Blitz!

S

Slubbert

Gjest
Smorte24 skrev:
bjornh skrev:
Å sammenlikne Blitz med nazismen er å være på ville veier..!
På hvilken måte?
Blitz er et ungdomshus hvor de vil være autonome, fri fra myndighetenes åk, gi finger'n til storsamfunnet, spille i band og røyke hasj. Det er i seg selv positivt og nødvendig, som en motvekt til A4-kverna som før eller siden sluker 99.9% av befolkningen og moser den til en konform velling av hjernedød kjedsommelighet. Nynazister på den annen side er rene hatorganisasjoner hvor de dyrker hatideologi og ønsker å utrydde alt og alle som er annerledes. Det er en temmelig stor forskjell.

Fytte rakkern så kjedelig verden hadde blitt om alle var besteborgere og det ikke eksisterte alternative miljøer som Blitz, Ungdomshuset, Uffa, Christiania osv. At organisasjoner som Blitz har en tendens til å kuppes av demagoger ala Lillevolden og bli sterkt hierarkiske og internt autoritære, er en naturlig konsekvens av deres sosialistiske ideologi, som selv i småskala fører til korrupsjon og angiveri. Selvsagt er de vilt forstyrrede når de tror at sånt kan fungere i storskala samfunn, men face it, de jevne blitzer skjønner ikke mye av politikk og har en nokså skrudd verdensanskuelse (stort sett begrenset til at USA, Israel og Oslo Kommune er slemminger og at halve befolkninger er nazister). Det de trengs for er engasjementet, musikken og den generelle motvekten mot kverna. Den dysfunksjonelle sosialismen gjør at de aldri vil bli en maktfaktor uansett, det er selvregulerende fordi det aldri kan fungere i større skala. Blitz er en adspredelse, en kilde til god musikk, kritikk mot myndighetene/staten og av og til endog en orginal tanke. At det blr litt bråk i ny og ne får så være.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg står fast ved at å være medlem av NDL så viser man nazistiske sympatier. Det finnes andre steder man kan engasjere seg mot innvandring, så når man velger en organisasjon som helt åpent samarbeider med britiske nazister så... walks like a duck, talks like a duck, hangs with ducks...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.209
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
Smorte24 skrev:
bjornh skrev:
Å sammenlikne Blitz med nazismen er å være på ville veier..!
På hvilken måte?
Blitz er et ungdomshus hvor de vil være autonome, fri fra myndighetenes åk, gi finger'n til storsamfunnet, spille i band og røyke hasj. Det er i seg selv positivt og nødvendig, som en motvekt til A4-kverna som før eller siden sluker 99.9% av befolkningen og moser den til en konform velling av hjernedød kjedsommelighet. Nynazister på den annen side er rene hatorganisasjoner hvor de dyrker hatideologi og ønsker å utrydde alt og alle som er annerledes. Det er en temmelig stor forskjell.

Fytte rakkern så kjedelig verden hadde blitt om alle var besteborgere og det ikke eksisterte alternative miljøer som Blitz, Ungdomshuset, Uffa, Christiania osv. At organisasjoner som Blitz har en tendens til å kuppes av demagoger ala Lillevolden og bli sterkt hierarkiske og internt autoritære, er en naturlig konsekvens av deres sosialistiske ideologi, som selv i småskala fører til korrupsjon og angiveri. Selvsagt er de vilt forstyrrede når de tror at sånt kan fungere i storskala samfunn, men face it, de jevne blitzer skjønner ikke mye av politikk og har en nokså skrudd verdensanskuelse (stort sett begrenset til at USA, Israel og Oslo Kommune er slemminger og at halve befolkninger er nazister). Det de trengs for er engasjementet, musikken og den generelle motvekten mot kverna. Den dysfunksjonelle sosialismen gjør at de aldri vil bli en maktfaktor uansett, det er selvregulerende fordi det aldri kan fungere i større skala. Blitz er en adspredelse, en kilde til god musikk, kritikk mot myndighetene/staten og av og til endog en orginal tanke. At det blr litt bråk i ny og ne får så være.
Mitt inntrykk av Blitz er at mange av de ungdommene har foreldre med høyere utdanning, og mange av dem er noe over middels politisk skolerte/bevisste. De fleste jeg har kjent som har vært innom det miljøet har for øvrig ikke snakket stort om Lillevolden. De fleste har såvidt sett han, i beste fall. De snakker om musikk, kafé og de aktivitetene som er hverdag der.

Og de fleste med fascistiske/nazistiske sympatier, har ofte vært proppfulle av fordommer og hat mot andre mennesker. Det triste er at de fleste av dem leger skylda på andre fordi de ikke oppnådde mer i livet enn de var i stand til.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det slår meg at enkelte har et veldig unyansert syn på Blitz, og tror det er et stort møterom der Lillevolden preker til forsamlingen sin av nyttige idioter fra et podium. Slik er det nok ikke, og de fleste som har vært innom har neppe noensinne pratet med Lillevolden. Han representerer en gruppe på Blitz. Skriver jeg, som aldri har satt mine føtter innenfor dørene. Men det har garantert ikke de som kritiserer Blitz enøyd heller.

G

Gjestemedlem

Gjest
Smorte24 skrev:
Gratulerer igjen har dere kapret en tråd, denne tråden heter Blitz og likevel har dere igjen fått det til å handle om hvor dumme nazister er eller andre som er imot dagens innvandring.

Når jeg tenker etter så var kanskje ikke 10 personer så dårlig for NDL, jeg mener det finnes vel mellom 3-4oo innvandrerorganisasjoner, og i tillegg så kommer det vel 50-60 anti rasisme organisasjoner inkludert Blitz og de samlet vel bare litt over 1000 personer.

Leste på nettet at Blitz hindret israelere å sette opp stand på reiseliv messen, er ikke dette veldig lik nazismen da?

Eneste forskjellen er vel at Blizerne ikke har de samme ressuserne som nazistene, jo jeg kom på en forskjell til nazistene jobbet det gjør jo ikke Blitzerne.

Leste også at 110 Blitzere var på vei til en tatoverings butikk i mars i år fordi det kunne være et opphold sted for nynazister, Blitzere har ingen rettigheter til å gjøre dette.

Leste også at Baluba sa at du var rasist hvis du støttet NDL, nå har vel alle foreninger som har vært skeptisk til innvandring blitt kalt rasister, FRP og deres velgere har vel også blitt kalt rasister i alle år.

Ser også at de samme personene har kapret religion tråden, de forsvarer at muslimer generelt er engler og de kristne er satans sønner.

32% av muslimene i England er for shahira lover, jeg vil jo si at 1/3 ikke akkurat er bare noen få. De holdt også en demostrasjon for at England skulle innføre shahira lover.

Men hvis vi synes dette er skremmende og ikke vil ha dette i Norge da er man rasist, for meg er dere ikke noen bedre enn de som støttet tyskerne 40-45.

Jeg håper virkelig at HFS legger ned off topic fordi slik det er nå blir hver eneste tråd klikken ikke er enig i blir kapret.

>& /dev/null

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.209
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
>& /dev/null
Jøss, dataspråk. ;D Hva med Format C:\ ?
Det blir ikke riktig helt det samme... ;D -i dette tilfellet mener Gjestemedlem at "noen ikke trenger bry seg med å klage"..!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
>& /dev/null
Jøss, dataspråk. ;D Hva med Format C:\ ?
Det blir ikke riktig helt det samme... ;D -i dette tilfellet mener Gjestemedlem at "noen ikke trenger bry seg med å klage"..!
Nå har jo Totte gitt alle som ikke tilhører "klikken" en tråd der vi har forbud mot å skrive en eneste karakter, så da har jo de som er allergiske mot klikken en egen tråd der de ikke kan bli forfulgt av slemminger. På tide å slutte med klagingen?

Da jeg i sin tid klaget over å møte på så mange negative holdninger som jeg til daglig kan oppleve går ut over små barn fikk jeg beskjed om å klappe igjen, og akseptere at meningene finnes her. Det var jo bare å forlate forumet hvis det plaget meg så voldsomt, og jeg tipper at Smorte ikke hadde noen avvikende mening om mine frustrasjoner. Så for han var det helt ok at en far skal utsettes for holdninger som hans egen sønn blir plaget av gjennom mobbing. Ingen hensyn skulle tas til slikt, noe jeg i og for seg har sagt meg enig i.

Men at han, en diger voksen mann, skal få kastet blår i øynene - KORSFEST OG DØ! Det forteller ganske mye om han tanker om demokrati og frie meninger. Sålenge det går utover små barn er det ok å mene hva som helst hvor som helst, men irriterer det en voksen mann så må det fjernes for enhver pris. For Smorte er ingen demokrat. I hans verden burde alt annet enn det til høyre for FrPs mest liberale tilsynelatende være forbudt. Omtrent like demokratisk som Lillevolden tror jeg vi kan si at hans holdning til andres ytringer er.

G

Gjestemedlem

Gjest
Andy skrev:
Knebling av ytringsfriheten. Det er slik våre politisk korrekte venstreradikale vil ha det.

Snart tør ingen si imot i frykt for reprisalier og stemplett som rasist. Trist! :-\

http://www.dagbladet.no/2011/04/15/nyheter/demonstrasjon/politikk/innenriks/16198142/
Hvis man genuint er opptatt av å arbeide mot islamisme og uheldig religionpåvirkning av samfunnet, og ikke har rasistiske motiver, så ville det nok være mye mer hensiktsmessig å distansere seg fra grupper som NDL/EDL etc. enn å løpe til deres forsvar.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Man får best bilder uten blitz.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.209
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Andy skrev:
Knebling av ytringsfriheten. Det er slik våre politisk korrekte venstreradikale vil ha det.

Snart tør ingen si imot i frykt for reprisalier og stemplett som rasist. Trist! :-\

http://www.dagbladet.no/2011/04/15/nyheter/demonstrasjon/politikk/innenriks/16198142/
Hvis man genuint er opptatt av å arbeide mot islamisme og uheldig religionpåvirkning av samfunnet, og ikke har rasistiske motiver, så ville det nok være mye mer hensiktsmessig å distansere seg fra grupper som NDL/EDL etc. enn å løpe til deres forsvar.
Jeg bare undres hva som motiverte den mannen til å gå inn i mengden for så å provosere fram vold. Det er jo ingen tvil om at vedkommende har en eller annen form for tilknytning til NDL siden han selv sier at han skrev på deres lukkede sider på fjesboka, og var provosert av anti-rasistenes blotte eksistens. Mannen er også tidligere straffedømt. Dette har lite med demokratiske ytringer å gjøre.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dette er vanlig EDL-taktikk, og det er nå tydelig at NDL også har lært dette. Sørg for å havne i fysisk bråk med anti-rasister, så går det så greit å peke fingeren på de voldelige anarkistene i ettertid. Men jeg ble irritert da jeg første gang så at han fikk seg en smell, for det burde være unødvendig å falle for denne billige taktikken på å få til negativ presse omkring anti-rasismen.

S

Slubbert

Gjest
baluba skrev:
Men jeg ble irritert da jeg første gang så at han fikk seg en smell, for det burde være unødvendig å falle for denne billige taktikken på å få til negativ presse omkring anti-rasismen.
SOSR og NDL er jo to omtrent like ytterliggående politiske grupperinger, så jeg tror ikke noen av de er nevneverdig plaget av det inntrufne. SOSR er nok omtrent like lite opptatt av seriøs antirasisme som NDL er av seriøs religionskritikk.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Er man imot islam er man nazist.
Er man imot kristendom er man fornuftig.

Merkelige greier.

F

fjellvåk

Gjest
BT skrev:

Merkelige greier.
Satt på spissen..?
Det er vel mer praktiseringen og de som praktiserer dem man er i mot, ikke selve religionen?
Håper ihvertfall det er det, de aller fleste jeg har truffet på som er veldig imot islam f.eks. vet ingenting om denne religionen, men de har noen godt utviklede fordommer mot menn fra et annet land med rart skjegg. Det stopper som regel der.

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:

Merkelige greier.
Da kan jeg jo forvirre deg enda mer når jeg, som i følge deg er en fornuftig nazist, storkoser meg når disse fusentastene fra NDL får skambank. Synd ingen slo ut gebisset hans mens de var i gang. 4 forlorne fortenner hadde kledd ham.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.789
Sted
Nøtterøy
BT skrev:

Merkelige greier.
Godt skrevet! :)

Noe som også er merkelig er at det demonstrerer 5000 mot muhammed tegningene. Mens det demonstrerer 500 mot terror noen dager senere. ???

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.971
Torget vurderinger
1
Eg har aldri demonstrert mot valdtekt, er det då sansynleg at eg er for?

N

Nifelheim

Gjest
Andy skrev:
BT skrev:

Merkelige greier.

Noe som også er merkelig er at det demonstrerer 5000 mot muhammed tegningene. Mens det demonstrerer 500 mot terror noen dager senere. ???

Ja, disse karikaturene. Tåpelige greier. Ja, de har ytringsfrihet, men å bruke dem som forsvar for ytringsfrihet er en dårlig avgjørelse.

Publiseringen av karikaturene kan sammenliknes med et friminutt på barneskolen der en guttunge veiver med henda foran ansiktet på og løper rundt noen mens han sier at lufta er for alle.

Ja, lufta er for alle, ja vi har ytringsfrihet.

F

fjellvåk

Gjest
Andy skrev:
BT skrev:

Merkelige greier.

De 5000 vet at det blir terror av disse tegningene og prøver å være føre var, de 500 er for sent ute.

S

Smorte24

Gjest
Nifelheim skrev:
Andy skrev:
BT skrev:

Merkelige greier.

Ja, disse karikaturene. Tåpelige greier. Ja, de har ytringsfrihet, men å bruke dem som forsvar for ytringsfrihet er en dårlig avgjørelse.

Publiseringen av karikaturene kan sammenliknes med et friminutt på barneskolen der en guttunge veiver med henda foran ansiktet på og løper rundt noen mens han sier at lufta er for alle.

Ja vi har ytringsfrihet, kan du vennligst gi meg et eksempel på et muslimsk land som har det?

Vi har sett gang på gang at muslimer har brent det norske flagget og de har til og med angrepet vår ambassade, norkse folk har ikke gjort noen voldelige aksjoner for dette.

Men med engang vi gjør noe som krenker de da er det greit at de reagerer voldelig.
Forstå det den som kan.

Når en islamist gruppe dreper noen i selvmordsangrep så skal vi ikke ta alle muslimene under en å samme kam, når en pastor i et annet land brenner koranen så er det greit at en norsk kvinne blir drept i Afghanistan pga av det pastoren i USA gjorde. Forstå det den som kan.

Jeg føler at det er en dobbelmoral fra enkelte her.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.971
Torget vurderinger
1
Korleis i all verda er det mogeleg å lesa av noko som helst som er skrive her at nokon tykkjer det er greit at ei norsk kvinne vart drepen ???

S

Smorte24

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Andy skrev:

Jeg har aldri vært medlem i et politisk parti eller noen politiske organisasjoner, heller ikke nazistiske grupperinger.

Så igjen ljuger du, du har aldri gjort noe annet enn å latterligjort det jeg har skrevet, du kommer så å si aldri med argumenter, men å slenge dritt og galle er du utrolig flink til.

Baluba skriver automatisk at jeg tilhører ytters til høyre selv om jeg flere ganger har skrevet at jeg stemmer FRP kun pga innvandringen ellers hadde jeg vært en høyre velger.

Det finnes ingen mulighet på dette forumet å diskutere innvandring uten å bli kalt rasist.

Så vennligst forlat dette forumet slik at vi voksne som ikke er full av hat kan diskutere på en ordentlig måte.

S

Smorte24

Gjest
bjornh skrev:
Gjestemedlem skrev:
Andy skrev:

Jeg bare undres hva som motiverte den mannen til å gå inn i mengden for så å provosere fram vold. Det er jo ingen tvil om at vedkommende har en eller annen form for tilknytning til NDL siden han selv sier at han skrev på deres lukkede sider på fjesboka, og var provosert av anti-rasistenes blotte eksistens. Mannen er også tidligere straffedømt. Dette har lite med demokratiske ytringer å gjøre.
Så vennligst fortell meg hva som er forskjellen på det han gjorde og det Blitz alltid har gjort når noen som de er uenig med skal holde tale i Oslo, eneste forskjellen jeg ser at Blitz alltid sørger for at de er flere personer enn de som skal demostreres mot.

Kristian Valen skjøt vel ned dusjkabinettet sitt, regner med han da ikke var helt dopingsfri da han gjorde dette, så pga dette så kan vi ikke ta noe av Valens meninger seriøst.

Syns det var bra av Pissbladet og ta frem hva mannen var dømt for, regner med at dette er noe nytt så når vi leser om personer i pissbladet i fremtiden vil vi vel få vite hva personene har blitt dømt eller fått bot for.

Gunnar har fått bot for urinering på offentlig sted, bot 2 ganger for å kjøre for fort og aller værst han har snakket i mobilen mens han kjørte bil.

Eneste grunnen til at urinen tok med dette var for å svekke mannens uttaleser.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Ser at du er frustrert Smorte... men hvilke debattanter er det du finner verdige å diskutere med?
Dersom alle du er uenig med skal forlate forumet, så blir det vel en trist og enslig plass?

Basert på det du skriver, så ser det jo vitterlig ut som om du tilhører ytre høyre fløy.

F

fjellvåk

Gjest
rumath skrev:
Ser at du er frustrert Smorte... men hvilke debattanter er det du finner verdige å diskutere med?
Det er nok kun de som er enige med han tenker jeg, de andre skal nok sensureres bort. Og hvis det ikke nytter så skal ytringsmulighetene stenges (stenge O/T sidene).

G

Gjestemedlem

Gjest
Smorte24 skrev:
Gjestemedlem skrev:
Andy skrev:

Jeg har aldri vært medlem i et politisk parti eller noen politiske organisasjoner, heller ikke nazistiske grupperinger.

Så igjen ljuger du, du har aldri gjort noe annet enn å latterligjort det jeg har skrevet, du kommer så å si aldri med argumenter, men å slenge dritt og galle er du utrolig flink til.
Det er da ingen som har hevdet noe slik. Det jeg påpeker er at det er nyttigere å distansere seg fra , enn å ta slike grupper i forsvar.

Innvandringsmotstandere og islamkritiske av det mer seriøse slaget har ikke noe å tjene på å være venner med slike som EDL/NDL.

Redigert av bjornh grunnet brudd på Hifisentralens regel 1.

S

Smorte24

Gjest
rumath skrev:
Dersom alle du er uenig med skal forlate forumet, så blir det vel en trist og enslig plass?

Basert på det du skriver, så ser det jo vitterlig ut som om du tilhører ytre høyre fløy.
Jeg er lei av Depnoth sine personangrep og synes moderatorene gjør en elendig jobb.

Bare i denne tråden har han skrevet i 2 poster at han ber oss leke i trafikken, dette har han skrevet til svar til 2 forskjellige personer. Dette er vel det samme som å si at han ønsker deg død.

Man ser gang på gang at han holder på med personangrep, hvorfor får han lov til dette?

Ja jeg mener at dagens off topic bør legges ned, dette er et hifi forum og ikke et politisk forum.

Off topic hadde vært greit hvis de ikke hadde tilatt politiske tråder og personangrep slik vi ser daglig fra enkelte her på forumet.

Så jeg er ytterst til høyre fordi jeg ikke vil ha den innvandringen som vi har i dag, jeg er vokst opp på Stovner og høre fra bekjente om hvordan det har blitt der er trist, samtidig bor jeg på Mortensrud og ser hva som skjer her.

Og ja jeg sliter med ordblindhet og har jobbet med det i mange år så jeg beklager at jeg ikke skriver så godt norsk som en blomsteplukker fra Bergen.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Smorte24 skrev:
rumath skrev:

Jeg er lei av Depnoth sine personangrep og synes moderatorene gjør en elendig jobb.

Bare i denne tråden har han skrevet i 2 poster at han ber oss leke i trafikken, dette har han skrevet til svar til 2 forskjellige personer. Dette er vel det samme som å si at han ønsker deg død.

Man ser gang på gang at han holder på med personangrep, hvorfor får han lov til dette?

Ja jeg mener at dagens off topic bør legges ned, dette er et hifi forum og ikke et politisk forum.

Off topic hadde vært greit hvis de ikke hadde tilatt politiske tråder og personangrep slik vi ser daglig fra enkelte her på forumet.

Så jeg er ytterst til høyre fordi jeg ikke vil ha den innvandringen som vi har i dag, jeg er vokst opp på Stovner og høre fra bekjente om hvordan det har blitt der er trist, samtidig bor jeg på Mortensrud og ser hva som skjer her.

Og ja jeg sliter med ordblindhet og har jobbet med det i mange år så jeg beklager at jeg ikke skriver så godt norsk som en blomsteplukker fra Bergen.
Nå er det ikke pent å sparke noen som ligger nede da. Men er HELT på linje med tanke på nedleggelse av Off-topic - dette skammens kapittel (tro om det er slik kapittel staves?)

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
OT er nettopp det, Off topic. Med andre ord, det skal ikke handle om hi-fi, men om alt annet enn hi-fi.

Å diskutere politikk, er å diskutere samfunn. Stort sett det meste vi mener noe om, har politikk i seg. Unntakene er selvsagt der: "Blomsterpotte A er penere enn blomsterpotte B" er det lite politikk i, det er lite vits i å diskutere slikt, da det er subjektivt.

Jeg foreslår at du skygger unna områder på sentralen som du ikke liker. Dersom du ikke greier å bruke hi-fi sentralen uten å ville fjerne et område som de fleste finner mye glede i, så forlat sentralen.

Meningen din er jeg sikker på har nådd frem til moderatorer og Høvding.

For øvrig enig i at ingen bør utsettes for personangrep her inne.

Ha en fin dag.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.209
Torget vurderinger
1
Debatten begynner å bli opphetet. Flere innlegg er slettet og noen redigert. Vennligst avstå fra kalling, nedlatenhet, personkarateristikker osv. som er egnet til å krenke hverandre i debatten jfr. Hifisentralens regel 1.

bjornh, moderator

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
bjornh skrev:
Debatten begynner å bli opphetet. Flere innlegg er slettet og noen redigert. Vennligst avstå fra kalling, nedlatenhet, personkarateristikker osv. som er egnet til å krenke hverandre i debatten jfr. Hifisentralens regel 1.

bjornh, moderator
Dette er et unødvendig innlegg, du kunne bare sendt det som PM til den personen det gjelder!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.209
Torget vurderinger
1
Moderator avgjør hvilke innlegg som nødvendige eller ikke. Det allmennpreventive i denne debatten er at alle bør rette seg etter regelverket da det er utformet for å åpne for konstruktive diskusjoner, ikke personangrep, hets ol.

bjornh, moderator

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Javisst, det er Moderator som avgjør, men når det er en som går så ettertrykkelig over streken, kan du vel heller gi han en smekk over fingrene direkte.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gubra skrev:
Javisst, det er Moderator som avgjør, men når det er en som går så ettertrykkelig over streken, kan du vel heller gi han en smekk over fingrene direkte.
Det kan ha noe med personlige preferanser gjøre. Merkelig er det i alle fall.

N

Nifelheim

Gjest
Smorte24 skrev:
Nifelheim skrev:
Andy skrev:
BT skrev:

Merkelige greier.

Ja vi har ytringsfrihet, kan du vennligst gi meg et eksempel på et muslimsk land som har det?
Noe som igjen var hele tanken bak karikaturene. "Ædibædi, vi har noe som dere ikke har" og "Vi kan si hva vi vil, oppføre oss som idioter, og det er ikke noe ordensmaktene her kan gjøre mot det"

Poenget med karikaturene var aldri ytringsfriheten, men å tråkke på et følsomt område og å provosere.

Gutten som "lekte" lufta er for alle og plaget den andre gutten.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Å reagere på provokasjoner med grenseløs vold er uakseptabelt. Når i tillegg bedrevitere fra vesten er villige til å holde kjeft for ikke å støte muslimer, får islamistene vann på mølla, og opptrer mer krenket enn noen gang, i alle mulige sammenhenger. Senest i en svensk teatersal.

Muslimer skulle vært krenket så mye og så lenge at de ble ferdigkrenket en gang for alle. Da ville de kanskje begynne å reagere som medlemmer av alle andre religioner når de blir krenket.

De trekker på skuldrene og går videre.

Topp Bunn