Blir det bedre lyd i forsterkeren med ny strømkabel.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Helt som forventet, dette.
    Har ikke noen problemer med enkeltes syn rundt WAF, men det skal liksom ikke være lov å synes det motsatte.
    Lokker virkelig frem enkelte, dette her.....
    Hvorfor skal ikke det være lov? Uenighet betyr ikke at noe ikke er lov..
    Det er flott at du ikke er kritisk til de som liker denne, dvs. du begrenser deg til å si at du selv ikke liker designet.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ligger ikke hemmeligheten i støpselet og apparatkontakten?
    Ledningtype er vel revnende likegyldig.
    Den ligger i:
    Metallet i lederne
    Lederkvadratet og geometrien
    Isolasjonen mellom og rundt lederne
    Kontaktmaterialet i kontaktspennene
    Legeringen på kontaktspennene
    Kvaliteten på spenningen og klammesystemet i kontaktene
    Materialet i støpselkapslingen
    Ikke minst kvaliteten på arbeidet som er utført.

    At enkelte har hamburgere i øra, kan ikke dem som ikke har det stå til ansvar for. :)

    Ikke undervurder kvaliteten i kablene.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ligger ikke hemmeligheten i støpselet og apparatkontakten?
    Ledningtype er vel revnende likegyldig.
    Den ligger i:
    Metallet i lederne
    Lederkvadratet og geometrien
    Isolasjonen mellom og rundt lederne
    Kontaktmaterialet i kontaktspennene
    Legeringen på kontaktspennene
    Kvaliteten på spenningen og klammesystemet i kontaktene
    Materialet i støpselkapslingen
    Ikke minst kvaliteten på arbeidet som er utført.

    At enkelte har hamburgere i øra, kan ikke dem som ikke har det stå til ansvar for. :)

    Ikke undervurder kvaliteten i kablene.
    Er du kjent med hva slags "signaler" en slik nettkabel formidler?

    Forklar gjerne, på basis av dette hva slags invirkning faktorene du nevner over har ift å optimalisere "strømforsyningen".
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ligger ikke hemmeligheten i støpselet og apparatkontakten?
    Ledningtype er vel revnende likegyldig.
    Den ligger i:
    Metallet i lederne
    Lederkvadratet og geometrien
    Isolasjonen mellom og rundt lederne
    Kontaktmaterialet i kontaktspennene
    Legeringen på kontaktspennene
    Kvaliteten på spenningen og klammesystemet i kontaktene
    Materialet i støpselkapslingen
    Ikke minst kvaliteten på arbeidet som er utført.

    At enkelte har hamburgere i øra, kan ikke dem som ikke har det stå til ansvar for. :)

    Ikke undervurder kvaliteten i kablene.
    Er du kjent med hva slags "signaler" en slik nettkabel formidler?

    Forklar gjerne, på basis av dette hva slags invirkning faktorene du nevner over har ift å optimalisere "strømforsyningen".
    Ja, hva slags "signaler" er dette?

    Du kan jo forklare det motsatte.

    Jeg gidder ikke bruke så mye tid på dette. Bruk øra, så kanskje dette treffer deg.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Forklaringen påligger nok deg.

    Med en så lang liste over "gadgets" og bombastisk påstand bør du vel "vite" og at det er din oppgave å forklare "oss" sammenhengen?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart hvordan disse trådene går på repeat.. Og enkelte fremviser fortsatt et surt oppstøt bare for å markere seg. Get a life!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Rimelig å stille spørsmål for en som ikke vet noe om disse "magiske" elementene etter så høytflygende påstander eller hva?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Rart hvordan disse trådene går på repeat.. Og enkelte fremviser fortsatt et surt oppstøt bare for å markere seg. Get a life!
    Og helt autentisk ble det ikke før du kom å fortalte oss hvor teite disse diskusjonene er. Get a life! :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Rart hvordan disse trådene går på repeat.. Og enkelte fremviser fortsatt et surt oppstøt bare for å markere seg. Get a life!
    Og helt autentisk ble det ikke før du kom å fortalte oss hvor teite disse diskusjonene er. Get a life! :)
    cruiser, hva er det med hifi du egentlig liker?
    Jeg bare spør av ren nysgjerrighet.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke "signaler"?
    Ett mylder av "signaler",fra frekvenser under 50Hz opp til MHz.
    Noen utgående og noen innkommende i skjønn forening
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    har hørt at eget kraftverk gjør underverker med lyden
    Ja, men da må du bruke Peltonturbiner. Hvis du bruker Francisturbiner får du en del intergalaktisk støy tangentialt til audiobåndet. Klart, Francisturbiner gir stor eierglede :)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Rart hvordan disse trådene går på repeat.. Og enkelte fremviser fortsatt et surt oppstøt bare for å markere seg. Get a life!
    Og helt autentisk ble det ikke før du kom å fortalte oss hvor teite disse diskusjonene er. Get a life! :)
    cruiser, hva er det med hifi du egentlig liker?
    Jeg bare spør av ren nysgjerrighet.
    Liker fortrinnsvis musikken, interessen for utstyr har vært dalende en stund. Men til tider er det gøy å bygge litt, siste tilskudd på stammen var en buffalo 3, selvom det begynner å bli en stund siden.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Zerostat og ymir. Jeg vil gjerne vite mer - eller er dette bare nok en gang fullstendig luftige påstander?

    Og hopp for en gangs skyld over klipp og lim og linker ymir. Jeg vil høre hva du har å bidra med.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du har alltid så gode svar du cruiser..
    Synes vel det er et par stykker over her som er noen et svar skyldig, men i stede er det lettere å påstå at andre har hamburger i øra
    Sikkert rett det Tor. Jeg nøyer meg å putte de i magen og kose meg med de kablene jeg har. Strøm har jeg visst og..
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Du har alltid så gode svar du cruiser..
    Synes vel det er et par stykker over her som er noen et svar skyldig, men i stede er det lettere å påstå at andre har hamburger i øra
    Sikkert rett det Tor. Jeg nøyer meg å putte de i magen og kose meg med de kablene jeg har. Strøm har jeg visst og..
    Tror ingen av oss har så stort bekymringsnivå på verken kabler.... eller inntak av hamburgere;)
     
    X

    X186841

    Gjest
    I ørene er det som regel ørevoks som er til hinder for full utnyttelse av det sanseapparatet som kalles hørsel. Hamburgere kan man stappe i det store hullet i nedre del av ansiktet som det renner mange rare påstander ut av om kabler ++++
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke mer enn fra egne målinger,som stemmer godt overens med subjektive opplevelser.
    Lang kurs = høy nettimpedans
    Kort kurs = lav nettimpedans.

    Lang kurs med mye egenstøy fra stereo og noe påtrykt utenfra,
    med rimelig kontroll på hva som er egenstøy og hva som kommer utenfra.
    Med så mye støy ble også nettkabelens subjektive innvirkning liten,
    spilte liten rolle om det var lakris eller annen kabel,det druknet i all støyen.
    Litt overrasket over så mye lavere overharmonisk blir skapt av elektronikken
    pga nettimpedansen.

    den værste.jpg



    Ultra kort kurs med "overdimensjonert" kabling fra sikring til stikkontakt
    Egenstøyen er en saga blott,ihvertfall innenfor forskrift.

    Fine målinger.jpg




    Hvor stereoens egenstøy kan se slik ut,livlig med de lavere harmoniske.
    Her på den korte 4mm2,16A kursen.






    Dette er eks. på "signaler" som ligger innenfor FoL.


    Så har vi de som ligger utenfor forskriften,og som til tider plager meg.
    Målt til rundt 5 kHz og som blir forsterkes av emc filtre og kabler,sk. supra harmoniske
    som er i området 2.5 kHz - 150 kHz.

    Derfor brukes lakris kabler på pre og dac pga lav kapasitans,noe som gir redusert problem.
    MEN,noen lakris kan ha "høy" kapasitans.Lakris er ikke alltid god lakris.


    Målt i lytteposisjon

    Høy nettimpedans,bilde1,lav nettimpedans bilde 2

    rta 03.10.16 ams (2).jpg

    rta 03.10.16 sms (2).jpg



    Dette medfører at en må skru volum opp for å oppnå samme lydtrykk,
    som i henhold til ref.level.
    Årsak,mindre støy,noe som gir økt dynamikk.


    I tillegg har vi intermodulasjon som spenningsregulatorene i elektronikken ikke håndterer.
    Også hos meg i stort monn tidligere,fra to kilder.


    div (2).jpg


    Men hvorfor det blir seende slik ut,ut fra Noratel støydemping trafo på 2300VA,
    med Conconanse nettfilter forrann,ja si det.Værre ble det i hvertfall.

    skt2 (2).jpg


    Som tilleggsopplysning.
    Med nettstøy ble temp i kjøleribbe målt til 72 grader.
    Normalen nå når den er borte ca. 42 grader.
    Så min erfaring er at nettkabler betyr en god del,
    avhengig av tilstand på nett/nettstøy,nettimpedans og egenstøy,
    dvs,LCR og Hz,dette er med å bestemme bl.a
    positiv,negativ eller ingen virkning/forskjeller mtp kabler/nettfiltre/EMC filtre.
    samt at dersom en øser på med bass eller at en sitter
    der rommet gir en peak i bassområdet.
    Det skjuler/slører til event. mulighet til å få med seg
    forskjeller ved kabelbytte.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dersom det overhodet ikke var forskjell på nettklabler, eller apparatkabel som jeg liker å kalle det, ville det vært så mange over hele verden som hadde produsert disse med samme utgangspunkt - at det var en 100 % bløff at disse kan være forskjellig?

    Vet virkelig vi her på dette forum mer enn laboratoriefolkene til eksempelvis (kortreiste) Supra om dette?

    Hva hadde man sagt, om noen påstod det ikke fantes forskjeller på stifter til platespillere eller vacumrør til rørforsterkere?

    I morra skal jeg ta meg tid til å ringe til nettopp Supra. Invitere de til å svare på om alt av apparatkabler innenfor hi-fi segmentet er rent skjære bløff. Høre hva de sier.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ligger ikke hemmeligheten i støpselet og apparatkontakten?
    Ledningtype er vel revnende likegyldig.
    Den ligger i:
    Metallet i lederne
    Lederkvadratet og geometrien
    Isolasjonen mellom og rundt lederne
    Kontaktmaterialet i kontaktspennene
    Legeringen på kontaktspennene
    Kvaliteten på spenningen og klammesystemet i kontaktene
    Materialet i støpselkapslingen
    Ikke minst kvaliteten på arbeidet som er utført.

    At enkelte har hamburgere i øra, kan ikke dem som ikke har det stå til ansvar for. :)

    Ikke undervurder kvaliteten i kablene.
    Er du kjent med hva slags "signaler" en slik nettkabel formidler?

    Forklar gjerne, på basis av dette hva slags invirkning faktorene du nevner over har ift å optimalisere "strømforsyningen".
    Metallet i lederne og kontaktlegering. Her er det jo potensielt mye som kan gå galt hvis strømmen går igjennom 6 forskjellige ulike metaller eller legering fra kontaktpunktet i forsterkeren og fram til strømkilde. metall 1 i selve kontaktpunkt i forsterkeren, Metall 2 Hunn pluggen i strømkabel, metall 3 loddetinn, metall 4 kobberleder, metall nr 6 loddetinn som så er koblet til selve støbsel plugg, metall nr. 7
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dersom det overhodet ikke var forskjell på nettklabler, eller apparatkabel som jeg liker å kalle det, ville det vært så mange over hele verden som hadde produsert disse med samme utgangspunkt - at det var en 100 % bløff at disse kan være forskjellig?

    Vet virkelig vi her på dette forum mer enn laboratoriefolkene til eksempelvis (kortreiste) Supra om dette?

    Hva hadde man sagt, om noen påstod det ikke fantes forskjeller på stifter til platespillere eller vacumrør til rørforsterkere?

    I morra skal jeg ta meg tid til å ringe til nettopp Supra. Invitere de til å svare på om alt av apparatkabler innenfor hi-fi segmentet er rent skjære bløff. Høre hva de sier.
    De vil jo selvfølgelig forsvare sine produkter, det er helt naturlig. Du kan jo prøve å ringe Komplett Bank og spørre om det er fornuftig med et forbrukslån også. Ikke så enkelt dette her.
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Man har noen standarder på strømkabler.
    C13/14 han og hun er til 10A, C15/16 han/hun er for 16A.
    Om man ser bak forsterkerne der man bytter ledning så er det ofte 10A, altså C13/14. Ledningene som har disse standardene kommer med korrekt tverrsnitt for strømmen som kan gå der.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Man har noen standarder på strømkabler.
    C13/14 han og hun er til 10A, C15/16 han/hun er for 16A.
    Om man ser bak forsterkerne der man bytter ledning så er det ofte 10A, altså C13/14. Ledningene som har disse standardene kommer med korrekt tverrsnitt for strømmen som kan gå der.
    Men dermed er det ikke sagt at de måler likt.
    Det kan være rimelig stor forskjell på kapasitansen,
    hvor tykkelse på isolasjon bl.a spiller inn
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ligger ikke hemmeligheten i støpselet og apparatkontakten?
    Ledningtype er vel revnende likegyldig.
    Den ligger i:
    Metallet i lederne
    Lederkvadratet og geometrien
    Isolasjonen mellom og rundt lederne
    Kontaktmaterialet i kontaktspennene
    Legeringen på kontaktspennene
    Kvaliteten på spenningen og klammesystemet i kontaktene
    Materialet i støpselkapslingen
    Ikke minst kvaliteten på arbeidet som er utført.

    At enkelte har hamburgere i øra, kan ikke dem som ikke har det stå til ansvar for. :)

    Ikke undervurder kvaliteten i kablene.
    Er du kjent med hva slags "signaler" en slik nettkabel formidler?

    Forklar gjerne, på basis av dette hva slags invirkning faktorene du nevner over har ift å optimalisere "strømforsyningen".
    Metallet i lederne og kontaktlegering. Her er det jo potensielt mye som kan gå galt hvis strømmen går igjennom 6 forskjellige ulike metaller eller legering fra kontaktpunktet i forsterkeren og fram til strømkilde. metall 1 i selve kontaktpunkt i forsterkeren, Metall 2 Hunn pluggen i strømkabel, metall 3 loddetinn, metall 4 kobberleder, metall nr 6 loddetinn som så er koblet til selve støbsel plugg, metall nr. 7
    En liten kommentar til metall nr. 3 og metall nr 6, over;
    Hvis loddetinn sørger for selve kontaktpunktet så er kabel satt feil sammen. Loddetinn skal kun forbinde de to metallederene, altså holde det hele sammen, intet mere. Loddetinn har vel normalt også litt høyere motstandsverdi enn de to aktuelle strømledende legeringene som skal forbindes.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Strøm fungerer ikke som vann; strømmen pulserer gjennom siste ledd - og strømkabelen blir en del av selve strømforsyningen. Strøm renner ikke; men pulserer. Så min påstand er at strømkabel faktisk påvirker.

    Edit:
    Naturligvis er det smart å ha egen kurs for anlegget (eller flere). Så slipper man at dårlige lamper og annet støyer på samme kurs.
    Skal en være ekspert må en skrive riktig. Men da må en kunne dette her.
    Strøm pulserer ikke.
    En strømkabel er ikke en del av strømforsyningen. Da er og kraftverket og alt en del av den.

    Akk akk..
    Dere må kunne dette før dere påstår ting.
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Min plan er å legge opp nye 3 nye kurser for anlegget (1 for pre, appleTV, kabel-tuner, blu-ray-spiller, TV og aktive sub'er; 2 dedikerte for effektforsterkere); har også samme plan for hodetelefonanlegget; 1 dedikert kurs som kun brukes til dette (frikoblet fra PC, lys og annet)..
    Hvorfor vil du egentlig det?
    Jeg vil helst ha alt dette som skal kobles sammen på samme kurs! Om man ser på jordingen, så vil jord være nærmest sammenkoblet til de forskjellige apparatene. Da vil jord gå i jord istedet for HDMI, Coax, nettverk og annen kobber kabling..
    Man vil ikke ha forskjellige jordingspotensialer koblet til sammen. Nå er nok forskjellige kurser samme jord internt i huset. Spørsmålet er dog hvor nytt er huset man bor i og er det jordete kontakter (som idag er et krav, men det var ikke et krav før).
    Hadde en lærer på elektronikk på videregående for endel år tilbake, han brukte å klippe jordingen på apparater for å slippe å få jordingsfeil fra naboen. Men han anbefalte å ha jordet sammen de apparatene som skal kobles sammen for å slippe å ha forskjellig jordingspotensiale.
    Jordingen vil man ha nærmest mulig, slik at den ikke går andre veier enn den skal.

    16A sikring er forøvrig så mye effekt at de færreste her inne overgår den, selv med heftige hjemmekinoer eller high end utstyr.
    Startstrøm er jo en ting, men klasse A er ofte noe som drar 16A kurs over ende (da ofte gamle sikringer og strømnett) men man bruker ikke mange prosenter av kursen når de har fått skrudd seg på ordentlig og man spiller musikk.
    Jeg skulle gjerne kjørt alt på 1 kurs, men med oppsettet jeg bygger mot så er ikke en 16A kurs nok dessverre. Forventer at jord på flere kurser fra samme sikringsskap ikke har avvik.

    Edit:
    Trinnov Amplitude8 trekker opp mot 3000W alene; når man går i retning 2 av disse (muligens 3) så blir det et problem å kjøre på 1 kurs.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Rart hvordan disse trådene går på repeat.. Og enkelte fremviser fortsatt et surt oppstøt bare for å markere seg. Get a life!
    Og helt autentisk ble det ikke før du kom å fortalte oss hvor teite disse diskusjonene er. Get a life! :)
    cruiser, hva er det med hifi du egentlig liker?
    Jeg bare spør av ren nysgjerrighet.
    Liker fortrinnsvis musikken, interessen for utstyr har vært dalende en stund. Men til tider er det gøy å bygge litt, siste tilskudd på stammen var en buffalo 3, selvom det begynner å bli en stund siden.
    Gå igang med ESS Sabre 9038 Pro. Den er helt vild.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skulle gjerne kjørt alt på 1 kurs, men med oppsettet jeg bygger mot så er ikke en 16A kurs nok dessverre. Forventer at jord på flere kurser fra samme sikringsskap ikke har avvik.

    Edit:
    Trinnov Amplitude8 trekker opp mot 3000W alene; når man går i retning 2 av disse (muligens 3) så blir det et problem å kjøre på 1 kurs.
    Om man starter alle samtidig så ser jeg problemet med det. Nå kjenner jeg ikke til de ampene du nevner.
    Har selv kjørt 4x effekter som klarer 2000w stk. + 2 noen mindre på samme kurs. De trekte hele 2A når man ligger på 105dB på alle 11 kanaler.. Aldri klart å ta sikringen, da var det nytt elektrisk anlegg i hele huset og 16A.

    Edit: Dette var inkl. Pre som drar 0,4A alene.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det er jo ikke nominelt strømtrekk som normalt er problemet.
    Problemet er inrush som skyldes metning av trafokjernen på tilsluttet utstyr på den aktuelle kursen samt opplading av ladelytter hvis utstyret har LPS og ikke SMPS.
    Da må man heller se på automatens karakteristikk heller enn sikringsstørrelsen.
    Man bør se om ikke C eller D løser problemet.

    En ting til man bør sjekke er at hvis utstyret er amerikanskprodusert (normalt for 120VAC), så glemmer fabrikanten av og til å redusere amp-verdien på sikringen internt til det halve når de shipper til Europa (230VAC). Sistnevnte har med lokal brannfare å gjøre og ikke det at hovedsikringen går.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Har oplevet brum når anlægget kører på forskellige"kurser"
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Ligger ikke hemmeligheten i støpselet og apparatkontakten?
    Ledningtype er vel revnende likegyldig.
    Den ligger i:
    Metallet i lederne
    Lederkvadratet og geometrien
    Isolasjonen mellom og rundt lederne
    Kontaktmaterialet i kontaktspennene
    Legeringen på kontaktspennene
    Kvaliteten på spenningen og klammesystemet i kontaktene
    Materialet i støpselkapslingen
    Ikke minst kvaliteten på arbeidet som er utført.

    At enkelte har hamburgere i øra, kan ikke dem som ikke har det stå til ansvar for. :)

    Ikke undervurder kvaliteten i kablene.
    Takke meg til fastmontert skjermet 2,5 kvadrat strømkabel koblet via sikring rett på trafoen. Hva faen er egntlig fordelen med nettbrønn og avtagbar kabel?
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ligger ikke hemmeligheten i støpselet og apparatkontakten?
    Ledningtype er vel revnende likegyldig.
    Den ligger i:
    Metallet i lederne
    Lederkvadratet og geometrien
    Isolasjonen mellom og rundt lederne
    Kontaktmaterialet i kontaktspennene
    Legeringen på kontaktspennene
    Kvaliteten på spenningen og klammesystemet i kontaktene
    Materialet i støpselkapslingen
    Ikke minst kvaliteten på arbeidet som er utført.

    At enkelte har hamburgere i øra, kan ikke dem som ikke har det stå til ansvar for. :)

    Ikke undervurder kvaliteten i kablene.


    Takke meg til fastmontert skjermet 2,5 kvadrat strømkabel koblet via sikring rett på trafoen. Hva faen er egntlig fordelen med nettbrønn og avtagbar kabel?
    Ingenting. I beste fall kun ulemper og hvalitetsforringing av lyd tcetra...
     
    Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn