BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20240414_195432.jpg


    Det går jo an å gjøre flere andre ting i London, i tillegg til å gå på pub.😊
    Gå på ett av utallige museer f eks.
    De skumle gutta på et innlegg over her, er et foto som henger på veggen på Tate Modern.


    IMG_20240415_003214.jpg

    Her er meg med WHAAM! av Roy Liechtenstein bak. Bildet er fra1963.
    Det siste verket av Lichtenstein som er solgt, gikk på auksjon i 2017. Det gikk for svimlende 165.000 millioner dollar, eller med dagens elendige kronekurs :
    1795 785 750 norske kroner.
    Antagelig ingen av de som henger på TM er mindre verdt.
    IMG_20240415_165946.jpg


    Ved siden av Lichtenstein, er Andy Warhol den mest kjente av de såkalte Pop Art kunstnerne.
    - Bare å kjøpe, for disse holder seg bedre i pris enn HiFi og vinyl. 😆

    IMG_20240415_091356.jpg

    Andy Warhol; "Christ $9.98"
    (Negative and Positive) 1985-86.

    Tate Modern er verdens største museum for moderne kunst. Det ligger plassert i en ombygd, enorm, gammel turbinhall ved Themsen. Alle permanente utstillinger har gratis adgang. For andre skiftende utstillinger må man løse billett, men særlig dyrt er det ikke.

    IMG_20240414_195339.jpg

    Denne dama fikk ikke besøk av oss.

    Dette går en ikke over på en dag.
    Som sagt er samlingen diger.
    Et lite utvalg :
    IMG_20240415_090455.jpg

    Fin maskin. Uvisst til hvilket formål.

    Et "veggteppe" i anseelig format:
    IMG_20240415_090354.jpg


    IMG_20240415_213833.jpg

    Picasso er kanskje ikke det mest spennende her, men representert, og trolig noe av det eldste.

    Nesten hifi-relatert. Et tårn laget av radioer.
    Alle lyser og spiller, - samtidig.🤩
    IMG_20240415_090234.jpg


    Og til slutt, noe for dem som er opptatt av akustiske tiltak og diffisorer. 😆
    IMG_20240415_213720.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 1015835

    Det går jo an å gjøre flere andre ting i London, i tillegg til å gå på pub.😊
    Gå på ett av utallige museer f eks.
    De skumle gutta på et innlegg over her, er et foto som henger på veggen på Tate Modern.


    Vis vedlegget 1015792
    Her er meg med WHAAM! av Roy Liechtenstein bak. Bildet er fra1963.
    Det siste verket av Lichtenstein som er solgt, gikk på auksjon i 2017. Det gikk for svimlende 165.000 millioner dollar, eller med dagens elendige kronekurs :
    1795 785 750 norske kroner.
    Antagelig ingen av de som henger på TM er mindre verdt.
    Vis vedlegget 1015797

    Ved siden av Lichtenstein, er Andy Warhol den mest kjente av de såkalte Pop Art kunstnerne.
    - Bare å kjøpe, for disse holder seg bedre i pris enn HiFi og vinyl. 😆

    Vis vedlegget 1015798
    Andy Warhol; "Christ $9.98"
    (Negative and Positive) 1985-86.

    Tate Modern er verdens største museum for moderne kunst. Det ligger plassert i en ombygd, enorm, gammel turbinhall ved Themsen. Alle permanente utstillinger har gratis adgang. For andre skiftende utstillinger må man løse billett, men særlig dyrt er det ikke.

    Vis vedlegget 1015871
    Denne dama fikk ikke besøk av oss.

    Dette går en ikke over på en dag.
    Som sagt er samlingen diger.
    Et lite utvalg :
    Vis vedlegget 1015874
    Fin maskin. Uvisst til hvilket formål.

    Et "veggteppe" i anseelig format:
    Vis vedlegget 1015875

    Vis vedlegget 1015879
    Picasso er kanskje ikke det mest spennende her, men representert, og trolig noe av det eldste.

    Nesten hifi-relatert. Et tårn laget av radioer.
    Alle lyser og spiller, - samtidig.🤩
    Vis vedlegget 1015876

    Og til slutt, noe for dem som er opptatt av akustiske tiltak og diffisorer. 😆
    Vis vedlegget 1015880
    Been there, done that.

    Kan ikke helt se at Tate sin definisjon av god kunst er sammenfallende med min, men meg om det....... :rolleyes:

    Vi brukte en formiddag på Tate. og jeg satt hele tiden igjen med en følelse av wow, hvordan kom noen på å lage det der? Det som hele tiden uteble, var følelsen av wow, fy søren så flott det der var!

    YMMV, som det heter.......

    Mvh
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig å forstå verdiene i dette og ennå vanskeligere å like😅🤣
    Trur je åsså hadde satset mest på pub og øl😎

    gismo
    Det ene utelukker ikke det andre.😊

    Free Your Mind
    -and Your Ass Will
    Follow.

    Hva som er god og interessant kunst strekker seg godt utafor det som er vakkert.
    For et par år sida var jeg på Uffizi-galleriet i Firenze og så renesseansekunst som var sjokkerende og politisk sprengstoff på 14-15 hundre-tallet.
    At mine foto fra Tate i det hele tatt vekker reaksjoner på et hifi-forum hvor folk ikke diskuterer kunst eller er spesielt opptatt av av dette sier en del.

    Det er nærliggende å sammenligne kunst med musikk. Vi er jo aldeles ikke enige om hva som er god og dårlig musikk. For min egen del har dette i stor grad også forandret seg gjennom mitt levde liv. Kultur er ikke noe konstant. Det har dessuten økonomiske komponenter.

    Hvilken verdi man setter på objekter, er et interessant spørsmål.
    Ikke noen direkte parallell, men likevel noe som toucher:
    Tidligere i år så jeg en dokumentar om diamanter. "Nothing lasts forever".
    Meget severdig.
    Hvorfor er de mye verdt ?
    Ikke fordi det er lite av dem. Diamanter av beste kvalitet kan fremstilles syntetisk.
    Diamanthandel i verden er strengt kontrollert pga monopol. Det meste av rådiamanter blir slipt i India. Det slippes kun en "nødvendig" mengde på markedet for å holde prisene oppe. Dette bygger oppunder en forestilling om at diamanter er noe av det fineste man kan eie og selvsagt også å gi. Særlig til sin utkårede eller kjære. Så og si gjenspeiler prisen på diamanten hvilken verdi kvinnen har. (eller hvilket som helst annet kjønn)
    Det er kjent blant de som er involvert i handelen av diamanter at en ganske betydelig prosentandel av "ekte" diamanter er syntetisk fremstilt, og blandes med de som er utminert (ekte). Dette skjer der diamantene blir slipt. Dette holdes godt skjult for markedet. Diamantenes verdi er i og for seg en løgn, men etterspørselen er der.

    Litt sånn som hifi-kabler? 🙈😊

    Litt ute på vidda her, men refleksjoner er ikke farlige.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20240415_184829.jpg

    Så "Back to Black", filmen om Amy Winehouse på kino nå i kveld. Ikke dårlig, og man får et visst innblikk i perioden rundt hennes viktigste karriereår. Dessuten hvilke inspirasjonskilder hun hadde, og hennes store forkjærlighet til jazz.
    Likevel vil jeg si at dokumentaren "Amy", som kom i 2015, er såpass mye bedre at denne nye filmen framstår som litt unødvendig.
    Men vi har en ny Nick Cave-sang her da.
    "Song for Amy" .

    Filmen var morsom å se for meg som var i Camden for kun et par dager sida.
    Winehouse hadde sin tilhørighet her, og ble først kjent på de små spillestedene i Camden Town.


    IMG_20240416_000849.jpg


    IMG_20240412_121651.jpg

    Camden på DAGTID vil jeg ikke anbefale.
    Jeg fikk et overveldende masete inntrykk av utallige skrot og "jalla-boder", og småsjapper hvor alle vil selge deg noe søppel du ikke har bruk for.
    På brua sitter en blid og opplagt "pønker" som lar seg avbilde sammen med turistene. På plakaten han holder står det "Help punk get drunk 2£". Ikke nok med at det kun handler om posering men man tar også betalt for tullballet.
    Nysgjerrige turister dominerer gatebildet.
    IMG_20240414_114613.jpg

    Jeg er ikke så naiv at jeg tror ting er slik som for 20-30 år sida, men opplevelsen var rett og slett forferdelig.

    Overraskelsen ble derfor nokså stor da klokka gikk mot fredrag kveld.
    Da ble det helt andre folk som tok over byen. Mange unge som var ute og festa, og satte et annet preg på området. Mye liv på puber og utesteder, og også flere plasser med live-musikk.
    Camden er to ulike ting.
    Bokstavelig talt som Dag og Natt
    IMG_20240412_221148.jpg

    IMG_20240412_201052.jpg

    IMG_20240412_220957.jpg

    IMG_20240412_220719.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20240416_020458.jpg

    Det er flere ting som ikke er som det engang var i London. Jeg husker Virgin og HMV fra tidligere besøk. Riktig nok lenge sida, på 80 tallet. Begge var godtebutikker for platekjøpere. Det var tusenvis av plater i flere avvdelinger over flere etasjer.
    Jo, det selges musikk i fysisk format i dag også, men jeg synes det virker som det er vel så mye av såkalte merch-produkter. T-skjorter, luer, plakater, badges, stoffmerker, kopper og kar, og de utroligste ting med bilde eller logo av f.eks. Beatles, Stones, Pink Floyd, The Cure, Joy Division, Abba, - you name it.
    Pris på plater på HMV Oxford Street, er omtrent som her hjemme.
    IMG_20240416_020651.jpg

    IMG_20240416_020617.jpg


    CD revival? 😆
    IMG_20240416_020825.jpg


    Man må jo ha noe å avspille de dyrebare vinylskivene på. 🙂 Her selges det slike også.
    Jeg nøyer meg med å si at Lenco er heller ikke hva det var. 🙈
    IMG_20240416_020723.jpg
    IMG_20240416_020750.jpg


    Dette høres kanskje ut som en melankolsk fortelling, og surving over ei tapt tid, men sånn er det ikke. Alltid morsomt å se på plater 😊🤩

    IMG_20240416_084626.jpg

    Bukt vinyl å få kjøpt i massevis av mindre sjapper, men det ble ikke brukt mye tid på dette, ettersom vi reiser lett.
    One's too many, and a hundred ain't enough. 🙈😆
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen drops fra gatelangs.
    IMG_20240415_002153.jpg
    IMG_20240414_190505.jpg
    IMG_20240412_133230.jpg
    IMG_20240412_112504.jpg


    IMG_20240410_175817.jpg

    Ikke alle ^,
    men det er noen som har penger i denne byen.
    IMG_20240416_085952.jpg

    Ok leilighet, men ikke akkurat Buckingham Palace. Merk leieprisene pr uke og pr måned. 🙈

    Fine biler
    IMG_20240411_232839.jpg
    IMG_20240411_232129.jpg

    Nissan Figaro. Den har jeg aldri sett før.
    Ser 60-talls ut, men ble produsert 1991.
    Kun det ene året for det japanske markedet i et antall på vel tjue tusen biler.

    IMG_20240410_174850.jpg

    Dyreliv i Londons mange store, flotte parker.
    IMG_20240415_001019.jpg
    IMG_20240411_104507.jpg

    Millennium Bridge med St.Pauls bak.
    Themsen og City:
    IMG_20240411_104229.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for reiseskildring (så langt). Har de fortsatt det store Mark Rothko rommet på Tate?
    Takk for hyggelig respons Burn.
    Jeg tror ikke Mark Rotkho-rommet var på utstilling nå. Vi så ikke alt som finnes her, men etter det jeg har funnet ut, så er Rohtko- bildene utlånt til en utstilling i Paris fra høsten - 23. Da vil jeg tro de kommer tilbake i løpet av året (?)
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Det ene utelukker ikke det andre.😊

    Free Your Mind
    -and Your Ass Will
    Follow.

    Hva som er god og interessant kunst strekker seg godt utafor det som er vakkert.
    For et par år sida var jeg på Uffizi-galleriet i Firenze og så renesseansekunst som var sjokkerende og politisk sprengstoff på 14-15 hundre-tallet.
    At mine foto fra Tate i det hele tatt vekker reaksjoner på et forum hvor folk først og fremst ikke er opptatt av kunst sier en del.

    Det er nærliggende å sammenligne kunst med musikk. Vi er jo aldeles ikke enige om hva som er god og dårlig musikk. For min egen del har dette i stor grad også forandret seg gjennom mitt levde liv. Kultur er ikke noe konstant. Det har dessuten økonomiske komponenter.

    Hvilken verdi man setter på objekter, er et interessant spørsmål.
    Ikke noen direkte parallell, men likevel noe som toucher:
    Tidligere i år så jeg en dokumentar om diamanter. " Nothing lasts forever".
    Meget severdig. Hvorfor er de verdt mye?
    Ikke fordi det er lite av dem. Diamanter av beste kvalitet kan fremstilles syntetisk.
    Diamanthandel i verden er strengt kontrollert pga monopol. Det meste av rådiamanter blir slipt i India. Det slippes kun en "nødvendig" mengde på markedet for å holde prisene oppe. Dette bygger oppunder en forestilling om at diamanter er noe av det fineste man kan eie og selvsagt også å gi.Særlig til sin utkårede eller kjære. Så og si gjenspeiler prisen på diamanten hvilken verdi kvinnen, eller hvilket kjønn det nå er, innehar.
    Det er kjent blant de som er involvert i handelen av diamanter at en ganske betydelig prosentandel av "ekte" diamanter er syntetisk fremstilt, og blandes med de som er utminert (ekte) der diamantene blir slipt. Dette holdes skjult for markedet. Diamantenes verdi er i og for seg en løgn, men etterspørselen er der.

    Litt sånn som hifi-kabler? 🙈😊

    Litt ute på vidda her, men refleksjoner er ikke farlige.
    Det vakreste som kan kjøpes for penger er høyttalere og fluestenger!
    Og Porsche 930/964...
    De to førstnevnte har jeg mange av hver. De siste, derimot..

    M
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelig respons Burn.
    Jeg tror ikke Mark Rotkho-rommet var på utstilling nå. Vi så ikke alt som finnes her, men etter det jeg har funnet ut, så er Rohtko- bildene utlånt til en utstilling i Paris fra høsten - 23. Da vil jeg tro de kommer tilbake i løpet av året (?)
    Du har ikke gått glipp av noe, IMO. Har sett den utstillingen, og har aldri vært så underveldet i hele mitt liv. Det kan selvsagt tenkes at andre får hakeslepp av en uendelig rekke bilder av monokrome firkanter i svart, grønt, blått og oransje, men meg beveger det bare til et stort gjesp.

    Mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.496
    Antall liker
    35.350
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Flotte bilder, merker at jeg savner London til tross for at jeg var der tre ganger i fjor.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.390
    Antall liker
    11.127
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Du har ikke gått glipp av noe, IMO. Har sett den utstillingen, og har aldri vært så underveldet i hele mitt liv. Det kan selvsagt tenkes at andre får hakeslepp av en uendelig rekke bilder av monokrome firkanter i svart, grønt, blått og oransje, men meg beveger det bare til et stort gjesp.

    Mvh
    Så er vi forskjellige. Jeg ble overrasket over hvor emosjonelt jeg reagerte på noe som tilsynelatende bare er store fargeflater.
    Edit. Men det er lenge siden, er nysgjerrig på om jeg ville reagert likedan nå.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen bytur uten hifi... 🙈😊
    IMG_20240411_164945.jpg

    Jeg avslutter Londonturen med noen bilder fra Audio Lounge. Denne butikken ligger i Marelybone ikke langt unna Oxford Street.

    IMG_20240416_103828.jpg

    YG i vinduet.

    Dette er en av de mest kjente og velassorterte hifi-butikkene i GB.
    Noe tid til lytting ble det ikke, men jeg ble ønsket velkommen og fikk se meg om, sjøl om det åpenbart ikke lå noe kundepotensiale i meg.

    Mye Brit-fi, men også Rockport, Focal, YG, Burmester,, Nagra og andre importmerker.

    Sugden i flere farger. Her en blå.
    IMG_20240416_102833.jpg



    IMG_20240416_103510.jpg

    Tannoy Prestige Autograph Mini.
    High end tilpasset engelske stuer som ofte er små. Veldig små.

    Naim og Tannoy.
    IMG_20240416_103126.jpg

    Legg merke til platespilleren på toppen.
    Jeg håper det er en spøk. 😊




    Crystal Cable er ikke så kjent i Norge.
    Eksklusivt kabelmerke i UK.
    IMG_20240416_104147.jpg

    IMG_20240416_103045.jpg

    Kompakt anlegg hvor man ser at firmaet ikke bare lager kabler. Crystal Cable høyttalere og Burmester elektronikk. Flott anlegg, men prisen er ikke riktig så kompakt.


    IMG_20240416_102936.jpg

    Nagra er lekkert, men har aldri vært spesiellt billig. DAC priset til 22.000£. Det skulle bli omtrent 300.000 norske kroner.

    Ut fra hva jeg kunne se hadde de alle modeller av SME utstilt.
    Også løse armer. Her et par platespillere :
    IMG_20240416_103624.jpg

    IMG_20240416_104021.jpg



    Slutt for denne gang. 🇬🇧🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kom meg over fjellet. Karmana har fått besøk fra en innlending.
    Og tro det eller ei. - sola skinner for andre dag i Bergen. ☀

    Jeg drister meg til en liten omtale etter første kveld i stua her.
    Jeg kjenner verten godt fra tidligere besøk, og gjenbesøk, og alt pleier å holde god standard.😊👍
    Mat fra havet var som sagt veldig godt.
    Lyd og musikk er excellent.
    Vi liker en del av samme musikken, og her spilles det ganske mye rockerelaterte greier.
    Noe stereoanlegget her er svært godt egnet for.
    IMG_20240418_082520.jpg

    Babell i morgensol. Med en praktfull sjøutsikt bakenfor.

    Et subjektivt inntrykk:
    Uten at jeg har så god audio-hukommelse som jeg helst vil tro, så spiller det hvertfall ikke dårligere nå enn sist jeg var på besøk hos Karmana. Ganske så sikker på at det er bedre. Her kan man dra på skikkelig uten at det blir skarpt og kantete, eller at lyden flyter ut. Lyden er uanstrengt, og det jeg forbinder med digitale artefakter er fraværende.
    Denne Ayre elektronikken med en av de fineste integrerte forsterkere jeg har sett, gjør en super jobb. DACen er helt sikkert også viktig for resultatet.
    Det virker som Ayre-greiene har en litt egen signatur. Dette mener jeg med positivt fortegn. Jeg synes transistoramper ofte får et anlegg til å låte for tørt etter min smak. Dette tenker jeg ikke på her.
    IMG_20240418_082444.jpg

    De vet åpenbart hva de holder på med de som lager Ayre-produktene.
    Det er ganske kostbare saker, men det går an å forstå hvorfor. Både når en ser design, fit and finish, og ikke minst når jeg hører lyden de medvirker til å reprodusere.

    Ayre virker å være en knallmatch med Rosita Babell høyttalerne.
    Hurtighet og smekk er der som jeg husker det fra tidligere. Like ens størrelsen på lydbildet. Ikke så stort som hos meg, hverken i høyde eller bredde, men det er ikke riktig å kalle det smått.
    Anlegget låter organisk og forholdsvis varmt. På dette området tror jeg at ting har blitt enda bedre. Hvertfall i fht hva som er lagret i hjernebarken hos meg.
    Scenen står foran en som faststøpt.
    Denne egenskapen synes jeg er spesielt bra i dette oppsettet. Langt bedre enn slik jeg har det hjemme. Det blir helst slik at jeg sammenligner med hvordan jeg oppfatter min egen lyd. Altså hjemme. Jeg er klar over at det ofte er slik at en må "lytte seg inn" på ting en ikke er vant til å høre. Etterhvert hører man da andre kvaliteter, styrker og svakheter. Ikke bare det en tror er forskjeller.

    Når det kommer til hva man gjerne kaller transparens, så matcher ikke Babell og Ayre, magnestater og rør.
    (der kom det..🙈🤪)
    Det låter ikke så lett og luftig her som hos meg. I fht mange andre apekister har Rosita absolutt ikke noe å skamme seg over.
    Noe annet jeg synes er hakket høyere opp hos meg, er det som utlendingene kaller timbre. På norsk er nærmeste ord klangfarger. Kan ha noe å gjøre med rør/ ikke rør i kjeden, slik jeg tenker.
    At høyttalerne er plassert foran store vinduer later ikke til å medføre problemer mht akustikk. Så vidt jeg vet er det ikke foretatt målinger i rommet her. Jeg hører ikke at det er noe problemer mtp refleksjoner, eller at rommet "synger med" sånn at det oppleves urealistisk eller rart.
    Det jeg hører er i stor grad troverdig.
    Egentlig på all slags musikk jeg prøvde meg på.
    Sentralt i oppsettet står en diger bamse av en REL-sub. Her er det ressurser nedover.
    Forrige gang jeg hørte Karmanas system, så ville gismo og jeg ha litt mer gain i bassen.
    Det kunne ønsket meg nå også. Det er ikke noe i veien for å få til dette annet enn eieren ikke vil ha dette etter mine ønsker. 🙈😊
    Heller etter hva han sjøl synes låter best.
    Som vanlig med bruk av subwoofer har innspillinger og type musikk mye å si for hvordan suben virker i rommet.
    Jeg er ikke i tvil om at vinyllyden har hevet seg et par hakk siden forrige gang.
    De som rynker på nesa av Rega skulle høre dette. Noe annet enn innstegsmodellene kan jeg trygt si. Vi hørte omtrent like mye vinyl som streaming, og sjøl om det først og fremst er på digitalt det satses på mht kilde, så er det nå album jeg heller foretrekker avspilt på vinyl. Men ikke alltid. Sånn er det hjemme hos meg også.

    Dette anlegget låter nokså ulikt mitt eget, men likevel liker jeg det jeg hører svært godt. Det er flere sider ved dette systemet som overgår det jeg har i egen stue.
    Det er mer attack og mindre høflighet, sjøl om det ikke er brutalt eller uhøvlet.
    Veldig god balanse slik sett (hørt).
    Det er akkurat som det går litt fortere i svingene. Rett og slett engasjerende og morsomt. Særlig når det spilles rock n roll.
    Det er nesten så stereoanlegget deler personlighet med eieren. 😊

    Jeg vil også nevne at oppsettet evner å gjengi innspillinger som langt fra er perfekte på en måte som gjør at musikken blir det viktige. Altså ikke slik at man sitter å hører etter lyd og verst, - ulyd.
    Både Lou Reed og Creedence låter knall, og da er man kommet ganske langt, etter mitt syn. 🥰

    IMG_20240418_010318.jpg

    IMG_20240418_090752.jpg



    Så ble jeg endelig overbevist om at denne må inn på vinyl.
    IMG_20240418_090626.jpg




    Ølet som blir servert er fra øverste hylle, og det er vanskelig å finne noe å klage på.
    IMG_20240418_010118.jpg


    Likevel må jeg si at jeg ble litt betenkt da jeg så hva slags leketøy hunden i huset har. 🙈😆
    IMG_20240418_010029.jpg
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.771
    Antall liker
    3.762
    Torget vurderinger
    1
    Hm Verten har skrevet i sin tråd at planen var å servere godt med alkohol til den mystiske gjesten før hi-fien ble spilt på, mon tro om dette har slått til . :ROFLMAO:
    For øvrig en fin beskrivelse av anlegget til Foldnes kongen.🤭
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hm Verten har skrevet i sin tråd at planen var å servere godt med alkohol til den mystiske gjesten før hi-fien ble spilt på, mon tro om dette har slått til . :ROFLMAO:
    For øvrig en fin beskrivelse av anlegget til Foldnes kongen.🤭
    Det er vel egentlig ikke noe en trenger å stikke under en stol, at korrupsjon og manipulering av persepsjon er en vei å gå. 😆
    Men takk. 🙂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn