N
nb
Gjest
Dette skjønner jeg ikke noe av - hvordan i alle dager skal du finne ut det??Roysen skrev:Noen kan vel tro at de hører forskjell men egentlig ikke gjør det i hverken blindtester eller subjektive tester. Vi bør vel eliminere løgnere, folk som påstår noe om egne evner som de ikke egentlig vet og flaks i så stor grad som mulig før testen starter. i tillegg vil dette være en indikasjon på om resultatet har noen mulighet for å bli positivt.nb skrev:Finnes det noen som hevder de kan høre forskjell på kabler som ikke gjør det i subjektive lyttetester?? Det ville jo være ganske unikt... Hva kreves for å høre forskjell i en subjektiv lyttetest utover å kunne si "Nå hører jeg at det er kabel A som spiller" etter at man selv har koblet inn kabel A??Roysen skrev:Jeg leste ikke alt som lå inne på den linken. Det har jeg ikke tid til nå, så jeg spør i stedet.
Ble det spilt på kjent anlegg med kjent musikk for alle deltakerene? Ble det spilt i et kjent lytterom for alle deltakerene? Var deltakerene i en stressrelatert situasjon som kunne påvirke resultatet? Var det påvist på forhånd at lytterne som påstod at de kunne høre forskjell på kabler faktisk kunne høre forskjell i subjektive lyttetester?
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen