R
Roysen
Gjest
Har jeg skrevet at jeg er i mot målinger. Målinger er meget bra. Det er blindtester som ikke holder mål. Jeg kan ikke se at Goldmund benytter blindtester ut i fra denne teksten.Soundproof skrev:Goldmund har jeg sansen for - de er sinnsykt konsekvente objektivister. Det betyr ikke at utstyret de skaper er billig, men det er en grunn til at det er der - hver minste lille bit. Du får litt støtte fra dem, Roysen, men kanskje ikke helt som du hadde tenkt deg:
So trying to remain modest, we accept progress only when it is scientifically explainable, documented, measurable (more about that later), and we refuse mystics. A better sound is for us suspect if it cannot be reliably correlated with an improved measurable parameter.
The problem in listening to an Audio component is the automatic compensation made by the brain.
If High-End Audio Manufacturers tell you they have to design their product by listening, it means they believe Audio is Magic and cannot be measured.
Dont believe them Everything is measurable. So, send them back to school!
When we listen (yes, we do too!), it is only to check one parameter at a time, and only to be able to correlate it with measurement.
You cannot tune a whole product like that.
We, at Goldmund, absolutely never listen to our components before releasing them to the market. But we have a pretty good idea on how they will sound, because we do measure them
De lytter nemlig ikke, de måler - ubønnhørlig. Og det låter riktig godt, det har jeg kunnet bekrefte personlig.
Mvh
Roysen