Det som kommer først er en to delt High-End DAC uten streamer. Ingen ny multi Embla som jeg vet om.Ser det er en Embla MkIII på gang, den har status "kommer"
Er dette en cd-streamer e.l ?
Når kommer den?
Det kunne det gittKan det bli så mye bedre enn dette da???
Det vil vise seg om noen uker…
#bladeliusforever
Vis vedlegget 1150133
Bladelius selger bra med Loke i Tyskland, Plolen mm. Lite interesse her. Den spiller helt fantastisk!! 120K pr.par.Den Bladelius Loke, 90w monoblokk klasse A
Jeg vet ikke pris men ... kan det finnes noen som helst konkurrenter der ute til denne?
@nat er den prissatt i Norge?
![]()
Anbefales å bruke minimum 2,5 mm2.Hei.
Har et par spørsmål som eg trenger litt innspill på. Har kjøpt ein Bladelius Thor mk3 som skal brukes på Dynabel Euforia.
Trenger innspill på strømkabel til Bladelius, og coaxkabel inn til dacen i bladelius og andre dacer i oppsettet.
Du kan bare sette den i standby mode og påse at standby mode ikke står på eco. Da står det spenning på de viktigste kretsene.Glømte det andre området eg lurte på. Ser det står anbefalt at Bladelius Thor bør stå på kontinuerlig. Vi det seie at man ikkje bør bruke rørdac eller rør riaa på bladelius Thor. rør må vel skruast av og på for ikkje å bruke opp rørene? Er dette rett eller har eg missforstått?
Det er ingen problem.So då går det an å skru av og på kildene uten fare?
Thor er ikke så sær og rør kan være en god match!Tusen takk for hjelpa. Eg frykta at eg måtte endre på planane og satse på ikkje rør i nokre av kildene. Har en mistanke om at rør på rca inn på Bladelius Thor mk3 kan lyde bra.
Helt uten faglig tyngde så sier jeg "test"Abstinenssymptomer! Venter på en ASK og må korte tiden med meningsløse spørsmål. ASK-eiere; strømkabel rett i veggen, eller via nettfilter (har en ps audio dectet)?
Og - boksen rett på hylla, eller med avkobling (Gaia)?
Jeg merker forskjell på lyden med å ha Nordost sorte kones under apparatet. Gaia er vel konstruert for å avkoble aparatet fra vibrasjoner utenfra. Sorte kones fungerer mere som en mekanisk jording av resonanser en flytende isolasjon som da fks Gaia. Har ikke testet isoAcoustics, men sorte kones gir en merkbar forbedring her i form av bedre fokus og strammere bass blant annet.Abstinenssymptomer! Venter på en ASK og må korte tiden med meningsløse spørsmål. ASK-eiere; strømkabel rett i veggen, eller via nettfilter (har en ps audio dectet)?
Ikke let etter problemer å løse.Abstinenssymptomer! Venter på en ASK og må korte tiden med meningsløse spørsmål. ASK-eiere; strømkabel rett i veggen, eller via nettfilter (har en ps audio dectet)?
Prøvd mange?Ikke let etter problemer å løse.
Har ikke ASK, men på generell basis vil jeg ikke sette inn et nettfilter uten at det er påkrevet.
Hvilket det etter min erfaring sjelden er.
Det med nettfilter på en forsterker med så kraftig strømforsyning kan fort gå i feil retning. Grunnen er filterspolene som bremser leveringen av strøm når forsterkeren trenger det ved høy belasting. Så det må bare prøves...Abstinenssymptomer! Venter på en ASK og må korte tiden med meningsløse spørsmål. ASK-eiere; strømkabel rett i veggen, eller via nettfilter (har en ps audio dectet)?
Se svaret til BigSwifty.Helt uten faglig tyngde så sier jeg "test"
Jeg har aldri forstått at avkobling under elektronikk gjør noe som helst, men jeg har ikke testet.
@nat Tror du at avkobling under blyklumpen min gjør noe bedre?
Om den har stor forsyning eller liten er vel egentlig litt irrelevant. Det vil jo alltid medføre en viss oppmykning om man innføre en ekstra impedanse i serie med effekthungrig last. Så får man bare vekte om støyen er mer destruktiv for lyden enn mykere transientresponsen. Jeg holder med Bladelius og min erfaring er at effektforsterkere alltid blir «snillere» med filtre og annet.Det med nettfilter på en forsterker med så kraftig strømforsyning kan fort gå i feil retning.
Basert på egne erfaringer. Desto større strømforsyning og strømtrekk en forsterker har. mer dynamikk begrenses i de fleste nettfiltrer. Ting blir helt klart snillere (dåligere dynamikk) Det finnes untak som strømisolatorer uten seriespoler og sikkert også spolebasert nettfiltrer. Men jeg har til gode å oppleve det personlig.Om den har stor forsyning eller liten er vel egentlig litt irrelevant. Det vil jo alltid medføre en viss oppmykning om man innføre en ekstra impedanse i serie med effekthungrig last. Så får man bare vekte om støyen er mer destruktiv for lyden enn mykere transientresponsen. Jeg holder med Bladelius og min erfaring er at effektforsterkere alltid blir «snillere» med filtre og annet.
Tror vi er enige, bare belyser situasjonen fra litt forskjellige vinkler.Desto større strømforsyning og strømtrekk en forsterker har.