Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Har nettopp vært på en premiere på to nye BMW doninger.

    Jeg har jo siklet litt på en 3 serie Coupe, no more i think ;)

    Jeg sikler nå mer på denne.











    I sort



    Denne likte jeg siklebra, den er forholdsvis liten, men det er jo jeg og.
    Det er fleksibiliteten brukemessig jeg nå har fallt for, xdrive, stor bakluke og litt bakkeklaring og imo penere (særlig sett bakfra enn X3) den er jo lavere enn X3 og det blir bedre proporsjon høyde/bredde.

    Den andre premieren kommer etterhvert.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Skikkelig snadder den der X1'en altså :)

    Synes X3 er den visuelt sett svakeste av X'ene til BMW nå som X5 har fått seg en facelift. Synes derimot at den gamle X5 ikke er den peneste bilen å se på - klumpete og lite elegant, spesielt bakenden på bilen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.946
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er vel BMW X6 som er den som er minst pen i serien. X3 og X5 er jo designperler i forhold
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei og takk for sist TT!
    De hadde jo også en X6 der i sort og selvfølgelig skinnende rein, den er jo litt barsk og rå da, men ikke noe jeg ville satset på (selv om jeg hadde hatt kronene).
    Nå skal visstnok både X3 og X5 shines opp litt til neste år og også vanlig 5 serie.

    Mvh.KW
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.946
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei og takk for sist KW. Her spilles det for full musikk med nyervervelsen.
    Blir det bilkjøp på deg nå?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @Pink Panther

    Du da, med dine veteraner ;D

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    TTmania skrev:
    Hei og takk for sist KW. Her spilles det for full musikk med nyervervelsen.
    Blir det bilkjøp på deg nå?
    Ja, etter at du la igjen penger her så kan jeg kjøpe meg en X1 ;)

    Mvh.KW
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    jeg tar tilbake det jeg sa om Korea. De begynner å få dreis på design i forhold til BMW.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.946
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Blir vel ikke nok til en nøkkelring til bilen det...hehe
    KW skrev:
    TTmania skrev:
    Hei og takk for sist KW. Her spilles det for full musikk med nyervervelsen.
    Blir det bilkjøp på deg nå?
    Ja, etter at du la igjen penger her så kan jeg kjøpe meg en X1 ;)

    Mvh.KW
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Fine biler.

    Kjører selv en 320D og er storfornøyd.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    KW skrev:
    Nå skal visstnok både X3 og X5 shines opp litt til neste år og også vanlig 5 serie.

    Mvh.KW
    5-serie skal faktisk ikke bare få en facelift, men det kommer en helt ny. Hvert syvende år, kan nesten stille klokka etter det. Forrige, dvs nåværende, som jeg selv har en 525i av, og som har gjort meg til verdens mest fornøyde bileier, kom jo høsten 2003.

    Ny 5-serie (sedan) har chassis-designkode F10 (den nåværende er jo E60), og det er endel bilder med den i kamuflasje på nett. Alle bildene så langt uten kamo er manipulerte, så ikke noe å vektlegge.

    Husk å skru opp lyden på denne(!) ;


    Jeg mistenker at 528i gjør en kjærkommen tilbakekomst (ser at X1 leveres med en 28-motor nå), og da er ikke jeg mye i tvil om neste bil. Denne er ikke fra Korea, om noen lurte.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    BMW GT







    Gedigen og stor bil, for stor for meg synes jeg også for stor for min pung, med de motorene.
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    TTmania skrev:
    Er vel BMW X6 som er den som er minst pen i serien. X3 og X5 er jo designperler i forhold
    Nei, disse BMW'ene er for små! Ikke plass til hundebur, lavvo, hagla og andre villmarksting i disse. Tohjulingene til BMW er derimot greie...ikke plass til bikkje & sånt der heller, men til egotrippen...og det er kanskje det disse bilene også mest er beregna til?

    ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Verste jeg har hørt... Selv konas lille 3-serie har plass til hundeburet til vår 50kg Cedrick, og ei hagle eller to. Kan demonstreres behørig ved behov :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jo. Men så har du jo alltid hatt et ekstraordinært blikk for helhet og detaljer du da PP. Og en utpreget sans for kvalitet.

    Utover det så synes jeg at du og jeg, som åpenbart er veldig enige om at ditt eksempel er slående lik en BMW på alle måter, utseendemessig såvel som teknisk og ytelsesmessig sikkert, kanskje skal tone ned i denne tråden som antakelig er ment å være et forum for de faktisk liker å utveksle det de kaller "saklige" meninger om objekter de har en felles titrekning til.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Vidar P skrev:
    Verste jeg har hørt... Selv konas lille 3-serie har plass til hundeburet til vår 50kg Cedrick, og ei hagle eller to. Kan demonstreres behørig ved behov :)
    Med baksetet oppe??? Nå har jeg riktig nok skjemt setterfrøkna bort med et bur som passer en Berner Sennen, men jeg har en kjenning som har X5, og den synes jeg ser nokså minimal ut baki der. Steike høg, men....
    XC90 har bra plass, men den, i likhet med BMW'ene, og mange andre "børstraktorer", ikke off-roadere. De er meir "on road off-road's". Landcruiser, Pajero eller Patrol - da snakker vi!! Det blir en av de - etterhvert -har jeg bestemt! Nå er det sånn at min Caravelle Tdi fra forrige årtusen, er så feilfri og bra, bank i bordet, at jeg har ikke hjerte til å bytte den ut. Ikke råd heller, når jeg tenker meg om...OG så er den komplett analog! Ingenting digitalt, unntatt ei bittelita klokke. Det er ikke engang el.vindusheiser på den. Jeg kan t.o.m. sove i den, baki sammen med bikkja. Perfekt jaktbil!

    ;D ;D ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    VilhelmW skrev:
    Med baksetet oppe???
    Med baksetet oppe ja. E91. Hundebur evig stort nok for vår fullvoksne (og vel så det) hannschæfer sågar på turer helt ned til syd-europa, og attpåtil plass til en klappet barnevogn ved siden av. Such is the way of the world... :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Vidar P skrev:
    VilhelmW skrev:
    Med baksetet oppe???
    Med baksetet oppe ja. E91. Hundebur evig stort nok for vår fullvoksne (og vel så det) hannschæfer sågar på turer helt ned til syd-europa, og attpåtil plass til en klappet barnevogn ved siden av. Such is the way of the world... :)
    Dette blir litt off-topic, men jeg har også hatt schafer. Fantastiske hunder. Min var også temmelig stor, og 38 -40 kg., så hvis din er 50, ER den stor. Hadde en treningskompis som hadde en på 52. Jeg nådde såvidt rundt brystkassa på den med armene! Men snill...og arbeidsvillig brukshund. You bet!

    PS: Jeg tenkte på X3..men den er kanskje like stor baki??
    ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Cedrick er 50 kg ja, noe mer enn den gjennomsnittlige hannschæfer som gjerne er inntil 45 kg. I min bil (525i sedan) sitter han i baksetet alene eller sammen med barn, men i konas 325i stasjonsvogn har han eget bur i bagasjen, riktignok med skrå fremvegg for å følge vinkelen på baksetet, og gi større gulvplass.

    Jeg har aldri savnet større plass i noen av våre biler, og om vi trenger ekstra pakking så har vi både takboks, henger og campingvogn, etter behov. Så slipper vi å drasse på flere kubikk tomrom resten av året.

    Cedrick og KEF 205/2;
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du kan klikke på bildet og forstørre, så ser du det kanskje i de dype brune øynene... han vil at jeg skal sette på enda en skive på LP12, og ber tynt om at vi på søndagsturen skal kjøre min sedan så han kan sitte i baksetet istedet for i et kjipt bur...

    Sorry for OT KW, mitt bidrag koker dessverre bare sammen til videoen av F10 videopremiere på forrige side :)
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Unskyld for at jeg sier det, men det var skikkelig stygt design, spesielt på den første bilen. Den andre så bare prangende og blærete ut, litt såm limosin aktig...
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Trenger ikke å unskylde for å si sin mening om utseende ;)

    Nå er det ikke først og fremst designet som gjør at jeg er interessert i denne.

    Men til design, er det så veldig stor forskjell da på denne type biler designmessig, de har jo alle litt høyde mer enn de fleste mer vanlige.

    Jeg skjønner at det blant annet er denne vippen opp ved bakvinduet som er et minus for noen ?, så har vi da panseret som er litt slik som Audi Q7.... altså litt buss (aktig) dog i langt mindre grad.

    Det er faktisk av betydning for hvordan en bil designmessig blir oppfattet bare med vinkelen bildet er tatt.

    Noen har en fin bakpart, andre gir fint inntrykk sett skrått bakfra og slik kan det være forskjeller inntrykksmessig i 180 grader samt lav eller høy kameraføring.

    Selvfølgelig er denne langt bedre designmesig.



    Ikke er den så veldig mye dyrere heller.

    Bare noe vanskelig å få med seg en sykkel, og det meste annet og ikke xdrive.

    Strengt tatt veldig lite anvendelig annet enn å bli lagt merke til i, kan være gøy det men jeg har ikke råd til 2 biler (for en person) i denne prisklassen ;D

    De har solgt 50 (eller var det 60) X1 allerede bare på Bilia Fornebu.


    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Med en Z4 så kan jeg jo også ha med sykkel og fiskestang en må bare bruke fantasien.





    ::)

    Nei, når en ønsker å ha med seg både det ene og det andre så synes jeg denne kan være et passende alternativ for meg og jeg gleder meg til å prøvekjøre den, ikke minst få prøvet denne motoren 2 liter diesel og få en følelse av støynivået.



    Akselavstand på 276 er også noe jeg ser som en fordel.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Corrado

    Medlem
    Ble medlem
    26.07.2006
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    X1 er jo virkelig en flott bil som sikkert blir en volumselger for BMW uten tvil
    Gleder meg til å få ratte denne
    Meget hyggelig priset for basismodell også,men BMW vet jo å ta klekkelig betalt for ekstrautstyr
    Så på denne i går men det den virkelig trenger er noen skikkelige hjul... 20" fra Hartge eller BBS kanskje ;)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Tony Soprano skrev:
    X1 er jo virkelig en flott bil som sikkert blir en volumselger for BMW uten tvil
    Gleder meg til å få ratte denne
    Meget hyggelig priset for basismodell også,men BMW vet jo å ta klekkelig betalt for ekstrautstyr
    Så på denne i går men det den virkelig trenger er noen skikkelige hjul... 20" fra Hartge eller BBS kanskje ;)
    Jeg er enig i at det kunne tatt seg bedre ut med større felger, men da blir dekkene tilsvarende lavprofil og det medfører en svekket komfort jeg ikke ønsker.
    Det er ok med godt utseende og design, men funksjonalitet er også av viktighet i hvert fall med kun en bil å bruke.

    Enig i det med klekkelig betalt for ekstrautstyr, mener at jeg har nevnt det, men det er noe lavere pris på dette her en på 3 serien generelt.

    Mvh.KW
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    Now we're talking!!!
    Det er ikke tilfeldig at Toyota LandCruiser er De Facto 4-hjulstrekkeren som foretrekkes i stor grad i internasjonale sammenhenger. I (store deler) av Afrika ser det ut til at den har overtatt statusen og service-nettet til Land Rover, og den er også i bruk hos flere Forsvar osv. rundt om der et robust og slitesterkt kjøretøy behøves.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    .. og jeg som trodde jeg var off topic.

    X1 ser bedre ut enn X3 i mine øyne, designmessig mener jeg; håper de har fulgt opp innvendig også.. X3 hadde vel ikke akkurat BMW-nivå på interiøret til å begynne med vel.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nå er ikke jeg så veldig negativt opptatt av at det i noen grad går off topic, det er ikke min sterkeste side å la være i mange andre tråder, noen småstikkere kan faktisk i ny og ne medføre noe godt også imo.

    Jeg har jo ikke kjøpt noe ennå, kanskje kan det dukke opp alternativer også, men jeg har lyst til å eie en BMW før jeg ikke får lov å kjøre mer eller kan.

    Har nå vært å sett på Nissan Qashqai og nye Toyota Rav 4, førstnevnte som 5 seter blir vel ca. samme størrelse 7 seter blir lengre og høyere, Rav 4 er også ganske høy, skal titte gjennom brosjyrene etterpå.

    Til de som kanskje tror jeg er på jakt etter en offroader, kan jeg bare si at det er jeg ikke.
    Jeg er strengt tatt heller ikke på 4hjulsdrifts jakt, men som en som alltid bare har kjørt forhjulsdrift så ønsker jeg det dersom jeg eventuelt går for en type som normalt er bakhjusdrift.

    Jeg ønsker ikke en diskusjon om eventuell unødvendighet med f.eks. xdrive kontra uten på BMW, jeg vet at bakhjulsdrevne biler er langt bedre på vinterføre nå enn før, men har en først kjelka seg inn i høysnø e.l. så er det nå kjekt med drivhjul en kan svinge på da.
    Naboen har BMW, så dette vet jeg gjennom noen års erfaring her nå, når gårdsplassen har mer snø enn hans bil enkelt ganger takler..... Strek ;)

    X1 virker på meg til å være en bil i helt passe størrelse for mitt behov, en skikkelig crossover 445 lang 154 høy og som nevnt 276 i akselavstand.

    Til de som synes X1 er stygg, hvilke tilsvarende biltyper er så mye bedre designmessig, legg gjerne inn bilder av alternativer og fortell gjerne hva som er så lite tiltalende med X1, det er det jo ingen som har spesifisert.

    Mvh.KW
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Synes X1 er skikkelig fin i forhold til biltypen!

    Tror dette er en bil du vil bli glad i KW.

    Selv er jeg lykkelig X3-eier (2.5iA)

    Det var fruen som ville ha slik bil. Jeg synes modellen var litt uproposjonal mtp høyde/bredde, og hadde mer lyst på Audi.
    Vi fant en nesten ny bil som hadde vært med på flyttelass fra USA. Denne er 24mm lavere enn den Europeiske utgaven. Høres ikke mye ut, men det gjør faktisk en del med proposjonene.
    Nok om det....

    Etter å ha kjørt bilen en over tid, er jeg blitt mer og mer fán. En drøm å kjøre på allt slags føre, og x-drive er helt rått når det er glatt.

    Jeg er sikker på at X1 har fått med seg de gode egenskapene fra storebrødrene!

    Bortsett fra noen irriterende konservative "nykker" de tviholder på der nede i Bayeren, lager de rett og slett fabelaktige kjøretøyer.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har de to naboer (på samme tun) med hver sin BMW, en som jeg snakker om i forrige innlegg (litt eldre 5 serie med kun bakhjulsdrift) og en ovenfor han som har X3 som er fornøyd og en nedenfor som kanpt har hatt egen bil de siste 10 åra, men som pensjonerte seg i år og da var det slutt på firmabil og han endte opp med X3.
    En forsiktig kar som jeg neppe hadde trodd ville lagt såpass mye penger i en bil (men sikker på at en del mas fra et par av sønnene i kjørealder nok var medvirkende) endte opp med nesten ny X3......... han er bare kjempefornøyd, var på tur til konas hjemsted Sortland med den og det hadde vært en finfin tur.

    Nå har jeg tittet gjennom brosjyrene på Nissan og Rav 4, forsåvidt kjekke biler det også med noen smarte løsninger... meeen det blir liksom ikke heelt det samme, selv om en kommer klart billigere ut av det
    Rav 4 blir uansett ihvert fall synsmesig for stor (særlig høyden) Nissan den korte (5 seter) er på sin måte artig nok den, den har nok trur eg større bakkeklaring bl.a. men jeg har ikke tenkt meg særlig langt utafor normale veier, likevel kjekt å ha litt bakkeklaring i motsetning til enkelte senkede (sedanbiler) til de tilfellene jeg har i tankene.
    Begge de sistnevnte ga meg mindre personbilfølelse enn X1.

    Audi kommer med Q3, men ikke før enn i 2011/2012.
    Så lenge har jeg ikke planer om å vente.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Skoda Yeti er utelukket?
    Artig bil, og man får jo et lass med musikk for mellomlegget ;)
     

    Corrado

    Medlem
    Ble medlem
    26.07.2006
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Livet er for altfor kort til kjedelige biler !

    Jeg er av den klare oppfatning att det finnes kun tre premiumbiler med skikkelig byggekvalitet/kjøreglede og ikke minst materialkvalitet og opplevelse av denne og der er : Audi Porsche og BMW og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen...

    Happy hunting, men tror du ender opp med X1 eller kanskje en brukt Porsche Cayenne....!?

    Freude Am Fahren !
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Vel, trådstarter nevnte jo RAV4 og Quasqai...
    Ikke noe mer spennende akkurat, vil jeg mene ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn