Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Du har helt rett Loevhagen. Det er 2 grunner til det egentlig. Jeg har en 2011 modell Nissan som må "modnes" litt og jeg bør nok enda vente ett par mnd før jeg kjøper ny bil. Den andre grunnen er nok at jeg er såpass bilinteressert at jakten og undersøkelsene er en del av handelen. I motsetning til kleskjøp som jeg bruker 40 sekunder på er bil noe jeg koser meg med. Jeg bruker lang tid på å bygge en kunderelasjon før jeg handler. For å si det slik: De jeg kjøper bil av er jeg på fornavn med.

    Itte no imupulskjøp her nei..;)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    "1 år er ingen impuls"

    Gammel jungelord... :)

    Lykke til. Enig i at reisen er halve morroa - men ikke la reisen bli stress. Spent på hva du ender opp med, for nå er det alt fra 3, 5 og X1 som er prøvekjørt nylig - og dette er relativt ulike biler.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Resultatet sålangt er følgende: Fruen synes 5 serien er for stor og at x1 egentlig ikke var "noe særlig" Da gjenstår 3 serie touring. Da er det igrunn å finne et utstyrsnivå og motorstørrelse som passer smak/lommebok.
    Skal forresten si jeg har blitt presentert for finansieringsmulighter jeg ikke visste fantes. Jeg skjønner nå hvorfor mange kjøper dyr bil for å si det slik og altfor mange har vel strengt talt ikke råd?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    1) Kan se at 5-serien er for knotete (les; midtplassen bak er ubrukelig) - og X1 ser litt "dust" ut fra siden.

    2) Finansiering: Hva er det da? Låne på 10 år? Spør fordi jeg ikke aner hva som finnes utenom det tradisjonelle (har spart til mitt kjøp - så har ikke lån).
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Det er overraskende mange som har billån med bilen som sikkerhet.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    De hadde en restverdifinansiering jeg synes virket særdeles suspekt. Når jeg kommer inn med 200K i egenkapital og blir tilbudt biler til 1 mill og betale 3-4 laks i måneden så blir jeg skeptisk. Min nåværende Nissan hadde jeg lån på i 5 mnd før jeg cashet den ut ( helt gjeldfri ) men denne gangen kunne jeg tekt meg å kjøpe bil med 60% hjerte og 40% hodet. Jeg er ferdig med barnevogn, men har en aktiv livsstil så jeg må ha noe som er en liten dråpe praktisk også.
    Nå er jeg inne i den mest spennende delen av handelen hvor teori blir byttet ut med praksis. Fruen er på glid uten at det er avgjørende, men det er greit å slippe å sove på sofaen..
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hm. Jeg tror det er (alt for mange) som låner for å få bil og hytte - og av og til hus. I 2014 / 2015 - så er det marked for oss som har vært edruelige. :)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    De hadde en restverdifinansiering jeg synes virket særdeles suspekt. Når jeg kommer inn med 200K i egenkapital og blir tilbudt biler til 1 mill og betale 3-4 laks i måneden så blir jeg skeptisk. Min nåværende Nissan hadde jeg lån på i 5 mnd før jeg cashet den ut ( helt gjeldfri ) men denne gangen kunne jeg tekt meg å kjøpe bil med 60% hjerte og 40% hodet. Jeg er ferdig med barnevogn, men har en aktiv livsstil så jeg må ha noe som er en liten dråpe praktisk også.
    Nå er jeg inne i den mest spennende delen av handelen hvor teori blir byttet ut med praksis. Fruen er på glid uten at det er avgjørende, men det er greit å slippe å sove på sofaen..
    Tror ikke du blir skuffet av 3 serie turing, men prøv med og uten sportfjærer/M pakke, adaptivt understell og normale fjærer fikser det meste, unntatt hvis du jevnlig tar en tur på Nürburgring eller annen bane.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    DET er en del permutasjoner. :) Kjøp heller en bil som har 4 ulke modi (Sport+, Sport, Comfort og ECO PRO) - og du vil oppleve at det ER en del forskjell på disse (gitt programmert riktig via iDrive). Fantastisk. :)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Resultatet sålangt er følgende: Fruen synes 5 serien er for stor og at x1 egentlig ikke var "noe særlig" Da gjenstår 3 serie touring. Da er det igrunn å finne et utstyrsnivå og motorstørrelse som passer smak/lommebok.
    Skal forresten si jeg har blitt presentert for finansieringsmulighter jeg ikke visste fantes. Jeg skjønner nå hvorfor mange kjøper dyr bil for å si det slik og altfor mange har vel strengt talt ikke råd?
    3-serien er helt herlig Griff, ikke mye negativt å si om denne. Vurderer nesten samme som deg om dagen, en 3er sedan i Estoril blå. Spørsmålet du må stille deg er hvordan du ønsker å bruke bilen. En forholdsvis liten motor med X-drive blir raskt det mest praktiske og økonomiske etter min mening, altså en 318dXT, men kanskje ikke veldig "inspirerende". Er du villig til å legge mer penger på bordet kan både 20i og 20d vuderes, enten med eller uten X-drive, for mer morro. Selv ville jeg uten å mukke valgt 320iXT om ikke prisen virker for drøy.

    Er man som meg, og ikke vil legge alt for mye penger i det er også 16i motoren et scoop. Et godt dreimoment over et stort område kombinert med passelig med effekt og en 6-trinns kasse(evt 8-trinns aut) gjør denne nesten like sprek som en eldre 325i(typ E46). For meg blir det sprekt nok(har nok prikker) med tanke på at den skal brukes til transportetapper fremfor aktiv kjøring, samt at prisen blir ganske hyggelig(forholdsvis godt utstyrt havner den på rundt 420' med litt ekstra rabatt, så rundt 450' for tilsvarende touring).

    Det er også veldig gode tilbud på ekstrautstyr om dagen i form av forskjellige pakker. ;)


    Geir Arne
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Selgeren på Bilsalongen skryter fælt av 316i. Iflg han så er den både stillegående, sprek og drivstoffgjerrig. Den koster vel ca 20K under 318d? Den har på papiret en ganske imponerende mellomaks mellom 60-100 v kickdown ( må ha automat ) Det jeg er skeptisk til er turtallet og støynivået i 120 km/t på E18.
    M sport og Estorilblå er 1.stevalget, men jeg får se hvor fornuftig jeg er.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Selv så ser jeg etter bil nr. 2 - og 316i, 316d - og 1-2 år eldre 320d / 320i står på lista. Eventuelt 520 / 523 et år eldre enn det. Uansett, så vil jeg anta 316 (d eller i) er en særdeles god andidat for den prisbevisste. :) Skal prøvekjøre en 316d i morgen. Har også en 316i (touring) på radaren.

    Har egentlig ikke være så keen på bil de siste 25 årene, men X3 med rekkesekser har endret det (samt kort prøvd en 328i; 245hk). Nå er jeg klar for "hva som helst - også det harry".

    Lykke til Gf.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det kan jeg godt. :) Kunne jeg valgt mellom 316 d/i så er india et klart valg på papiret. Må prøve dem. Papir er én ting- vei noe annet.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Selgeren på Bilsalongen skryter fælt av 316i. Iflg han så er den både stillegående, sprek og drivstoffgjerrig. Den koster vel ca 20K under 318d? Den har på papiret en ganske imponerende mellomaks mellom 60-100 v kickdown ( må ha automat ) Det jeg er skeptisk til er turtallet og støynivået i 120 km/t på E18.
    M sport og Estorilblå er 1.stevalget, men jeg får se hvor fornuftig jeg er.
    Støynivået på E18 dannes av felg/dekk kombinasjonen. En bensin motor både vibrerer og støyer mindre enn diesel. Med automat blir turtallet uansett behagelig lavt grunnet antall trinn. Det eneste negative jeg kommer på med 16i motoren er at mellomregisteret er såpass heftig at det føles som om det "butter" over 5k på turtelleren. Liker mye bedre karakteren til de gamle 6erne, men det blir bare en fjern drøm uansett. Irriterer meg at jeg ikke har fått testet 18i. Den tror jeg blir akkurat passe eksplosiv med litt mer "GTi-følelse". Prisforskjellen er rundt 20k ja. Det bør vel legges til at jeg aldri har vært tilhenger av diesel. :D

    Loevhagen; jeg tror 16d vil slite med å hamle opp med 16i på noe annet enn forbruk. En eldre 320i er heller ikke noe å hoppe i taket for, og nærmest umulig å skaffe vil jeg tro. X3 med "raksexa" er muligens tidenes snøfreser! Hysterisk morsom bil. :D


    Geir Arne
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    X3 (30d) i Sport+ er ganske underholdende (560Nm), men jeg vil selvsagt ha mer. Utfordringen er å få resten av familien med på det. Jeg har imidlertid en forkjærlighet for bensinmotorer - så i game dager (2-4 år siden) så kjøpte nesten ingen bensinmotor. Har en Golf med bensin (7DSG, 1.4, 160hk) som jeg elsker å dure rundt i - men vil bytte den ut med ei kebabtralle med bensin og enda mer futt. Må overtale kone noen måneder til.

    Er egentlig litt mer spent på bakhjulsdreven bil på glatta. På 80-tallet stod vi for svarte på tvers i alle svinger med Taunus / Granada - men håper all elektronikken i Bayern har medført at slike minner er en saga blott? :)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    X3 (30d) i Sport+ er ganske underholdende (560Nm), men jeg vil selvsagt ha mer. Utfordringen er å få resten av familien med på det. Jeg har imidlertid en forkjærlighet for bensinmotorer - så i game dager (2-4 år siden) så kjøpte nesten ingen bensinmotor. Har en Golf med bensin (7DSG, 1.4, 160hk) som jeg elsker å dure rundt i - men vil bytte den ut med ei kebabtralle med bensin og enda mer futt. Må overtale kone noen måneder til.

    Er egentlig litt mer spent på bakhjulsdreven bil på glatta. På 80-tallet stod vi for svarte på tvers i alle svinger med Taunus / Granada - men håper all elektronikken i Bayern har medført at slike minner er en saga blott? :)
    På glatt føre skal du ha nerver av stål. :p

    1-serien, rullende på 17" piggfritt, var ved siden av ubrukelig på vinteren. Ikke helt "Mercedes ubrukelig" men værre enn hva man forventer av en BMW. :D Derimot var E46en jeg hadde tidligere likestillt med en god del firhjulstrekkere". Den satt aldri fast, selv med snø langt over spoileren. Jeg tror et hett tips er maks 16" på vinteren, og ikke vær gjerrig i dekkbutikken. Da har man en bil som sjeldent sliter, og det må da være bedre med en "tailhappy" bil på glatta enn en feilhjulstrekker som konsekvent slutter å styre så fort man møter motgang? :)

    Forøvrig er ESP systemet til BMW sannsynligvis markedets beste. Det bryter inn tidlig og rolig og kontrollerer situasjonen. Når man skal opp glatte bakker kan det være fornuftig å deaktivere DSC for å tillate litt hjulspinn. Om ikke drepes fremdriften i mange tilfeller.


    Geir Arne
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    ^^Thumbs-up. :)

    Og, det å velge noe annet enn sort, sølv og hvitt - er egentlig litt fristende. :)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    X3 (30d) i Sport+ er ganske underholdende (560Nm), men jeg vil selvsagt ha mer. Utfordringen er å få resten av familien med på det. Jeg har imidlertid en forkjærlighet for bensinmotorer - så i game dager (2-4 år siden) så kjøpte nesten ingen bensinmotor. Har en Golf med bensin (7DSG, 1.4, 160hk) som jeg elsker å dure rundt i - men vil bytte den ut med ei kebabtralle med bensin og enda mer futt. Må overtale kone noen måneder til.

    Er egentlig litt mer spent på bakhjulsdreven bil på glatta. På 80-tallet stod vi for svarte på tvers i alle svinger med Taunus / Granada - men håper all elektronikken i Bayern har medført at slike minner er en saga blott? :)
    Det stod en 330 CXI på Sandnes bruktbil E92 karosseri, så ganske bra ut, eid av eldre ektepar, vist nokk solgt ny i Norge, mener også et den hadde lav km.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    "Like" = ganilsens vinterinnlegg over. )

    Jeg er litt hekta på E92 - og da med litt motor. Men, jeg er ikke "18 år" lenger - men ironien er at jeg gjerne vil ha noe kult - og er nå i en fase der jeg gjerne kan betale for det. Vil gjerne kaste fornuften på dynga....

    Tenker slik: Tesla med alt; 780k - eller en morro (lydmessig) BMW. Hvis man er fornuftig på papiret så er T bankers - men også litt kjedelig. Liker at det bråker litt når man trår på - ikke bare at det flytter seg kjapt stille.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    X3 (30d) i Sport+ er ganske underholdende (560Nm), men jeg vil selvsagt ha mer. Utfordringen er å få resten av familien med på det. Jeg har imidlertid en forkjærlighet for bensinmotorer - så i game dager (2-4 år siden) så kjøpte nesten ingen bensinmotor. Har en Golf med bensin (7DSG, 1.4, 160hk) som jeg elsker å dure rundt i - men vil bytte den ut med ei kebabtralle med bensin og enda mer futt. Må overtale kone noen måneder til.

    Er egentlig litt mer spent på bakhjulsdreven bil på glatta. På 80-tallet stod vi for svarte på tvers i alle svinger med Taunus / Granada - men håper all elektronikken i Bayern har medført at slike minner er en saga blott? :)
    På glatt føre skal du ha nerver av stål. :p

    1-serien, rullende på 17" piggfritt, var ved siden av ubrukelig på vinteren. Ikke helt "Mercedes ubrukelig" men værre enn hva man forventer av en BMW. :D Derimot var E46en jeg hadde tidligere likestillt med en god del firhjulstrekkere". Den satt aldri fast, selv med snø langt over spoileren. Jeg tror et hett tips er maks 16" på vinteren, og ikke vær gjerrig i dekkbutikken. Da har man en bil som sjeldent sliter, og det må da være bedre med en "tailhappy" bil på glatta enn en feilhjulstrekker som konsekvent slutter å styre så fort man møter motgang? :)

    Forøvrig er ESP systemet til BMW sannsynligvis markedets beste. Det bryter inn tidlig og rolig og kontrollerer situasjonen. Når man skal opp glatte bakker kan det være fornuftig å deaktivere DSC for å tillate litt hjulspinn. Om ikke drepes fremdriften i mange tilfeller.


    Geir Arne
    Spot on for E 46 har ratta en slik snart 250000km og er en finfin bil på glatta med gode dekk, bruker 205/55-16 Michelin sommer som vinter.
    Har også et sett med 225/40-18 Michelin pilot sport som er spenstig men litt ukomfortabelt på dårlige veier i Ryfylke
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    "Like" = ganilsens vinterinnlegg over. )

    Jeg er litt hekta på E92 - og da med litt motor. Men, jeg er ikke "18 år" lenger - men ironien er at jeg gjerne vil ha noe kult - og er nå i en fase der jeg gjerne kan betale for det. Vil gjerne kaste fornuften på dynga....

    Tenker slik: Tesla med alt; 780k - eller en morro (lydmessig) BMW. Hvis man er fornuftig på papiret så er T bankers - men også litt kjedelig. Liker at det bråker litt når man trår på - ikke bare at det flytter seg kjapt stille.
    BMW 3-serie 330 XI 272 HK 2007, 66 000 km, kr 389 000,-

    BMW 3-serie 330 XI 272 HK 2007, 66 000 km, kr 389 000,- -
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Når jeg ser på bimmers.no - så prøver jeg ennå å se en trend i de som har egen vinterbil - og de som ikke har det. Ser egentlig ingen trend p.t.. Mulig det er noe spuriositet ute og går...
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    "Like" = ganilsens vinterinnlegg over. )

    Jeg er litt hekta på E92 - og da med litt motor. Men, jeg er ikke "18 år" lenger - men ironien er at jeg gjerne vil ha noe kult - og er nå i en fase der jeg gjerne kan betale for det. Vil gjerne kaste fornuften på dynga....

    Tenker slik: Tesla med alt; 780k - eller en morro (lydmessig) BMW. Hvis man er fornuftig på papiret så er T bankers - men også litt kjedelig. Liker at det bråker litt når man trår på - ikke bare at det flytter seg kjapt stille.
    Om furnuften virkelig skal kastes, og du er villig til å gå "the extra mile" kommer man ikke utenom biler som denne: BMW 1M 340Hk / Rå bil 2011, 30 000 km, kr 888 000,- -

    Den kan lett defineres med to ord; GUD BEDRE! Hystesrisk go-kart, enkelt å greit. En garantist for å konsekvent velge "omveier".

    Elektro er morsomt og nesten litt surrealistisk. Men spørsmålet blir vel kanskje om du vil bli fraktet eller kjøre selv.


    Geir Arne
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    bruker 205/55-16 Michelin sommer som vinter.
    Har også et sett med 225/40-18 Michelin pilot sport som er spenstig men litt ukomfortabelt på dårlige veier i Ryfylke
    Tull og tøys!
    Du har ikke lav nok profil på dekkene dine. Profilen er lav nok når du kjenner at du kjører over en sigarettsneip og kan fortelle hvilket merke det er. Selv kjører jeg 235-30-20 ,dog ikke Bayerische Makken Werke.... ;)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Når jeg ser på bimmers.no - så prøver jeg ennå å se en trend i de som har egen vinterbil - og de som ikke har det. Ser egentlig ingen trend p.t.. Mulig det er noe spuriositet ute og går...
    Er selv mangeårig medlem i BMWCCN og flere der bruker det de kaller vinter vrak for å ikke ødelegge grom bilen, og noen av disse ser bevist etter tail happy biler, men fra tidlig 90 tall har stort sett alle BMW 50/50 vektfordeling og klarer seg bra på vinteren.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    bruker 205/55-16 Michelin sommer som vinter.
    Har også et sett med 225/40-18 Michelin pilot sport som er spenstig men litt ukomfortabelt på dårlige veier i Ryfylke
    Tull og tøys!
    Du har ikke lav nok profil på dekkene dine. Profilen er lav nok når du kjenner at du kjører over en sigarettsneip og kan fortelle hvilket merke det er. Selv kjører jeg 235-30-20 ,dog ikke Bayerische Makken Werke.... ;)
    Trodde bare det var Porsche eiere som brydde seg om hvilket merke sigarett de kjørte over.

    Jeg har for noen år siden blitt det jeg kaller far for min far da han fikk hjerteinfarkt, hjerneslag og ble skilt i en alder av over 70 år, han likker ikke bimmeren på 18" når vi reiser til Sauda for å besøke hans søster, der er det tidvis telehiv ala Telemark iallefall nesten.;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    bruker 205/55-16 Michelin sommer som vinter.
    Har også et sett med 225/40-18 Michelin pilot sport som er spenstig men litt ukomfortabelt på dårlige veier i Ryfylke
    Tull og tøys!
    Du har ikke lav nok profil på dekkene dine. Profilen er lav nok når du kjenner at du kjører over en sigarettsneip og kan fortelle hvilket merke det er. Selv kjører jeg 235-30-20 ,dog ikke Bayerische Makken Werke.... ;)
    Noe sier meg at du kjører en paraolympics bil? :p


    Geir Arne
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    bruker 205/55-16 Michelin sommer som vinter.
    Har også et sett med 225/40-18 Michelin pilot sport som er spenstig men litt ukomfortabelt på dårlige veier i Ryfylke
    Tull og tøys!
    Du har ikke lav nok profil på dekkene dine. Profilen er lav nok når du kjenner at du kjører over en sigarettsneip og kan fortelle hvilket merke det er. Selv kjører jeg 235-30-20 ,dog ikke Bayerische Makken Werke.... ;)
    Noe sier meg at du kjører en paraolympics bil? :p


    Geir Arne
    kan vel stemme det ja. 4 nuller i grillen og en bak rattet
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    bruker 205/55-16 Michelin sommer som vinter.
    Har også et sett med 225/40-18 Michelin pilot sport som er spenstig men litt ukomfortabelt på dårlige veier i Ryfylke
    Tull og tøys!
    Du har ikke lav nok profil på dekkene dine. Profilen er lav nok når du kjenner at du kjører over en sigarettsneip og kan fortelle hvilket merke det er. Selv kjører jeg 235-30-20 ,dog ikke Bayerische Makken Werke.... ;)
    Noe sier meg at du kjører en paraolympics bil? :p


    Geir Arne
    kan vel stemme det ja. 4 nuller i grillen og en bak rattet
    Huff huff komme med auda i en BMW tråd, det er fali det.:D

    Flåludvig.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    bruker 205/55-16 Michelin sommer som vinter.
    Har også et sett med 225/40-18 Michelin pilot sport som er spenstig men litt ukomfortabelt på dårlige veier i Ryfylke
    Tull og tøys!
    Du har ikke lav nok profil på dekkene dine. Profilen er lav nok når du kjenner at du kjører over en sigarettsneip og kan fortelle hvilket merke det er. Selv kjører jeg 235-30-20 ,dog ikke Bayerische Makken Werke.... ;)
    Noe sier meg at du kjører en paraolympics bil? :p


    Geir Arne
    kan vel stemme det ja. 4 nuller i grillen og en bak rattet
    Hehehe. Det var dine ord. :)


    Geir Arne
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Oh boy - hvis Skoda bytta ut logoen og la prisene opp med 76% - så ville mange drømt om Skoda. Litt sånn 0000-ish.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Fikk et tilbud i dag på en 316i M sport Estorilblå Advantage edt, navi pro, automat, ryggekamera, tilhengerfeste,ryggekamera, hifi høytalersystem, servotronic, xenon, dab+ og stort sett det meste jeg har lyst på. Dette er touringutgaven.Prisen ender på ca 470K
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Fikk et tilbud i dag på en 316i M sport Estorilblå Advantage edt, navi pro, automat, ryggekamera, tilhengerfeste,ryggekamera, hifi høytalersystem, servotronic, xenon, dab+ og stort sett det meste jeg har lyst på. Dette er touringutgaven.Prisen ender på ca 470K
    Du burde legge til 420, 5AC og 688, samt vurdere 544 :D

    Oppgrader til H/K høyttalersystem. Mener det bare er noen små tusenlapper forskjell, noe det virkelig er verdt for sånne som oss. Advantage pakken inneholder også veldig mye snacks om du setter på nok kryss. Dynamisk Cruise Control burde vel også være fornuftig?

    Ryggekamera ville jeg droppet, men det er en smaksak. Parkeringsensorene er veldig gode.


    Geir Arne
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan er mulighetene for en ny mapping etter at garantitiden har gått ut?

    Jeg ser det har kommet en del bensinturboer hos BMW også.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Ikke noe problem det. Det virker som om det er godt potensiale i motorene også. Hartge f.eks. drar ut 177hk og 270nm av den minste motoren, noe som burde være merkbart.


    Geir Arne
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn