent til en (topp utstyrt og motorisert) BMW X3. Observerte en liten håndfull Porsche Cayenne biler med kjørelengde "30km" i dag hos forhandler - og prislappen er ca. 1,25.

    Er Porsche Cayenne verdt 350K mer enn en X3? Tenker da mest på pålitelighet, kostnader og morro / kjøreglede. Tenker ikke på image...

    Anyway - Porsche eller ikke - her er min X3 - som enten forblir i mitt eie - eller byttes inn til fordel for en Cayenne.


    X3 30d by Loevhagen, on Flickr
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Når den nye modellen blir kjipere;
    2014 BMW 4 serie vs 3 serie Cupé. V8 Forsvinner, 6'r bare på 435. Mindre pent dashbord. Større og tyngere design.
    Regner med det samme skjer på MB C-Klasse.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    BMWs 4-serie er jo bare helt genial med tanke på design / image. Bedre "bil nr. 2" skal man lete lenge etter. :) Me wants (øh - eller det vil si at kona vil ha en sånn....tror jeg).
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    WTF-moment. :)

    Porsche Cayenne er hakket treigere enn min X3. Vesentlig mindre Nm (400 vs. 560). Treigere fra 0-100 km/t, den bruker mer drivstoff enn X3, Porschen er tyngre enn X3. Porshen har derimot 18 liter større drivstofftank ... wow. :(

    Tror jeg beholder den "kjipe" X3-en og benytter de 350K (500K) på noe annet morro. :)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Flott bil 4 serien, BMW har sjeldent gjort design feil med kompakt cupeen (E-36, E-46, E-92-93), og det virker vellykket denne gangen også.:)

    Så noen prerelease bilder i BMW car magasin der det var et ganske flott interiør, men det ser ut til å kun være design drøm.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.280
    Antall liker
    11.035
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Steike, Loevhagen, du har sniktittet!
    Og jeg som trodde jeg var blant de utvalgte første invitert til forhåndsvisning imorgen.
    Alltid skal det være noen foran :)
    Ikke det at jeg har tenkt å kjøpe altså, syns jeg har så jeg klarer meg.
    Men noe sier meg at 428i kan bli en suksess her i distriktet. Mange som heller vil bli sett i en sånn enn i en Tesla....
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Da er jeg i dialog med en forhandler her i distriktet ang et kjøp av Bmw. Jeg får ikke helt bestemt meg. Nå har jeg prøvd X1, 3GT og i dag har jeg en 520d stasjonsvogn hjemme. 5 serien bli for stor. Lurer på om jeg ikke må velge mellom en 320d stasjonsvogn og en 318GT .
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Syns fronten virka litt "tung"
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jaja, sammenlignet med E36 ser jo ikke i3 så dum ut :)

    Det er alltid godt å se en E30
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.280
    Antall liker
    11.035
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Syns fronten virka litt "tung"
    Slett ikke så tung som den ser ut til, hvis det er den forreste på bildet du mener.
    Faktisk imponerende lett, til å være hybridbil med 82hk forbrenningsmotor og elmotor med over 200km rekkevidde, konseptbilen E1 fra 1991.
    Men så var det dette med batteriene, da.
    -tror forresten alle bilene på bildet har el-motor
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    I dag var jeg ute å prøvekjørte 318d M sport touring og en X1 2.0d Xline. Fantastiske kjøreegenskaper på 3 serie touring og mye av takken må nok rettes til det adaptive understellet. Ble særdeles overrasket over overskuddet fra de 143 hk. Fikk et "tilbud" på en Estorilblå M sport som er den versjonen jeg ville satset på hvis jeg går for en touring. Med 104K ( + V.dekk ) i ekstrautstyr havner det på 516K. Fikk lekt meg litt med den nye navi proff og har bare 1 ting å si...dæven!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ Griffenfeldt1: JEG er ganske treig når det gjelder bil (tok meg 1 år å snakke om bil før jeg kjøpte) - men du er jo faktisk treigere enn meg. :) Ny rekord. Trodde jeg var verdens treigeste fra "tanke" til "realisering" - men tydeligvis ikke.

    Utifra det jeg har prøvd og sett meg ut før X3 (30d) - så er en 3-serie eller 5-serie nå blinket ut som nr. 2 bil. Leter etter en kul utgave av én av disse. Helfrelst på BMW. Synd de er litt kebabtralle - men gode å kjøre, det er de. :)

    Alternativene for oss var enten 1 stk. Porsche Cayenne (1.3MNOK)- eller 2 stk. BMW (X3 750K 0g 3/5-serie 550K). Lett valg egentlig. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn