BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Maja ser regnfrakken som lite nødvendig synes je😅😂🐾
    Til noe helt annet….. hvem er hun😎😅

Vis vedlegget 1123202

gismo
    Trodde egentlig at det var Kari Bremnes?
    Hun har god øyekontakt, så det er nok ikke henne.

Jeg er ikke helt sikker, men tror det er hun her:
    IMG_20250524_185525.jpg

(Albumet er fra 1977 😆)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var en tur innom @srtorp før helga for å beskue og lytte til hans nye anskaffelse.
    IMG_20250524_115610.jpg

Naim Uniti Nova.

Naim er et av de gamle navnene i hifi-verdenen.
    Det er ikke noe billigmerke, men de lager ting som holder en stund. Designet, konstruert og håndlaget i England. Velbygde og godt lydende produkter, med tydelig signatur. Slikt som gir eierglede. Naim har nokså stor tilhengerskare, noe som har gjort at produsenten har klart seg på egne ben, tross covid, brexit og alt annet av motstand i åra som har gått.
    ce254c26e67bd63d09cc8ae64be9c89d0894863c_2_734x998.jpeg

Naim har tradisjonelt vært stor på hjemmemarkedet GB. Her er det mange som bor i små hus ned små rom, og det later til at Naim i alle år har tatt hensyn til dette ved å unngå å lage store plasskrevende komponenter.

Uniti Nova er en av deres nyeste kreasjonenr. Jeg vil kalle det musikkanlegg for det 21.århundre. Dette er et moderne produkt som er langt framme teknologisk. Det låter overraskende bra, og er en drøm å bruke. Design, fit og finish er ypperlig. Virkelig en flott kompakt sak med vekt på ca 14 kg.

Planen var i flg eieren å forenkle bruken av anlegget, og gjøre det mindre dominerende i stua. - Uten at lydkvaliteten forringes alt for mye. Utfra denne intensjonen er kjøpet vellykket. Det er altså snakk om en nedskalering, ikke ment som oppgradering av lydkvaliteten.
    Eieren uttrykker at han er litt lei alt styret rundt hifi. Jeg synes han illustrerer det godt med å si at enkelte mener å høre den ene og andre forskjellen, eller forbedringen, ved å flytte kaffekoppen over på høyre side av bordet...
    Jeg forstår godt hva han mener. Ved å holde på slik er det fare for at vi fjerner oss fra gleden ved å høre musikk. Det blir liksom viktigere å høre hvordan Askviks intonasjon muligens forandrer seg ørlite, enn at foten går med 9below zero på høyttalerne.
    Da er det ikke lenger musikk det handler om.
    S.sier sjøl at da denne Naimen dukket opp tok han en kjapp beslutning, men ettersom jeg forstår er det slett ikke sikkert at dette er endestasjonen. 😊

Dette låter fint sammen med Blumenhofer og det andre som er påkoblet.
    Forbilledlig app som virker oversiktelig og enkel i bruk.
    Naim Uniti Nova er dessuten lydmessig noe av det beste som er å få mtp god lyd fra en kompakt boks, komplett med AB forsterker på 2x80w, streamer, høykvalitets dac og gode tilslutningsmuligheter.

Kombinasjonen hos srtorp spiller nokså behagelig, uten digitale unoter. Ingen kanter eller skarphet som fører til lyttetretthet. Uniti Nova kan betegnes som nøytral i lydsignatur slik jeg oppfatter det.
    Med det mener jeg at den tar ikke lyden hverken ene eller andre vegen, men oppfører seg "ordentlig og sivilisert". Dette samtidig som forskjellige musikkeksempler viser at den evner å presentere musikken og artistene med sin egenart og temperament. Rock er rock med rytme og driv mens nakne vokaler og akustiske instrumenter gjengis med detaljer og klang.
    Fikk høre litt av hvert, men kan nevne
    After the Rain med Steinar Raknes, Dacoit Duel m. Rhaman, Sarah Jarosz, Simple Twist of fate . Shook My World m. Hughes Taylor og Ørsta Rådhus Sirkel Sag.
    IMG_20250524_115719.jpg

Artig å se og høre noe litt annerledes og som alltid, god mottakelse og hyggelig samtale med eieren . 🙂

IMG_20250523_103917.jpg

IMG_20250522_110303.jpg

Platespiller er også tilkoblet, han har en lekker Dr Feickert med Reed og Cadenza Black.

IMG_20230109_224932.jpg
    Vi Vi hørte flere spor fra Jonathan Wilsons utmerkede album "Dixie Blur".
    Spilte den hjemme her i går, og om jeg ikke har gjort det tidligere så vil jeg anbefale denne på det varmeste.
    .
    IMG_20250524_125005.jpg

Sist redigert:

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.018
    Skremmende....... "Askviks intonasjon ER jo helt avgjørende OG påvirkes lett av hvor kaffekoppen står (DET vet vel alle med lydreproduksjon og musikk som hobby)

Glad jeg har noen nye resonansdempende føtter til streamer'n og linear psu til Schumann- generatoren på vei hit (DA skal du sjå.....) mvh K

Sist redigert:

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.242
    Torget vurderinger
    11
    Skremmende....... "Askviks intonasjon ER jo helt avgjørende OG påvirkes lett av hvor kaffekoppen står (DET vet vel alle med lydreproduksjon og musikk som hobby)

Glad jeg har noen nye resonansdempende føtter til streamer'n og linear psu til Schumann- generatoren på vei hit (DA skal du sjå.....) mvh K

Neste er å begynne og kikke på grunnmur og sementblanding, helt sikker på at det er masse og hente der.... ;-)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    En flott rapport hos en god kar som ønsker å tone dette cirkuset litt ned, men like vel beholde lyd og musikkgleden🎶

Naim bokser har et flott ytre og gjør jobben godt nok som du skriver😊
    Vi kan fort bli flere på denne stien ettersom tiden flyr og flere og flere av oss driter i om kaffekoppen står på høyre eller venstre side😂

PS:…. Men det beste er å ha en 🍮 på hver side😎

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Glad jeg har noen nye føtter til streamer'n og linear psu til Schumann- generatoren på vei hit (DA skal du sjå.....) mvh K
    Skal nok mindre til for å skremme deg som hører om musa fiser i dur eller moll... 🙈😆

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En flott rapport hos en god kar som ønsker å tone dette cirkuset litt ned, men like vel beholde lyd og musikkgleden🎶

Naim bokser har et flott ytre og gjør jobben godt nok som du skriver😊
    Vi kan fort bli flere på denne stien ettersom tiden flyr og flere og flere av oss driter i om kaffekoppen står på høyre eller venstre side😂

PS:…. Men det beste er å ha en 🍮 på hver side😎

gismo
    Har ikke akkurat inntrykk av at det går den veien med deg...

"InAkustik Exzellenz /InAkustik Air Reference / 2 x Isotek Evo3 Isoplug / English Electric EE1 / SBooster BOTW mkII / NorStone / IsoAcoustics Gaia III-Pucks / FibroTech / Sonitus Acoustics / SSD-TIDAL-Qobuz"
    😎😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med ny spilledåse @srtorp!
    Hvis det fremdeles spiller like bra som da jeg hørte oppsettet ditt, er du på mer enn trygg grunn både audiofilt og visuelt 😊
    Mitt snev av OCD og at jeg er høyrehendt tilsier at jeg ville byttet plass på platespiller og spilledåse. Da kan du plukke frem en plate, sette den på, uten å bevege deg, i en glidende bevegelse 😆

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.234
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1

"InAkustik Exzellenz /InAkustik Air Reference / 2 x Isotek Evo3 Isoplug / English Electric EE1 / SBooster BOTW mkII / NorStone / IsoAcoustics Gaia III-Pucks / FibroTech / Sonitus Acoustics / SSD-TIDAL-Qobuz"
    😎😆
    "Kaffen" der oppe i ødemarka, må gjøre noe med kjøpe lysten... mon tro hva slags kaffe det er ?? Neppe latte.......... 🤭

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.242
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med ny spilledåse @srtorp!
    Hvis det fremdeles spiller like bra som da jeg hørte oppsettet ditt, er du på mer enn trygg grunn både audiofilt og visuelt 😊
    Mitt snev av OCD og at jeg er høyrehendt tilsier at jeg ville byttet plass på platespiller og spilledåse. Da kan du plukke frem en plate, sette den på, uten å bevege deg, i en glidende bevegelse 😆
    Er ikke i mål før jeg kan gjøre alt liggende i fosterstilling.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

😎😆
    Maybe one day blues.... one day 😎

gismo

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.991
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Tiden flyr fort Blues. Uniti Nova, og det samme med min Uniti Star kom på markedet for 8 år siden. Så, helt nye er de jo ikke lenger 😊. Jeg var nok en av de første som fikk Star. De var litt forsinket ut på markedet, og jeg hentet min samme dag de første kom til forhandlere
    IMG_0303.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tiden flyr fort Blues. Uniti Nova, og det samme med min Uniti Star kom på markedet for 8 år siden. Så, helt nye er de jo ikke lenger 😊. Jeg var nok en av de første som fikk Star. De var litt forsinket ut på markedet, og jeg hentet min samme dag de første kom til forhandlere
    Vis vedlegget 1123667
    Jøsses! Rene pioneren du E. 🙂👍
    Jeg vet jo at disse ikke kom i går, men var ikke klar over at det er åtte år sida de ble lansert. Jeg følger ikke veldig nøye m på "Brit-fi". De er vel likevel av de nyere tingene til Naim (?) Uansett synes jeg den var smart og fin til hverdagsbruk. Du har vel også en Leben, som også er en lekker ting å ha på benken. 🙂

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20250526_225629.jpg

Stevie Nicks er 77 år i dag. 🎈
    Hvem skulle tru det?🤪
    stevie-nicks-1980-v0-rcc4a10xoynd1.jpeg

Hennes solodebut ; Bella Donna.
    IMG_20250526_225009.jpg

Med Tom Petty på laget blir det ikke verst.

Stevie Nicks har hatt flere enn 40 US top 50 hits og solgt mer enn 120 mill album.
    Hun har skrevet mange av Fleetwood Macs mest kjente låter. F eks Dreams, Rihannon, Landslide, Gipsy, Sara, Gold Dust Woman og Silver Springs. Den siste ble skrevet for albumet Rumours, men kom ikke med.

Rumours er som kjent, verdens beste pop-album.
    Så kanskje ikke så rart at nåløyet var trangt. 🙂

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra dame tell alderen å være ho blues😉🤗
    Men ungdommen kommer etter med stormskritt👍🏼🎶😅

gismo
    Søt den der. 😊
    Det er en flott cover av Dreams.
    Har sett den tidligere. Hun er flink, men likevel en slags kopi. Hun er visstnok 25 år da videoen er laget, så hun er eldre enn hun ser ut som.
    Stevie Nicks synes visstnok det var helt greit at hun gjorde en versjon.
    Nicks skrev sangen som er lista nr 9 av de all time 500 beste låtene av Rolling Stone.
    Antagelig er den en av de låtene som er covret mest i historien.

Lanie Gardner fikk en kjempeboost på karrieren etter sin fine versjon av Dreams.
    Nå får vi se hva Gardner får til på egen hånd. Denne er nokså ny.
    Jeg har ikke helt trua. 🙈
    Litt lunken, som du skjønner, @gismo 😉

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.991
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jøsses! Rene pioneren du E. 🙂👍
    Jeg vet jo at disse ikke kom i går, men var ikke klar over at det er åtte år sida de ble lansert. Jeg følger ikke veldig nøye m på "Brit-fi". De er vel likevel av de nyere tingene til Naim (?) Uansett synes jeg den var smart og fin til hverdagsbruk. Du har vel også en Leben, som også er en lekker ting å ha på benken. 🙂
    Jepp. Leben står i hovedanlegget i loftsstua :) .
    Naim'n ble lansert akkurat i momentet vi skulle flytte der jeg ønsket en løsning som kunne ta "alle" formater med en minimum av komponenter i hovedstua. Så, ja - min er også til "hverdagsbruk".
    Men, selv i et hovedoppsett så er min mening at Star - og ikke minst Nova - hevder seg skaplig, sett opp mot mye annet på markedet:).

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Men, selv i et hovedoppsett så er min mening at Star - og ikke minst Nova - hevder seg skaplig, sett opp mot mye annet på markedet:)."
    Det er mitt inntrykk også, @ptb . 🙂

• Liker
    Reaksjoner: ptb

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Søt den der. 😊
    Det er en flott cover av Dreams.
    Har sett den tidligere. Hun er flink, men likevel en slags kopi. Hun er visstnok 25 år da videoen er laget, så hun er eldre enn hun ser ut som.
    Stevie Nicks synes visstnok det var helt greit at hun gjorde en versjon.
    Nicks skrev sangen som er lista nr 9 av de all time 500 beste låtene av Rolling Stone.
    Antagelig er den en av de låtene som er covret mest i historien.

Lanie Gardner fikk en kjempeboost på karrieren etter sin fine versjon av Dreams.
    Nå får vi se hva Gardner får til på egen hånd. Denne er nokså ny.
    Jeg har ikke helt trua. 🙈
    Litt lunken, som du skjønner, @gismo 😉
    Syns denne var litt bedre da, fra hennes debut album😉

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Kos dere og nyt ferien🤗
    …. varmen kan nok fort bli i meste laget utover de nærmeste dagene der….men skitt au, dere som valgte☀🥵

gismo

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.234
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte og ønske go hælj til blåskogens nisser på to og fire ben
    😁 😁 😁 😁

Og jeg vet at det er mange som er spesielt musikkglade som frekventerer denne eminente tråden!!
    Jeg vil selvfølgelig gi dere en godbit som jeg syntes er brutalt vakker!!!
    Nå er jeg nok allerede godt kjent med Eddie Vedders eminente stemme som kan uttrykke så mye.

Syntes denne er i særklasse ærlig og flott produsert.
    "Akustisk" versjon

Det er bare og finne den på din favoritt streamingstasjon,
    og skru høyt opp og bare nyte deilig musikk.
    Dette er jo rimelig allround , så vil tro dette vil treffe mange av trådens bærme
    :cool:

Go Hælj alle sammen !!!!!

/JR

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig innlegg og godt musikktips @Deng1 👌
    Vedder er en mann som gjør mye bra musikk med både mening og nerve.

Fra Soundtracket til filmen Dead Man Walking som anbefales sterkt. Både musikken og filmen.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vi har vært i Spania noen dager.
    Godt vær, men kanskje noe varmere enn venta i månedsskiftet mai/juni.
    Varmegradene gjør at man må innrette seg deretter. Aksjonsradius blir litt innskrenket og væskeinntaket økes.
    Vi hadde noen fine dager med bade og byliv i Malaga, gjensyn med Alhambra i Granada (etter ca30år), besøk til Ronda og massevis av Iberico, oliven og annet godt å spise og drikke.
    Noen bilder fra turen for de som har interesse av slikt :

Pablo Picasso er født i Malaga og sitter på benken sin på Plaza de la Merced i evig tid.
    IMG_20250601_182127.jpg

STOR gatekunst i bydelen Soho, Malaga.
    IMG_20250601_123313.jpg

Utsikt over Malaga fra borgen Alcazaba.
    IMG_20250606_234904.jpg

Plaza de Toros, Malaga.
    IMG_20250606_234811.jpg

Lokalt øl :
    IMG_20250606_235329.jpg

Fruen mente porsjonen var litt i overkant.
    IMG_20250606_235609.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mens vi var i Andalucía, så har Maja vært på "bootcamp" sammen med bror Moses og halvbror, Mattis. Dvs hun har vært på vanntreningsleir i regi av Newfoundlandshundklubben.
    Hun som passer hund for oss når vi er på tur, hadde lyst til å prøve hvordan Maja fungerer i vannet. Jeg vet at hun svømmer bra, men vi har ikke trent øvelser.
    Det viste seg at Maja har det i seg, og hun kunne både svømme ut til folk å ta dem tilbake til land, og trekke båt i tau mens hun svømte til land.

IMG_20250605_121608.jpg

Hun fikk også godkjent svømme og redningsprøve,(SOR) så nå er hun kvalifisert til å delta i offisielle vannprøver.
    Maja er min Newfoundland nr 4 med SOR opp gjennom åra. Det er litt morsomt.😊

IMG_20250608_010747.jpg

I Italia brukes Newfoundlandshunder i profesjonell tjeneste som redningshunder i vann. Vi er ikke helt på det nivået. 😉

55c34c3ef22ba.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20250602_145834.jpg

Strør ut noen flere bilder fra Granada og etterhvert Ronda.
    Store deler av Spania var styrt av Maurerne fra 711-1492. Dette var folk som hadde forstand på kunst, kultur og estetikk. Dessuten var de usedvanlig gode i matte. Det står igjen noen få byggverk fra denne perioden av Spanias historie. All arkitektur og ornamentikk er blitt til på grunnlag av avansert matematikk og nøye utregnede geometriske former og mønstre.
    Dette kan man se i Alhambra, Granada.

Jeg var der for ca 30 år sida, men nå var det som å se det på nytt. De slipper inn et begrenset antall besøkende hver dag, og du får tildelt tidspunkt for når man kan gå inn i Nazrin-palasset. Dette har den konsekvensen at nå på sommertid må man kjøpe billetter flere uker på forhånd.
    Fordelen er imidlertid stor iom at anlegget i mye mindre grad er overflommet av turister slik at man får en bedre opplevelse og virkelig får sett mer uten alt for mye forstyrrelser.
    Bildene yter ikke rettferdig inntrykk.
    IMG_20250604_232349.jpg

IMG_20250602_155117.jpg

IMG_20250604_225237.jpg

IMG_20250604_224842.jpg

IMG_20250604_224646.jpg

IMG_20250604_224421.jpg

IMG_20250604_224800.jpg

IMG_20250602_152818.jpg

IMG_20250604_231217.jpg

IMG_20250602_145951.jpg

I bakgrunnen sees Sierra Nevada med snø på toppene.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen ganger i løpet av året arrangeres konserter i Alhambra.
    Her er scena hvor det foregår.
    IMG_20250602_161453.jpg

Noen kjenner sikkert dette konsertalbumet som Loreena McKennitt ga ut i 2007. "Nights From the Alhambra".
    Må ha vært nærmest magisk, (som folk sier om alt mulig.)
    IMG_20250608_100905.jpg

Hele konserten ligger ute på Youtube:

Tidal:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20250608_145101.jpg

Ronda er en by som først og fremst er kjent for to ting.
    Byen er delt i to av ei djup kløft, El Tajo, hvor det går ei imponerende stenbru fra den nyere bydelen over til den gamle.
    IMG_20250608_145144.jpg

Det er en pen gammel by. Romantisk vil noen si.
    Det blir sagt at hvis det skjærer seg med kjæresten på besøk i Ronda, da kan man like godt gi opp forholdet og finne seg en ny.
    IMG_20250608_144929.jpg

Jeg spanderte en ispinne på kjerringa for sikkerhets skyld. 😊

IMG_20250608_144805.jpg

Nei. Ikke Ku Klux Klan.
    Det er det katolske brorskapet som bærer de tunge helgenfigurene i påskeprosesjonen.

Utsikten fra Ronda utover de Andalusiske slettene er formidabel.
    IMG_20250608_144900.jpg

Ellers har byen Spanias eldste Plaza de Toros, tyrefekterarena, som fortsatt er i bruk.
    IMG_20250608_145358.jpg

Ronda sies å være den spanske tyrefektingens vugge.
    Hemingway bodde her, og besøkte byen mange ganger. Først og fremst for å se tyrefekting. Ronda skal ha gitt inspirasjon til "Solen går sin gang ", "Klokkene ringer for deg" og "Døden om ettermiddagen" .
    Da jeg var kjekk ung mann og ville være tøff, leste jeg Hemingway og så noen corridas i Spania da vi dro på Interrail.
    Var også å så okseløpet som holdes på San Fermin festen i Pamplona hvert år.
    Etterhvert som jeg ble voksen fikk jeg et helt annet syn på tyrefekting, og synes nå det er en vederstyggelighet som jeg tar fullstendig avstand fra.
    Det så ut til at tyrefekting skulle dø ut med forrige generasjon, men nå er visstnok interessen økende blant unge høyreorienterte spanjoler som vil løfte fram gamle spanske nasjonale tradisjoner.☹
    De holder på :
    IMG_20250608_145708.jpg

Det får holde fra Andalucía før vi går tilbake til trådens hovedtema, hund. 🙈😉

Hvis du har lyst til å utfordre deg sjøl
    (på eget ansvar):

f68dcdbb-13ae-4dca-9906-a22d00da4622_COVER.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte bilder! Jeg har vært et par ganger i Alhambra, men kun en gang i Ronda. Synes Ronda var så bra at det godt kunne vært omvendt, men så var det også tyrefekting da vi var der, og byen sydet av liv.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn