Blitz!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Smorte24 skrev:
HC skrev:
Gubra skrev:
At Fjellvåk ironiserer over Smorte's høye OT -prosent er helt greit det, det er bare det at hans egen OT-prosent er omtrent den samme............
Det er ikke poenget, poenget er at Smorte24 gikk inn for nedleggelse av OT.
Ja det gjør jeg fordi jeg føler at det jeg står og tror på blir rakket ned på hele tiden av denne samme gjengen på forumet her.

Men hvis du ser hvor mange OT tråder jeg har startet så er det vel ikke mange, men så lenge Off topic er på forumet har jeg rett til å forsvare mine synspunkter.

Ja jeg ønsker Off topic fjernet.
Du er utrolig. Hvis du ikke skjønner at det er fascistoid å kneble sine meningsmotstandere gjennom å legge ned deres kanaler så har du ikke mye selvinnsikt. Det er slike utspill som gjør at du blir sett på som en litt misslykket komiker på sentralen.

Smorte24 skrev:
Gjestemedlem skrev:
Smorte24 skrev:
Da kan du jo starte med en egendugnad. Du vil neppe bli savnet som annet enn comical relief
Og hvor mange off topic tråder har jeg startet?

Jeg har min rett til å forsvare det jeg tror på-

Du, Vredensgang og klanen deres forpester HFS, det er grunn til at mange av de som egentlig er her for HIFI ikke lenger er til stede på forumet.

Det finnes mange forum som man kan diskutere politikk, det er ikke nødvendig å gjøre det på HFS.
OMG :eek:! Du klarer altså ikke å lese dine egne innlegg skikkelig:
"(...) men det forsvarer vel ikke at folk som lever av sosisalen skal få lov til gjøre som de vil."

Og at du enda ikke skjønner at det er å kaste kampestein i glasshus å ønske OT nedlagt når man utelukkende er aktiv på OT selv så er det neppe noe håp for deg lenger. Det virker som om du ønsker å gjøre det for å få mer aktivitet i hifi-delen. Kan du ikke ta ansvar selv og aktivere deg selv? Å nei, du liker ikke ansvar utover det ansvaret du tillegger andre mennesker.

For Guds skyld, ikke forlat forumet Smorte. Vi trenger deg sårt når vi begynner å kjede oss selv. Det er for få som skriver innlegg som er så underholdende som du gjør. Kudos til det! Fint at du ikke har forlatt sentralen på grunn av kommunistene som gjennomsyrer den, slik dine stakkars fornærmede venner gjorde. Det er jo fælt å bli konfrontert med meninger som er annerledes enn deres.

Og jeg bør jo egentlig synes det er kos å lese at folk har holdninger som kriminaliserer nesten alle med sort hud? Jeg skal være fornøyd og glad når jeg leser holdningene til folk som ville nektet datteren sin å date sønnen min? Pissprat isåfall...

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.789
Sted
Nøtterøy
Gjestemedlem skrev:
Smorte24 skrev:
Da kan du jo starte med en egendugnad. Du vil neppe bli savnet som annet enn comic relief.
For guds skyld Smorte, slutt ikke å skriv. Du er vel den eneste som har vettet sånn noenlunde på stell her. ;)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Andy skrev:
Gjestemedlem skrev:
Smorte24 skrev:
Da kan du jo starte med en egendugnad. Du vil neppe bli savnet som annet enn comic relief.
For guds skyld Smorte, slutt ikke å skriv. Du er vel den eneste som har vettet sånn noenlunde på stell her. ;)
Jeg har sannsynligvis ikke vettet på stell men jeg lurer på om det har blitt komediehjørnet.

Hvis jeg har forstått det rett så er blind vold mot et ukjent kvinnfolk akseptabelt mens det er totalt uakseptabelt å ta kvinnen i forsvar.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
baluba skrev:
Og jeg bør jo egentlig synes det er kos å lese at folk har holdninger som kriminaliserer nesten alle med sort hud?
Nei det er ikke kos i det hele tatt! Og i rettferdighetens navn er det ikke "de mørke" som har skylden for det heller. Det er massive unnlatelsessynder fra noske myndigheter gjnnom mange år som er årsaken til dette. Og i bunnen ligger en smule rasistsik holdning som går i retning av at" Stakkars, vi kan ikke vente annet, de er traumatiserte etc etc". Det at man ikke vil stille samme krav til alle er etter min mening i denne sammenhengen utslag av rasisme, og dette er venstresidens rasisme. Den brune "høyresidens" rasisme er enklere å forholde seg til for den er i sin enfoldige dumskap så lett å både avsløre og motarbeide!

Man kan ikke flytte en psykisk "ødelagt" ex-barnesoldat hit til landet og forvente at han vil fungere 100% etter våre normer uten å gjøre en innsats! En somalier som har vokst opp i bunnen av elendighet kan man ikke forvente vil bruke vårt sosisalsytem slik vi forventer, uten å gi ham en smule opplæring! Det er jo faktisk ganske mange etniske nordmenn som heller ikke klarer å omgås sosialvesenet slik "mainstream FrPere" forventer! Det holder ikke å hente folk fra en forblåst ørken eller dampende jungel og si til dem "Nå må du integrere deg da!" De vet da for pokker ikke hva ordet betyr og de vet NULL om hva de skal integreres inn i !! Vi som nasjon ( ymse regjeringer ) har sviktet massivt på dette feltet, og nå sitter vi i ei hengemyr!

Alle som kom hit burde vært satt på skolebenken for å lære seg om hvordan dette landet fungerer, hvilke sosiale koder som gjelder etc etc. Slik sett er det ingen eller i allefall liten forskjell på dyr HiFi som vi kjøper og Norge som innflyttere bosetter seg i. Det er faktisk en stor fordel å lese bruksanvisningen før du tar utstyret i bruk !! Vi leser manualen til den nye vinylsnurreren og våre nye landsmenn burde også lese manualen for hvordan bo i Norge! Men hvordan skal de kunne gjøre det, vi har ikke gitt den til dem, og om vi hadde ville mange ikke lest likevel fordi de ikke kan lese !

Her hadde jeg tenkt å stille et retorisk spørsmål om hvem sin skyld dette var, men etter å ha lest noen innlegg her nå på morran tror jeg at jeg står over. Det er for tidlig på dagen til å begynne å svare på idioti ! Ja jeg frykter svarene fra visse av dere, og magesyra mi ville ikke ha godt av det !!

baluba skrev:
Jeg skal være fornøyd og glad når jeg leser holdningene til folk som ville nektet datteren sin å date sønnen min? Pissprat isåfall...
For lenge siden innså jeg at jeg ikke har noen mulighet til å legge meg oppi hvem barna dater, og jeg har også innsett for en zillion år siden at det er best slik ! Din sønn er nok litt for ung for min datter så der går vi nok glipp av mange hyggelige whiskykvelder Baluba ::) Men selv om jeg ikke kan blande meg inn i dette valget av framtidige svigerbarn,

[ og bare så det er sagt: INGEN ER BRA NOK FOR MIN LILLE FRØKEN !! ;D Neida, stakkars jævel sier jeg, frøkna er bortskjemt og ufordragelig til tider, men verdens beste likevel. Storparten av tiden, - tror jeg ??? 8) Dere som har barn vet hvordan dette er. :D ]

prøver man jo å gi noen råd med på veien. Bare tiden vil vise om ungene hører etter? Og det enkleste man kan si til dem er at Torbjørn Egner tok fundamentalt feil !! Han skriver i sangen sin at forskjellen er utenpå og at inni er vi like! Og det er slik vi nordmann har tatt imot de som har kommet hit, i den troen! Men slik jeg ser det ligger ikke forskjellen i hudfargen, men nettopp INNI. Lærer man barna å se forbi fargen og se hva som er "inni" et menneske kommer man langt. Hvis man samtidig får dem til å forstå at slike forskjeller ( kultur tankesett ) kan være utrolig vanskelig i et forhold og at man bør vite jævlig godt hva/hvem man gir seg inn i et for sammen med, ja da er mye gjort !

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.789
Sted
Nøtterøy
Anonym skrev:
Andy skrev:
Gjestemedlem skrev:
Smorte24 skrev:
Jeg har sannsynligvis ikke vettet på stell men jeg lurer på om det har blitt komediehjørnet.

Hvis jeg har forstått det rett så er blind vold mot et ukjent kvinnfolk akseptabelt mens det er totalt uakseptabelt å ta kvinnen i forsvar.
Du har nok vettet i behold.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Hurra for Blitz, og off-topic.

For meg, som har vært ung i Oslo og ikke bare fått inntrykk av byen gjennom skrekkoppslag i dagspressen og reruns av Døded På Oslo S, har Blitz absolutt hatt sin misjon.

De møtte trofast opp og banket skiten ut av de som ville tøffe seg og leke nynazister og rasister, noe som førte til en merkbart bedre by å vokse opp i.
Blitzhuset har gitt drøssevis av band en scene å spille på. RadiOrakel har latt folk få leke seg gode og fungerte i en periode nærmest som en talentfabrikk.
Og hvor fantastisk var det ikke med alle pikene som gjorde opprør mot foreldrenes villa, feriehus og aksjeopsjoner ved å være nakne med en slik intensitet og dødsforakt at jeg blir støl bare av å tenke tilbake på det.

Det er heller ikke nødvendig å være engstelig for at Blitzhuset har fungert som en radikaliserende smeltedigel, de av vennene mine som hadde gjesteopptredener der på nittitallet sitter i dag på svært besteborgerlige adresser og ikler seg sine titler som sivil-ditt og datt, Dr. det og det, med den største selvfølgelighet.

S

Smorte24

Gjest
baluba skrev:
Smorte24 skrev:
HC skrev:
Gubra skrev:
At Fjellvåk ironiserer over Smorte's høye OT -prosent er helt greit det, det er bare det at hans egen OT-prosent er omtrent den samme............
Det er ikke poenget, poenget er at Smorte24 gikk inn for nedleggelse av OT.
Ja det gjør jeg fordi jeg føler at det jeg står og tror på blir rakket ned på hele tiden av denne samme gjengen på forumet her.

Men hvis du ser hvor mange OT tråder jeg har startet så er det vel ikke mange, men så lenge Off topic er på forumet har jeg rett til å forsvare mine synspunkter.

Du er utrolig. Hvis du ikke skjønner at det er fascistoid å kneble sine meningsmotstandere gjennom å legge ned deres kanaler så har du ikke mye selvinnsikt. Det er slike utspill som gjør at du blir sett på som en litt misslykket komiker på sentralen.

Smorte24 skrev:
Gjestemedlem skrev:
Smorte24 skrev:
Da kan du jo starte med en egendugnad. Du vil neppe bli savnet som annet enn comical relief
Og hvor mange off topic tråder har jeg startet?

Jeg har min rett til å forsvare det jeg tror på-

Du, Vredensgang og klanen deres forpester HFS, det er grunn til at mange av de som egentlig er her for HIFI ikke lenger er til stede på forumet.

Det finnes mange forum som man kan diskutere politikk, det er ikke nødvendig å gjøre det på HFS.
OMG :eek:! Du klarer altså ikke å lese dine egne innlegg skikkelig:
"(...) men det forsvarer vel ikke at folk som lever av sosisalen skal få lov til gjøre som de vil."

Og at du enda ikke skjønner at det er å kaste kampestein i glasshus å ønske OT nedlagt når man utelukkende er aktiv på OT selv så er det neppe noe håp for deg lenger. Det virker som om du ønsker å gjøre det for å få mer aktivitet i hifi-delen. Kan du ikke ta ansvar selv og aktivere deg selv? Å nei, du liker ikke ansvar utover det ansvaret du tillegger andre mennesker.

For Guds skyld, ikke forlat forumet Smorte. Vi trenger deg sårt når vi begynner å kjede oss selv. Det er for få som skriver innlegg som er så underholdende som du gjør. Kudos til det! Fint at du ikke har forlatt sentralen på grunn av kommunistene som gjennomsyrer den, slik dine stakkars fornærmede venner gjorde. Det er jo fælt å bli konfrontert med meninger som er annerledes enn deres.

Og jeg bør jo egentlig synes det er kos å lese at folk har holdninger som kriminaliserer nesten alle med sort hud? Jeg skal være fornøyd og glad når jeg leser holdningene til folk som ville nektet datteren sin å date sønnen min? Pissprat isåfall...
Ja jeg glemte den setnignen, kom på det når jeg var ute med hunden, regnet da med at jeg skulle bli kalt dum, hjernedød og rasist osv.

Folk fra Blitz er omtrent bare sosialklienter og det virker som disse får lov til å gjøre hva de vil, det er ikke det samme som jeg mener at alle sosialklienter får lov til å gjøre hva de vil, men som sagt Blitz består omtrent kun av dette og ikke en av de er en ressurs til landet, men en veldig stor kostnad.

Jeg etterlyser hvorfor denne mannen slo/slo etter jenta, jeg har ikke forsvart at han slo men jeg vil vite om han ble truet, hetset eller at de sperret veien for han.

Samtidig synes jeg det er litt komisk at disse som støtter Blitz(de sosialklientene jeg sikter til) er de samme som har kritisert FRP velgere for trygdesnyltere, lavtlønnende arbeidere og narkomaner. Men de samme støtter Blitzere som lever av sosialstønad, forstå det de som kan ???

Grunnen til at jeg vil ha bort off topic hjørnet som det er i dag er at det er for mye personangrep fra den samme gjengen mot folk med andre meninger enn de.

Som du sier at jeg må få bli fordi de andre har forlatt HFS og ikke skriver noen innlegg lenger.

Det finnes nok av politiske forum hvor dere kan diskutere og komme med deres personsangrep.

Jeg har et ønske at hvis HFS skal ha et off topic forum bør det bli en løsning på at man sender en forespørsel til en moderator om ønske å opprette en tråd, f. eks med vm i forskjellige sportsgrener, tdf eller andre store ting som skjer, eller hva har vi i glasset eller sykkelsesongen som jeg liker å lese veldig godt, men aldri noe som har med politikk å gjøre.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Anonym skrev:
Vold er IKKE akseptabelt, det er en siste utvei i en presset situasjon som selvforsvar! Blind vold er ALDRI akseptabelt !!

Å ta en kvinne i forsvar ?? En riskosport i alle fall silk jeg ser det ! Følgende momenter må vurderes først:

1 Risikoen for å få bank i prosessen ?

2 Rsikoen for å få ennå mer bank i prosessen?

3 Risikoen for at kvinne misforstår og tror du er en av de angripende ( du er jo mann ! IKKE GLEM DET !! )

4 Riskoen for at kvinne i pkt 3 er istand til å ta vare på seg selv og knuser balla dine !! ( Au !! )

5 Riskoen for at OTTAR ser en slik "mannlig intervensjon" som kjønnsfacistisk og at de i felleskap knuser balla dine !

Kvinnen bør i allefall være så pen at det er verd insats og risiko !! ;)

S

Smorte24

Gjest
Roberten skrev:

For meg, som har vært ung i Oslo og ikke bare fått inntrykk av byen gjennom skrekkoppslag i dagspressen og reruns av Døded På Oslo S, har Blitz absolutt hatt sin misjon.

De møtte trofast opp og banket skiten ut av de som ville tøffe seg og leke nynazister og rasister, noe som førte til en merkbart bedre by å vokse opp i.
Blitzhuset har gitt drøssevis av band en scene å spille på. RadiOrakel har latt folk få leke seg gode og fungerte i en periode nærmest som en talentfabrikk.
Og hvor fantastisk var det ikke med alle pikene som gjorde opprør mot foreldrenes villa, feriehus og aksjeopsjoner ved å være nakne med en slik intensitet og dødsforakt at jeg blir støl bare av å tenke tilbake på det.

Det er heller ikke nødvendig å være engstelig for at Blitzhuset har fungert som en radikaliserende smeltedigel, de av vennene mine som hadde gjesteopptredener der på nittitallet sitter i dag på svært besteborgerlige adresser og ikler seg sine titler som sivil-ditt og datt, Dr. det og det, med den største selvfølgelighet.
Ja det de har stått for en fantastisk, jeg mener innvandring har jo vært deres fane sak nr 1. Fra 2007 og til 2009 var alle overgrepsvoldtekter utført av ikke etniske nordmenn, i forrige uke var det vel 5 voldtekter på 4 dager, her var alle utført av ikke etniske nordmenn.

Så er jeg lei av å lese at vi er rasister, kjenner en som jobber på Rommen skole der det nå er 100% elever med minioritetsbakgrunn, rasisme florer på skolen. det er spesielt folk fra Iran, Irak og landene rundt som mobber de afrikanske muslimene, politiet ble ofte tilkalt til skolen i fjor , men da må vi ta med at det var 3% etniske norske på skolen , så kan jo være disse som var skyld i det-

Hvorfor fokuserer ikke media eller Blitzere på dette?

HITLER VAR LEDER FOR TYSKE ARBEIDERPARTIET, SÅ IKKE SAMMELIGN MEG MED NAZISMEN.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Smorte24 skrev:
................., men aldri noe som har med politikk å gjøre.
Politisk står jeg nok til venstre for deg og til høyre for mange andre her på OT. Borgerlig er jeg men antakelig ikke like langt ute til høyre som deg Smorte. Men jeg er i allefall ikke en venstreradikal sosialisktkommunist som ønsker død over "borgerskapet". Ha det i bakhodet når jeg gir deg et godt råd i all vennskapeliget.

Debattråder er litt som TV, det er mulig å la være å slå på hvis du ikke synes noe om programmet! Vær litt kritisk til hvilke tråder du kaster det ut i hvis de provoserer deg for mye. Blodtrykk og velbefinnende har godt av det!

Selv om politiske tråder kastes ut av HFS forsvinner ikke de meningene som provoserer deg så mye. De vil leve like godt om ikke ennå bedre. Du vil bare ikke vite at de finnes der, og det er imho en dårlig løsning.

Bare sånn i all venskapelighet. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Smorte24 skrev:
Roberten skrev:

Ja det de har stått for en fantastisk, jeg mener innvandring har jo vært deres fane sak nr 1. Fra 2007 og til 2009 var alle overgrepsvoldtekter utført av ikke etniske nordmenn, i forrige uke var det vel 5 voldtekter på 4 dager, her var alle utført av ikke etniske nordmenn.

Så er jeg lei av å lese at vi er rasister, kjenner en som jobber på Rommen skole der det nå er 100% elever med minioritetsbakgrunn, rasisme florer på skolen. det er spesielt folk fra Iran, Irak og landene rundt som mobber de som afrikanske muslimer, politiet ble ofte tilkalt til skolen i fjor , men da må vi ta med at det var 3% etniske norske på skolen , så kan jo være disse som var skyld i det-

Hvorfor fokuserer ikke media på dette?

Nå har du fått meg i en stuss, Smorte. Leser du innleggene du siterer ? Og forsøker du å svare på innleggene du siterer, eller er det bare rallende raljeringer ?

Jeg klarer ærlig talt ikke å forstå hvordan du mener at du svarer på mitt innlegg, ei heller hva svaret skal være.

F

fjellvåk

Gjest
Roberten skrev:
Smorte24 skrev:
Roberten skrev:

Så er jeg lei av å lese at vi er rasister, kjenner en som jobber på Rommen skole der det nå er 100% elever med minioritetsbakgrunn, rasisme florer på skolen. det er spesielt folk fra Iran, Irak og landene rundt som mobber de som afrikanske muslimer, politiet ble ofte tilkalt til skolen i fjor , men da må vi ta med at det var 3% etniske norske på skolen , så kan jo være disse som var skyld i det-

Nå har du fått meg i en stuss, Smorte. Leser du innleggene du siterer ? Og forsøker du å svare på innleggene du siterer, eller er det bare rallende raljeringer ?

Jeg klarer ærlig talt ikke å forstå hvordan du mener at du svarer på mitt innlegg, ei heller hva svaret skal være.
Det blir en del stussing her nå, det blir det.

Men når det er sagt så er det alltid kjekt å lese innlegg fra noen som evner å se en sak fra flere sider (Roberten sitt rett ovenfor her...). Norge, og spesielt Oslo, hadde vært fattigere uten Bltzerene, som det ble sagt så har det kommet mye god kreativitet fra blitzhuset opp igjennom årene. Hadde vi lagt ned /forbudt alt vi ikke liker og er uenige med så hadde det vært stusselig. Og bare så det er sagt; jeg er ikke enig med blitzerene i alt de mener og foretar seg men jeg ville ikke vært dem foruten.

S

Smorte24

Gjest
Roberten skrev:
Smorte24 skrev:
Roberten skrev:

Du skriver at Blitz huset har hatt sin misjon og de har ført til at Oslo har blitt en bedre by å bo i med å banke opp rasister og nazister, regner med at det du mener med rasister var folk som var skeptiske till innvandring.

Jeg bare skrev opp et par punkter som skjer i dagens Oslo pga at folk ble banket opp av Blitzere og ikke fikk frem sine standspunkter og kanskje vi da kunne hatt en bedre innvandring enn den vi har i dag.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Smorte24 skrev:
Roberten skrev:
Smorte24 skrev:
Roberten skrev:

Du skriver at Blitz huset har hatt sin misjon og de har ført til at Oslo har blitt en bedre by å bo i med å banke opp rasister og nazister, regner med at det du mener med rasister var folk som var skeptiske till innvandring.

Jeg bare skrev opp et par punkter som skjer i dagens Oslo pga at folk ble banket opp av Blitzere og ikke fikk frem sine standspunkter og kanskje vi da kunne hatt en bedre innvandring enn den vi har i dag.
Regner du virkelig med det ? At Blitzerne organiserte seg og banket opp folk som var skeptiske til innvandring ?
Neppe.
Å være skeptisk til innvandring er noe helt annet enn å være med i grupperinger som Boot Boys o.l.

Den siste setningen din klarer jeg rett og slett ikke å ta alvorlig, jeg beklager det.

S

Smorte24

Gjest
Jeg mener at Hagens taler ofte ble angrepet av Blitzere på 80 tallet, både tid ofte var Blitzerne i gang med demostrasjoner og de var ikke akkurat fredlige.

Dagens Oslo er noe du og dine Blitz venner fra den tiden må ta en del av ansvaret for.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
At blitzere banker opp politiske meningsmotstandere er et grunnleggende udemokratisk trekk ved dem. Dette helt uavhengig hvem de banker opp!

Denne trangen til å bruke vold som politisk utrykksmiddel er også grunnen til at jeg slår dem i hardkorn med nazier! Røde eller brune nazier, like ufyselige uansett !

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.972
Smorte24 skrev:
Jeg mener at Hagens taler ofte ble angrepet av Blitzere på 80 tallet, både tid ofte var Blitzerne i gang med demostrasjoner og de var ikke akkurat fredlige.
Nåja, han greide jaggu å få frem budskapet sitt likevel. Er du sikker på at du husker riktig, det er ikke Arne Myrdal du mener?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Smorte24 skrev:

Dagens Oslo er noe du og dine Blitz venner fra den tiden må ta en del av ansvaret for.
Jeg var for ung på åttitallet til å huske og mene noe om dette, men jeg er enig med Spiralis i at man ikke skal banke politiske meningsmotstandere.

Derimot synes jeg at det å kalle Boot Boys et al for politiske meningsmotstandere er å strekke begrepet for langt. Dette var grupperinger som reket gatelangs i Oslo og hetset og skambanket ungdom utelukkende basert på hudfarge. Selv jeg som vokste opp i et svært beskyttet postnummer og er hvit som snøen har kjent den frykten på kroppen kun fordi en kompis eller venninne var adoptert eller hadde foreldre fra andre land enn det hvite Europa.

Og nok en gang er den siste setningen din slik at jeg ikke klarer å ta den alvorlig.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Smorte24 skrev:
Nåja, han greide jaggu å få frem budskapet sitt likevel. Er du sikker på at du husker riktig, det er ikke Arne Myrdal du mener?
Jo jeg husker de laget bråk når FrP hadde politiske møter. Husker også de uttalte at det var "vellykket" de gangene FrP ikke klarte å gjennomføre sine møter. Demokrati betyr ikke det samme for alle !

Når det gjelder Myrdal tror jeg de var aktive, men han "flyttet" ut av Oslo så det jeg husker best om ham var da folk i Brumunddal snudde ryggen til ham. Han var nå forøvrig en stakkarslig tusseladd da ! :p

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Rasisme, om det er Iranere som har nedverdigende eller voldelige tendenser ovenfor afrikanere, eller nordmenn ovenfor noen med mørkere hud, er likestilt i mine øyne, og like uakseptabelt.

Debattforum beriker oss. Det at enkelte ønsker å fjerne debattforum, fordi de er redd de vil lese noe de er uenig i, finner jeg skremmende.

Er det ikke bedre å debattere her, slipe argumentene sine, kanskje oppleve å skifte mening underveis...la seg berike av andres kunnskap?
Det vil selvsagt være innlegg i slike debatter, som man ikke berikes like mye av... tenk da at de berikes av deg. :)

Dersom OT kun hadde handlet om sport... da hadde jeg hatt lite å fare med, følger overhodet ikke med. ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.972
Spiralis skrev:
Når det gjelder Myrdal tror jeg de var aktive, men han "flyttet" ut av Oslo så det jeg husker best om ham var da folk i Brumunddal snudde ryggen til ham. Han var nå forøvrig en stakkarslig tusseladd da ! :p
Den "Vend ryggen til" aksjonen var en av de mest effektive aksjoner man har sett. Den satte punktum for Myrdals fremstøt. Før det hadde han skremmende mange tilhengere, husk han opererte i pre-Facebook tiden.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Roberten skrev:
Derimot synes jeg at det å kalle Boot Boys et al for politiske meningsmotstandere er å strekke begrepet for langt. Dette var grupperinger som reket gatelangs i Oslo og hetset og skambanket ungdom utelukkende basert på hudfarge.
Uenig med deg der. Boot Boys var en politisk gruppering de også, ikke sikkert at de forsto det selv? :p Det var i likhet med Myrdahl en trist gjeng, et bevis for at skolen igjen har sviktet! At spesialundervisning for de svakeste ikke virket på den tiden tror jeg vi kan fastslå som et faktum !

På den annen side utrykkte jo Boot Boys også sin politikk i form av vold, så man kan jo si at de og Blitz i dette tilfellet "snakket samme språk" Og for å være ærlig syntes jeg ikke synd på noen av dem når de kom gråtende hjem til mamma ! ;) Udemokratiske krefter begge leire. Heldigvis ble den voldsspiralen vi kunne se begynnelsen til stoppet i løpet av 80 tallet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Før det hadde han skremmende mange tilhengere, husk han opererte i pre-Facebook tiden.
Hadde man tatt det på alvor den gangen og satt seg ned og analysert hvorfor så mange var enige med ham istedet for å avskrive hele fenomenet som "nynazisme", kunne man ha satt inn fornuftige tiltak og kanskje landets politiske landskap hadde sett noe anderledes ut i dag ??

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.972
Spiralis skrev:
På den annen side utrykkte jo Boot Boys også sin politikk i form av vold, så man kan jo si at de og Blitz i dette tilfellet "snakket samme språk"
Bortsett fra at Boot Boys eskapader endte i drap.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Smorte24 skrev:
Jeg har et ønske at hvis HFS skal ha et off topic forum bør det bli en løsning på at man sender en forespørsel til en moderator om ønske å opprette en tråd, f. eks med vm i forskjellige sportsgrener, tdf eller andre store ting som skjer, eller hva har vi i glasset eller sykkelsesongen som jeg liker å lese veldig godt, men aldri noe som har med politikk å gjøre.
Du Smorte, du Smorte. Jeg sier som Andy; slutt for all del ikke med skrivingen, men stå på.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Tjahh... Etter innleggstellinga burde kanskje jeg også holde kjeft? 4336 totalt, 3215 i OT, 1121 i HiFi-relaterte tråder.. ;)

Ikke at jeg har dårlig samvittighet. Mye av det som diskuteres i OT er viktigere enn HiFi, selv om nivået på kranglinga er noe høyere on topic. En annen ting er at jeg strengt tatt krøster ut et en anseelig mengde ugjennomtenkte 'one liners'. Gjerne fra hofta, og av til tider semmer kvalitet. Det ligger langt mer alvor bak mine HiFi-innlegg enn- si 70% av OT-babbelet.

;D
Tror jaggu jeg har lest innleggsstatistikken feil, jeg. Kjapt talt er det i hvert fall over 3000 i hifi- og musikkrelaterte tråder. Litt vanskelig å se ut av statistikken, fordi jeg tror jeg startet en stund før hfs sluttet å telle ot-innlegg i statistikken.

Uansett... Jeg har fortsatt ikke dårlig samvittighet. Og jeg vil ikke avvikle OT. Den eneste endringen jeg ønsker er et eget muslimhjørne. Hadde vært fint å slippe å få brunpisset over seg hver eneste gang man logger på.

;)

S

Smorte24

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Zomby_Woof skrev:
Tjahh... Etter innleggstellinga burde kanskje jeg også holde kjeft? 4336 totalt, 3215 i OT, 1121 i HiFi-relaterte tråder.. ;)

Ikke at jeg har dårlig samvittighet. Mye av det som diskuteres i OT er viktigere enn HiFi, selv om nivået på kranglinga er noe høyere on topic. En annen ting er at jeg strengt tatt krøster ut et en anseelig mengde ugjennomtenkte 'one liners'. Gjerne fra hofta, og av til tider semmer kvalitet. Det ligger langt mer alvor bak mine HiFi-innlegg enn- si 70% av OT-babbelet.

;D
Tror jaggu jeg har lest innleggsstatistikken feil, jeg. Kjapt talt er det i hvert fall over 3000 i hifi- og musikkrelaterte tråder. Litt vanskelig å se ut av statistikken, fordi jeg tror jeg startet en stund før hfs sluttet å telle ot-innlegg i statistikken.

Uansett... Jeg har fortsatt ikke dårlig samvittighet. Og jeg vil ikke avvikle OT. Den eneste endringen jeg ønsker er et eget muslimhjørne. Hadde vært fint å slippe å få brunpisset over seg hver eneste gang man logger på.

;)
Hadde vært fint med er FRP hjørne også.

F

fjellvåk

Gjest
Smorte24 skrev:
Zomby_Woof skrev:
Zomby_Woof skrev:

;D

;)
Hadde vært fint med er FRP hjørne også.
Det er nok med muslimhjørnet skulle jeg tro..

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Nok en tråd som gir og gir.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.789
Sted
Nøtterøy
Det er vel egentlig tilfeldig i hvilken leier mobben havner. Blant naziene eller blitzerne. De har vel stort sett ingen spesiell politisk ideologi.
Det er lederne i de forskjellige grupperingene som tar hånd om dem og "former" dem slik at de passer inn og får de "riktige" meningene.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Andy skrev:
Det er vel egentlig tileldig i hvilken leier mobben havner. Blant naziene eller blitzerne. De har vel stort sett ingen spesiell politisk ideologi.
Det er lederne i de forskjellige grupperingene som tar hånd om dem og "former" dem slik at de passer inn og får de "riktige" meningene.
Det tror jeg og. Mennesker vantrives uten en tydelig identitet og følelse av tilhørighet. Det gjelder kanskje spesielt ungdom, som er i ferd med å etablere seg utenfor familierammene. Om disse gruppene er aldri så mangelfulle på alt annet, så gir de i hvert fall en følelse av tilhørighet. De ser ut til å trekke næring fra hverandre, gjennom å markere avstand til hverandre. Jeg tror dette er den viktigste rekrutteringsmekanismen, enten det gjelder nynassser, blitzere, HA, speiderbevegelsen eller 'radikalkonservativ' muslimsk ungdom.

Go figure!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.212
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Andy skrev:
Det er vel egentlig tileldig i hvilken leier mobben havner. Blant naziene eller blitzerne. De har vel stort sett ingen spesiell politisk ideologi.
Det tror jeg og. Mennesker vantrives uten en tydelig identitet og følelse av tilhørighet. Det gjelder kanskje spesielt ungdom, som er i ferd med å etablere seg utenfor familierammene. Om disse gruppene er aldri så mangelfulle på alt annet, så gir de i hvert fall en følelse av tilhørighet. De ser ut til å trekke næring fra hverandre, gjennom å markere avstand til hverandre. Jeg tror dette er den viktigste rekrutteringsmekanismen, enten det gjelder nynassser, blitzere, HA, speiderbevegelsen eller 'radikalkonservativ' muslimsk ungdom.

Go figure!
Det er nok ikke så enkelt. I så fall vil man kunne påstå at alle mennesker kan formes på den måten. Grunnsynet har de fleste av oss hjemmefra, fra lokalmiljøet eller som en kontrast til det. Men når jeg som sosiolog sitter å ser hva slags sosial bakgrunn folk har, blir jeg ikke overrasket over at de stort sett faller innenfor de samme meninger og forståelser som de har vokst opp under.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Du kan fortsette å skrive, Bjørn. Er det noe vi trenger i OT, så er det lange innlegg fra folk som vet hva de snakker om.

Har vi et poeng? Hvor langt/kort rekker det? Hvilke andre faktorer spiller en rolle? Hvordan og hvorfor?

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Hvor ofte snakker vi om "i kontrast til", kontra "å bli som"?

Har sett ofte at barna tar avstand fra livsførselen til sine foreldre, og går i fullstendig motsatt retning, men hvor statistisk representativt er det?

Hvor mange "løvetannsbarn" finnes der ute? :)

Jeg har ennå små barn, blir spennende å se deres valg, men håper selvsagt at jeg kan bidra til at de tar opplyste valg... om de er riktige, er det vel ingen som vet.

F

fjellvåk

Gjest
rumath skrev:
Har sett ofte at barna tar avstand fra livsførselen til sine foreldre, og går i fullstendig motsatt retning, men hvor statistisk representativt er det?
Ja det hadde vært interessant og visst hvor mange av blitzerene som er barn av andre blitzere for å si det på den måten. Sitter med ett intrykk av at nettopp i dette miljøet er man stikk motsatt av de etablerte foreldrene; i skikkelig opposisjon. Men det er ikke sikkert det er sånn...

Z

Zomby_Woof

Gjest
fjellvåk skrev:
rumath skrev:
Ja det hadde vært interessant og visst hvor mange av blitzerene som er barn av andre blitzere for å si det på den måten. Sitter med ett intrykk av at nettopp i dette miljøet er man stikk motsatt av de etablerte foreldrene; i skikkelig opposisjon til foreldrene. Men det er ikke sikker det er sånn...
Og her ser vi kanskje vennene som Roberten refererer til. At dette er en siste 'trassalder' før voksenlivet begynner?

P.S. @bjornh. I fall du lurer, det var overhode ikke ironisk ment i innlegget over. Det kunne vært interessant å få noen betraktninger fra en sosiolig på dette temaet.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.212
Torget vurderinger
1
Nå er jeg noe så utskjelt som sosiolog. Det viser seg gjerne at vi ofte blir likere våre foreldre enn det vi liker å innrømme. Samtidig så blir vi også formet av det sosiale miljøet vi opptrer i, og det vi utsettes for.

Tenk deg selv, du har foreldre og familie som har rasistiske holdninger, som ytres ofte mer eller mindre direkte eller subtilt under din oppvekst. Hvilken effekt kan dette få? Eventuelt det miljøet du vokser opp under, og som påvirker. Det vil være skole, venner, idrettsmiljø ol. Så skal vi være obs på kontraster mellom disse, og det tenkende mennesket, samt prøvelser vi gjerne utsettes for gjennom livet. Det kan forme vår personlighet sterkt.

Jeg kom til å tenke på de "egenskaper" man tilla f.eks. jøder tidligere, før krigen. Jeg har vært borte i gamle folk som selv var gode nordmenn under krigen og sloss mot tyskerne men som like fullt kunne bruke "jøde" som skjellsord, og da under meningen kjip, gjerrig, grisk, går bak ryggen ol. Merkelig nok blir slike fordommer gjerne befestet i oss når de ikke konfronteres på en eller annen måte. Bestefaren min som deltok i 6. Divisjon under felttoget om Narvik var med å samlet inn og snauklipte tyskerjentene i hjembygda. Jeg har ofte tenkt på hva han mente legitimerte akkurat det. Det var egentlig ren selvtekt, eller "borgervern" de drev med, uten lov og rett. Men de mente altså dette var helt riktig og jentene fikk som fortjent. På sett og vis ser man at holdningen rundt om i Europa ikke nødvendigvis avvek -de fantes i flere land. Merkelig, ikke sant? Som om noen forståelser var universelt riktige, og hadde forplantet seg godt.

Hvor enkelt kan vi hjernevaskes? -vi har mange eksempler på organisasjoner, formelle og uformelle som har evnen til å påvirke. Spørsmålet her er trolig hvor "uimotsagt" disse får bli, samt totaliteten de får operere under. Hitlerjugend er kanskje et skrekkens eksempel, der barn blir favnet om og indoktrinert til å bli politiske fundamentalister og trent opp til å bli soldater og rasister. Ikke en gang foreldre kunne protestere på dette. Metodene må ha vært velegnet, siden den legitimerte det nazistiske systemet i Tyskland og fungerte som rekruttskole og utdanningssenter for regimet på et nivå som man bare ser i totalitære regimer.

Å beskylde Blitz for det samme, faller på sin egen urimelighet. Blitz er i beste fall en mer eller mindre organisert anarkistisk gruppe som egentlig fokuserer på fritid og egenutvikling. Hvis man ser på det som foregår, så har det vært radio med samfunnskritisk innhold og musikk, muligheter for å spille i band og kafé virksomhet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Blitz

De er ikke så ille som man skal ha det til, bortsett fra at de er litt stygge i kjeften og sloss litt på gata under demonstrasjoner i ny og ne. Som oftest ikke.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Smorte24 skrev:
Folk fra Blitz er omtrent bare sosialklienter og det virker som disse får lov til å gjøre hva de vil, det er ikke det samme som jeg mener at alle sosialklienter får lov til å gjøre hva de vil, men som sagt Blitz består omtrent kun av dette og ikke en av de er en ressurs til landet, men en veldig stor kostnad.

Samtidig synes jeg det er litt komisk at disse som støtter Blitz(de sosialklientene jeg sikter til) er de samme som har kritisert FRP velgere for trygdesnyltere, lavtlønnende arbeidere og narkomaner. Men de samme støtter Blitzere som lever av sosialstønad, forstå det de som kan ???
Jeg antar at jeg er blant de du sikter til i det siste avsnittet, noe du ikke har grunnlag for å mene. Jeg har vel egentlig kun kommet med negative betraktninger om Blitz, men det er tilfeldig. Jeg er glad for at noen her nyanserer synet på Blitz, for huset er adskillig mer enn demo-folket. Jeg har ingen tilknytning til miljøet i det hele tatt, skjønt jeg kjenner en av de gamle blitzerne uten politisk ideologi.

Hva blitzere lever av regner jeg med er ymse. Siden jeg ikke kjenner noen av disse yrkesdemonstrantene som mange kaller dem så har jeg ikke grunnlag for å vite det. Har du et bedre grunnlag? Det er fullt mulig å gå på høyskole eller universitet samtidig som man går på Blitz eller Høyres hus. Det er også mulig for dem som jobber. Så det er ingen grunn til å automatisk tro at de er sosialklienter. Jeg tror nok det finnes endel av dem, men hverken du eller jeg har nok bekjentskaper i kretsen til å anta hvor mange.

Når det gjelder det å anklage FrP-ere for å være trygdede narkomane så har jeg aldri hevdet det. Da snur du på resonnementet mitt, for det jeg påstår er at det er vanligst at tungt narkomane har de sympatiene, ikke de motsatte. Men ofte sover de nok når de skulle vært i stemmelokalet for å avlevere sin stemmeseddel, og en stor folkegruppe er de uansett ikke. Jeg tror ikke de har stort flere rusmissbrukere enn de andre partiene, selv om de er mest populære blant tyngre missbrukere. Det er stor forskjell på å anklage FrP-ere for å være rusmissbrukere og å hevde at rusmissbrukere ofte er FrP-tilhengere. Det første regner jeg som et sannsynlig falsum, og det siste som jevngodt med verifiserte fakta.

Spiralis skrev:
baluba skrev:
Og jeg bør jo egentlig synes det er kos å lese at folk har holdninger som kriminaliserer nesten alle med sort hud?
Nei det er ikke kos i det hele tatt! Og i rettferdighetens navn er det ikke "de mørke" som har skylden for det heller. Det er massive unnlatelsessynder fra noske myndigheter gjnnom mange år som er årsaken til dette. Og i bunnen ligger en smule rasistsik holdning som går i retning av at" Stakkars, vi kan ikke vente annet, de er traumatiserte etc etc". Det at man ikke vil stille samme krav til alle er etter min mening i denne sammenhengen utslag av rasisme, og dette er venstresidens rasisme. Den brune "høyresidens" rasisme er enklere å forholde seg til for den er i sin enfoldige dumskap så lett å både avsløre og motarbeide!

Man kan ikke flytte en psykisk "ødelagt" ex-barnesoldat hit til landet og forvente at han vil fungere 100% etter våre normer uten å gjøre en innsats! En somalier som har vokst opp i bunnen av elendighet kan man ikke forvente vil bruke vårt sosisalsytem slik vi forventer, uten å gi ham en smule opplæring! Det er jo faktisk ganske mange etniske nordmenn som heller ikke klarer å omgås sosialvesenet slik "mainstream FrPere" forventer! Det holder ikke å hente folk fra en forblåst ørken eller dampende jungel og si til dem "Nå må du integrere deg da!" De vet da for pokker ikke hva ordet betyr og de vet NULL om hva de skal integreres inn i !! Vi som nasjon ( ymse regjeringer ) har sviktet massivt på dette feltet, og nå sitter vi i ei hengemyr!

Alle som kom hit burde vært satt på skolebenken for å lære seg om hvordan dette landet fungerer, hvilke sosiale koder som gjelder etc etc. Slik sett er det ingen eller i allefall liten forskjell på dyr HiFi som vi kjøper og Norge som innflyttere bosetter seg i. Det er faktisk en stor fordel å lese bruksanvisningen før du tar utstyret i bruk !! Vi leser manualen til den nye vinylsnurreren og våre nye landsmenn burde også lese manualen for hvordan bo i Norge! Men hvordan skal de kunne gjøre det, vi har ikke gitt den til dem, og om vi hadde ville mange ikke lest likevel fordi de ikke kan lese !

Her hadde jeg tenkt å stille et retorisk spørsmål om hvem sin skyld dette var, men etter å ha lest noen innlegg her nå på morran tror jeg at jeg står over. Det er for tidlig på dagen til å begynne å svare på idioti ! Ja jeg frykter svarene fra visse av dere, og magesyra mi ville ikke ha godt av det !!

baluba skrev:
Jeg skal være fornøyd og glad når jeg leser holdningene til folk som ville nektet datteren sin å date sønnen min? Pissprat isåfall...
For lenge siden innså jeg at jeg ikke har noen mulighet til å legge meg oppi hvem barna dater, og jeg har også innsett for en zillion år siden at det er best slik ! Din sønn er nok litt for ung for min datter så der går vi nok glipp av mange hyggelige whiskykvelder Baluba ::) Men selv om jeg ikke kan blande meg inn i dette valget av framtidige svigerbarn,

[ og bare så det er sagt: INGEN ER BRA NOK FOR MIN LILLE FRØKEN !! ;D Neida, stakkars jævel sier jeg, frøkna er bortskjemt og ufordragelig til tider, men verdens beste likevel. Storparten av tiden, - tror jeg ??? 8) Dere som har barn vet hvordan dette er. :D ]

prøver man jo å gi noen råd med på veien. Bare tiden vil vise om ungene hører etter? Og det enkleste man kan si til dem er at Torbjørn Egner tok fundamentalt feil !! Han skriver i sangen sin at forskjellen er utenpå og at inni er vi like! Og det er slik vi nordmann har tatt imot de som har kommet hit, i den troen! Men slik jeg ser det ligger ikke forskjellen i hudfargen, men nettopp INNI. Lærer man barna å se forbi fargen og se hva som er "inni" et menneske kommer man langt. Hvis man samtidig får dem til å forstå at slike forskjeller ( kultur tankesett ) kan være utrolig vanskelig i et forhold og at man bør vite jævlig godt hva/hvem man gir seg inn i et for sammen med, ja da er mye gjort !
Jeg tillater meg å sitere hele innlegget, selv om posten min nå blir litt lang. Det er fordi det er vanskelig å finne noe å redigere bort fordi jeg er uenig. Når det gjelder din søte lille så er hun neppe uaktuell hvis hun ikke er stort eldre enn 12-13. Baluba jr har alltid hatt et godt øye til litt eldre jenter, helt siden han som femåring satt og blunket til ungdomsskolejentene på bakerste seterad i bussen. Han pleide å sette seg midt imellom dem, og jeg måtte sitte alene på et sete foran. Latinlivet vårt i Italia satt kanskje noen spor i den svært unge baluba jr.

Skulle aldersforskjellen være innenfor det akseptable og skjebnen vil det, så kan det likevel bli hygge med brun drikke og vakker musikk. Han er selvfølgelig oppdratt til å bli en gentleman, og har vært skjermet for mine mer tvilsomme holdninger. De forbeholder jeg de ramsalte sjøulkene på sentralen. 8) Men bare ikke tro at jeg har latt hans mamma få lage en femikladd av en mammadalt av ham. Den gutten skal ikke bli kandidat til lederposisjoner i KrF.

Topp Bunn