Blitz!

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
fjellvåk skrev:
Gubra skrev:
fjellvåk skrev:
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:
Hva har skjedd? Har en fra NDLpakket fått seg en på snørra? I så fall velfortjent.
.....håper virkelig HFS III dropper off topic så at dere kan drive deres propeganda og deres hersekteknikk et helt annet sted.
Da blir det vel rimelig rolig fra deg også? Du har over 300 innlegg i OT og 70 tilsammen i alle de andre gruppene. Basert både på innlegg og aktivitet så er det i OT du "rører" oftest.
Du bør vel ikke dra fram dette?
Og hvorfor BØR jeg ikke det synes du?
Når man sitter i glasshus..............

F

fjellvåk

Gjest
Gubra skrev:
Det knuste for mange år siden...Jeg har ikke ønsket OT dit pepperen gror så det er helt irrelevant.

Hilsen halvparten av deg... ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
I et anfall av klarsyn ?? spør jeg meg selv: "Hvorfor gidder vi å diskutere disse røde nazistene ?"

Er det egentlig så stor forskjell på røde og brune nazister?
De sorte (SS) er greiere, de hadde stiligere uniformer! Designet av Hugo Boss.

Men forøvrig er det samme dritten hele hurven, og hadde de hatt politisk makt ville de sikkert ha buret oss inne hele gjengen som surrer her på HFS/OT.

Våre meninger ville ikke vært spiselige uansett farge på nazikrapylet, og de ville nok ha dømt vår internettbruk som i beste fall samfunnskadelig ! Straffeleir for oss alle ! Sibir hvis det er de røde naziene, Polen hvis det er de andre.

Å diferensiere mellom udemokratiske krefter som mer eller mindre jævlig blir feil. Er de udemokratiske burde det holde til en samstemt fordømmelse. Blitz oppfattes vel gjerne som "røde" og får vel støtte/sympati fra folk som oppfatter seg som sosialister. Men går man dem etter i sømmene er det ikke mye sosialistisk ideologi der i gården, ei heller hos SOS Rasisme og Tjen Folket! Det er mørkebrunt "drit i folk og makta til oss" grums uansett. Den mest iøynefallende forskjellen på Blitz++ og Vigrid slik jeg ser det er at Vigrid virker gjennomgående å være "litt enklere møblert". Litt Jugend stil over toppetasjen på en måte. ;)

Men la ikke meg stå i veien for en givende krangel ! ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tjahh... Etter innleggstellinga burde kanskje jeg også holde kjeft? 4336 totalt, 3215 i OT, 1121 i HiFi-relaterte tråder.. ;)

Ikke at jeg har dårlig samvittighet. Mye av det som diskuteres i OT er viktigere enn HiFi, selv om nivået på kranglinga er noe høyere on topic. En annen ting er at jeg strengt tatt krøster ut et en anseelig mengde ugjennomtenkte 'one liners'. Gjerne fra hofta, og av til tider semmer kvalitet. Det ligger langt mer alvor bak mine HiFi-innlegg enn- si 70% av OT-babbelet.

;D

F

fjellvåk

Gjest
Zomby_Woof skrev:
En annen ting er at jeg strengt tatt krøster ut et en anseelig mengde ugjennomtenkte 'one liners'. Gjerne fra hofta, og av til tider semmer kvalitet. Det ligger langt mer alvor bak mine HiFi-innlegg enn- si 70% av OT-babbelet.

;D
Du er nok ikke alene om dette, vi skyter i hytt og vær hele bunten til tider, men det hender jo at det kan være underholdene og det er vel litt av meninga?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.972
baluba skrev:
Nå må det bli slutt på den hetsen av sosialklienter her på HFS. Det vitner om mangelfull evne til empati når sosialklient er blitt et skjellsord som brukes om alle som innehar det man oppfatter som negative meninger, som om sosialklienter var en ensartet gruppe. Det finnes nesten like mange grunner for det å motta sosialhjelp som det finnes klienter. Dessuten er det nok ikke mange såkalte proffe demonstranter som faktisk lever av sosialhjelp. De fleste har nok jobb av de som demonstrerer mot rasisme. Hvorfor skulle det automatisk være sosialklienter som er imot rasisme? Det er jo tvert imot. Blant narkomane sosialklienter (for å ta for seg den gruppen det sikkert siktes mot) er det en klar overvekt av rasister som stemmer FrP. Tunge narkomane jeg har møtt har stort sett sympatisert med FrP, og tror ikke jeg har møtt noen tung narkoman som er langt ute på venstresiden.

Nei, verden er ikke så enkel at sosialklienter er sosialister og de med jobb er borgerlige. Det er omvendt. Blant sosialklienter (både med og uten rusproblemer) er det nok betydelig færre sosialister enn i resten av samfunnet. Betydelig færre. De fleste ser på sosialister som altfor moralske, og de med innsikt i den organiserte venstresiden så er det enkelt å se at de har en langt mer (håpløs) moralistisk holdning enn de som er på andre siden av den politiske skalaen. Det er faktisk en usympatisk side med venstresiden at den i så stor grad representerer det moralistiske synet som vi har fått fra USA.

De som prater om sosialklienter kan ikke kjenne særlig mange av typen, så hvorfor våger de da å uttale seg med kraft og fynd om noe de selv vet at de har null kunnskaper om? Det stiller dem i et merkelig lys, der alle som faktisk kjenner fakta lurer på om dere er vel bevart. Beklager å måtte skrive dette, men den formen for holdninger til sosialklienter som vises her på sentralen vitner om antisosiale personlighetsavvik hvis de alvorlig mener at sosialklienter er mindreverdige mennesker. Dessuten er det en helt klart fascistoid innstilling å mene at de ikke har samme rett til å ha sterke meninger som vi som er i arbeid. Hvis noen alvorlig talt mener at en sosialklient skal holde kjeft og være glad for almissene så er det fristende å hilse på dem med et lite Heil Hitler.
Takk, og det er ærlig ment.
Min yngste sønn kommer til å bli sosialklient og trygdebruker hele sitt liv fra fyllte 18 år. Jeg vil kjempe med nebb og klør for at det offentlige skal gjøre alt for at han skal få et best mulig liv. Det har han rett til. Selv om han ikke kommer til å arbeide og på denne måten kommer til å bidra med noe i samfunnet så vil han sysselsette 7-10 personer.
De som ikke har skylapper skjønner hva jeg mener, dere andre.............

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
baluba skrev:
Nå må det bli slutt på den hetsen av sosialklienter her på HFS. Det vitner om mangelfull evne til empati når sosialklient er blitt et skjellsord som brukes om alle som innehar det man oppfatter som negative meninger, som om sosialklienter var en ensartet gruppe. Det finnes nesten like mange grunner for det å motta sosialhjelp som det finnes klienter. Dessuten er det nok ikke mange såkalte proffe demonstranter som faktisk lever av sosialhjelp. De fleste har nok jobb av de som demonstrerer mot rasisme. Hvorfor skulle det automatisk være sosialklienter som er imot rasisme? Det er jo tvert imot. Blant narkomane sosialklienter (for å ta for seg den gruppen det sikkert siktes mot) er det en klar overvekt av rasister som stemmer FrP. Tunge narkomane jeg har møtt har stort sett sympatisert med FrP, og tror ikke jeg har møtt noen tung narkoman som er langt ute på venstresiden.

Nei, verden er ikke så enkel at sosialklienter er sosialister og de med jobb er borgerlige. Det er omvendt. Blant sosialklienter (både med og uten rusproblemer) er det nok betydelig færre sosialister enn i resten av samfunnet. Betydelig færre. De fleste ser på sosialister som altfor moralske, og de med innsikt i den organiserte venstresiden så er det enkelt å se at de har en langt mer (håpløs) moralistisk holdning enn de som er på andre siden av den politiske skalaen. Det er faktisk en usympatisk side med venstresiden at den i så stor grad representerer det moralistiske synet som vi har fått fra USA.

De som prater om sosialklienter kan ikke kjenne særlig mange av typen, så hvorfor våger de da å uttale seg med kraft og fynd om noe de selv vet at de har null kunnskaper om? Det stiller dem i et merkelig lys, der alle som faktisk kjenner fakta lurer på om dere er vel bevart. Beklager å måtte skrive dette, men den formen for holdninger til sosialklienter som vises her på sentralen vitner om antisosiale personlighetsavvik hvis de alvorlig mener at sosialklienter er mindreverdige mennesker. Dessuten er det en helt klart fascistoid innstilling å mene at de ikke har samme rett til å ha sterke meninger som vi som er i arbeid. Hvis noen alvorlig talt mener at en sosialklient skal holde kjeft og være glad for almissene så er det fristende å hilse på dem med et lite Heil Hitler.
Men hva er det som gjør verden mindre enkel ved at sosialklienter er borgerlige og de med jobb er sosialister?

;D ;D ;D
Enten er du litt i det tøysete laget i dag, eller så har du problemer med å fokusere på det du leser. Jeg har da aldri påstått det du antyder her. Jeg har skrevet at virkeligheten er ikke så enkel. Det gjelder selvsagt på den ene eller andre måten, og hvorvidt noen er sosialklienter eller ikke er totalt uten relevans i enhver diskusjon. Eneste grunn til at det skulle ha noe å si er hvis de er mindreverdige.

Gubra skrev:
fjellvåk skrev:
Gubra skrev:
fjellvåk skrev:
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:
Hva har skjedd? Har en fra NDLpakket fått seg en på snørra? I så fall velfortjent.
.....håper virkelig HFS III dropper off topic så at dere kan drive deres propeganda og deres hersekteknikk et helt annet sted.
Da blir det vel rimelig rolig fra deg også? Du har over 300 innlegg i OT og 70 tilsammen i alle de andre gruppene. Basert både på innlegg og aktivitet så er det i OT du "rører" oftest.
Mannen skriver jo ikke at det er galt at OT eksisterer, han bare ironiserer over at den som har sterkest overvekt av aktivitet i OT er den som paradoksalt nok er den som ønsker å legge ned avdelingen. Jeg har også ytret et ønske om det for lenge siden, for jeg opplevde det provoserende å lese endel av det som stod skrevet her på den tiden. På den tiden var jeg svært hårsår overfor holdninger som er demoniserende overfor folk med mørk hudfarge siden jeg ofte har vært utsatt for grov rasisme mot min nærmest familie. I dag tar jeg avstand fra den meningen, og sentralen har faktisk blitt mye hyggeligere siden den gang. I dag opplever jeg holdningene her inne som generelt gode og konstruktive, fra så og si alle kanter.

En annen og mer tungtveiende årsak for at jeg ønsket OT bort var at det går utover aktiviteten i resten av forumet. Man kjenner andre på seg selv, og jeg opplever at jeg trekkes mot OT på grunn av aktiviteten der. Det er en ond sirkel, for OT er så fristende at det er vanskelig å holde seg borte. Jeg har forøvrig 4466 innlegg i de øvrige kategoriene, 2374 i OT. Av de er 2616 i tråder om musikk. Likevel synes jeg i dag at jeg tok feil om nedlegging av OT - jeg skulle bare ønske at mange av dere andre kunne bruke litt energi på å opprettholde sentralens egentlige eksistensårsak, og misstenker enkelte for å rett og slett ha mistet interessen for musikk. Føler jeg meg bedre enn andre fordi jeg skriver mest om musikk, litt mindre om teknikk og minst i OT? Tja... :p

I begge disse innleggene påstår du at den du debatterer mot har andre meninger enn det som er virkeligheten. Kanskje du bør justere lesebrillene litt slik at du klarer å tyde så enkle meldinger som at Fjellvåk ønsker å legge ned OT. Eller kan det tenkes at du ikke vet hva det vil si å kaste stein i glasshus? Fjellvåk gjør jo det motsatte, han påpeker at Smorte kaster stein i glasshus. Noe som er udiskutabelt når hans bidrag så og si kun er i OT.

@ Pink: Skulle bare mangle. Det er overraskende at ikke mange andre gjør seg fortjent til samme takk fra deg. De som tilhører dem som har sansen for Kristin Clemmets tankegods bør lese hennes forslag til kulturkonservativt manifest som ble trykket i Dagbladet over to dager for endel år siden. Der tok hun for seg det med deltakelse i samfunnet og frivillighet på et prinsipielt grunnlag.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Bra tråd gett. Henger meg på siden den nevnes at OT bør jevnes med jorda. Det BØR det. Snart har også jeg flere innlegg på OT enn andre steder. En skam i et ellers oppegående HIFI-forum

Synes forøvrig at Blitz er okei, til tross for at de er småvoldelige og forvirrete. Den ekstreme høyresiden har alltid gjort meg kvalm. Liker sosialklienter, særlig de med sans for hifi. Har vært der selv en gang.
Synes trådstarter er en idiot. Er det lov å si det?

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
baluba skrev:
Gubra skrev:
baluba skrev:

Men hva er det som gjør verden mindre enkel ved at sosialklienter er borgerlige og de med jobb er sosialister?

;D ;D ;D
Enten er du litt i det tøysete laget i dag, eller så har du problemer med å fokusere på det du leser. Jeg har da aldri påstått det du antyder her. Jeg har skrevet at virkeligheten er ikke så enkel. Det gjelder selvsagt på den ene eller andre måten, og hvorvidt noen er sosialklienter eller ikke er totalt uten relevans i enhver diskusjon. Eneste grunn til at det skulle ha noe å si er hvis de er mindreverdige.

Gubra skrev:
fjellvåk skrev:
Gubra skrev:
fjellvåk skrev:
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:
Mannen skriver jo ikke at det er galt at OT eksisterer, han bare ironiserer over at den som har sterkest overvekt av aktivitet i OT er den som paradoksalt nok er den som ønsker å legge ned avdelingen. Jeg har også ytret et ønske om det for lenge siden, for jeg opplevde det provoserende å lese endel av det som stod skrevet her på den tiden. På den tiden var jeg svært hårsår overfor holdninger som er demoniserende overfor folk med mørk hudfarge siden jeg ofte har vært utsatt for grov rasisme mot min nærmest familie. I dag tar jeg avstand fra den meningen, og sentralen har faktisk blitt mye hyggeligere siden den gang. I dag opplever jeg holdningene her inne som generelt gode og konstruktive, fra så og si alle kanter.

En annen og mer tungtveiende årsak for at jeg ønsket OT bort var at det går utover aktiviteten i resten av forumet. Man kjenner andre på seg selv, og jeg opplever at jeg trekkes mot OT på grunn av aktiviteten der. Det er en ond sirkel, for OT er så fristende at det er vanskelig å holde seg borte. Jeg har forøvrig 4466 innlegg i de øvrige kategoriene, 2374 i OT. Av de er 2616 i tråder om musikk. Likevel synes jeg i dag at jeg tok feil om nedlegging av OT - jeg skulle bare ønske at mange av dere andre kunne bruke litt energi på å opprettholde sentralens egentlige eksistensårsak, og misstenker enkelte for å rett og slett ha mistet interessen for musikk. Føler jeg meg bedre enn andre fordi jeg skriver mest om musikk, litt mindre om teknikk og minst i OT? Tja... :p

I begge disse innleggene påstår du at den du debatterer mot har andre meninger enn det som er virkeligheten. Kanskje du bør justere lesebrillene litt slik at du klarer å tyde så enkle meldinger som at Fjellvåk ønsker å legge ned OT. Eller kan det tenkes at du ikke vet hva det vil si å kaste stein i glasshus? Fjellvåk gjør jo det motsatte, han påpeker at Smorte kaster stein i glasshus. Noe som er udiskutabelt når hans bidrag så og si kun er i OT.
Ja Baluba, jeg innrømmer at jeg er kom i løftet stemning etter innlegget ditt, et klassisk
"gira-Baluba" innlegg: Mange ord, mange balubasannheter (påstander), selvmotsigelser og til slutt som prikken over I'en, Hitling. Du venter vel ikke at det tas alvorlig?

At Fjellvåk ironiserer over Smorte's høye OT -prosent er helt greit det, det er bare det at hans egen OT-prosent er omtrent den samme............
Til slutt kan vi være enige om OT's magiske tiltrekningskraft.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.388
Torget vurderinger
18
Gubra skrev:
At Fjellvåk ironiserer over Smorte's høye OT -prosent er helt greit det, det er bare det at hans egen OT-prosent er omtrent den samme............
Det er ikke poenget, poenget er at Smorte24 gikk inn for nedleggelse av OT.

M

Morpheus

Gjest
OT på HFS har sine egne koder. Som Baluba er inne på er det lett for å være hårsår her inne den første tiden før man har "knekket" kodene. Det var jeg også! Etterhvert lærer man seg til å sile ut tråder og innlegg, og hvilken energimengde det er verdt å legge i dem. Ofte bruker jeg OT her som et middel for å skjerpe min egen kritiske refleksjon. Det er også værdt¨å merke seg at visse tråder og innlegg kan synke ned i underbevisstheten og jobbe der.... Det er ikke nødvendigvis slik at innlegg man enten skriver selv, eller innlegg man leser men som har fått dårlig respons ikke har kraftig påvirkningseffekt.

Mitt inntrykk etter å ha vært medlem her siden 2004 er at det finnes folk her som helt klart klarer å skjepe tankegangen min enda. Derfor kommer jeg enda til å snirkle rundt i gangene her inne på OT.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
toriamos skrev:
Bra tråd gett. Henger meg på siden den nevnes at OT bør jevnes med jorda. Det BØR det. Snart har også jeg flere innlegg på OT enn andre steder. En skam i et ellers oppegående HIFI-forum

Synes forøvrig at Blitz er okei, til tross for at de er småvoldelige og forvirrete. Den ekstreme høyresiden har alltid gjort meg kvalm. Liker sosialklienter, særlig de med sans for hifi. Har vært der selv en gang.
Det uthevede utsagnet er jeg helt enig i. Det er en skam at forumet ikke brukes til det som det bør brukes til. Sentralen er eneste skikkelige tilholdssted for de som har en seriøs interesse for lyd og musikk i sammenheng, og det er ikke tvil om at OT stjeler store ressurser. Jeg føler at jeg trekkes mot OT på tross av at jeg egentlig kun vil skrive om musikk og lyd her, men når aktiviteten i OT fører til stillstand andre steder så blir det en tidtrøyte mens man venter på at folk skal bry seg om det som er viktig igjen. Og er dermed med på å forsterke den negative spiralen som jeg ønsker å bryte.

Og jeg ser at Gubra fortsatt ikke skjønner noe som helst. Det er ikke å kaste stein i glasshus å forsvare OTs eksistens. Skjønner du virkelig ikke det? Du har en merkelig form for logikk, eller så skjønner du ikke hva uttrykket stein i glasshus betyr. Om Fjellvåk hadde 99% aktivitet i OT så hadde han ikke kastet stein i glasshus, forstår du ikke det? Da kan det slås fast at du ikke skjønner det uttrykket. Det er ikke mulig for ham å kaste stein i glasshus når han som svært aktiv i OT forsvarer OTs eksistens. Det er ikke rart at du oppfatter meg som selvmotsigende. Du er jo ikke i stand til å tyde det andre folk skriver. Da ender det med at alle som er uenige med deg er selvmotsigende og kommer med alternative sannheter. For hva er en balubasannhet? Poster jeg feil fakta til stadighet? Kommer jeg med tallmateriale som er sugd av eget bryst, eller ser jeg ting som ikke eksisterer. Hva er det i denne tråden som er en balubasannhet? Hvis du opplever de postene som du siterer her for å være ordrike og lange så må jeg si du virker som om du er sterkt ruset på cannabis, for det vitner om sentralens dårligste korttidsminne hvis du opplever tre korte avsnitt som ordrikt og langt. Du har rett i at jeg mange ganger gjør meg skyldig i ordgyterier. Det gjør jeg fordi jeg liker å skrive langt, noe jeg ikke får lov til på jobben. Jeg gjør det for min egen fornøyelses skyld, og erklærer meg skyldig etter tiltale.

MEN ikke i denne tråden. Her har jeg moderert meg ganske bra, selv om jeg har en forklaring for mine meninger om OT som er ytterst relevant i denne tråden. Her viser du at du er så uenig med meg at du er i stand til å kritisere meg for ting som jeg ikke gjør her og nå. Det at jeg i andre tråder kan skriver lange innlegg er sant, men du må jo være ute etter meg når du hevder at jeg gjør det samme her. Du er av den typen menneske som har bestemt for at en person er slik og slik, og når den personen ikke oppfører seg slik du på forhånd har bestemt deg for så kan du ikke se det, for du ser bare den personen du har bygget dine fordommer på. På en måten stiller du deg på sidelinjen, i og med at du diskuterer ting som både er irrellevante og usaklige, for det du skriver stemmer ikke overens med virkeligheten. Kanskje det heller er du som bør tenke på å underbygge dine meninger istedenfor å bare gulpe opp tildels feilaktige populistiske one-linere uten noe fundament i virkelig viten.

Nå har du sikkert falt av for lenge siden, men til slutt vil jeg ta for meg det med hitling. For jeg er skyldig i dag i det, for her syntes jeg at det var på sin plass. Jeg blir personlig forarget når noen åpenbart skiller folk basert på hudfarge. Det gjør meg forbannet, og jeg vil påstå at det er berettiget harme. Jeg har opplevd nok drittkommentarer av typen reis hjem og nigger fra voksne mennesker mot barn at jeg har litt problemer med å være helt saklig når jeg setter ting på spissen. Og slik kommer jeg til å fortsatt være, og komme ikke til å ta selvkritikk på det. Og det er fordi jeg neppe kan kalles en som hitler til vanlig. Tvert imot så er jeg ofte den som forsvarer både venstre og høyresiden mot hitling her på sentralen. Men fordommer mot hudfarge fortjener hitling, og det er fordomsfullt å gi afrikanerne skylden for overfallsvoldtektene i Oslo. Hvordan vil du forklare at det ikke er basert på fordommer mot sorte? Det bygger jo kun på en ting, nemlig at de er utenlandske og mørke i huden. Det er nemlig den eneste fellesnevneren disse har, og det er i tillegg feil gruppe som anklages.

Edit: Slettet noe vrøvl fra min side.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Canales skrev:
idioten fikk som fortjent. han provoserte dem og slo ned en jente først.
+1 Man fortjener ikke annet for å uprovosert slå ned ei jente.

Hvordan folk kan forsvare handlingen og få dette til å bli en anti-Blitz tråd forstår jeg ikke men jeg har min mistanke om at det er en del på forumet som tilhøyrer ytterste høyre. Heldigvis ser det ut som det er håp med tanke på at det var flere journalister enn NDL folk tilstede.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
toriamos skrev:
I dette tilfellet mener jeg det er lov.

G

Gjestemedlem

Gjest
toriamos skrev:
En mer surmaget grinebiter enn deg skal man lete lenge etter på sentralen. Gå og lek i trafikken. :p

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
Canales skrev:
idioten fikk som fortjent. han provoserte dem og slo ned en jente først.
+1 Man fortjener ikke annet for å uprovosert slå ned ei jente.

Hvordan folk kan forsvare handlingen og få dette til å bli en anti-Blitz tråd forstår jeg ikke men jeg har min mistanke om at det er en del på forumet som tilhøyrer ytterste høyre. Heldigvis ser det ut som det er håp med tanke på at det var flere journalister enn NDL folk tilstede.
Helt klart enig i det første. Da jeg så saken på nyhetene ble jeg først forbannet på demonstrantene som gjorde noe så unødvendig som å utøve vold mot en rasist. Jeg tenkte at der har rasisten klart å få fram sitt budskap på en perfekt måte. Men heldigvis finnes verdensveven som kan fortelle meg den hele sannheten. Dvs hvis dette er sannheten så fortjente han hvert slag. Han ser også ut til å være typen som kan rope stygge ord etter min elleveåring, som jeg selvsagt ikke ville slått uansett. I alle fall ikke foran guttungen.

Det siste er jeg ikke enig i. Noen befinner seg i et relativt moderat FrP-landskap, og jeg opplever ingen av dem for å tilhøre ytre høyre. Skjønt, enkelte som Smorte er helt klart langt ute til høyre, men jeg vil ikke kalle Smorte en ekstremist. Men det første halve året jeg var aktiv her ville jeg nok vært enig med deg, for jeg opplevde det faktisk verre før. Jeg tror nok kanskje noen har hoppet av, eller så har de over sikt vist et større vidsyn enn jeg oppfattet i starten.

Jeg har opplevd at flere av de som jeg oftest var uenig med i startet faktisk ligger ganske nær meg i mange spørsmål, og opplever å bli respektert av folk som utgir seg for å være både høyre og venstreorienterte. Vi er nok til syvende og sist mer like enn det kan virke som noen ganger.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
baluba skrev:
Jeg har opplevd at flere av de som jeg oftest var uenig med i startet faktisk ligger ganske nær meg i mange spørsmål, og opplever å bli respektert av folk som utgir seg for å være både høyre og venstreorienterte. Vi er nok til syvende og sist mer like enn det kan virke som noen ganger.
For det første ville det blitt gudsjammeerlig kjedelig om vi bare skulle være enige og klappe hverandre på ryggen hele tiden!
Tidvis må derfor noen ta jobben som Djevelens advokat for å skape litt temperatur. Fortrinnsvis på et dannet vis.

For det andre er dette et HiFi forum og ikke et seriøst politisk forum. For egen del surrer jeg rundt her inne fordi det er artig, og ikke fordi den politiske debatten er så opplysende. Jeg setter stor pris på mange av de one-linere som kommer ramlende med ujevne mellomrom. Og det uansett om jeg er enig i budskapet eller ei. En praktfull formulering har en egenverdi slik jeg ser det.

For det tredje er det når man krangler med noen man er uenig med at man kan lære noe! De som mener det samme som deg er faktisk uinteressante, deres mening kjenner du. Han som er glødende uenig kan du faktisk lære noe av, for han har tenkt på saken på en annen måte enn deg!

Huff det ble en smule sunsfornuftig! :eek: Men de inteligente av dere forsto hva jeg mener, og dere som ikke gjorde det ? Ja ja synd for dere! ;D

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
toriamos skrev:

Det går sikkert bra, men faren er at en person med så magert ordforråd blir mistenkt for å være en...eh...ja.....

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er hundre prosent enig med Spiralis, og jeg må si at jeg opplever det hyggelig å være uenig med ham noen ganger. Takk for fine debatter, som du håndterer på dannet vis. ;)
(Nå skal det sies at jeg langt oftere er enig med Spiralis enn det motsatte)

Egentlig er jeg enig i at det ikke er riktig å bruke ordet idiot, for vedkommende bør ha en IQ på over 60 for å skrive dette. Men hvorfor er det et magert ordforråd å kjenne til og bruke ordet idiot? Det forteller jo ingenting om det øvrige ordforrådet. Du trekker merkelige konklusjoner.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
baluba skrev:
toriamos skrev:

Det uthevede utsagnet er jeg helt enig i. Det er en skam at forumet ikke brukes til det som det bør brukes til. Sentralen er eneste skikkelige tilholdssted for de som har en seriøs interesse for lyd og musikk i sammenheng, og det er ikke tvil om at OT stjeler store ressurser. Jeg føler at jeg trekkes mot OT på tross av at jeg egentlig kun vil skrive om musikk og lyd her, men når aktiviteten i OT fører til stillstand andre steder så blir det en tidtrøyte mens man venter på at folk skal bry seg om det som er viktig igjen. Og er dermed med på å forsterke den negative spiralen som jeg ønsker å bryte.

Og jeg ser at Gubra fortsatt ikke skjønner noe som helst. Det er ikke å kaste stein i glasshus å forsvare OTs eksistens. Skjønner du virkelig ikke det? Du har en merkelig form for logikk, eller så skjønner du ikke hva uttrykket stein i glasshus betyr. Om Fjellvåk hadde 99% aktivitet i OT så hadde han ikke kastet stein i glasshus, forstår du ikke det? Da kan det slås fast at du ikke skjønner det uttrykket. Det er ikke mulig for ham å kaste stein i glasshus når han som svært aktiv i OT forsvarer OTs eksistens. Det er ikke rart at du oppfatter meg som selvmotsigende. Du er jo ikke i stand til å tyde det andre folk skriver. Da ender det med at alle som er uenige med deg er selvmotsigende og kommer med alternative sannheter. For hva er en balubasannhet? Poster jeg feil fakta til stadighet? Kommer jeg med tallmateriale som er sugd av eget bryst, eller ser jeg ting som ikke eksisterer. Hva er det i denne tråden som er en balubasannhet? Hvis du opplever de postene som du siterer her for å være ordrike og lange så må jeg si du virker som om du er sterkt ruset på cannabis, for det vitner om sentralens dårligste korttidsminne hvis du opplever tre korte avsnitt som ordrikt og langt. Du har rett i at jeg mange ganger gjør meg skyldig i ordgyterier. Det gjør jeg fordi jeg liker å skrive langt, noe jeg ikke får lov til på jobben. Jeg gjør det for min egen fornøyelses skyld, og erklærer meg skyldig etter tiltale.

MEN ikke i denne tråden. Her har jeg moderert meg ganske bra, selv om jeg har en forklaring for mine meninger om OT som er ytterst relevant i denne tråden. Her viser du at du er så uenig med meg at du er i stand til å kritisere meg for ting som jeg ikke gjør her og nå. Det at jeg i andre tråder kan skriver lange innlegg er sant, men du må jo være ute etter meg når du hevder at jeg gjør det samme her. Du er av den typen menneske som har bestemt for at en person er slik og slik, og når den personen ikke oppfører seg slik du på forhånd har bestemt deg for så kan du ikke se det, for du ser bare den personen du har bygget dine fordommer på. På en måten stiller du deg på sidelinjen, i og med at du diskuterer ting som både er irrellevante og usaklige, for det du skriver stemmer ikke overens med virkeligheten. Kanskje det heller er du som bør tenke på å underbygge dine meninger istedenfor å bare gulpe opp tildels feilaktige populistiske one-linere uten noe fundament i virkelig viten.

Nå har du sikkert falt av for lenge siden, men til slutt vil jeg ta for meg det med hitling. For jeg er skyldig i dag i det, for her syntes jeg at det var på sin plass. Jeg blir personlig forarget når noen åpenbart skiller folk basert på hudfarge. Det gjør meg forbannet, og jeg vil påstå at det er berettiget harme. Jeg har opplevd nok drittkommentarer av typen reis hjem og nigger fra voksne mennesker mot barn at jeg har litt problemer med å være helt saklig når jeg setter ting på spissen. Og slik kommer jeg til å fortsatt være, og komme ikke til å ta selvkritikk på det. Og det er fordi jeg neppe kan kalles en som hitler til vanlig. Tvert imot så er jeg ofte den som forsvarer både venstre og høyresiden mot hitling her på sentralen. Men fordommer mot hudfarge fortjener hitling, og det er fordomsfullt å gi afrikanerne skylden for overfallsvoldtektene i Oslo. Hvordan vil du forklare at det ikke er basert på fordommer mot sorte? Det bygger jo kun på en ting, nemlig at de er utenlandske og mørke i huden. Det er nemlig den eneste fellesnevneren disse har, og det er i tillegg feil gruppe som anklages.

Du gjorde en dårlig jobb!

M

Morpheus

Gjest
Spiralis skrev:
baluba skrev:
For det første ville det blitt gudsjammeerlig kjedelig om vi bare skulle være enige og klappe hverandre på ryggen hele tiden!
Tidvis må derfor noen ta jobben som Djevelens advokat for å skape litt temperatur. Fortrinnsvis på et dannet vis.

For det andre er dette et HiFi forum og ikke et seriøst politisk forum. For egen del surrer jeg rundt her inne fordi det er artig, og ikke fordi den politiske debatten er så opplysende. Jeg setter stor pris på mange av de one-linere som kommer ramlende med ujevne mellomrom. Og det uansett om jeg er enig i budskapet eller ei. En praktfull formulering har en egenverdi slik jeg ser det.

For det tredje er det når man krangler med noen man er uenig med at man kan lære noe! De som mener det samme som deg er faktisk uinteressante, deres mening kjenner du. Han som er glødende uenig kan du faktisk lære noe av, for han har tenkt på saken på en annen måte enn deg!

Huff det ble en smule sunsfornuftig! :eek: Men de inteligente av dere forsto hva jeg mener, og dere som ikke gjorde det ? Ja ja synd for dere! ;D
Amen! Og
En praktfull formulering har en egenverdi slik jeg ser det
+10! :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
baluba skrev:
toriamos skrev:

Du gjorde en dårlig jobb!
Nå må du vennligst forklare hvilken jobb jeg gjorde dårlig? Var jeg for sein med å slette det avsnittet som egentlig var myntet på en annen tråd (+ litt ekstra vrøvl). Eller anser du det for å være en dårlig jobb å innrømme feil? Jeg har merket at du ikke synes det er noe stas selv.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Omgang med illeluktende, svette blitzere foretrekkes uansett langt mer enn enkelte anale HFSere......

M

MORNING STAR

Gjest
Han som slo ned dama, gjorde henne en tjeneste, tok vel hull på blitzkvisene hennes, slik at trynet ble seende ut bedre etterpå. ;D
Skal vi få bukt med nynazistene, så må vi først fjerne motivet for dems eksistens, deres definerte fiende, nemlig:
islamister, SOS-rasisme(pro-Nord-Korea pakk) og palestinaskjerferne.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
OT har fått meg interessert i deler av verdenshistorien jeg tidligere visste lite om. OT, med enkelte innlegg der, har jeg tatt med inn i eget parti, for å diskutere. Noen ganger får man jo frem hvordan ting virkelig fungerer av ordninger, her på hfs, som de fleste av oss har lite kunnskap om. Jeg synes også mange tråder her inne har et saklighetsnivå som er langt over hva man f.eks. kan se under artikler i Dagbladet, eller andre nettfora for den saks skyld.

La oss beholde OT. Men vi må alltid vokte oss for å akseptere utspill som er rasistiske, eller klart ment for å krenke en person eller en gruppe.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Zomby_Woof skrev:
Smorte24 skrev:
Har Lillevolden fått seg en jobb enda?
Aner ikke. Vi er ikke på hils, men jeg kjenner'n igjen fra avvisa. Sist jeg så'n var på Oslo City (av alle steder), han så gammel ut.
Må vel kjøpe h@sjen sin et sted han også?
Sleiven

S

Smorte24

Gjest
totte skrev:
Smorte24 skrev:
(...) men det forsvarer vel ikke at folk som lever av sosisalen skal få lov til gjøre som de vil.
Slutter meg til Balubas innlegg over.

Et ærlig spørsmål til Smorte, som vel er et godt eksemplar av den noe forstyrrede arten det refereres til: Mener du faktisk at det ikke skal gis samme rom for atferd for sosialklienter som for andre, eller er det bare språket som svikter?.
Meningen med at jeg sier sosialklienter er at flertallene av folkene på i Blitz er sosialklienter, samtidig som de fordømmer og angriper folk fysisk som ikke har samme meningen som de, og det ironiske er faktisk at disse personene som blir hetset og banket opp er de samme som betaler sosialstønaden til disse Blitzerne.

Dette er ikke et angrep på sosialklienter generelt det var et angrep på de arbeidskye pøblene som faktisk Blitz miljøet består av.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Smorte24 skrev:
totte skrev:
Smorte24 skrev:
(...) men det forsvarer vel ikke at folk som lever av sosisalen skal få lov til gjøre som de vil.

Et ærlig spørsmål til Smorte, som vel er et godt eksemplar av den noe forstyrrede arten det refereres til: Mener du faktisk at det ikke skal gis samme rom for atferd for sosialklienter som for andre, eller er det bare språket som svikter?.
Meningen med at jeg sier sosialklienter er at flertallene av folkene på i Blitz er sosialklienter, samtidig som de fordømmer og angriper folk fysisk som ikke har samme meningen som de, og det ironiske er faktisk at disse personene som blir hetset og banket opp er de samme som betaler sosialstønaden til disse Blitzerne.

Dette er ikke et angrep på sosialklienter generelt det var et angrep på de arbeidskye pøblene som faktisk Blitz miljøet består av.
OK, så var det bare språket som sviktet. Flott. Takk for svar.

S

Smorte24

Gjest
rumath skrev:
Mye hets mot "de røde" og "kommunistene" på nettforum. Må si jeg synes det er illevarslende at så mange med direkte hat mot andre med annet ideologisk grunnsyn enn de selv, bruker så mye tid på netthets. :/

Nei, media er ikke "røde" fordi de ikke alltid vinkler saker slik du gjerne skulle sett de vinklet.

Ta for deg et utvalg på 6-7 aviser, let etter de artiklene du føler du kan stille deg bak først, deretter snu, og let etter de du opplever vinkler "rødt". Du vil nok bli overrasket. Vi mennesker henger oss lettere opp i det vi er uenig i, eller misfornøyd med, enn det vi er fornøyd med / enig i.

Mvh.

En som ser rødt! :)
Det finnes snart ikke en avis som ikke er blodrød, VG, Dagbladet, Aftenposten, Dagsavisen og Klassekampen er alle styrt av en med et rødt synspunkt, samtidig som NRK og TV2 er oså styrt av folk med de røde synspunktene.

Det å lese i VG på side 2 der det står VG mener skulle hatt navnet AP mener, de er enig i AP i alt de gjør, NRK gir alltid det siste ordet til en AP politiker i alle debatter som er på tv.

Hadde media i Norge fokusert på hvor dårlig de rød/grønne styrer landet så har jeg ikke tro på at AP hadde hatt større oppslutning enn 20%.

Jeg ser faktisk ikke forskjell på en diktatur stat som ber pressen skrive hva de gjør enn media Norge som fronter sine politiske meninger, det er på tide at det kommer en lov som krever politisk nøytralitet for å drive med media.

G

Gjestemedlem

Gjest
Smorte24 skrev:
Det finnes snart ikke en avis som ikke er blodrød, VG, Dagbladet, Aftenposten, Dagsavisen og Klassekampen er alle styrt av en med et rødt synspunkt, samtidig som NRK og TV2 er oså styrt av folk med de røde synspunktene.

Det å lese i VG på side 2 der det står VG mener skulle hatt navnet AP mener, de er enig i AP i alt de gjør, NRK gir alltid det siste ordet til en AP politiker i alle debatter som er på tv.

Hadde media i Norge fokusert på hvor dårlig de rød/grønne styrer landet så har jeg ikke tro på at AP hadde hatt større oppslutning enn 20%
Jamen du har jo gode nøytrale alternativer da. Slik som DagenMagazinet og Norge i Dag som utvilsomt representerer det egentlige flertallet i befolkningen. Du vil kanskje finne mer glede og opplysning i dem slik at du kan styre unna alle de andre blodrøde kommunistavisene du nevner. du har jo også Visjon Norge som et alternativ til kommunistkanalene NRK og TV2.

Jeg ser faktisk ikke forskjell på en diktatur stat som ber pressen skrive hva de gjør enn media Norge som fronter sine politiske meninger, det er på tide at det kommer en lov som krever politisk nøytralitet for å drive med media.
Nei der er ikke så lett dette med presse, diktatur, politikk og sånt.

S

Smorte24

Gjest
baluba skrev:

Hvorfor er det rasistisk å ha en demostrasjon at de er redde for islamiseringen som skjer i Norge?

Bare å se på groruddalen hvor det nå er så ille at unger ikke kan ha salami på brødskivene sine lenger.

Og de som er nærmest nazismen er faktisk folk langt ut på venstresiden slik som Blitzere o.l., la oss sammeligne litt, jøder skal boikottes, sammearbeider med muslimer, begge er på venstresiden av politiken(Hitler var leder for Tyskalnds arbeiderparti), tar til vold hvis ikke folk ikke er enig med de.

Jeg har lest boken Nazistene skrevet av Laurence Rees, og i den boka kommer det frem at Hitler var langt ut på ventsre siden når det kom til politikk.

Så jeg skjønner ikke hvorfor nazister kalles høyre ekstremister, det er vel media som har kommet frem til dette uttrykket som faktisk ikke har rot i virkeligheten, men det er vel ikke politisk riktig for media i Norge å skrive venstre ekstremister.

S

Smorte24

Gjest
toriamos skrev:

Hvorfor kaller du det ekstreme høyresiden?

Gang på gang er det faktisk de ekstreme på venstersiden som gjør noe ekstremt og har den samme ideologien som Hitler.

S

Smorte24

Gjest
HC skrev:
Gubra skrev:
Det er ikke poenget, poenget er at Smorte24 gikk inn for nedleggelse av OT.
Ja det gjør jeg fordi jeg føler at det jeg står og tror på blir rakket ned på hele tiden av denne samme gjengen på forumet her.

Men hvis du ser hvor mange OT tråder jeg har startet så er det vel ikke mange, men så lenge Off topic er på forumet har jeg rett til å forsvare mine synspunkter.

Ja jeg ønsker Off topic fjernet.

S

Smorte24

Gjest
ErosLoveking skrev:
Omgang med illeluktende, svette blitzere foretrekkes uansett langt mer enn enkelte anale HFSere......
Har Blitzere 2 analer?

Det sier jo kanskje en del hvorfor ikke hjernemassen er øverst men sitter fast i anal nummer 2.

G

Gjestemedlem

Gjest
Smorte24 skrev:
Hvorfor er det rasistisk å ha en demostrasjon at de er redde for islamiseringen som skjer i Norge?

Bare å se på groruddalen hvor det nå er så ille at unger ikke kan ha salami på brødskivene sine lenger.

Og de som er nærmest nazismen er faktisk folk langt ut på venstresiden slik som Blitzere o.l., la oss sammeligne litt, jøder skal boikottes, sammearbeider med muslimer, begge er på venstresiden av politiken(Hitler var leder for Tyskalnds arbeiderparti), tar til vold hvis ikke folk ikke er enig med de.

Jeg har lest boken Nazistene skrevet av Laurence Rees, og i den boka kommer det frem at Hitler var langt ut på ventsre siden når det kom til politikk.

Så jeg skjønner ikke hvorfor nazister kalles høyre ekstremister, det er vel media som har kommet frem til dette uttrykket som faktisk ikke har rot i virkeligheten, men det er vel ikke politisk riktig for media i Norge å skrive venstre ekstremister.
Nå er det endel skjæringspunkter mellom Nazismen og Kommunismen i praksis når man ser på de historiske utgavene i Europa i forrige århundre. Den sterke statsmakten på bekostning av individet er ett slikt viktig fellestrekk.

Men hvis du gå litt dypere inn i emnet vil du nok oppdage at det også finnes viktige forskjeller i ideologien. Tungt tema, men det er nok verdt å bruke litt tid på slik at man i det minste får med seg det helt grunnleggende.

Jeg tror også du vil slite ganske mye med å finne åpne nazistiske eller rasistiske organisasjoner og partier som identifiserer seg med venstresiden i politikken. Dette burde i det minste åpne for en aldri så liten revurdering av konseptene (?)

G

Gjestemedlem

Gjest
Smorte24 skrev:
Da kan du jo starte med en egendugnad. Du vil neppe bli savnet som annet enn comic relief.

S

Smorte24

Gjest
totte skrev:
Smorte24 skrev:
totte skrev:
Smorte24 skrev:

OK, så var det bare språket som sviktet. Flott. Takk for svar.
På hvilken måte feilet språket?

I den ene posten skriver jeg sosialkilentene i Blitz og i den andre skrev jeg at jeg lurer på om det er mange sosialklienter som skriver her på HFS, på hvilken måte er dette å rakke ned på alle som er sosialklienter?

S

Smorte24

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Smorte24 skrev:
Da kan du jo starte med en egendugnad. Du vil neppe bli savnet som annet enn comical relief
Og hvor mange off topic tråder har jeg startet?

Jeg har min rett til å forsvare det jeg tror på-

Du, Vredensgang og klanen deres forpester HFS, det er grunn til at mange av de som egentlig er her for HIFI ikke lenger er til stede på forumet.

Det finnes mange forum som man kan diskutere politikk, det er ikke nødvendig å gjøre det på HFS.

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Smorte24 skrev:
rumath skrev:
Mye hets mot "de røde" og "kommunistene" på nettforum. Må si jeg synes det er illevarslende at så mange med direkte hat mot andre med annet ideologisk grunnsyn enn de selv, bruker så mye tid på netthets. :/

Nei, media er ikke "røde" fordi de ikke alltid vinkler saker slik du gjerne skulle sett de vinklet.

Ta for deg et utvalg på 6-7 aviser, let etter de artiklene du føler du kan stille deg bak først, deretter snu, og let etter de du opplever vinkler "rødt". Du vil nok bli overrasket. Vi mennesker henger oss lettere opp i det vi er uenig i, eller misfornøyd med, enn det vi er fornøyd med / enig i.

Mvh.

En som ser rødt! :)

Hadde media i Norge fokusert på hvor dårlig de rød/grønne styrer landet så har jeg ikke tro på at AP hadde hatt større oppslutning enn 20%.

Liker du musikk? Hvis "venstresida" favner så bredt som du skal ha det til, finnes det egentlig noen artister som ikke hører til denne "venstresida" som du kan lytte til?

Topp Bunn