toriamos skrev:
Bra tråd gett. Henger meg på siden den nevnes at OT bør jevnes med jorda. Det BØR det. Snart har også jeg flere innlegg på OT enn andre steder. En skam i et ellers oppegående HIFI-forum
Synes forøvrig at Blitz er okei, til tross for at de er småvoldelige og forvirrete. Den ekstreme høyresiden har alltid gjort meg kvalm. Liker sosialklienter, særlig de med sans for hifi. Har vært der selv en gang.
Synes trådstarter er en idiot. Er det lov å si det?
Det uthevede utsagnet er jeg helt enig i. Det er en skam at forumet ikke brukes til det som det bør brukes til. Sentralen er eneste skikkelige tilholdssted for de som har en seriøs interesse for lyd og musikk i sammenheng, og det er ikke tvil om at OT stjeler store ressurser. Jeg føler at jeg trekkes mot OT på tross av at jeg egentlig kun vil skrive om musikk og lyd her, men når aktiviteten i OT fører til stillstand andre steder så blir det en tidtrøyte mens man venter på at folk skal bry seg om det som er viktig igjen. Og er dermed med på å forsterke den negative spiralen som jeg ønsker å bryte.
Og jeg ser at Gubra fortsatt ikke skjønner noe som helst. Det er ikke å kaste stein i glasshus å forsvare OTs eksistens. Skjønner du virkelig ikke det? Du har en merkelig form for logikk, eller så skjønner du ikke hva uttrykket stein i glasshus betyr. Om Fjellvåk hadde 99% aktivitet i OT så hadde han ikke kastet stein i glasshus, forstår du ikke det? Da kan det slås fast at du ikke skjønner det uttrykket. Det er ikke mulig for ham å kaste stein i glasshus når han som svært aktiv i OT forsvarer OTs eksistens. Det er ikke rart at du oppfatter meg som selvmotsigende. Du er jo ikke i stand til å tyde det andre folk skriver. Da ender det med at alle som er uenige med deg er selvmotsigende og kommer med alternative sannheter. For hva er en balubasannhet? Poster jeg feil fakta til stadighet? Kommer jeg med tallmateriale som er sugd av eget bryst, eller ser jeg ting som ikke eksisterer. Hva er det i denne tråden som er en balubasannhet? Hvis du opplever de postene som du siterer her for å være ordrike og lange så må jeg si du virker som om du er sterkt ruset på cannabis, for det vitner om sentralens dårligste korttidsminne hvis du opplever tre korte avsnitt som ordrikt og langt. Du har rett i at jeg mange ganger gjør meg skyldig i ordgyterier. Det gjør jeg fordi jeg liker å skrive langt, noe jeg ikke får lov til på jobben. Jeg gjør det for min egen fornøyelses skyld, og erklærer meg skyldig etter tiltale.
MEN ikke i denne tråden. Her har jeg moderert meg ganske bra, selv om jeg har en forklaring for mine meninger om OT som er ytterst relevant i denne tråden. Her viser du at du er så uenig med meg at du er i stand til å kritisere meg for ting som jeg ikke gjør her og nå. Det at jeg i andre tråder kan skriver lange innlegg er sant, men du må jo være ute etter meg når du hevder at jeg gjør det samme her. Du er av den typen menneske som har bestemt for at en person er slik og slik, og når den personen ikke oppfører seg slik du på forhånd har bestemt deg for så kan du ikke se det, for du ser bare den personen du har bygget dine fordommer på. På en måten stiller du deg på sidelinjen, i og med at du diskuterer ting som både er irrellevante og usaklige, for det du skriver stemmer ikke overens med virkeligheten. Kanskje det heller er du som bør tenke på å underbygge dine meninger istedenfor å bare gulpe opp tildels feilaktige populistiske one-linere uten noe fundament i virkelig viten.
Nå har du sikkert falt av for lenge siden, men til slutt vil jeg ta for meg det med hitling. For jeg er skyldig i dag i det, for her syntes jeg at det var på sin plass. Jeg blir personlig forarget når noen åpenbart skiller folk basert på hudfarge. Det gjør meg forbannet, og jeg vil påstå at det er berettiget harme. Jeg har opplevd nok drittkommentarer av typen reis hjem og nigger fra voksne mennesker mot barn at jeg har litt problemer med å være helt saklig når jeg setter ting på spissen. Og slik kommer jeg til å fortsatt være, og komme ikke til å ta selvkritikk på det. Og det er fordi jeg neppe kan kalles en som hitler til vanlig. Tvert imot så er jeg ofte den som forsvarer både venstre og høyresiden mot hitling her på sentralen. Men fordommer mot hudfarge fortjener hitling, og det er fordomsfullt å gi afrikanerne skylden for overfallsvoldtektene i Oslo. Hvordan vil du forklare at det ikke er basert på fordommer mot sorte? Det bygger jo kun på en ting, nemlig at de er utenlandske og mørke i huden. Det er nemlig den eneste fellesnevneren disse har, og det er i tillegg feil gruppe som anklages.
Edit: Slettet noe vrøvl fra min side.